Jump to content

CE ulei sa pun?


darius_x

Recommended Posts

Mi-am facut schimbul de ulei si filtre . Am pus LIQUI MOLY Leichtlauf High Tech 5W40 (LL01) si filtre ulei si aer MAHLE .

Primele impresii dupa primii 200 km sunt urmatoarele :

- Motorul se aude foarte putin mai silentios (nici inainte nu era zgomotos dar acum parca merge mai uniform si foarte putin mai silentios)

- la pornirea motorului , becul de la presiunea uleiului se stinge in maxim 2 secunde dimineata la prima pornire , iar pe tmpul zilei , cand folosesc masina se stinge instant - maxim 1 secunda. Timpii i-am cronometrat .

 

Cu uleiul vechi -BMW LL04 5W30 becul se stingea in 3-4 secunde , iar cand l-am scos afara era super negru .

Link to comment
Share on other sites

Pai becul rosu este pentru presiune si cel galben pentru nivel banuiesc. Cel putin la E46 la mine asa e. :)

 

pai si acel bec rosu se stinge instant cand dai la cheie sa pornesti...eu nu stiu ce e de cronometrat aici...mellow.png

 

daca ii statea cu vechiul ulei cica , 4 secunde sa se stinga inseamna ca trebuie sa se pregateasca pt o pompa de ulei noua...acum daca s-a modificat timpul de stingere, acest timp s-a imbunatatit doar pt ca e uleiul nou ,dar pompa tot veche e :)

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

pai si acel bec rosu se stinge instant cand dai la cheie sa pornesti...eu nu stiu ce e de cronometrat aici...mellow.png

 

daca ii statea cu vechiul ulei cica , 4 secunde sa se stinga inseamna ca trebuie sa se pregateasca pt o pompa de ulei noua...acum daca s-a modificat timpul de stingere, acest timp s-a imbunatatit doar pt ca e uleiul nou ,dar pompa tot veche e :)

Sau pt ca uleiul e mai bun , sau mai bine spus mai potrivit pt motorul meu.

Link to comment
Share on other sites

pai daca pana acum ai bagat ulei nepotrivit sa sti ca nu doar pompa de ulei o sa te lase :)

Un timp normal pt atingerea presiunii adecvate a uleiului este pana in 4 secunde.

Acuma becul de la presiunea uleiului se stinge mai repede , ceea ce inseamna ca uleiul e mai bun . Deci totul e mai bine acum .

Link to comment
Share on other sites

Mi-am facut schimbul de ulei si filtre . Am pus LIQUI MOLY Leichtlauf High Tech 5W40 (LL01) si filtre ulei si aer MAHLE.

 

Te rog sa ne mai spui si noua cum se va comporta motorul cu uleiul asta.

E unul din uleiurile pe care il am si eu in vedere pt schimburile viitoare.

La ultimul schimb eu am pus Castrol Edge 0W40 formula RS.Am motor N42B20.

Edited by Marius_Is
Link to comment
Share on other sites

Te rog sa ne mai spui si noua cum se va comporta motorul cu uleiul asta.

E unul din uleiurile pe care il am si eu in vedere pt schimburile viitoare.

La ultimul schimb eu am pus Castrol Edge 0W40 formula RS.Am motor N42B20.

Am sa va tin la curent pe tot parcursul .

Pana acum totul OK . Am impresia ca e si mai silentios .

 

Pe busonul de ulei, pe abtibildul de pe traversa pe partea soferului, sau pe carcasa filtrului de aer. Difera locul de la model la model. Ce scrie acolo e lege!

Crede-ma ca nu stiu la ce te referi .

La tine ce scrie , unde si la ce model de BMW ?

Link to comment
Share on other sites

Am acealasi motor n42b20 si am bagat 5w-40 BMW super power fabricat in germania bmw oil AG munchen....... etc. si dupa 10.000km mi-a mancat cam 1,2-1,3l de ulei

 

dupa cum am inteles de la atilla si de la zeronoo cu 0-30 sau 0-40 ar consuma mai putin ulei 250-300 de grame

 

Ar fi mai bun acest ulei pt masina mea?

Link to comment
Share on other sites

Am sa va tin la curent pe tot parcursul .

Pana acum totul OK . Am impresia ca e si mai silentios .

 

 

Crede-ma ca nu stiu la ce te referi .

La tine ce scrie , unde si la ce model de BMW ?

 

 

 

la mine pe buson scrie BMW recommends Castrol, iar pe abtibilul de pe carcasa filtrului de aer scrie a se folosi exclusiv Castrol TWS Motorsport 10W-60.

si la tine trebuie sa scrie undeva.

Link to comment
Share on other sites

la mine pe buson scrie BMW recommends Castrol, iar pe abtibilul de pe carcasa filtrului de aer scrie a se folosi exclusiv Castrol TWS Motorsport 10W-60.

si la tine trebuie sa scrie undeva.

Probabil ca tu ai BMW M Power .(10W60 - este ulei pt M)

La mine scrie doar pe buson Castrol si atat . Eu nu mai bag Castrol din Romania in masina mea .

Link to comment
Share on other sites

nu ii inteleg pe producatori...am toate cartile de la masina dar nu scrie in nici una exact ce ulei trebuie sa bag.....scrie doar BMW LONGLIFE FUR BENZIN

Adica ulei cu specificatia BMW LL 01 - pt anul de fabricatie 2001-2004 sau cu specificatia BMW LL04 pt. masina din anul 2004 -

Daca e diesel cu filtru de particule sa fie specificatia BMW LL 04.

 

Scrie pe bidoanele de ulei ce specificatii au aprobate.

Link to comment
Share on other sites

am descoperit ce ulei are masina ;))...era foarte simplu de altfel, trebuie doar sa intorc eticheta cu intervalul de schimb al uleiului si pe verso era bifat top tec 4100(liqui moli)...5-w40 ll04, cica e garantat pana la 30000km.....pe net scrie ca e recomandat pt motoarel mercedes si bmw diesel..oricum dupa 10000km tot maro este nu s-a inegrit mai deloc :D
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

vaduva80s are dreptate, la cele mai vechi benzina unde este recomandat LL01, ar trebui sa se respecte norma, asta conteaza, cel putin la M54 su benzinare de pana in 2004 care au fost fabricate si testate sa functioneze cu LL01, degeaba baga uni LL04 cica e ulei de ultima generatie si e superior si dupa se vaieta ca le papa, pai este fratilor dar nu pentru masini mai vechi ci pentru masini tot de ultima generatie care au filtre de particule si jocuri mici la organele interne in miscare.

si eu m-am interesat mult despre acest subiect si am ajuns la concluzia ca LL04 in motoare in care se recomanda LL01 nu este bun la fel cum este LL01

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

garantez eu caci castrolul din De este acelasi cu cel din Ro :) singura diferenta ar fi ca la noi nu se aduc chiar toate modelele ci numai cateva.

 

 

 

nu conteaza ca bagi castrol , lyqui Moli sau aral sau ce vrei tu , conteaza sa bagi norma :)

 

mare dreptete, nu conteaza marca ci norma daca ne referim la benzinare, LL98, LL01,LL04, iar vascozitatea trebuie adaptata in functie de conditi, nu prea vad bine un 0w30 vara in bucuresti cu 45 grade intre cladiri de beton si asfaltul de sub baia de ulei care ajunge si la 60 de grade, dar in schimb la brasov in zona racoroasa si un condus mai mult extraurban este perfect, iar cine conduce mai mult in oras cred ca se potriveste mai bine un 0 sau 5w40

 

eu am avut castrol 0w40 norma LL01 si la 1500 km mi-a papat 1 litru, am trecut pe bardahl 5w40 dar norma LL04 si dupa 4500 km din jumatea de litru ramasa la schimb, mai am 100 grame in bidon si nivelul la max pe joja adica un consum de ulei stimat de 350-400 grame la 4500 km

 

concluzie? nu stiu ce sa mai inteleg ....

Link to comment
Share on other sites

oameni buni, care dintre voi stiti mai multe despre motoarele din grupul vw tdi pompe duse? la aceste motoare trebuie respectata cu strictete norma vw 505.01 sau 503.01 long life, altfel se duce de rapa sistemul de injectie care este antrenat de unul dintre arborii de distributie si numai aceasta norma asigura rezistenta uleiului la o forfecare la care sunt supuse injectoarele, toate uleiurile au acest aditiv specific dar in concentratie mica si dupa un numar mic de km se duce, nu rezista, asa ca norma este CEA MAI IMPORTANTA in alegerea uleiului potrivit, norma 507.00 care o are 5w30, multi zic ca este peste cea vechie si e buna, dar nu e asa eu am patit-o ca nu stiam multe despre uleiuri de motor si faceam schimbul de ulei in service, unde mi-au pus alta norma decat 505.01 si intr-un an am distrus o bestie de motor, inca mai plang dupa vechia masina, seat leon top sport 1.9 tdi pd plus chip 180 cp, daca era ud pe jos in viteza a 3a de la 2000 rpm cand aceleram pierdea aderenta, iar la 140 km/h imi bea putin peste 6 litri de motorina si viteza max. i-am dat o data in croatia 245 pe bord la 4300 rpm

 

sorry pentru off-topic, dar concluzia este ca norma recomandata este cea mai buna alegere, eu am vazut pe pielea mea

am cumparat masina veche cu 8.000 euro, am distrus-o cu ulei nerecomandat si am vandut-o cu 2750 euro dupa 2 ani jumate

 

benzinarele aspirate nu sunt intocmai pretentioase la ulei, dar in timp pot aparea probleme

ceea ce stiu cu siguranta este ca daca la un motor bmw benzina se recomanda LL01, este ca ingineri bmw au conceput acesta sa functioneze intocmai cu LL01

Link to comment
Share on other sites

Pai si la masina mea, 318 i nfl am specificatie LL98 si vreau sa pun LM, sa inteleg din topicul asta ca nu pot sa pun LM Top tec 4100 ? ca acesta are specif LL04 ?

Am vazut ca e si LM HC 7 care are specif LL98.

Deci de care sa pun Top tec sau HC7 ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.