Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/08/17 in all areas

  1. Fiind aproape gata cu interiorul si exteriorul m-am gandit ca putina putere in plus nu ar strica. Dupa ce am studiat problema o vreme am vazut ca intre 325 si 330 M57 difera doar cateva piese pe partea de injectie (injectoare, arcuri supape) dar care faceau scopul unui ciptuning aproape inutil. Investitia intr-un motor M57 330d de transplant raportat la puterea obtinuta iarasi nu avea rost. Asa ca m-am hotarat sa pun un M57 335d. Deja am intalnit prima problema: 335d a fost facut doar cu cutie automata dar ma gandesc ca dracul nu este asa negru si reusesc cumva sa il fac manual. Vorbesc pe la mijlocul lui 2016 cu un prieten(un mecanic exceptional si am sa ii zic Ion de aici inainte) care are un service in Timisoara sa caute motorul de mai sus. Prin noiembrie ma suna si imi spune ca a gasit motorul complet de pe un X6 si daca inca mai sunt hotarat cu conversia. Nestiind ce ma asteapta am cumparat motorul si am inceput planificarea pentru marea operatie. In martie am terminat cu lunga lista de cumparaturi: distributie completa, injectoare, suporti motor si cutie, volanta, ambreiaj, evacuare completa 335d plus toate scuturile termice si maruntisurile necesare la montaj. Am facut un upgrade la urmatoarele componente: turbine la Bogdan MBI, intercoolerul a fost modificat cu unul de la Wagner, pompa de motorina cu una CP3R90. In mai imi iau 3 saptamani de vacanta si sub supravegherea lui Ion incep transplantul. Operatiunea de scoatere a motorului, cutiei, evacuarii se desfasoara fara nici o problema. O zi mai tarziu noul motor are deja piesele montate pe el in afara de turbine si era gata de montarea pe masina. Cand sa pun turbinele vad ca unul dintre suruburile galeriei de evacuare este rupt in chiulasa. Dupa un efort eroic din partea prietenului meu nu am reusit nici macar sa miscam catusi de putin surubul. Deja incep sa am dubii cu ideea meau geniala de retrofit. Din fericire gasim o chiulasa de 335 gata pregatita de montaj in aceeasi zi. Fericit ca treaba merge in continuare dar deja apar primele costuri neplanificate. Urmatoarea problema apare a doua zi 35-ul de pe X6 are acelasi capac de distributie cu 325-ul meu dar pozitia pompei servo si a compresorului de clima sunt interschimbate. Nu putem monta motorul asa doarece compresorul lovea in subframe-ul masinii. Capacul distributiei de pe 335d e complet diferit fata de 35d de pe X6. Dupa ce vad situatia ma gandesc deja sa dau inapoi insa Ion imi spune linistit ca putem pastra configuratia compresorului si a pompei servo ca pe motorul meu ca imi gaseste el toate furtunele originale pt compresor si pompa. A doua zi, dupa cum promisese, toate furtunele erau pregatite (unul singur era facut custom din unirea a doua furtune) Montam motorul, cutia, evacuare si incep sa refac cablajul operatii care mai dureaza cateva zile. Mai aveam 5 pile de vacanta cand incep sa fac codarile pentru motor. Termin de codat si verificat totul si increzator incerc sa pornesc masina: “benzineste, scanteieste dar nu porneste”. Verific totul inca o data, nu am gresit nimic, dar masina tot nu porneste. Dupa inca 2 zile de verificat scheme, furtune, codari gasesc o supapa suplimentara pe circuitul de alimentare cu motorina care era pe X6 dar nu si pe 335. Scot supapa respectiva, intre timp un al doilea prieten mai gaseste un fir pe care il legasem grisit. In penultima zi de vacante la ora 1 noaptea pornim pentru prima oara motorul. Eram atat de obosit si de nervos pe toate problemele care aparusera pe parcurs incat nici nu m-am bucurat cum trebuie. Asta pana cand am scos masina pe strada, de la prima accelerare deja aveam un zambet tamp pe fata si nu imi venea sa ma mai opresc. Era cu totul alta masina. Planul era sa ajung si la Dragos la Completechip dar vacanta era deja gata. Plec inapoi in Germania lasand masina prietenului meu sa faca un soft provizoriu in Timisoara si la urmatoarea vacanta sa merg la Dragos. Cerintele mele pentru soft au fost cat mai multa putere fara fum. Dupa o luna ma intorc sa ridic masina cu softul cerut mai sus. Masina avea aproximativ 370CP si 700NM si mergea superb insa avea o singura problema, la acelerari puternice scotea fum. Pentru moment ma impac cu ideea si in septembrie am ajuns la Iasi. Pot sa spun doar ca Dragos este cu adevarat profesionist, asa ca dupa vizita la Completechip am ramas cu 380CP-700NM cu foarte putin fum la 4700rpm. Mai jos sunt si cateva poze din timpul transplatului.
    10 points
  2. Cu gandire ca a ta, probabil traiam si acum in paleolitic si aprindeam focul din pietre. Faptul ca un Passat din 2005 polueaza ca un Passat din 2005, nu trebuie sa ajungem sa comparam in anul 2017 normele de poluare. Ca daca e sa o luam asa, atunci hai sa ne luam toti Buceag sau Rabe si sa dam ture prin oras cu ele. Asa gandire rudimentara eu nu pot sa o inteleg. Adica daca unul arunca o hartie pe jos, arunci si tu? Pe principiul ca oricum e murdar orasul, ce mai conteaza o hartie aruncata? ) Si eu sper sa devina penala treaba asta cu dpf-off, indiferent ca o facem noi romanii sau se face in toata lumea. DAca nu ai bani sa intretii o masina, atunci ia-ti ceva mai ieftin, fara filtru de particule, ceva pe benzina, motor de 1 litru si mergi cu ce iti permiti. Am ajuns sa recomandam dpf off si softuri pe un forum monomarca care se presupune ca este populat de pasionati.
    7 points
  3. Poate macar se va rezolva ceva prin noua legislatie, desi am dubii ca va veni cineva cu o gandire coerenta ce sa taxeze poluarea si nu sa tranforme legea intr-o colecta de bani catre sacul fara fund al bugetului. Revenind la subiectul initial, DPF-ul a fost introdus ca sa limiteze cenusa produsa si evacuta de un motor diesel. Cu sau fara DPF "mirosul" de evacuare e tot ala, situatia se schimba insa cand vorbim de catalizator, care daca e dat jos intradevar "mirosul" e cu totul altul, hidrocarburile nearse fiind simtite de nasurile noastre intr-o forma mai mult sau mai putin placuta (valabil si la motoarele pe benzina). Ca se practica eliminarea DPF-ului e o "metoda" ce se aplica (probabil nu numai in Romania) de obicei atunci cand tehnic ajunge sa creeze probleme prin infundare/colmatare. Factorii ce duc la infundare sunt diversi, insa in multe situatii cauza principala fiind ca a ajuns la o durata de functionare normala ce presupune inlocuirea combinat cu functionarea defectuoasa a motorului. Ca se cauta dupa aceea, de cei ce o fac sau proprietarii masinilor, explicatii logice "ca merge mai bine, etc" (intradevar consumul ar trebui sa scada, respectiv puterea creste) reprezinta doar jumatate de adevar. In cele mai multe cazuri putini isi pun problema care era rolul acelui filtru si care sunt consecintele in ceea ce priveste poluarea in a folosi masina fara filtru, mai ales in aglomeratiile urbane, hilar fiind faptul ca pana la urma si ei respira acelasi aer. Si de aici ajungem cu discutia in alta sfera unde am putea sa zicem cat e de corect respectiv legal sau unde e moralitatea si respectul fata de ceilalti. Binenteles ca imediat se cauta subterfugii de genul "pai nu vezi ce mult polueaza camioanele vechi si cat fum scot?" insa ca de obicei responsabilitatea individuala literalmente "fuge" si are un somn linistit lipsit de mustrari de constiinta ceea ce caracterizeaza pe unii din spatiul in care traim in comun. Asta e realitatea trista si adevarata, in timp ce in alte tari, cei drept cu un grad mai mare de civilizatie, se fac retrofituri cu DPF la motoarele diesel ce nu repecta normele, la noi e un sport national sa il dai jos.
    5 points
  4. Eu sper sa infunde puscaria toti cei care anuleaza DPF.
    5 points
  5. seria F fara Adaptive Drive / Dynamic Drive / Adaptive Damper Control nu este chiar ce trebuie
    4 points
  6. Anuleaza-i si motorul "boss", ce dai atatia bani pe prostii...
    4 points
  7. Sau incearca un G30, sa aflam cat a involuat de la E60.
    3 points
  8. Nu am mai scris de ceva vreme aici insa masina a mai primit intre timp cateva modificari. Dupa cateva luni de vanatoare pe ebay am reusit sa gasesc timurile Performance din carbon si un volan de M3. Am mai schimbat si ceasurile cu unele de 335d pe care le-am facut apoi in stilul celor de M3. Am reusit sa schimb intr-um final si clatitele (scaunele fata normale) cu unele sport cu memorie, iar la exterior am gasit o oferta de nerefuzat pentru Style 513.
    3 points
  9. asa e cand iti cumperi o masina care nu iti permiti. faci anumite compromisuri, gen dpf off si te mai bati si cu pumnul in piept ca faci un lucru bun. cat despre colegul de a zis ca mai bine doneaza banii de filtru: daca ii aveai cu siguranta schimbai filtru si nu ne dadeai noua la sentiment cu o vrajeala de politician ca mai bine ii donezi Trimis de pe al meu SM-G950F folosind Tapatalk
    2 points
  10. O taxa pe poluare ca in tarile civilizate va trage pe dreapta toate cazanele cu off. Plus ca nu se mai inghesui nimeni sa le cumpare Aberatii de genul nu scoate fum, trece itp, trage de rupe... sunt pentru creduli cu buzunare mici Nu am inteles ideea de ce trebuie sa faci dpf off ca sa ii faci soft de putere. Din ce stiu, pachetul bmw performance nu vine cu dpf off
    2 points
  11. claudiu320d daca tu alegi sa circuli cu un afroamerican care iti fumeaza joint'ul pe teava de esapament nu ai decat. dar sincer nu cred ca e ok sa oferi sfaturi de genul scoate'l ca este mai in regula. Trimis de pe al meu SM-G950F folosind Tapatalk
    2 points
  12. Iar treaba cum ca se mareste puterea motorului cand scoti DPF e alta prostie. Diametrul esapamentului si presiunea din tubulatura lui sunt colerate cu parametrii motorului. Din punct de vedere al performantelor, motorul va functiona mai prost, chiar daca racerul "il va simti ca respira mai usor".
    2 points
  13. va scoate fum exact ca un autobuz, am un prieten care asa a cumparat masina si dupa 6 luni a dat'o mai departe. mirosea a esapament inclusiv in masina. practic o faci tractor. recent am vazut un f30 probabil la fel... sa dai ceva banuti pe masina ca apoi sa te zgarcesti si sa o faci tractor nu cred ca se merita. Trimis de pe al meu SM-G950F folosind Tapatalk
    2 points
  14. N-are rost sa te obosesti cu toti pustanii care fac ei soft, dpf off, egr off...probabil ca daca li se mai strica vreun senzor il fac si pe ala "off"... Lasa-i sa-si scoata filtru si sa aiba masina in 2 culori (nu da domne fum, doar in talpa, asa zicea si un racer de pe aici, iar cand pornea masina imi era mie rusine de fumul pe care-l scotea).
    2 points
  15. Un filtru dpf oboseste/strica o turbina in timp, un soft pe masina exploatat in conditii normale de mers micsoreaza consumul deoarece creste cuplul la turatii mai joase(nu de aia se face soft). O masina fara dpf o sa scoata de la putin fum pana la foarte mult fum , iar un soft bine facut transformna masina total, se simte mult surplusul de putere. Ai 4 solutii: -iei unul aftermarket si il dai pe al tau la schimb (cei de la odorheiul secuiesc fac asa ceva) -il duci la curatat (tot la odorhei), parca iti da si 1 an garantie pe el, eu zic ca e ok. -spargi ceramica in el, il anulezi din soft, dar il lasi fizic acolo -il scoti de tot si din soft si din evacuare si pui straight pipe pana in spate. Fa-i ce crezi tu ca e mai bine.
    2 points
  16. Curata-l, lasa tiganiile cu soft si dpf off. Eu l-am curatat la Team Service si e ca nou. Cine zice ca nu merge si sa-l dai jos mananca c****t, normal e mai ieftin ))
    2 points
  17. Salutare, urmaresc de ceva vreme forumul si consider ca a sosit timpul sa ma prezint. Ma numesc Marius, am 27 iar masina mea este un BMW E90 325d. Masina este produsa in 03/2007 si este a mea din 03/2011. Cateva din modificarile aduse: Grile Performance Semnalizatoare laterale F10 Trimuri Alcantara Lumini ambientale Pedale M (nu sunt cele originale) Diverse codari poze
    1 point
  18. Cum de doar la noi se pune problema asta? Mașina asta cum poate rula pe drumurile Europei fĂŁrĂŁ astfel de probleme? Apropo, asta e mașina...Ceva pĂŁreri despre tunning ? Ce e clar,ca nu e din fabrica ...Mersi
    1 point
  19. Adica ? Motorul nu e EURO 5 ci faptul ca are EGR + EGR Cooler + DPF si probabil inca ceva il face EURO 5. Motorul singur de sine statator nu e EURO 5.
    1 point
  20. Confirm! Asta suspectez si eu ca se intampla in cazul de fata. Posibil sa fi fost intretinuta prost sau interventia pentru inlocuirea turbinelor sa se fi lasat cu efecte secundare. Cum am mai spus, pe un F10 520 am fost extrem de multumit de frane si motor, de asta ma miram ca 525 trage si franeaza ca o caruta. Am si spus, sunt convins ca partial comportamentul masinii in discutie se datoreaza intretinerii precare sau nepriceperii proprietarului. Un schimb de ulei nu inseamna intretinere. E doar o mica parte din intretinere. Nu vreau sa acuz in niciun fel, pur si simplu pretentiile mele sunt peste ceea ce am gasit si nu-mi convine. Eu am cheltuit mult numai ca sa am frane corecte pe masina si tot nu au ajuns la nivelul asteptarilor. Dar cand nu investesti nimic, sigur nu ai nimic. Iar masina oricum se uzeaza, are nevoie de intretinere. Nu ma apuc sa iau o masina scumpa in care sa incep din nou sa bag sume respectabile. Stiu din experienta ca de multe ori sa aduci masina intr-o stare perfecta si sa identifici corect defectul, inseamna multi bani, timp si nervi.
    1 point
  21. Asa, si acum nu mai trebuie respectate, de aia se poate scoate?
    1 point
  22. In primul rand sa mergi inapoi unde ai facut reglajele si sa le zici ca nu iti mai sta volanul drept, dupa sa mergi la o diagnoza sa vezi de unde vine eroarea.. posibil de la un senzor ABS care trebuie curatat sau schimbat.
    1 point
  23. Eu nu te-am atacat, si nu te puteai insela mai rau prin aluziile alea, dar fie daca vrei. Sunt convins ca un "mecanic" posesor de garaj in curte, trusa de scule, 2 cricuri si un flex intelege perfect cum functioneaza un motor si e un profesionist in domeniu.
    1 point
  24. Am un Mercedes din 1993, w124, 3000cm3 24v, masina este la pastrare... La relanti nu scoate fum/miros ,nici daca o turezi la liber .. mai scoate fum in mers doar in anumite conditii, plaje de turatie s-au cand urca o panta (ceva puff nesimnificativ) Nu vad de ce sa scoata fum/miros o masina de generatie mai noua, ce are presiunea la injectoare mult mai mare si pulverizarea injectoarelor este mult mai precisa si mai eficenta fata de un motor diesel classic , cu injectie mecanica, fara debitmetru, turbo si alti senzori. Daca motorul functioneaza in parametri si softul pentru DPF off este facut corespunzator, nu are voie sa se transforeme in tractor sau intr-un jamaican ce fumeaza iarba dintr-un ziar. Am vazut multe masini cu DPF off, diferite marci , si inafara de evacuarea inegrita nu am vazut pete de funingia pe masina sau sa duhaneasca intr-un fel.
    1 point
  25. Modelele vechi nu aveau dpf, dar nici nu scoteau aproape 200cp la cilindreea de 2l, asta ca sa te gandesti si la cantitatea de motorina arsa. Nu mai stiu ce motor ai, ca ne-am pierdut in discutii. A fost un topic pe aici nu de mult cu un tip cu un X5 de 3L care dupa "dpf off si soft" nu mai putea sta in masina cu geamurile deschise la semafor. Probabil depinde de cine iti face softul, dar personal am vazut 3 cazuri la cunoscuti, toti cu softul facut in alta parte. Pur si simplu put ca autobuzele de pe vremuri, pute cand deschizi geamul, pute cand trece pe langa tine, pute de te omoara cand mergi in spatele lui. Filtrul a fost pus dintr-un motiv, si anume pentru a respecta normele de emisii si substante toxice pe care masina ta le imprastie in atmosfera. Nu o sa ma apuc sa iti pun link-uri in care sa iti arat cat de cancerigene sunt emisiile de diesel, doar gandeste-te ca la un moment dat si cei dragi tie sunt sau vor fi expusi la poluarea facuta de altii. Nu ca as agrea benzina mai degraba, din punctul meu de vedere motorul electric nu vine suficient de repede pentru toata lumea.
    1 point
  26. Senzor temperatura interioara
    1 point
  27. Corect si recomand, am sunat la cei din tinutul secuiesc cand am crezut ca am probleme cu filtrul(nu era el problema) mi-au propus insa prima data curatare daca se mai poate, si abia apoi varianta a doua unul aftermarket la pretul mentionat anterior Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
    1 point
  28. Eu unul daca ar fii sa aleg ,as alege cu siguranta prima solutie. Imi pare ideala!
    1 point
  29. Da, legat de miros asa e. Miroase infect, a tractor..."tunerii" nu mentioneaza si asta, ca mergi cu o soba pe motorina dupa tine :LMAO:
    1 point
  30. Asa e la astea noi, directia e moale fara feedback asta e trendul pe F-uri. Un f30 ai incercat? Mie si f30 mi se pare suficient de mare si e mai agil decat balena de f10
    1 point
  31. Poti si la 128 si la 256 kbps. Depinde de cum transmite postul. La optiions, quality si de acolo poti alege, daca e disponibil, in bitrate mai mare.
    1 point
  32. 1 point
  33. Ce rost are sa bagi zeci de milioane in BMW-u sa il faci ca nou ? Ca nou ca nu va mai fi niciodata. Daca aveai bani de asa ceva, aveai un BMW nou-nout cu totul. Datoria ta ca sa sofer in general este sa nu te urci baut la volan si sa incerci naibii sa nu omori pe nimeni. Chestiile de moralitate legate de existenta unui filtru de particule la o masina de 10 ani, in conditiile in care pe strada jumatate de masini sau chiar mai bine sunt cum sunt. N-are rost sa bagi bani, anuleaza-l.
    1 point
  34. daca vrei sa fi corect cu masina ta si cu mediul si daca ai putin respect pentru tine si semenii tai il vei schimba cu unul nou..
    1 point
  35. Exista o singura varianta pentru un om onest: inlocuirea DPF-ului.
    1 point
  36. F10...nu merita sa te uiti inapoi...pana la urma cautam masini cat mai noi sa ne bucuram de avantajele tehnologice cu care vin ele si sa nu pierdem atat de mult la revanzare in viitor...indiferent ca e F10, G30, Mercedes sau Audi o sa o transformi in "baby-ul" tau dupa bunul tau plac si o sa treci peste E60... @bmwantony13 - exista folie transparenta cu "self healing" care protejeaza masina de eventualele pietricele...husa aia e urata grav...
    1 point
  37. Grilele sunt infecte, iar protectia aia...ai gresit...pentru aia cumpara-ti un sprinter sau un transporter.
    1 point
  38. Cea mai tare rezolvare! Sincer ma asteptam sa mai citesc cateva pagini cu pataniile de prin service , dar tu ai rezolvat-o schimband masina. Felicitari !
    1 point
  39. Salut,si bine ai venit. Intai trebuie sa deschizi un topic in legatura cu o problema pe care o ai la BMW -ul tau
    1 point
  40. Modelele astea sunt facute in era normalitatii! Adica 525=seria 5 cu motor de 2500cmc, nu ca azi 525 ba are motor de 3000 , ba are de 2000 . numa cum trebuie nu e. Bafta
    1 point
  41. Si colaboratorul din Germania de unde are mii de bucati sh ?)) Daomne fereste ce povesti de te doare mintea. 500 euro cu tot hardwareul inclusiv panou clima? Ieftin ca braga. Cam tot ce se vinde pe olx e ciordeles, asta e la mintea cocosului, doar daca ne place sa ne mintim singuri.
    1 point
  42. Ce mi-ar placea sa fie furata de pe masina ta! Ai merita cu varf si indesat ptr gandirea asta de adevarat cocalar cu bmw.
    1 point
  43. Stiu caz concret de e60 cumparat de mai bine de un an, cu 5000 euro, schimbat bordul si misca din toate incheieturile si are o gramada de sunete dubioase pe acolo. La gropile si denivelarile care le avem noi pe sosea, masina se simte foarte subreda. Chiar nu se mai simte calitatea aia robusta, inchegata, de la BMW. In fine...
    1 point
  44. In primul rand incearca sa reduci aluziile si aprecierile subiective la cat de multa sau cat de putina minte are lumea. Pentru ca nu as baga mana in foc pentru ce ai zis tu mai sus. In al doilea rand nu e "topicul tau", acesta este un forum/topic public. Tot respectul pentru cei care au abilitatea si cunostintele sa faca aceasta operatiune de a muta volanul de pe dreapta pe stanga sau invers. Dar ideea de a face asa ceva, ca nu iti permiti sa ai o masina normala, asamblata in fabrica, e o tiganie. Nu doresc nimanui sa cumpere un e60 "in stare excelenta nu bate nu troncane condus de o batranica in Germania" care de fapt a fost una cu volan pe dreapta cumparata cu 3500 euro si vanduta cu 7000.
    1 point
  45. Muta-te in Anglia sau cumpara o masina cu volan pe stanga. Daca nu iti permiti, cumpara un e39 cu volan pe stanga. Asa ar face un om normal.
    1 point
  46. alex ce rost are postul tau cu +1 ?
    1 point
  47. Consum mai mic si mai multi cai este un paradox din start. Daca voi credeti inca in reinventarea miezului din motor printr-un obosit de soft de 300 euro, atunci degeaba e forum de "pasionati". Amin
    0 points
  48. 28.000 cash + combinatie cu alt X5 de 09/2011 4.0 xD 305cp, scaune cu memorie, volan M cu padele,etc, masina intretinuta exact de un pasionat si fara nici-o eroare sau ceva. A iesit cam 48.000 masina pe combinatie, ar fi fost ideal sa se vanda X5-ul desi nu apucase sa-l puna la vanzare si sa-i de-a cash un 42-43k gen cash. Urmeaza neaparat revizie+ folii, am bagat vin-ul pe auto records, totul ok.
    0 points
  49. Inginere, tu habar n-ai cum functioneaza si care e rolul unui filtru de particule daca spui ca poleaza in timpul regenerarii. Dar asa e romanul, de ce sa schimbe filtrul sau sa ii faca tratament chimic cand poate pune flexul si aparatul de sudura pe el si gata, a rezolvat problema cu costuri minime. Niste prosti nemtii astia ca pun atatea “cacaturi” pe masini care polueaza. Noroc cu romanii ca le arata ei cum sta defapt treaba.
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.