Jump to content

O noua posibila decizie in legatura cu taxa auto


adriang

Recommended Posts

salut...as avea o intrebare,oarecum pe subiect..in 2008 i-am adus tatalui meu un mondeo 2005 2.0tdci la care am platit cca 1000 euro taxa de prima inmatriculare...masina este inca in posesia tatalui meu...mai este posibila o revendicare in instanta a acelei taxe,sau dat fiind anul ..2088 e o cauza pierdut?mersi!

 

3 ani e termenul general de prescriptie

iar legat de atacarea acestei taxe, ce pot sa zic?

spunea cineva sa dam statul in judecata si sa avem incredere in justitie. CHHHH!

ganditi-va ca aceasta taxa se incaseaza din 2007 si abia in 2011 au inceput sa se castige pocese pe banda rulanta.

oricum, intai si intai trebuie asteptat sa se publice taxa in varianta finala si sa intre in vigoare. apoi vor incepe si procesele probabil si cred ca taxa are cateva hibe juridice care pot duce la anularea ei in instanta.

legat de cumparat masini care acum au taxa platita, pt a preintampina situatia recuperarii ei de catre vechiul proprietar, cumparati masini numai daca vechiul proprietar se obliga in scris sa nu recupereze taxa. e foarte simplu!

Edited by asterix___
Link to comment
Share on other sites

pt a preintampina situatia recuperarii ei de catre vechiul proprietar, cumparati masini numai daca vechiul proprietar se obliga in scris sa nu recupereze taxa. e foarte simplu!

Doua observatii:

- daca taxa nu a fost platita de catre cel de la care cumperi, ci de catre un proprietar anterior al masinii, declaratia e fara sens iar riscul va fi cu tine pana cand vinzi masina;

- chiar daca proprietarul de la care cumperi se obliga in scris sa nu recupereze taxa, apoi totusi o recupereaza, ce poti sa-i faci? Ai timp si chef sa te judeci cu el in baza unei declaratii destul de subtire? El poate sa afirme ca, in momentul cand s-a obligat fata de tine sa nu recupereze taxa, nu stia ca acea taxa a fost ilegala. Ulterior a aflat si ca urmare a recuperat-o; este cumva fara logica sa se oblige sa nu recupereze ceva care i-a fost luat ilegal.

 

Legea, in forma actuala, are consecinte foarte severe asupra masinilor inmatriculate in Romania in intervalul ian. 2007 - feb. 2013, cu exceptia celor care si-au recuperat taxa. Multe din aceste masini vor fi imposibil de vandut in tara, din cauza incertitudinii la revanzare.

Daca taxa nu a fost platita niciodata, sau a fost recuperata, atunci stii exact ce ai de platit si ca nu vei avea surprize la revanzare.

 

De aceea recomandarea mea, in contextul actual al legii, este sa recuperati taxa.

Link to comment
Share on other sites

Da de ce plateste mai mult Dieselul ca polueaza CO mai mult ca benzina??

Cat de prost sa fii sa nu stii ca emisiile de carbon sunt de 3-4 ori mai mari la benzina si ca dieselul produce doar hidrocarburi HC dublu fata de benzina? si CO de 3 ori mai putin?

Pui taxa pe CO si zici ca ala care emite mai mult e DIESEL euro 3 si 4 si lasi neimpozitat benzina non euro care ATENTIE are 1000HC si 2800CO si plateste de 6 ori mai mult E3 si E4 DIESEL cu 560HC si 640CO

 

Deci pui impozit pe CO si cica DIESEL are cele mai mari emisii de CO si il taxezi diferentiat fffff mult si nici macar nu este vinovat el de emisiile de carbon si OTTO care baga CO 2-5 ori mai mult ca DIESEL are cele mai mici tarife

 

2800CO BENZINA NON EURO vs 640CO DIESEL EURO3 si 500CO EURO4 si de ce plm tb sa platesc eu 3000e la masina mea care mai e si inmatriculata ro pe deasupra? daca te duci cu datele astea in instanta si arati ca vrei sa platesti in functie de emisiile de CO si demonstrezi ca motorul tau polueaza de 3 ori mai putin CO si taxa este injusta ptr ca tb sa platesti extrataxe de 6 -10 ori mai mai ca la benzina ??

 

 

si acuma daca o luam invers emisiile la benzina de 2800CO sunt taxate cu 100e sa zicem, e lege data, pai si eu care am de 3 ori mai putine emisii CO la DIESEL tb sa platesc cel mult cat BENZINA daca nu de 2-3 ori mai putin nu?? ei au dat legea in functie de CO sa o respecte nu??

Link to comment
Share on other sites

curiozitate e mare plus ca ma luat un prieten care stia ce caterinca este in sala

eu mi-am furat o flegma grava de la un detinut ,prin 90 sau 91, cand faceam practica in tribunalul din Arad :LMAO:

 

Doua observatii:

...

+1

 

Da de ce plateste mai mult Dieselul ca polueaza CO mai mult ca benzina??

 

jepcarii au vazut cat de multe dieselare sunt in raport cu benzinarele...si ce-au zis ??

Link to comment
Share on other sites

Boaska, stai calm, mai informeaza-te si tu, poluare nu inseamna doar CO.

Cam peste tot in lume la diesel sunt taxe mai mari. Sunt tari in care in anumite zone rezidentiale nici nu ai voie sa intri cu o masina diesel. Sau daca intri nu ai voie sa lasi motorul sa mearga singur :):

 

No person shall allow a diesel vehicle to run or idle its engine for any length of time while the diesel vehicle is unattended. "Unattended" means where the properly licensed driver of the diesel vehicle is not in the diesel vehicle's driver's seat and awake. This prohibition shall be effective in all residential zones of the Town. The driver and the registered owner of the diesel vehicle shall each be responsible for complying with this article.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Boaska, stai calm, mai informeaza-te si tu, poluare nu inseamna doar CO.

Cam peste tot in lume la diesel sunt taxe mai mari. Sunt tari in care in anumite zone rezidentiale nici nu ai voie sa intri cu o masina diesel. Sau daca intri nu ai voie sa lasi motorul sa mearga singur :):

 

No person shall allow a diesel vehicle to run or idle its engine for any length of time while the diesel vehicle is unattended. "Unattended" means where the properly licensed driver of the diesel vehicle is not in the diesel vehicle's driver's seat and awake. This prohibition shall be effective in all residential zones of the Town. The driver and the registered owner of the diesel vehicle shall each be responsible for complying with this article.

La o masina doar CO, poate mai polueaza daca are noroi pe cauciucuri:)).Spune-ne cum mai polueaza o MASINA acuma serios?

Link to comment
Share on other sites

Boaska, stai calm, mai informeaza-te si tu, poluare nu inseamna doar CO.

Cam peste tot in lume la diesel sunt taxe mai mari. Sunt tari in care in anumite zone rezidentiale nici nu ai voie sa intri cu o masina diesel. Sau daca intri nu ai voie sa lasi motorul sa mearga singur :):

 

No person shall allow a diesel vehicle to run or idle its engine for any length of time while the diesel vehicle is unattended. "Unattended" means where the properly licensed driver of the diesel vehicle is not in the diesel vehicle's driver's seat and awake. This prohibition shall be effective in all residential zones of the Town. The driver and the registered owner of the diesel vehicle shall each be responsible for complying with this article.

 

Problema e ca dieselul e taxat aproape dublu la un nivel deja destul de mare al taxei chiar si pentru benzina - de ~1.75 ori e mai mare taxa pentru diesel fata de benzina.

 

Nu zic sa nu fie diferentiate, dar nici in asa hal. Puteau pune un 200-300 euro in plus pentru faptul ca e diesel (adica taxa + o suma fixa pentru ca e diesel).

Link to comment
Share on other sites

Boaska, stai calm, mai informeaza-te si tu, poluare nu inseamna doar CO.

Cam peste tot in lume la diesel sunt taxe mai mari. Sunt tari in care in anumite zone rezidentiale nici nu ai voie sa intri cu o masina diesel. Sau daca intri nu ai voie sa lasi motorul sa mearga singur :):

 

No person shall allow a diesel vehicle to run or idle its engine for any length of time while the diesel vehicle is unattended. "Unattended" means where the properly licensed driver of the diesel vehicle is not in the diesel vehicle's driver's seat and awake. This prohibition shall be effective in all residential zones of the Town. The driver and the registered owner of the diesel vehicle shall each be responsible for complying with this article.

 

 

Eu cred ca tu nu ai inteles... boaska s-a referit la faptul ca statul taxeaza CO2-ul sau calculeaza dupa emisiile de CO2 ceea ce este TOTAL gresit. CO2 ca si combinatie de elemente chimice NU este un factor poluant.

 

ATENTIE: Nu CO2-ul ne polueaza tara ci taierea abuziva a padurilor este adevarata problema. Asadar, guvernu' lu peste in loc sa tot inventeze taxe de poluare, mai bine ar face sa bage taxe pt cei care taie padurile verzi, cei care fac celuloza, mobila, hartie, etc etc., adica pt cei care sunt implicati direct in distrugerea naturii.

Link to comment
Share on other sites

valoarea co2-ului reflecta consumul masinii. deci reflecta indirect si cat polueaza, doar nu doreati sa bage taxa pe fiecare element rezultat de arderea combustibilului.

cu cat o masina are consumul mai mare cu atat ea polueaza mai mult, referindu-ne la aceleasi norme euro.

 

din cate stiu sunt destule tari care aplica taxa asta raportata la co2.

https://www.gov.uk/calculate-vehicle-tax-rates

 

dar problema e la noi ca taxa nu are nimic legat de poluare. e doar un tertip prin care este impusa taxa asta cu poluarea. Numai intr-o tara ca a noastra, o taxa de prima inmatriculare a devenit taxa de poluare. Ce penibil. Peste noapte!!!

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

factorii de poluare cei mai nocivi sunt NOX si HC si oricum a-r da-o la euro 3 si 4 diesel sunt jumatate din non euro benzina, dar ei s-au referit la CO care este mai mare la diesel si nu este adevarat

 

motoarele pe benzina consuma mai mult si respectiv produc si CO mai mult da? nu diesel

 

plus ca se calculeaza diferentiat cum ca diesel e mai poluant si nu beneficiaza de reducere pe cand un non euro basit pe benzina polueaza de 5 ori mai mult si are reducere 90%, pai si atunci nu e discriminare? asta e vrajeala e joc deala cu alba neagra, daca pui botu' te-ai ars, intoarce ziarul ....trebuie facut ceva, nu merge asa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

CO2 este greenhouse gas, se presupune ca are legatura cu presupusa incalzire globala.

Oricum, paduri si industria nepoluanta (inlcusiv centrale de electrcicitate pe carbuni) ar fi ceva de urgenta mai mare. Dar anyway, noi suntem mici. Trendul este putini cmc, putini CO2, motoare mari aspirate deja sunt ca un fel de dinozauri. O sa povestim nepotii despre V8, 6 in linie, M30.

Link to comment
Share on other sites

Salutare!

Intrebare:

De ce sa platesc taxa pt euro 3 daca eu am facut toate modificarile necesare, aprobate TUV pt a face masina e4. Nu este vb de un BMW si nici de mine personal. Masina este un VW golf 4 2001. La noxe TUV scrie ca se integreaza la euro 4 fara discutii, dar romanii zic ca nu este adevarat. Asta e corect?

 

Euro 4-Timbrul de mediu (motorina): 422 EURO ( 1,909 RON )

euro 3-Timbrul de mediu (motorina): 1,266 EURO ( 5,726 RON )

Link to comment
Share on other sites

credeam ca prostu' prostilor e boc. se pare insa ca m-am inselat. cum au zis unii mai destepti, prostia e ca universul, nu are limite. ce fac astia acum e nebunie curata, prostie impinsa la absurd, nu are nicio logica. altul imi zicea ca o sa ajungem sa-l plangem pe boc cu lacrimi de crocodil. nu cred ca mai e mult.
Link to comment
Share on other sites

Totul a inceput de la Tariceanu si interesele lui de la Citroen. Pana in 2007 nu se puteau importa decat de la Euro 3 in sus, si se plateau accize mult mai mari.

Tariceanu a bagat 3 taxe de valori diferite. Prima data la 01.2007, apoi in iunie 2007 a micsorat-o un pic, dupa aia cand nu i-am mai mers vanzarile la Citroen, s-a gandit sa o tripleze in decembrie 2008. Boc doar a micsorat-o, o data in februarie 2009 si o data in 2012.

Link to comment
Share on other sites

Daca ar fi cu adevarat taxa de poluare s-ar raporta exclusiv la emisiile de CO2.

Inca o aberatie este aia cu hibridele. Motor de 5000cmc si motor electric, emisii de peste 200g/km, taxa 0.

Ar fi fain sa ne punem toti un motoras electric sa il legam la transmisie si sa zicem ca e hibrid cu taxa 0. Nu conteaza ca nu duce mai mult de 2 metri pe electric, e hibrid.

Link to comment
Share on other sites

tariceanu e praf cu business-ul, praf praf. nici nu mai importa citroen, au pus pe altii. asa au patit toti astia cu business-uri "puse", care nu pot functiona intr-o piata reala, competitiva. cei care sunt inca bine racordati la "conducta" functioneaza in continuare. tariceanu a fost debransat. nenorocirea e ca astia acumuleaza averi enorme si li se cam rupe. situatia e endemica pentru ca toti fac politica sa se capatuiasca ei si neamul lor, nu am observat chiar nicio exceptie. nici nu cred ca exista.
Link to comment
Share on other sites

Pai bine, ia exemplu aluia dinainte, Apostu, care a facut jaf acolo la Cluj. Dar despre Boc chiar nu s-a auzit absolut nimic, ori e foarte fricos, ori chiar n-a bagat maina in borcan, si ia in considerare ca are 8-9 ani in functie de conducere. Altii in nici 2-3 ani s-au capatuit.
Link to comment
Share on other sites

astia-s tampiti??? taica-miu are o skoda octavia 2- 1.9 tdi-105 cp- fabricatie 2006, cumparata de noua din tara... 140 emisii

ma uit mai bine in acte masina atentie e euro 3! intru sa calculez nenorocirea 2150 euro !!! aproape 100 milioane lei vechi!

adica daca vrea sa o vanda viitorul proprietar ar trebui sa achite 100 milioane ca s-o treaca pe numele lui ??? bani pe care bineinteles taica-miu ar trebui sa-i reduca din pretul de vanzare ?? aberant !!! ... si la fel de aberant ( privind acum in trecut ) este faptul ca skoda vindea in 2006 modelul "nou" cu euro 3 si nu 4....

Edited by lauboy82
Link to comment
Share on other sites

Din pacate la masinile luate de noi din tara sunt problemele cu normele de poluare. In mod normal orice octavia2 1.9 tdi iese euro4 chiar si din 2005, dar din 2006.

Du-te pe la reprezentanta skoda sa iti dea vreo hartie ceva cum ca masina ta este euro4.

Multe din masinile luate de noi din tara au probleme cu normele de poluare. Au fost trecute aiurea si la vremea respectiva nu a comentat niciun cumparator pt ca efectiv nu conta norma la vremea aia.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.