In cazul in care aveti un BMW model F20 / F21 (serie 1), F22 / F23 (serie 2), F30 / F31 / F34 (serie 3), F32 / F33 / F36 (serie 4) produs in anii 2011 - 2015, care manifesta zgomote la puntea din fata pe denivelari marunte si la cald, care uneori se resimt in volan (si nu exista niciun element de suspensie uzat / defect), atunci trebuie sa verificati caseta de directie. Teoretic, masinile produse incepand cu 2016 nu sunt afectate - dar as privi acest postulat cu prudenta.
Anume, motorul electric al servodirectiei este prins de caseta de directie prin 5 suruburi M8 din aluminiu (!) cu cap Torx. In timp, acestea au tendinta de a se slabi si/sau de a se rupe. Daca gasiti in scutul motor un surub precum cel din prima poza, cu siguranta aveti aceasta problema, chiar daca nu se aude niciun zgomot.
Exista si un recall BMW, cod 0032740200. In momentul in care am deschis acest topic, recall-urile se puteau verifica pe urmatorul site BMW:
https://www.bmw.co.uk/en/footer/quick-links/bmw-vehicle-recalls.html
In cazul in care suruburile sunt slabite, se pot inlocui. Daca sunt rupte, procedura BMW este de a inlocui toata caseta de directie, pe recall (= gratuit).
Cu prima ocazie cand dati jos scutul motorului, verificati daca cele 5 suruburi din a doua poza sunt slabite sau rupte. Ca sa aveti acces la suruburi, trebuie sa priviti caseta de directie dinspre partea dreapta catre partea stanga a masinii. Daca aveti aceasta problema, iar masina intra in campania de recall, cel mai bine va adresati imediat unui service oficial BMW.
Detalii gasiti in service bulletin-ul SI B32 08 18 (.pdf, atasat). Este pentru piata americana, dar informatiile tehnice sunt perfect aplicabile si in Europa.
MC-10153751-9999.pdf