Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 07/07/25 in Posts
-
Un alt vis, o alta dorinta, pe care am reusit sa mi-o indeplinesc, dupa cea cu E92 ( o masina la care si acum zambesc cand o vad pe strada, sau cand ma urc in ea) care a ramas inca actuala ca design si nu isi arata varsta. Am reusit in cele din urma, dupa multa munca, mult stres, multe ganduri, si multe sfaturi, recenzii si pareri , sa imi iau inca o masina pe care mi-am dorit-o dupa ce am reusit sa sparg fundul sacului pe E92. Primul E92 pe care l-am vazut era fix aceeasi culoare cu F32 pe care l-am cumparat acum. ( o culoare la care mereu m-am gandit de atunci) O parte din seria VIN al F32 este identica cu cea al E92. ( coincidenta?, eu zic ca asa a fost sa fie asta masina mea). Dupa cateva luni de cautare atat in tara cat si in Germania, Olanda, Belgia, lucrurile nu aratau prea bine pentru ceea ce imi doream eu, un Coupe benzinar si cu cutie manuala, dar sa aiba si motorul B48. Majoritatea, la cerintele mele erau de 184 cai , variantele 420i, dar foarte foarte rare cele de 252, singurele fiind prin Germania, pe care le numarai pe degetele de la o singura mana. In tara rezultatele au fost mereu 0, nici un F32 dupa cerintele mele. Timp in care mi-am facut cumva un plan de a lua una cu motor de 184 si sa ii fac decompresie, cu inlocuire de pistoane pentru a-l duce la varianta de 252 cai. ( multi baieti de pe aici, au asistat la nebunia mea :)) ) A aparut acum o luna, mi-a placut de la prima fotografie, am lasat in asteptare o saptamana, apoi am luat legatura cu proprietarul, un tanar de 23 ani , din Munchen, trist ca trebuie sa renunte la ea ( motivul unul cat se poate de bun, i s-a oferit de la munca un M3 Competition). Masina a stat la el 5 ani, avand-o de la 18 ani, in care zice el ca a facut totul dupa cerintele BMW ( schimburi etc) si i-a pus folie PPF pe toata fata ( bara fata, aripi, capota si o parte din cupola), i-a montat sistem de incalzire Auxiliar ( Webasto) si de care s-a bucurat in tot acest timp, fiind manuala ( lucru pe care mi l-a mentionat din prima, ca ii pare rau ca o da mai ales fiind manuala). Dupa cateva zile de tatonari si negocieri, masina fiind la pret de listare de 22800 Euro, am reusit sa o scot la 22200 Euro cu un set de jante pe 19" si anvelope de iarna Hankook Winter I*CEPT EVO3 W330 foarte foarte bune ( nici nu arata ca fiind folosite) . Astazi fiind ultima zi in care m-am putut folosi de permis, pentru ca de maine il punem la pastrare 40 zile :)), am zis weekendul asta sa trag o fuga acasa si sa vad ce "tigaie" mi-am cumparat, o fi Tefal sau ceva low cost :)) . Primele impresii: -Se vede o imbunatatire de design, de calitatea materialelor nu am putut sa imi dau seama deocamdata, dar masina e foarte silentioasa, chiar si peste gropi mai mari sau denivelari, nu se aude nimic in interior ( comparativ cu E92 ) , dovada ca insonorizarea este mult mai buna. -Motorul nu se aude din interior, mai ales dupa ce ajunge la toti parametrii ( acelasi lucru ca la E92, N43 este un motor foarte silentios cand functioneaza in parametri, ai impresia ca motorul este oprit, stand pe loc ). -La motor nu am observat nici o scurgere de ulei sau alte lichide, dar am observat ambele faruri schimbate, unul de 2021, unul de 2022. Masina prezinta in urma verificarilor niste daune de 1500-2000 euro de jur imprejur, baiatul mentionand ceva de daune de grindina, care au fost remediate ulterior . -Culoarea arata fenomenal, nu se vad diferente de culoare, nu se vad zgarieturi sau ciobituri. -Acceleratia in Boost e nebunie curata ( comparativ cu un aspirat ), ai impresia ca pleaca masina de "sub tine" . -Ambreiajul mi s-a parut mai tare decat la E92, si intr-adevar cu Rev-Matching, mi-a luat un pic sa ma obisnuiesc, eu fiind obisnuit de la E92 sa apas un pic acceleratia la schimbarea de trepte. -Cutia e foarte bine etajata, dar fiind un turbo, e de preferat sa o tii mereu in peste 2500 ture, ca sa ai turbo boost cat mai repede, altfel nu intra deloc, mergi pe modul "aspirat". -Directia mult mult mai usoara decat la E92 , desi ambele sunt full electrice, e diferenta foarte mare. -Centurile imediat te strang in scaun cum pleci de pe loc. -Interiorul sport piele neagra ( niciodata nu mi-au placut interioarele de piele) , ma asteptam sa fie mai nasol sa stau pe scaun, avand in vedere ca masina a stat toata ziua in soare, dar a fost chiar decent ( in schimb transpiri foarte mult la spate ). -Sunetul o imbunatatire enorma fata de HK de pe E92, e mult mai clar si mai profund, redand melodii de pe youtube, prin Bluethoot ( si setarile in egalizator nu erau inca facute profi, ulterior am vazut) Ce nu mi-a placut: - Bratul care aduce centura, este mai putin "lat" decat cel de E92, si de fiecare data mi-a ramas centura in urma. - Navigatia, desi e ID6, mi se pare destul de limitata in functii. Faptul ca trebuie Iphone ca sa poti avea youtube pe ea, mi se pare un mare minus. - Lipsa camerei Kafas - Lipsa 360 ( chiar mi-ar fi placut sa pot sa vad toata masina din navigatie) - Oricat ar fi de benzinar, tot exista turbo lag, ceea ce nu mi-a placut niciodata la Diesel, nu scap nici aici de el.... Dotari: 01CA Selection of COP-relevant vehicles 01CB CO2 equipment 0230 Extra package, EU-speciifc 0258 Tyres with runflat properties 02NH M Sport brake 02PL BMW LA wheel, M double spoke 442 02VB Tyre pressure display 02VF Adaptive M chassis 0302 Alarm system 0322 Comfort access system 0337 M Sports package 03AG Reversing camera 0403 Glass roof, electrical 0420 Sun protection glazing 0423 Floor mats velours 0428 Warning triangle and first aid kit 0430 Interior/outside mirror with auto dip 0431 Interior mirror with automatic-dip 0459 Seat adjustment, electric, with memory 0465 Through-loading system 0481 Sports seat 0488 Lumbar support, driver and passenger 0493 Storage compartment package 0494 Seat heating driver/passenger 04AE Armrest front, retractable 04GA Ash varieg. accent chrome Perlglanz 04NE Blow-by heater 0502 Headlight cleaning system 0508 Park Distance Control (PDC) 0521 Rain sensor 0534 Automatic air conditioning 0544 Cruise control with braking function 0548 Kilometre speedo 0552 Adaptive LED headlight 0563 Light package 0575 Additional 12V sockets 05AC High-beam assistant 05AG Lane change warning 05AL Active Protection 05DA Passenger airbag deactivation 05DP Park Assist 0601 TV function 0609 Navigation system Professional 0610 Head-up display 0688 Harman/Kardon surround sound system 0698 Area-Code 2 for DVD 06AC Intelligent emergency call 06AE Teleservices 06AK Connected Drive Services 06AM Real-Time Traffic Information 06AN Concierge Services 06AP Remote Services 06CP Smartphone Integration 06NW Telephony with wireless charging 06WA Instrument panel with extended scope 06WD WLAN Hotspot 0710 M Leather steering wheel 0715 M Aerodynamics package 0760 High gloss shadow line 0775 Headlining anthracite 07LF Modell M Sport 07R7 Innovation package 07VB Comfort Package 07XP Navigation package Connected Drive 0801 German version 0851 Language version German 0879 On-board literature, German 08KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km 08R9 Refrigerant R1234yf A090 90 Ah AGM battery LEDE Leather equipment Masina a avut doar schimburi de ulei la 30000 KM , fiind pe Germania, lucru care nu prea mi-a placut si oarecum m-a facut destul de reticent si ma pune pe ganduri. Stiu ca B48 si B58 au niste straturi protectoare pe partea de cuzineti, asa ca sper sa nu fie probleme. Ajungand la masina ieri, am bagat degetul pe tevile de esapament si prezentau urme de funingine, masina neavand GPF. Alte modificari la ea sunt triplele , fiind montate unele OLED , cat si evacuare de la Eisenmann ( ambele au acte certificate TUV) , sper sa nu am problemele la RAR. Per total masina mi-a placut, este intr-adevar o evolutie fata de E92, atat ca design, ca antifonare, ca motorizare, ca driving . Masina se conduce mult mai usor decat generatia anterioara, am ramas foarte surprins. Desi am mers cu ea , sincer nu am reusit sa imi gasesc inca pozitia perfecta la volan , cum o am in E92, mi se pare putin diferita pentru ca inca vad capota masinii ( la E92 nu am vazut-o niciodata :)) ) eu avand 1.88 inaltime . Desi regret ca BMW a renunt la aspirate, pot spune cu mana pe suflet ca benzinarele astea turbo sunt mare smecherie . Jos palaria ! Nu am apucat sa fac poze pentru ca am fost axat foarte mult pe cum merge si cum se simte masina, dupa ce iau inapoi permisul , o sa revin cu poze.1 point
-
Salutare! Dupa 9 ani de VAG in care am deținut doar Volkswagen si Audi am decis sa trec la alt brand si motivul principal pentru trecerea la BMW a fost motorul B58 despre care m-am informat cateva luni bune si am ales pentru fiabilitate si tot ce ofera,iar al doilea motiv a fost calitatea BMW. Am testat in Olanda in reprezentante Audi, Mercedes si BMW,dar ce am simtit si cum se conduce BMW m-a facut indiscutabil sa aleg acest brand. Am achiziționat din Germania de la o reprezentanta BMW 540i xdrive mild hybrid 2021 cu 60.000 km si sunt cel mai fericit ce am ales. Abia acum am inteles si eu ce inseamna o mașină adevarata. Planul meu este sa customizez masina pe bunul meu plac. Vreau sa modific difuzor bara spate, evacuare, capace oglinzi, si sa adaug un lip bara fata si un spoiler pe spate. Ca si putere cred ca e suficient asa stock fara stage1, 2..In rest ma intereseaza mai mult sa o intretin cu piese de calitate si schimbate la timp. Ma bucur mult ca m-am alaturat acestui grup si o sa am nevoie de voi pe parcurs pentru ca am multe de invatat despre BMW.1 point
-
limita e cerul la 180 pe cruise in Grecia era pe la 15 parca 130 undeva la 9 daca nu ma insel. Media a fost in final pe la 10-11 . Daca as fi mers" tare" nu cred ca scoteam sub 15-16% . Cel mai probabil ramaneam si fara carnet . M140i 2017 masina manuala. as zice ca 340i tot pe acolo este1 point
-
Am mai spus si pe thread-ul celalalt: toate uleiurile FE de la BMW, mai putin LL19-FE, sunt facute pentru economie de combustibil, sacrificand protectia impotriva uzurii. Daca schimbi uleiul la 10k, probabil poti sa mergi linistit cu orice tip de ulei. Ca vascozitate, 0w20 mi se pare mult prea subtire pentru clima de la noi. Mai ales ca motoarele pe benzina merg la temperatura mare tot timpul - 120-125 de grade. Deci un 0w30 sau 5w30 mi se par mult mai potrivite.1 point
-
1 point
-
BMW vinde cardanul drept piesa unitara, nu si in componentele sale. Sunt disponibile distinct doar interfetele cardanului cu restul masinii (flansa catre cutia de viteze, suportul central, suruburile, etc.). Aceasta nu inseamna ca nu poti gasi pe piata doar crucea cardanica, mai ales ca acestea sunt standardizate - trebuie insa sa ii stii marimea. Chiar daca o gasesti insa, crucea nu poate fi inlocuita de catre un service obisnuit sau un mecanic amator, intrucat, de regula, acestia nu au dotarile necesare. Dupa inlocuirea curcii, cardanul trebuie echilibat. Variante: - cauti la dezmembrari un cardan pentru masina ta. Ai foarte mare grija sa se potriveasca (trebuie sa fie pentru acelasi tip de masina, motor si cutie de viteze) si sa nu fie deja uzat; - te adresezi unei firme specializate in reconditionari cardane. Daca gasesti un atelier care lucreaza responsabil, dupa reconditionare cardanul tau va fi la fel de bun ca si unul nou.1 point
-
1 point
-
Foarte frumoasa masina! Felicitari pt ca ai avut rabdare sa gasesti 30i manual, dar in primul rand felicitari ca ai vrut cutie manuala din start (apropo, nu vreau sa dau startul la "cutie manuala vs automata", pt ca avem deja destule discutii momentan despre "ce ulei sa pun" Ce vreau sa spun e ca e de apreciat ca mai sunt si persoane care in aceasta era moderna, inca mai au dorinta de a "mesteca in mamaliga", persoane printre care ma numar si eu).1 point
-
La mine se inchide trapa daca senzorul de ploaie detectează apa sau după 6 ore de când e deschisa (asta cu mașină închisă din cheie).E undeva în meniu opțiunea de bifat. un link interesant.Daca a mai fost postat sorry: https://bmwtechinfo.bmwgroup.com/sib_attachments/B54 11 19_Attachment 2.pdf1 point
-
Eu zic ca parca la G30 este functia asta de bifat pe undeva prin meniuri si daca e la G30 sigur e si la G05.1 point
-
The BMW G05 (X5, 2019+) has a rain-sensing feature that can automatically close the sunroof when rain is detected, but this functionality is not universally enabled across all markets or models and may require specific coding or settings. In some regions, like Belgium, this feature is accessible via the iDrive menu without additional coding. However, in others, such as the US, it’s not always standard and may need to be activated through coding (e.g., using BimmerCode in expert mode, searching for "regen" in the Roof Function Centre to adjust FDL parameters). Some owners report that the sunroof may only tilt closed rather than fully close unless coded otherwise. Additionally, the feature’s availability can depend on the iDrive software version (e.g., 2019/11.70 or later). To test, you can spray water on the windshield’s rain sensor after locking the car and waiting about 10 minutes. If the feature isn’t working or isn’t enabled, it may require a software update or professional coding at a BMW dealer or independent shop. Always check your vehicle’s manual or settings to confirm. Sursa: AI Sigur nu am optiunea in iDrive dar tind sa cred ca functioneaza la mine. O sa incerc si eu.1 point
-
BMW da ca ulei recomandat pentru B48 LL17FE+, care e doar 0w20 0w30 cred ca e foarte ok, mai ales ca vreau sa ajunga mai repede motorul la temperatura de regim toamna-iarna. Iar LL19 are HTHS mare, deci ma indoiesc ca o sa devina apa prea repede. Nu stiu ce masinute aratau cei de care spui, dar s-ar putea sa nu fie relevante in context. Stai sa vezi distractie la B48/58 TU2, care are recomandat LL22-FE, adica 0w120 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00