Jump to content

Un vis implinit


C_o_s_m_i_n

Recommended Posts

recomand posesorilor de webasto ca vara sa le porneasca cel putin 1 data pe luna din tester si sa le tina sa functioneze 1 warm-up cycle.

de asemenea curatarea sobei de ardere ii prelungeste viata.

verificati si tobita sa nu fie infundata cum se intampla in multe cazuri.

 

cei care va montati retrofit, folositi conducte sau furtune de calitate, cu protectie, trase prin locurile pe unde vine de fabrica, ca sa nu aveti surprinze cand agatati borduri sau pietre.

 

aplicati de asemenea un sticker cu Webasto auxiliary heating in zona parbrizului, pentru a nu avea surprize cu pompierii.

 

 

bitza : se potriveste de e90. de fapt de pe orice BMW. cu placuta electronica sunt niste povesti deoarece la modelele mai vechi (E46, E39, X3/5) comunicarea se face pe IBUS iar la modele mai noi se face pe CAN.

asta in care se doreste legarea la instalatia masinii si comanda din idrive.

eu as renunta la ideea asta si as folosi doar telecomanda pentru pornire, eventual modul programabil pe bord (care-i destul de ieftin)

Edited by RobyS
Link to comment
Share on other sites

recomand posesorilor de webasto ca vara sa le porneasca cel putin 1 data pe luna din tester si sa le tina sa functioneze 1 warm-up cycle.

de asemenea curatarea sobei de ardere ii prelungeste viata.

verificati si tobita sa nu fie infundata cum se intampla in multe cazuri.

 

cei care va montati retrofit, folositi conducte sau furtune de calitate, cu protectie, trase prin locurile pe unde vine de fabrica, ca sa nu aveti surprinze cand agatati borduri sau pietre.

 

aplicati de asemenea un sticker cu Webasto auxiliary heating in zona parbrizului, pentru a nu avea surprize cu pompierii.

 

 

bitza : se potriveste de e90. de fapt de pe orice BMW.

cum verifici tobita? E buna asta cu sticker pe parbriz ,ar fi culmea sa te trezesti cu vreo masina pompieri incercand sa stinga fumul de sub scaun :LMAO: in timp ce tu bei o cafea la Starbucks

Link to comment
Share on other sites

cum verifici tobita? E buna asta cu sticker pe parbriz ,ar fi culmea sa te trezesti cu vreo masina pompieri incercand sa stinga fumul de sub scaun :LMAO: in timp ce tu bei o cafea la Starbucks

 

A fost un caz in Maramures parca, era vorba de un Audi A6 mai vechi. Praf i-au facut capota pana au descoperit ca nu era nici un foc. A ajuns si la stiri :) .

 

Detalii aici .

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

@Cosmin

 

Daca se potriveste cel de e90 la tine te pot ajuta cu unul complet. Are 5 kW.

Cred ca da, vad ca RobyS zice ca merge. Discutam pe PM.

 

Ca fapt divers, raspuns de la dealerul Webasto Cluj: pe BMW E60 nu se poate monta decat in reprezentanta. :)

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Pretty close. :D

 

http://b9.imgsrc.ru/c/cosmin34/7/34396797Zdu.jpg

 

http://b9.imgsrc.ru/c/cosmin34/3/34396793Ojw.jpg

 

Pielea sta mai impinsa din cauza ca e dubla in zona aia. De existenta butonului nu-ti dai seama decat cand face click. :p

Firele sunt foarte moi si le-am lasat bucla pentru miscare (nu ca ar avea cursa mare).

 

KIP, ai putut dormi? :laugh:

 

 

Daca vrei o imbunatatire a aspectului pentru butonul SPORT, ti-l recomand pe cel de Z4 care e foarte usor de instalat si arata chiar bine.

 

http://www.google.ro/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=51R6xIvQ6O3_rM&tbnid=yx3LZaiy2QpwwM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Freviews.cnet.com%2F2300-10863_7-6586964-12.html&ei=qbyyUv-ELemc0AW-hYDgDw&bvm=bv.58187178,d.ZGU&psig=AFQjCNEn4mxekbiDHG2yOy4Ec0mThmdsaw&ust=1387531612210997

Link to comment
Share on other sites

A fost un caz in Maramures parca, era vorba de un Audi A6 mai vechi. Praf i-au facut capota pana au descoperit ca nu era nici un foc. A ajuns si la stiri :) .

 

Detalii aici .

 

nu pot sa cred cata prostie :))) Si la declaratie tot a insistat pe prostie mai ca ma gandesc sa fac rost de un sticker . :frantics:

Link to comment
Share on other sites

Mersi Adi, stiam de el. Dar n-am vrut sa gauresc trim-ul.

Pe de alta parte, de atunci cred ca am folosit functia de vreo 3 ori. Am si uitat de ea. :laugh:

 

Hai ca pana la urma iau Webasto de la Bitza, daca e functional. :)

Diferente majore n-or fi de la E90 la E60. Poate suportul de prindere pe caroserie.

N-are sticker, dar fac eu rost. :w00t:

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

DA :) mai ales cand face evacuarea gazelor si da prima data drumul la ventilator

in unele orase e interzisa folosirea acestei optiuni... parca si in budapesta.

 

 

cosmin verifica inainte de achizionare exact in DIS sau ISTA daca sunt aceleasi legaturi de comunicatie.

Edited by RobyS
Link to comment
Share on other sites

Myxule cum naiba functioneaza telecomanda aia de la webasto? :)))

 

Mie mi-e un pic frica sa folosesc webasto, ca tin masina in garaj subteran si au ceva senzori de fum pe acolo, care cred ca declanseaza alarma. Scoate mult fum cand merge webasto?

apesi intai Mode si apoi ON , la apasare MODE se aprinde verde apoi la apasare ON va clipi ledul de 8 ori rosu . Daca va clipi f repde ledul rosu de 5 ori nu receptioneaza semnal. Nu cred ca va declansa nimic , in primul rand in subteran e ceva mai cald , si cand pornesti masina dai gaze pe esapament si nu se declanseaza nimic . Oricum toba scoate ceva abur si cam atat .

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Cosmin, heater-ul de e90 nu merge pe e60 niciodata, chiar daca exteriorul si arzatorul arata la fel, electronica este total diferita si asta datorita diferentelor majore de comunicatie dintre unitatile de clima de e90 si e60.

 

E90 are JBBF si acesta comanda pompa auxiliara de apa si valva de transfer (change over valve) in baza informatiilor primite pe CAN de la unitatea de klima. Klima comunica cu webasto pe un LIN Bus.

 

E60 nu are JBBF si unitatea webasto comadna direct si pompa auxiliara de apa si valva de transfer si chiar si pompa de motorina.

 

La E60, in lipsa webasto, pompa auxiliara de apa e comandata de Central Gateway Module care este integrator de transfer intre K-CAN, PT-CAN si byteflight.

 

Comunicatia intre webasto si klima la E60 este byteflight, la E90 cum am spus este LIN.

Edited by neo_andersson
Link to comment
Share on other sites

Adi... m-ai blocat. :o

 

Bitza spune ca cei de la care l-a luat merge din telecomanda chiar si doar conectat la motorina, apa si curent.

 

E posibil asta? Adica sa mearga doar din telecomanda, fara comunicatie intre Webasto si clima?

Link to comment
Share on other sites

Cosmin, suna-ma si iti explic.

 

Daca nu comunica cu klima cine iti porneste aeroterma la interior?

 

E imposibil sa mearga asa, heaterul se blocheaza ca si masura de siguranta daca sunt erori la pompa auxiliara de apa, arzator (flame monitoring) sau pompa de motorina. Pus la tine pe masina heaterul de E90 nu v-a primi nici o informatie de la JBBF vis-a-vis de valva de transfer si pompa de apa pentru ca tu nu ai JBBF. E posibil sa porneasca din telecomanda dar cred ca dupa cateva secunde se opreste ca si masura de protectie.

Edited by neo_andersson
Link to comment
Share on other sites

Mda... s-a clarificat. Pe E60 merge doar de E60. :(

 

Ma voi orienta spre ceva aftermarket dintr-un motiv foarte simplu: webasto oem iti trezeste toata masina (asta inseamna un consum semnificativ de curent, pe langa cel propriu-zis al webasto-ului).

Voi mai cauta optiuni.

Link to comment
Share on other sites

Gasit.

Eberspacher cu telecomanda. in jur de 3000 lei.

Eu ala care spuneam ca nu dau atata pe el... :laugh:

Dar ideea prea ma incanta. In plus, la vanzarea masinii, daca clientul nu doreste, se demonteaza. :)

 

Se pare ca electronica ii permite si sa porneasca ventilatia peste 30-40 de grade, pentru incalzirea habitaclului. Si din ce mi s-a spus, o face prin intermediul climatronicului. Ma rog... in prima faza nu ma intereseaza ventilatia.

Link to comment
Share on other sites

Webasto original functioneaza in felul urmator:

 

- telecomanda este receptionata de CAS care face wake-up la klima

- klima este master pentru webasto si ii da comanda de pre-heat dupa evaluatea asa numitelor "shut-off condition"

- daca shut-off condition este invalid atunci klima initiaza comanda de start pentru webasto, inchide circuitul mare de racire cu ajutorul valvei de transfer, porneste pompa de apa auxiliara dupa care monitorizeaza in continuare shut-off condition

- cand temp lichidului de racire ajunge la 35 grade (nu sunt sigur de valoarea asta la bmw) klima porneste aeroterma

 

Shut-off conditions sunt:

- temp exterioara mai mare de 15 grade

- baterie sub 11.5 volti

- motorina in rezervor sub 10 litri (bec aprins in bord)

- eroare pe flame monitoring, pompa de apa sau valva de transfer

- expirarea perioadei de functionare programata (15,30,45,60 minute)

 

In timpul functionarii webasto daca apare orice conditie de shut-off, klima opreste webasto. Cea mai des intalnita conditie de shut-off e bateria sub 11.5 volti.

 

Webasto aftermarket montat pe x5-ul clientului nostru avea un modul cu relee temporizate care alimentau separat aeroterma. Practic aeroterma pornea dupa un timp predefinit, cred ca vreo 5 minute dupa ce pornea webasto.

Kit-ul avea propria pompa de apa auxiliara si propria valva de transfer care erau comandate de webasto direct. Pompa masinii auxiliara practic nu functiona odata cu webasto.

 

Pentru ca masina "nu stia" de webasto aftermarket, orice pornire genera o eroare pe CAS de curent mare in stationare.

 

LE:

Diferentele intre webasto de e90 si e60 sunt majore:

 

1. comunicatia intre klima si webasto la e60 se face pe byteflight, la E90 pe LIN bus;

2. webasto de e60 are conectori pentru pompa de apa si valva de transfer, cel de E90 nu are acesti conectori deoarce de comanda lor se ocupa modulul JBBF in baza informatiilor primite pe CAN.

 

Practic, Cosmin, daca vei pune un webasto de E90 pe E60 nu vei avea unde sa legi fizic valva de transfer si pompa de apa.

Edited by neo_andersson
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Shut-off conditions sunt:

- temp exterioara mai mare de 15 grade

- baterie sub 11.5 volti

- motorina in rezervor sub 10 litri (bec aprins in bord)

- eroare pe flame monitoring, pompa de apa sau valva de transfer

- expirarea perioadei de functionare programata (15,30,45,60 minute)

 

 

Stii cumva de unde se modifica perioada asta la mine merge max 30 min , se poate seta sa sufle aerul pe la parbriz si central ? Pt ca acum webasto sufla parbriz si picioare si porneste pe treapta 1 clima , exista si pt asta modificare ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.