Jump to content

O noua posibila decizie in legatura cu taxa auto


adriang

Recommended Posts

Totusi tin sa te contrazic aici in afirmatia ta cum ca emisiile de CO2 nu depind de norma de poluare. De exemplu un E46 320d euro3 are emisii de 153g CO2/km iar un E90 320d euro5 are emisii de 109g CO2/km. Tinand cont ca ambele masini au cam aceleasi consumuri de unde rezulta diferenta asta de CO2? Eu spun ca din norma de poluare.

 

Ce zici tu aici contrazice legile fizicii/chimiei. Combustibilul se arde si rezulta CO2. CO2 nu se stocheaza, deci se elimina in atmosfera. Rezulta corelatie intre consumul de combustibil si CO2.

Normele EURO sunt niste smecherii si sunt elaborate exclusiv pentru productia de automobile, nu pentru inmatriculare.

Catalizatoarele au cu totul alt rol decat emisia de CO2. Emisia mai scazuta de CO@ rezulta exclusiv din consum mai mic.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Atunci care raman caile de atac? E clar pentru toata lumea ca nu e corecta dar cum o atacam concret? Scrie undeva in lege "poluatorul plateste"? Ca atunci e atacabila. Este obligatoriu ca intr-o lege sa scrii niste pricncipii si niste motivatii pentru acea taxa? Ca daca scriu negru pe alb despre poluare si CO2 atunci ar trebui sa fie atacabila pe motiv ca CO2 nu e proportional cu cilindreea. Nu se baga nici un avocat pe aici? Nu exista in Romania o cale de atac gen "class action" sau cu se numeste in SUA? Adica nu se poate ataca o lege colectiv?

 

Nu ar fi cazul sa ne organizam?

 

Cu actiunea colectiva e cu dus si intors. Taxa e noua, instantele de judecata judeca cateodata si cu kuru. ce te faci daca pierzi o actiune colectiva?

Mai bine dam statul in judecata individual pana se gaseste o varianta sigura de a castiga - vezi cum s-a ajuns acum la taxa de prima inmatriculare si care erau verdictele de prin 2007/2008/2009?!

In momentul in care va exista o reteta sigura in mod clar ne putem strange mai multi si sa dam in judecata statul.

legat de poluatorul plateste cred ca se pot depune ca si probe in instanta tona de interviuri la tv si in ziare in care ponta et company promoveaza aceasta lege pe principiul poluatorul plateste. Eu astept sa se dea odata legea ca sa caut cai de atac; cel mai grav este faptul ca prin introducerea unei asemenea taxe practic statul nu mai garanteaza proprietatea.

Link to comment
Share on other sites

La cati bani aduce Dacia la buget e clar ca o sa fie protejati in continuare.

 

asta tine de gandirea ingusta a guvernantilor. daca ar pune taxa pe an sau in combustibil (15 bani/L) ar aduce la buget mult mai multi bani (scopul guvernului- sau unul dintre principalele scopuri in ziua de azi) decat ar pierde pt ca dacia face figuri. Din acesti bani poate sa produca lejer mult mai multe locuri de munca fata de amenintarile dacia; amenintari care sunt un bluf. dacia e obligata sa produca in europa pt a evita taxe vamale si salarii mai ieftine decat in romania probabil ca sunt in bulgaria. ma indoiesc profund ca isi vor schimba sediul in bulgaria cei de la dacia pt simplul fapt ca i-ar costa enorm si nici nu ar avea o garantie ca bulgarii, la randul lor, nu i-ar trata la fel dupa niste ani.

Link to comment
Share on other sites

Nu ma pricep deloc la chimie, dar parca stiam ca virgula catalizatoarele transforma CO2 in altceva (apa? - H2O), de aceea emisiile mai reduse. Poate zic prostii.

Dimpotriva! Catalizator prodce CO2 :) si apa (H2O) din CO si HC.

Mai face si CO2, nitrogen si apa din NOxele.

 

CO2 nu e bun dar macar nu e otravitor cum sunt celalte gaze.

Edited by bartro2
Link to comment
Share on other sites

maine pe 30 cica se incheie dezbaterea publica. banuiesc ca pana vineri o mai zice ceva ca si eu am ajuns sa nu mai dorm noaptea din cauza taxei :frantics:

 

De ce? Ai masina de inmatriculat? Sincer iti zic, bulgaria. Eu daca imi aduc una cu motor peste 2.0, indiferent cat e taxa, tot pe BG o pun.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

cica s-au sucit si cauta o alta formula

 

 

Mai mult ca sigur au citit cateva pareri trimise de oameni,poate nu le-or fi citit pe toate, dar esenta au prins-o, + ca sunt constienti ca in forma actuala timbrul asta de mediu n-o sa reziste mult si ca oamenii vor fi revoltati daca va ramane asa; cert este ca acum guvernul se afla intre ciocan si nicovala: pe o parte companiile auto + APIA care trag de ei in favoarea unei taxe mari pt a incuraja vanzarea de auto noi, si pe de alta parte milioanele de cetateni nemultumiti de cuantumul exagerat aplicat taxei.

Link to comment
Share on other sites

POLUATORUL PLATESTE!!

 

1 eu nu sunt poluatoru nimanui, nu cred ca e corect sa permitem o astfel de jignire, maine o sa zica sa ma duc la dracu

 

2 eu zic in schimb ca astia ma polueaza, deci trebuie sa plateasca

 

 

intrebarea este cum ii facem sa plateasca??

 

-inmatriculari pe bg

 

-ii dai in judecata privind taxa de inmatriculare

 

-alte idei??

Link to comment
Share on other sites

POLUATORUL PLATESTE!!

 

1 eu nu sunt poluatoru nimanui, nu cred ca e corect sa permitem o astfel de jignire, maine o sa zica sa ma duc la dracu

 

2 eu zic in schimb ca astia ma polueaza, deci trebuie sa plateasca

 

 

intrebarea este cum ii facem sa plateasca??

 

-inmatriculari pe bg

 

-ii dai in judecata privind taxa de inmatriculare

 

-alte idei??

 

 

Petitii,scrisori,greve,proteste,etc.

Link to comment
Share on other sites

POLUATORUL PLATESTE!!

 

1 eu nu sunt poluatoru nimanui, nu cred ca e corect sa permitem o astfel de jignire, maine o sa zica sa ma duc la dracu

 

2 eu zic in schimb ca astia ma polueaza, deci trebuie sa plateasca

 

 

intrebarea este cum ii facem sa plateasca??

 

-inmatriculari pe bg

 

-ii dai in judecata privind taxa de inmatriculare

 

-alte idei??

 

ne facem fiecare cate un blog (e gratis) in care ii injuram la obiect privind taxa/timbrul de poluare. + farcebook cu multe ++. ideea e sa devenim "virali".

tot in blog as face o sectiune numita 'don't invest in romania!!" unde mi-as spune toate ofurile. asta i-ar deranja mult daca ar fi sute de bloguri cu asemenea subiect.

Edited by asterix___
Link to comment
Share on other sites

Un comentariu cat se poate de realist care circula pe farcebook :goodjob:

Ditribui un exemplu excelent de mail trimis catre Ministerul Mediului

 

Nota 10 expeditorului

 

timbruldemediu@afm.ro

 

Draga Ministerule de Mediu si al Schimbarilor Climatice,in vara anului 2006 am decis sa imi duc vechea dacie la remat datorita programului rabla si pentru care am primit un voucher remat.

Cu el in mana dintre toti producatorii de masini am ales sa cumpar de la constructorul nostru national Dacia,mai precis un Logan 1.6 care datorita reducerii oferite de acel voucher a mai trebuit sa achit suma de 7000 euro.

Desi in piata auto marea majoritate a constructorilor straini vindeau masini Euro 4 Dacia in schimb oferea numai o tehnologie mai veche Euro 3 cu o emisie de 175 gr co2 pe care acum dumneavostra vreti sa o taxati in plus.

Nu este doar vina celor de la Dacia ci si a celor din Ministerul dumneavoastra de la acea vreme(2006) care permiteau sa se vanda masini cu norma de poluare Euro3 in Romania desi in restul europei limita era Euro 4.

Am cumparat aceasta masina datorita limitarilor asupra pietei auto ( la presiunea dacia,idem si in zilele noastre)impuse de Dvs pentru a proteja Producatorii nostrii auto.

In plus dvs m-ati incurajat prin programul rabla prin care a-ti subventionat Dacia cu 30 de milioane lei vechi fara insa a-mi spune ca eu am cumparat o masina conform normelor de poluare romanesti dar care de fapt sunt depasite tehnic la aceea vreme iar care in 2013 ma vor duce inevitabil la plata a 3520 euro conform Timbrului de mediu

Anul acesta aveam in plan ca dupa 7 ani de folosinta sa imi inoiesc masina prin vanzarea acesteia suma obtinuta ar fi reprezentat avansul necesar achizitionarii in leasing al unei masini noi.

In momentul cand acum 2 zile am pus masina la vanzare am realizat ca practic masina mea Dacia Logan 1.6 an fabricatie 2006 cu un rulaj de 60.000 de kilometri nu mai valoreaza nimic,ba dimpotriva.

Ar trebuii sa dau eu bani din buzunarul meu pentru a convinge pe cineva sa o cumpere ...cui se datoreaza acest lucru m-am intrebat si la fel de repede mi s-a si raspuns :

Ministerului Mediului care in momentul transcrierii dreptului de proprietate ma va obliga sa achit si un anumit "Timbru de Mediu"

Culmea acelasi minister care in 2006 ma incurajat sa cumpar acest autoturism.

In 2013 Ministerul Mediului si-a schimbat radical scala valorilor,masina devenind una extrem de poluanta si conform cilindreei de 1598 cmc an fabricatie septembrie 2006 norma poluare euro3 si o emisie de 175 gr co2 ma obliga la plata sumei de 3520 euro

Pai 3520 euro sunt practic jumatate din valoarea pe care am achitat-o in 2006 la cumparare,iar eu daca ar fi sa o vand conform tuturor site-urilor specializate in vanzarea second hand s-ar vinde undeva intre 2500 si 3000 euro.

Practic ar trebuii sa vand masina si sa mai dau eu intre 500 si 1000 euro cumparatorului care ar trebuii sa achite noua dumneavostra taxa in valoare de repet obsesiv 3520 euro

Intrebarea mea catre dumneavostra este:

 

In situatia data eu ce ma fac?

 

Vand masina pe 0 lei si mai platesc eu cumpratorul cu 1000 euro numai sa o vand cumva

 

Fac vanzarea la negru deci eludez statul si Politia Romana ...insa nu platesc taxa dvs,evident suma va fi mai mica decat valoarea masinii si masina va polua in continuare gratis

 

Raman cu masina si asemeni bunicilor nostrii care inca si acum circula cu prima lor dacie din 1964....voi polua inca 20 de ani si nu voi platii nimic

 

In disperare voi venii in fata ministerului sau a guvernului pentru a va "ruga in genunchi" sa o cumparati dvs

 

Inainte sa trimiteti acesta lege catre promulgare ganditi-va ca ati incurajat vanzarea a peste 200.000 de asemenea Dacii pana in 2007 la care se mai adauga inca cateva sute de mii de alte masini marca Daewoo,Renault,Skoda,Opel etc,toti in situatia data si care in campania electorala v-au crezut promisiunile cum ca veti scoate "taxa aberanta" sau in cel mai rau caz sa reparati ceva din nedreptatea Pdl-ului (care totusi macar a avut decenta sa o abroge)

In 2013 vad ca lucrurile sunt si mai grave,iar dumneavostra incercati sa faceti o lege protectionista fata de constructori si in mod clar defavorabila cetatenilor care in mod covarsitor v-au dat votul de incredere si v-au investit in aceasta functie

 

Va multumesc

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

De ce? Ai masina de inmatriculat? Sincer iti zic, bulgaria.

io am masina de inmatriculat

am adus-o in tara in septembrie 2012

taxa de prima inmatriculare in Septembrie 2012 era la masina mea de 1527 de Euro

nu am facut nimic,eram convins ca noul timbru de mediu va fi suportabila,cateva sute 4-5-600 de euro maxim ,ma duceam si plateam cu draga inima,sa manance si gura lor ceva.

Dar ce sa vezi...noul timbru de mediu e la fel de mare ,1440 de euro.Filtrul de particule nici macar nu mai conteaza .La faza asta chiar nu stiu ce sa mai fac.Noroc ca mai am o masinuta cu care ma misc de colo-colo.Dar pana una alta,masina mea ramane neinmatriculata,un "accesoriu" nefolositor.10 mii de euro blocati in zapada in fata blocului.

Link to comment
Share on other sites

ala a gresit in primul rand cand si-a luat logan :popcorn:

 

 

N-a gresit deloc hitman, pe vremea aceea se punea prea putin accent pe norma euro, + ca staul venea tare din spate cu programul rabla, un fel de stimulare pt cei ce vroiau sa-si cumpere o masina noua; mai era si faza cu "dacia cea mai ieftina masina din lume" asa ca omul n-a mai stat pe ganduri si a cumparat-o.

Link to comment
Share on other sites

De ce? Ai masina de inmatriculat? Sincer iti zic, bulgaria. Eu daca imi aduc una cu motor peste 2.0, indiferent cat e taxa, tot pe BG o pun.

 

sincer sa iti zic nu suport sa vad o masina inmatriculata pe bulgaria... asta e parerea mea nu vreau sa ofensez pe nimeni cu masina inmatric. pe bg ii inteleg pe oameni, taxa este aberanta. eu vreau sa o transcriu pe numele meu la militie, pt ca masina e inscrisa in tara deja.Mie imi place sa am toate actele in regula. Vreau sa mai imi pun si folie, ma opresc astia imi iau talonu si ce fac ? de unde il iau..plus ca atunci cand vad numere de bg pe masini mai noi nu stiu nu imi pica bine. am vazut un GLK cu nr de bg... ma nene asa urat ii sta... nu stiu... ori sunt io cu fata pe dos, ori nu stiu ce sa zic... iara un a8 de prin 2006 cu nr de bg......nu imi place sa vad pe masina nr de bg (e un pitic de-al meu.....)

Link to comment
Share on other sites

MĂŁ dar voi v ați gândit vreodatĂŁ ca A8 ul putea fii a unui bulgar care era in vizita in România ? Sau bulgari ĂŽși permit doar biciclete si in rest inmatriculeaza mașini pentru romani.
Link to comment
Share on other sites

:)))) ce tare, da, era in vizita prin valcea, sibiu, pe la neamurile lui. - @malasorte

 

 

Si eu am vazut un bulgar cu X6... Dar problema romanilor cu masini de lux nu e ca nu si-ar permite taxa, din moment ce masina pe care o au deja valoareaza 30k lejer, dar si eu gandesc la fel, de ce naiba sa le dau la astia 2-3000 ron pe an numai impozit? Chiar n-am de ce si pentru ce.

Totusi in romania inca se poate asa ceva, daca vreti sa va zic un adevar mai dureros sa luam exemplul norvegiei:

 

Taxa de inmatriculare acolo e egala cu masina, ti-ai luat masina de 40k, taxa inca 40k. Si daca ma duc cu masina inmatriculata in romania sau bg, nu stiu daca trec granita cu ea, si daca trec am termen nu stiu cat (de regula f mic) sa o inmatriculez. Bine, norvegienii au si cu ce.

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

deocamdata nu se incaseaza nici o taxa, nici cea veche si nici cea noua care oricum nu are o forma definitiva.

e nasol cu bulgaria, rar-ul coace ceva ce scapa de"legea circulatiei libere in UE......"

De unde stii ca nu se incazeaza?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.