Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/23/24 in all areas

  1. Pe margine: Nu am un hybrid, dar am avut ocazia sa parcurg cateva sute de Km cu doua 330e, un F30 si un G20. Pornesc dimineata, masina merge in mod electric. La o situatie de trafic in care am avut nevoie de o accelerare mai puternica, ma surprinde motorul termic care se trezeste brusc si urca direct pe a vreo 2000 RPM, cu uleiul rece bocna si scurs complet in baie de peste noapte. WTF?! Ma asteptam ca ulterior motorul termic sa functioneze macar cateva minute, sa incalzeasca putin uleiul. Nu, el se opreste dupa nici 10 secunde (cand nevoia de a accelera a disparut) iar masina continua sa mearga electric. Ca, evident, cativa Km mai departe sa ii traga din nou motorului termic o sesiune de forja la rece. La subiect: Nu stiu daca nu cumva sunt eu un idiot care habar n-are sa utilizeze corect masini hybrid, sau chiar asa sunt ele proiectate sa functioneze. M-as fi asteptat ca motoarele termice de pe hybride sa aibe - suplimentar - un sistem electric de pre-incalzire a uleiului care sa-l urce macar la un 50 gr. C, precum si o pompa care sa faca o pre-ungere, inainte de a-l freca pornit - oprit la rece. Intrucat nu stiu sa existe asa ceva (poate am ramas in urma cu informatiile), trag concluzia ca este absolut de asteptat ca motorul termic al unui hybrid sa sufere o uzura semnificativ mai mare din cauza pornirilor la rece, frecvente si de scurta durata. Recte, un motiv plauzibil pentru straluciri metalice in filtrul de ulei. Intrucat (1) B48 si celelalte motoare din familie, B58 si B38, s-au dovedit pana acum a fi motoare foarte bine proiectate - o surpriza placuta dupa generatia N de la BMW, si (2) nu ai gasit in fitrul de ulei chip-uri maricele de metal, m-as astepta ca pilitura aceea microscopica sa nu indice o problema grava. Atat timp cat nu ai observat alte simptome (in principal zgomote noi / modificate) ti-as sugera sa folosesti un ulei din cele recomandate de catre BMW, dar cu o vascozitate cat mai redusa la rece. Sunt de parere ca un 0W30 ar fi mai potrivit decat 5W30, pentru regimul de functionare al motorului termic de pe 530e. Si sa tii situatia sub atenta observatie, la urmatorul schimb. De asemenea, fara sa existe neaparat o legatura directa, cred ca ar fi bine sa renunti la stage-uri si sa revii la software-ul original BMW. Masinile sunt, in prezent, mult prea complexe pentru ca un tuner sa poata avea sub control toate consecintele modificarilor pe care le face. Si oricum, 530e este suficient de puternic in configuratia "stock".
    5 points
  2. Soft brutal facut de un mecanic auto? Tu glumesti, sau? Du te repede si pune softul original pe masina, cere banii inapoi, si dupaia fa ti un soft calumea daca tot vrei mai multa putere, la o firma consacrata, unde sumt oameni care doar cu d astea se ocupa... Mecanicul softist ce zice? El ce parere are de pilitura?
    2 points
  3. e de la brutalitate dupa cele citite sunt aproate convins ca nu are soft ci piggy back
    1 point
  4. In acest moment anvelopele sunt diferite ca și marcă față spate. Chiar dacă sunt no name, au totuși 7mm pe spate. Dar decât sa am probleme, le voi schimba toate 4 și voi pune aceeași dimensiune (cea de pe stâlp) și normale.
    1 point
  5. E din cauza la chiptunning, motorul de 2.0i 184 cai nu este acelasi cu 2.0i 252 , difera pistoanele,compresia,etc. Am un prieten cu 2.0i 184 cai care a schimbat doua motoare din cauza la chiptunning
    1 point
  6. https://disk.yandex.ru/d/vGnbhkOpgjxOrw
    1 point
  7. O clipa, sa scot desenul..
    1 point
  8. Sau intr o pungă, o desfacem mai târziu.
    1 point
  9. Ce vrei sa zici prin cu a6 c8 ca te ai simtit ca intr un sicriu? Ca sa mor daca inteleg, detaliaza si tu putin diferentele.
    1 point
  10. Softul l-am facut la mecanicul meu care se ocupa doar de BMW (nu am avut experiente neplacute pana acum). Nu stiu exact ce soft este. Doar ca dupa soft masina este foarte brutala. Adica am mers si cu tesla model y a unui prieten cea dual motor deci peste 400cp si parca nu este la fel de brutala ca a mea. Daca ma uit la graficul ala din idrive unde arata puterea si cuplul cand ii dau kick down se duce in 400cp. Nu stiu cat de real arata dar cert este ca masina e foarte brutala dupa soft. 500€ am platit pt soft deci ma gandesc ca este ceva safe. Acum ca au inceput problemele cred ca o sa-i rescriu softul original. Problema este ca ca nu stiu cum sa abordez situatia. Sa merg asa in continuare sau sa desfac motorul?
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.