Jump to content

Review BMW 530e G30 2023


Romulus

Recommended Posts

Am făcut un drum mai lung cu un BMW G30 facelift, 530e, un drum de 2.500 km. Probabil nu suficient pentru a descoperi toate despre o așa mașină, dar desigur, suficient ca să îmi fac o impresie pe care să o împărtășesc aici.

image.jpeg

Aș începe cu ce nu mi-a plăcut sau chiar m-a deranjat la mașină.

  • Rezervorul mic. Seria 5 are 69l standard, acest PHEV are doar 46l ceea ce face un drum lung să fie o căutare calculată a opririlor, că altfel faci o pauză de cafea pe autostrăzi, și la 10 minute o pauză de realimentare.
  • Spațiul în portbagaj. Aici din nou față de o seria 5 normală, are un spațiu în portbagaj semnificativ mai mic, podeaua urcând suficient ca sa te încurce cu aranjarea lor. Din ce înțeleg e mai mic cu 100l, coborând de la peste 500l, la ceva peste 400l. Se simte și nu mi-a plăcut.
  • iDrive software. Am folosit strict Android auto, deși pierzi enorm din informațiile care le aduce BMW pe HUD și bord. Dar cu Android auto, s-a blocat în 8 zile de 3 ori, în cele mai oribile situații când aveam nevoie de el. Pur și simplu la mașină moare bluetooth-ul și nu a mai vrut decât wifi până am resetat complet iDrive. Asta nu ar trebui să se întâmple în 2023. Sigur, exista un upgrade de software OTA, dar eu personal, nu am avut timp nici să respir, și deși mi-am propus să îl fac, spre rușinea mea, nu am reușit să îmi fac timp.

Lăsând astea la o parte, e clar că indiferent dacă viitorul este electric sau nu, chiar și un hibrid vine cu enorme avantaje care sunt aici ca să rămână pe termen lung.

image.jpeg

  • Climatizarea electrică. Oh, da! Nimic mai mișto decât să stai cu motorul oprit și să fie răcoare în mașină. Presupun că și iarna e la fel. Asta e un mare avantaj.
  • Regenerarea. Să poți recupera din frânare, și să stochezi acea energie fie pentru o accelerare mai vioaie în viitor sau pentru a naviga străduțe înguste într-un oraș aglomerat, oh da! Frumos. Nu știi niciodată dacă nu te uiți pe bord daca motorul e pornit sau dacă ești pe electric doar, totul este un vis. E clar că și funcțiile derivate din acest lucru, sunt aici ca să rămână pentru mult timp. Mă aștept ca toate mașinile să aibă în curând într-o formă sau alta așa ceva.
  • Liniște la rulare. Seria 5 întotdeauna, a avut o ținută de rulare la aproape orice viteză legală, super silențioasă, dar 530e G30, bate orice am văzut anterior.
  • Consumul. Am reușit la 2.500 km, aproape de 7.9 l/100km. Doar ultimii km prin oraș l-au ridicat la 8.0 l/100km. Pai wow, o mașină cu trei oameni la bord, bagaje și care nu a fost condusă de un adormit pe șosea socate un așa consum... trăim într-o nouă eră. Evoc doar consumurile de 20-24 l/100km cu un 650i acum ceva ani și nu credeam să văd totuși așa consum la un serie 5. Acum că e datorat părții electrice sau doar motoarelor turbo de generație nouă? Nu am idee, dar e fenomenal în opinia mea.
  • Sistemele de asistență. Excelente. Am crezut că mă vor încurca, dar dupa 8 zile și 2.500 km, pot spune că sunt aici să rămână. Pe autostradă, dar chiar și pe drumuri naționale sunt cireașa de pe tort.

Cred că e suficient postul înițial, am să revin cu alte subiecte mai pe larg.

Link to comment
Share on other sites

  • Romulus pinned and featured this topic
4 hours ago, Romulus said:

Am făcut un drum mai lung cu un BMW G30 facelift, 530e, un drum de 2.500 km. Probabil nu suficient pentru a descoperi toate despre o așa mașină, dar desigur, suficient ca să îmi fac o impresie pe care să o împărtășesc aici.

image.jpeg

Aș începe cu ce nu mi-a plăcut sau chiar m-a deranjat la mașină.

  • Rezervorul mic. Seria 5 are 69l standard, acest PHEV are doar 46l ceea ce face un drum lung să fie o căutare calculată a opririlor, că altfel faci o pauză de cafea pe autostrăzi, și la 10 minute o pauză de realimentare.
  • Spațiul în portbagaj. Aici din nou față de o seria 5 normală, are un spațiu în portbagaj semnificativ mai mic, podeaua urcând suficient ca sa te încurce cu aranjarea lor. Din ce înțeleg e mai mic cu 100l, coborând de la peste 500l, la ceva peste 400l. Se simte și nu mi-a plăcut.
  • iDrive software. Am folosit strict Android auto, deși pierzi enorm din informațiile care le aduce BMW pe HUD și bord. Dar cu Android auto, s-a blocat în 8 zile de 3 ori, în cele mai oribile situații când aveam nevoie de el. Pur și simplu la mașină moare bluetooth-ul și nu a mai vrut decât wifi până am resetat complet iDrive. Asta nu ar trebui să se întâmple în 2023. Sigur, exista un upgrade de software OTA, dar eu personal, nu am avut timp nici să respir, și deși mi-am propus să îl fac, spre rușinea mea, nu am reușit să îmi fac timp.

Lăsând astea la o parte, e clar că indiferent dacă viitorul este electric sau nu, chiar și un hibrid vine cu enorme avantaje care sunt aici ca să rămână pe termen lung.

image.jpeg

  • Climatizarea electrică. Oh, da! Nimic mai mișto decât să stai cu motorul oprit și să fie răcoare în mașină. Presupun că și iarna e la fel. Asta e un mare avantaj.
  • Regenerarea. Să poți recupera din frânare, și să stochezi acea energie fie pentru o accelerare mai vioaie în viitor sau pentru a naviga străduțe înguste într-un oraș aglomerat, oh da! Frumos. Nu știi niciodată dacă nu te uiți pe bord daca motorul e pornit sau dacă ești pe electric doar, totul este un vis. E clar că și funcțiile derivate din acest lucru, sunt aici ca să rămână pentru mult timp. Mă aștept ca toate mașinile să aibă în curând într-o formă sau alta așa ceva.
  • Liniște la rulare. Seria 5 întotdeauna, a avut o ținută de rulare la aproape orice viteză legală, super silențioasă, dar 530e G30, bate orice am văzut anterior.
  • Consumul. Am reușit la 2.500 km, aproape de 7.9 l/100km. Doar ultimii km prin oraș l-au ridicat la 8.0 l/100km. Pai wow, o mașină cu trei oameni la bord, bagaje și care nu a fost condusă de un adormit pe șosea socate un așa consum... trăim într-o nouă eră. Evoc doar consumurile de 20-24 l/100km cu un 650i acum ceva ani și nu credeam să văd totuși așa consum la un serie 5. Acum că e datorat părții electrice sau doar motoarelor turbo de generație nouă? Nu am idee, dar e fenomenal în opinia mea.
  • Sistemele de asistență. Excelente. Am crezut că mă vor încurca, dar dupa 8 zile și 2.500 km, pot spune că sunt aici să rămână. Pe autostradă, dar chiar și pe drumuri naționale sunt cireașa de pe tort.

Cred că e suficient postul înițial, am să revin cu alte subiecte mai pe larg.

Foarte tare descrierea ta, cu lux de amanunte. 

Ce mi se pare ciudat, este ca ma asteptam la un consum mai mic, avand in vedere ca eu am un F10 535xD si la mers normal (poate putin sportiv) nici mie nu imi sare consumul extraurban de 8%. Intradevar, cand merg sportiv rau se duce in 9-9.2%. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

PHEV-urile nu iti scot un consum genial daca nu le incarci.

Daca tu mergi zilnic sa spunem 200 km dar sunt toti pe autostrada nu iti aduce un beneficiu mare. Dar daca tu ai de facut sa spunem 45-50 de km zilnic prin oras, atunci o sa vezi consum mic.

Spre exemplu eu merg in 90% din timp in oras cu masina, asta inseamna ca in 60% din timp merg pe curent. Deci consum mic.

Link to comment
Share on other sites

in teorie si la 200 km/zi ai avantaje. ai 100dus ,100 intors , daca incarci la servici , 50% din drum ai ajutor electric. 

pe undeva sunt uimit de consum( in sensul rau) , am acelasi motor dar pe seria 3 (320i) , stiu ca seria 5 e mult mai grea. 

avand in vedere pretul de achizitie , un 520i e mult mai avantajos.

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Tare review-ul.

Ai enumat motivele pentru care nu as lua 530e, fiind apartinator de 530i.

Am 68 litri rezervor, portbagaj mare, consumul extern este de 7% (jante 18, mers autostrada si reprize) si oras 10-11. Nu stiu de ce ai consumul ala sincer...iar la mers ghiolban, masina in exterior nu a sarit niciodata de 7.7...

Edited by Ciprian01
Link to comment
Share on other sites

Eu la 330e am consumul mediu general de 4.7 l + 8 KWh/100 km. Sa zicem ca se aduna la echivalentul a 5.3 l in bani, desi nu e chiar asa pentru ca asta include si energia regenerata. Si asta la mers mai mult in oras decat in afara. Prin comparatie, la 320d, folosit la fel, am consumul mediu 7.6 l. Plus ca benzinarul e mai placut la condus, plus ca ai avantajele cu climatizarea de care spunea si @Romulus. Da, portbagajul mai mic e un inconvenient. Rezervorul mai mic nu ma deranjeaza, ca nu merg doar pe autostrada. Si chiar si atunci, o oprire in plus la 1000+ km nu mi se pare un capat de tara. Una peste alta, nu mi-as mai lua diesel. Mi-as lua o electrica, in schimb la tura urmatoare 🙂

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

chestia cu consumul e relativa...inteleg din postari mai vechi ca Romulus nu a stiut in ce mod de condus sa puna masina si nici nu a avut unde sa o incarce.

am un coleg cu un GLC 300e modelul nou, incarca zilnic la munca ca avem panouri, a facut pana acum 780km, masina fiind noua, a avut si ceva extra urban si are medie de 5.5%.

marele test vine zilele astea ca are un drum la Constanta. la dus se duce cu bateria plina si nu are unde incarca acolo pt intoarcere.

 

LATER EDIT

 

am gasit infor precum ca G60 hibrid ar avea baterie de 19.4

in continuare mica in comparatie cu Mercedes Eklasse  W214 (25.4), ambele fiind modele noi

 

 

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, edit said:

inteleg din postari mai vechi ca Romulus nu a stiut in ce mod de condus sa puna masina

Am spus eu asa ceva undeva? Nici macar nu e mare filozofie. Are sport, hybrid si electric. Si un buton de incarcare baterie. Nimic special. Am condus in hibrid majoritatea timpului, electric doar in unele cazuri si am mai incarcat masina din buton. Si am setat masina sa fie cand se incarca electric maxim 80% baterie ca sa ramana si pentru regenerare si altele.

Te rog nu imi pune in gura ceva ce nu am spus niciodata.

Cand am luat masina proprietarul mi-a spus sa ma astept la 10-12 l/100 km consum.

 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Romulus said:

Am spus eu asa ceva undeva? Nici macar nu e mare filozofie. Are sport, hybrid si electric. Si un buton de incarcare baterie. Nimic special. Am condus in hibrid majoritatea timpului, electric doar in unele cazuri si am mai incarcat masina din buton. Si am setat masina sa fie cand se incarca electric maxim 80% baterie ca sa ramana si pentru regenerare si altele.

Te rog nu imi pune in gura ceva ce nu am spus niciodata.

Cand am luat masina proprietarul mi-a spus sa ma astept la 10-12 l/100 km consum.

 

Cred ca baietii ziceau ceva in acest sens, corectand ceva din acest punct de vedere cand ai amintit prima data dupa drumul de Viena.

Link to comment
Share on other sites

On 8/31/2023 at 12:37 PM, edit said:

 

am un coleg cu un GLC 300e modelul nou, incarca zilnic la munca ca avem panouri, a facut pana acum 780km, masina fiind noua, a avut si ceva extra urban si are medie de 5.5%.

marele test vine zilele astea ca are un drum la Constanta. la dus se duce cu bateria plina si nu are unde incarca acolo pt intoarcere.

 

 

 

 

Ok, colegul ala al meu a ajuns aseara cu Glc300e cand era liber. A mers cea mai mare parte 140-160, accidental sub, reprize peste 160 suficiente si chiar o data la peste 200, bateria la plecare era 50% (baterie mare de 25kw) a ajuns la constanta cu bateria goala si cu cobsum de 9.2 benzina.

Plus curent, care intamplator a fost gratis. Pt altii e pe bani.

 

Eu am plecat dimineata, mi-am luat si familia, portbagajul plin cu chestii de la munca si cu chestii personale, am mers pe cruise la 160kmh, trafic pt ca deja aparuse turismul de weekend, absolut o singura data am ajuns la 170 pt ca ma presa cineva sa trec pe banda 1 si am ajuns la acelasi hotel cu...9.2%

Reamintesc ca eu pe A6 am echivalentul lui 30i de la bmw.

Asta arata ca la drum lung si ceva aplomb din partea soferului hibridul nu are niciun avantaj, fiind masina pt oras si pt, ma scuzati, mortaciuni 🙂

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.