Jump to content

316i e36 1998 m43


bmw3er

Recommended Posts

salut baieti, ma gandeam sa-mi vand 318is-ul meu, din 1997 , ptr ca am gasit un 316i din 1998

foarte ingrijit si intr-o stare impecabila.

motivul ptr care as trece la acea masina, pana imi cumpar ceva mai nou. este ca m-am saturat de masina mea din aceste pct de vedere:

-suspensii sport(deci e foarte joasa si rigida)

-nu mi se pare practica deloc, si mai mult sta pe bara.

-toba sport, noaptea cand vreau sa "fug" din casa trezesc toata strada.

-coupe, si parca nu ma mai incanta asa mult coupe-urile mai ales, cand am alti pasageri.

si cred ca cam atat.

motivele ptr care as trece pe acel 316i, sunt urm:

-suspensi normale(este ridicata si confortobila)

-este mai "noua" asta o spune aspectul si comportamentul ei, volanul este impecabil. (la a mea, volanul numai are piele)

-mult mai practica si usoara de condus

-simpla si eficienta.

dez-avantaje ar fi, ca-i lipsesc dotarile mele.:

-interior din piele

-jante 17(dar ma incanta mai mult cele pe 16 ,de pe 316)

-xenon+scurta-lunga+ angel eyes.

-pachet exterior ///M

-motorul IS care din pct-ul meu de vedere nu se compara niciodata un motor 1.6 cu acest motor.

 

de aceea am deschis si eu acest topic, sa-mi spune-ti de la ce defecte pot sa ma astept de la un 316i, si sa-mi spune-ti daca merita sa fac aceasta schimbare.

masina mea are 165.000km reali, si am investit ceva banuti in ea, de am remediat toate defectele existente, stiute de mine.

mai ramane sa remediez problema cu relantiul care a aparut recent.

eu am incercat intodeauna sa evit acest motor de 1.6 la bmw. ptr ca mi s-a parut banal, dar acum ma gandesc ca ar fi practic,.

astept pareri.

Link to comment
Share on other sites

Am avut 316 si ce îți pot spune e ca nu ești chiar banal si ca fuge suficient pentru oraș. In oraș are un consum decent 10 % dar la drum lung dacă depășești 130 140 km h consuma enorm. Este un motor bun si fiabil care oricât l am abuzat nu a cedat. A avut mașina vreo 60000 de km ea având in total vreo 300000 la final când am dato si nu am băgat un leu in motor. Am condus 2 saptamâni si 318is si îți pot spune ca se simte o diferența enorme de putere , deci tu alegi.

Le. verifica axa cu came. Deobicei asta e problema la 316.

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Salut! Eu detin un 316i Coupe, insa daca as fi in locul tau nu as renunta la 318is pentru un 316i. Mai ales daca as fi bagat ceva bani in el, cum sustii si tu. Dar daca zici ca este ingrijita masina si ai nevoie de ceva mai practic, go 4 it! :thumbsup:

E bine totusi ca este din '98, ultimul an de fabricatie al sedanului si nu faci un downgrade in privinta anului de fabricatie.

Edited by Alin KIR
Link to comment
Share on other sites

Am avut 316 si ce ĂŽți pot spune e ca nu ești chiar banal si ca fuge suficient pentru oraș. In oraș are un consum decent 10 % dar la drum lung dacĂŁ depĂŁșești 130 140 km h consuma enorm. Este un motor bun si fiabil care oricât l am abuzat nu a cedat. A avut mașina vreo 60000 de km ea având in total vreo 300000 la final când am dato si nu am bĂŁgat un leu in motor. Am condus 2 saptamâni si 318is si ĂŽți pot spune ca se simte o diferența enorme de putere , deci tu alegi.

Le. verifica axa cu came. Deobicei asta e problema la 316.

 

spunea cineva ,intr-un documentar ,"masini clasice" parca se numea documentarul.

"este un bmw, daca motorul este ingrijit, nu cedeaza niciodata" si cred ca are dreptate. deci eu nu merg cu teama aceasta. legat de motor in sine. ci mai degraba la subansable.garnituri,supape,clapete,,,etc

 

 

 

 

Salut! Eu detin un 316i Coupe, insa daca as fi in locul tau nu as renunta la 318is pentru un 316i. Mai ales daca as fi bagat ceva bani in el, cum sustii si tu. Dar daca zici ca este ingrijita masina si ai nevoie de ceva mai practic, go 4 it! :thumbsup:

E bine totusi ca este din '98, ultimul an de fabricatie al sedanului si nu faci un downgrade in privinta anului de fabricatie.

 

nici eu nu as vrea sa renunt la 318is ,sunt foarte incantat de acest motoras, dar parca am ramas impresionat de aceea masina, fapt care ma determina sa renunt la masina mea. , dar nu vreau sa regret pe parcurs, si sa ma pomenesc ca cedeaza ceva costisitor de pe masina.

stiu ca majoritatea e36, au probleme in general ce tine de sistemul de racire. eu am schimbat in proportie de 80-90% sistemul de racire.,radiatoare,termostat etc...deci asta am verificat, la masina aceea, si are termostatul defect. "no problem" mai stiu ca motoarele bmw au probleme cu garniturile. stiu la ce sa ma astept.

dar vreau sa stiu daca acest motor are vreon defect mai "special" doar a lui. parca nu pun asa incredere pe acest motor, si imi da o sensatie de "slab" fata de 1.8is care imi da o senzatie de "strong"

Link to comment
Share on other sites

Ei bine eu nu am avut probleme nici la cele enumerate de tine. Si pe vremea aia nici nu îmi batem capul cu intretinutul mașini. Ca un fapt divers nici cel care o are acum nu a schimbat decât termostatul , bujiile si ceva pe la aprindere. O sa îl întreb exact mâine...

Mașina a mers si cu 1litru jumătate de ulei vreo 200 300 de km si tot nu a zis nimic . Ți am zis verifica cu atenție zgomotele produse de axa cu came. Acolo apar probleme la ăceasta motorizare.

318 îs e un motor mai puternic la o cilindree relativ mică si de aici apa apar multe probleme. 316 e simplu si mai fiabil. Un motor cu cât e mai lipsit de electrică si supraalimentare cu atât e mai fiabil.

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Salut.

Eu am un e36 316 http://www.bmwclub.ro/forums/topic/129096-vand-bmw-e36-316-sedanculoare-deosebita/.

Din punctul meu de vedere este o masina utila si cu un consum foarte ok pentru un BMW.

Nu are cum sa fie la fel de puterinca precum 1.8is.

Daca te intereseaza un schimb anunta-ma, chiar cautam sa fac un schimb cu un e36 coupe, ofer diferenta.

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea posesor de m43b16(aprox 5 ani wtf :frantics:) este ca motorul are o constructie destul de simpla fapt ce il face fiabil. De cand am masina mare lucru nu i-am facut sau nu mi-a facut, am schimbat in decursul anilor diverse consumabile(ulei, filtre, garnituri, furtune).

Legat de ce ofera si cat consuma conteaza cum este obisnuit fiecare. In oras am scos si 9.5%, insa iarna am avut chiar si 12%. La mers inafara alergata bine 140-160-180 mai mult de 7.8 nu a papat.

Ca si probleme la axa cu came(nu), termostat(nu), am schimbat doar regulatorul de presiune in rampa de injectoare(avea membrana sparta/fisurata) si din cauza asta pornea doar din a doua cheie.

Link to comment
Share on other sites

Nu as schimba masina pentru o toba, o suspensie si un volan. Alea se pot inlocui la orice ora. Sau nu exista suspensie standard pentru coupe?

Si nu as trece de la coupe la sedan pentru ca in mintea mea arata mai bine coupe-ul.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am masina din 2008 (e36 1.6 - '97) si pana in momentul de fata motorul merge foarte ok. Ce am inlocuit (bujii, fise, sonda lambda, curele transmisie si role) a fost preventiv. Stiam ca au ceva vechime si m-am decis sa le inlocuesc. In rest, pot sa zic ca problemele au fost foarte putine, in general: garnituri corp filtru ulei, bendix electromotor, termostat, si nu prea imi mai aduc aminte daca a fost si altceva. Oricum, pt. varsta ei eu zic ca e bine. Ca si km fac cam 13-14 mii pe an, deci nu e deranjant nici consumul. Nu prea renteaza un diesel in conditiile astea, mai ales second.

 

Ce ma deranjaza personal este lipsa ASC-ului. In rest tinand seama de varstai dotarile sunt ok. Daca iti trebuie o masina cu care te deplasezi prin oras, la munca si o data de doua ori pe an in concediu, si nu ai mari pretentii sa intoarca lumea capul dupa tine, eu zic ca e ok, asta luand in calcul si valoarea masinii.

Edited by m_3512
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e ca nu faci nicio afacere trecand de la e36, tot la e36, motor mai slab (cu mult). Da, e ok motorul, fiabil, dar mai bine treci la e46, tot la m43.

Avantajele la e46 nu are rost sa ti le insir, dar ca sa le iau pe cele mai importante trei: 4 stele la siguranta fata de e36 o stea jumate, ASC mult mai raspandit pe e46 primele modele fata de e36 ultimele, nu in ultimul rand aspectul interior la e36 arata mult varsta masinii, cei care isi mai iau acum probabil sunt fani mari ai modelului.

 

Deci eu asa as face, decizia iti apartine (ramane de vazut daca raman ditamai taxele la euro 3-4, ca atunci e mai greu de luat decizia).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca am zis nimic gresit, pe bune acuma. Sa nu uitam ca designul lui e36 a fost facut la sfarsitul anilor '80. Panoul de clima, cd-playerul, OBC-ul, toate sunt dreptunghiulare (adica drepte cu unghiuri de 90). Bine, asa se faceau masini atunci, nu e nimic rau in asta, dar intelegi despre ce design vorbesc.
Link to comment
Share on other sites

azi am fost sa vad masina mai in detaliu, am rugat pe propietar sa nu porneasca masina deloc, ca sa verific eu uleiul,pornirea etc.

am pornit masina, a loato cam greu fata de a mea, sta cam la 1500 turata vreo 30-40 de secunde, (a mea sta direct la 800-900 cand o pornesc dimineata)

si scoate cateva secunde bune, fum alb( nu este condes) apoi la relanti se aude un tacanit, fapt care ma dus direct cu gandu la axa cu came.

cei drept m-a dezamagit putin, dar in rest motorul se comporta foarte bine, dar am decis sa nu trec pe 316i, ptr ca nu mi-a placut deloc cum a pornit dimineata, si mi-a amintit de vremurile de demult, la vechiile dacii. deci raman tot la is-ul meu, pana imi cumpar un e46.

site-ul ramane deschis la pareri ,ptr altcineva. sau se poate inchide.

 

p,s nu am vrut niciodata sa trec pe un 316i sau sa vand masina mea, doar ca, mi-a placut aceea masina, si am fost hotarat s-o cumpar.

Link to comment
Share on other sites

Da din pacate multe au probleme la axa cu came. Cat despre fumul la ralanti probabil are ceva uzura in segmenti si semeringuri supape. Turatia de 1500 nu este anormala la rece. Si da in aceasta situatie mi se pare mai interesant un e46 dar tot coupe. E36 are multe puncte slabe la materiale, rugina , interior samd. Si toate astea tinand cont ca mie personal e46 mi se pare unul din cele mai banale bmw uri. Asta cu exceptia coupeurilor si a M urilor e46 pe care le gasesc frumoase. Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Da din pacate multe au probleme la axa cu came. Cat despre fumul la ralanti probabil are ceva uzura in segmenti si semeringuri supape. Turatia de 1500 nu este anormala la rece. Si da in aceasta situatie mi se pare mai interesant un e46 dar tot coupe. E36 are multe puncte slabe la materiale, rugina , interior samd. Si toate astea tinand cont ca mie personal e46 mi se pare unul din cele mai banale bmw uri. Asta cu exceptia coupeurilor si a M urilor e46 pe care le gasesc frumoase.

 

mi-e mi se par banale coupe-urile de la e46, si mai ok sedan. coupe. de la e46 nu are liniatura de coupe. jantele pe spate nu vin ok,. cu cele standarD. chiar si cele de M vin in interior. geamul din spate,. nu arata chiar placut. etc.. mai reusite sunt coupe-urile de la e36. insa cel mai frumos coupe este seria 8 , imi place foarte mult ca se lasa si geamurile din spate

Link to comment
Share on other sites

mi-e mi se par banale coupe-urile de la e46, si mai ok sedan. coupe. de la e46 nu are liniatura de coupe. jantele pe spate nu vin ok,. cu cele standarD. chiar si cele de M vin in interior. geamul din spate,. nu arata chiar placut. etc.. mai reusite sunt coupe-urile de la e36. insa cel mai frumos coupe este seria 8 , imi place foarte mult ca se lasa si geamurile din spate

Seria 8 este superba. Acolo vb insa de taxe mari si consum de cap tractor. DacĂŁ nu ar fii taxele mi as lua una pentru ca m ar deranja consumul dat fiind ca ar fii mașina de weekend.

Link to comment
Share on other sites

sa schimbi un e36 cu un alt e36 dar cu un an mai tanar mi se pare cea mai prosta afacere ever. tine-o pe a ta pana ai bani sa-ti cumperi ceva mai nou, macar pe asta o cunosti.

 

 

ai dreptate aici macar pe asta o cunosc., insa afacerea nu consta, intr-un schimb, ci vruiam sa cumpar cu bani acel 316i, si ulterior vindeam masina actuala.

si "afacerea" in primul rand imi ramanea ceva banii peste. si in a 2 lea. nu vruiam sa fac o afacere, ci sa trec la o masina mai practica. pana cand imi loam ceva mai nou.

o masina mai practica poate sa fie multe, opel renault, etc...dar eu ziceam ca mai bine ramaneam pe bmw. uneam utilu cu placutu.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

in 2-3 ani,e36 ar sa se mai gaseasca doar la cei cu adevarat pasionati,iar e46 ajunge ce e azi e36

 

+ ca si e46 are niste - pot spune din fabrica,se smulge puntea spate din caroserie,ori bat cardanele/grup sau un alt dezavantaj mai sunt bratele fata,ca nu merg schimbati pivotii,iar pt anii ei sa fie doar climatronic si geamuri fata...nu prea mi se pare asa dotate(vb de cele low cost)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.