Jump to content

Chip tuning BMW


CT-87-ADY

Recommended Posts

Din pacate traim in niste timpuri in care managerii si responsabilii cu marketing, PR, au mai mult de spus intr-o companie producatoare de automobile decat inginerii si proiectantii. Din ce in ce mai mult se fac compromisuri mari la performante ca sa se respecte legi cu poluarea, politici ale firmelor de asigurare, ca sa combata concurenta.

Eu sunt pentru remapare cu bun simt facuta profesionist, pentru ca treaba cu fiabilitatea si scaderea duratei de functionare a motorului nu prea are relevanta. Doar nu o sa conduc o masina 500.000 km ca sa -mi fac probleme ca daca remapez o sa ma duca numai 400.000 km. De obicei pica piesele auxiliare, ca turbina, pompa de injectie, cutie, ambreiaj, diferential. Am 280.000 cu e39 meu si ma cam bate gandul s-o ridic la 240 cai, asa ca fiecare face tuning pe spatele si buzunarul lui.

Nu cred ca exista reguli sau ce sa faci si ce sa nu faci . Singura regula pe care o vad este sa faci chiptuning cu bun simt si cu profesionisti, pentru ca 90% din probleme din cate am vazut si auzit sunt "tunigurile" cu laptopul pe genunchi fara garantie , fara dovada unei experiente in domeniu. Restul sunt de multe ori fabulatii.

O turbina pica si fara chip, o cutie la fel asa ca eu zic ca e la noroc. Poate intradevar pica mai des la remapare, dar eu zic ca nimic nu poate inlocui zambetul ala de satisfactie cand esti cu pedala la fund si simti masina cum pleaca de sub tine. Intotdeaua distractia costa si placerea se plateste.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Din pacate traim in niste timpuri in care managerii si responsabilii cu marketing, PR, au mai mult de spus intr-o companie producatoare de automobile decat inginerii si proiectantii. Din ce in ce mai mult se fac compromisuri mari la performante ca sa se respecte legi cu poluarea, politici ale firmelor de asigurare, ca sa combata concurenta.

 

Si nu ti se pare normal?

 

 

Eu sunt pentru remapare cu bun simt facuta profesionist, pentru ca treaba cu fiabilitatea si scaderea duratei de functionare a motorului nu prea are relevanta. Doar nu o sa conduc o masina 500.000 km ca sa -mi fac probleme ca daca remapez o sa ma duca numai 400.000 km. De obicei pica piesele auxiliare, ca turbina, pompa de injectie, cutie, ambreiaj, diferential. Am 280.000 cu e39 meu si ma cam bate gandul s-o ridic la 240 cai, asa ca fiecare face tuning pe spatele si buzunarul lui.

O resoftare de calitate si cu garantie costa 1500-2000 euro, de ex AC S.

 

Nu sunt multi cei care ar plati atat.

 

Este evident faptul ca nu-ti va pica motorul de la chiptuning insa si acele piese auxilare costa destul de mult.

 

240 cp dintr-un E39 530d mi se pare o crestere destul de mult...

 

 

Nu cred ca exista reguli sau ce sa faci si ce sa nu faci . Singura regula pe care o vad este sa faci chiptuning cu bun simt si cu profesionisti, pentru ca 90% din probleme din cate am vazut si auzit sunt "tunigurile" cu laptopul pe genunchi fara garantie , fara dovada unei experiente in domeniu. Restul sunt de multe ori fabulatii.

O turbina pica si fara chip, o cutie la fel asa ca eu zic ca e la noroc. Poate intradevar pica mai des la remapare, dar eu zic ca nimic nu poate inlocui zambetul ala de satisfactie cand esti cu pedala la fund si simti masina cum pleaca de sub tine. Intotdeaua distractia costa si placerea se plateste.

 

Daca si agresivitatea la volan creste odata cu resoftarea, este clar ca fiabilitatea va avea de suferit.

 

Si sa fim seriosi, uzura la 240 cp nu este deloc acceasi cu uzura la 193 cp.

 

Eu am spart diferentialul fara nici o resoftare deci este clar ca atunci cand este vorba de masini sh, nu te poti astepta sa faci o resoftare "profesionista" si sa nu ai probleme.

Link to comment
Share on other sites

Mi se pare normal sa respecte legile noi cu privire la poluare, ce vroiam sa spun este ca atunci cand puterea motorului tine mai mult de acesti factori nontehnici, e mai greu sa vorbeste despre performante , cat duce maxim motorul , daca poti sau nu sa faci chip, etc.( E greu sa ai date pur tehnice din interior ca sa vezi daca tine sau nu la o anumita putere, care e fiabilitatea, etc).

Nu ma refeream la ACS ca oricum la km astia nu iti da nimeni garantie, ma refeream la segmentul mediu de firma in jurul la 600 euro ( http://www.ziptuning.nl/ asta e o firma buna in Olanda), pot sa ma duc si in Germania.Iar 240 cai mi se pare de bun simt, creste cuplu pe la 500 , dar oricum ma mananca palma sa desfac cutia si cred ca ma descurc de un kit de reparatie sub 1000 euro. ( Sant si firme aici care pentru 1500 euro fac revizie completa la cutie cu garantie, si fac treaba foarte buna), deci riscul e calculat.( turbina are 15.000km , pompe noi, motorul merge bine ( stau cu Carsoft-ul pe ea in fiecare saptamana).

Link to comment
Share on other sites

ce face resoftarea este sa modifice debitul de motorina si presiunea cu care vine aceasta , rezultand amestec mai bogat , aer mai mult -> putere mai mare..

 

@l.e. - si cresterea cu 5% a presiunii in turbina

Amestec mai bogat inseamna aer mai mult? :twoup:

 

Cresterea cu 5% a presiunii turbinei?De unde pana unde 5%?Poate este 4.98% sau 5.12% :twoup:

Link to comment
Share on other sites

nou! se poate realiza chip-tuning profesional pt o gama larga de masini in Constanta.

cei interesati sa ma contacteze.

super softuri la preturi competitive.

 

Feed-back de la zeci de masini de la noi de prin Cta.

 

si eu as vrea sa imi fac un chip tunning.

dar nu mi as face inainte sa ma urc intr un 118d 122 default tunat...

adica sa vad cum va fi inainte sa il fac si eu pe al meu...

si 2.masina are 150 de mii de km...e vreo problema??

si 3.ma ajuta cineva sa vad cum merge una tunata?10x

Link to comment
Share on other sites

Din pacate asta nu cred ca se poate...masina mea este vandut si se afla in Vrancea.

Dar nu vad de ce vreti sa mergeti cu alta masina cand puteti merge cu masina dvs, daca nu va place cum merge revenim la original si nu va costa absolut nimic.

si a mea avea 160.000 si acum are aproximativ 200.000 cred si nu are nici cea mai mica problema.

Garantie 5ani la operatiune

Link to comment
Share on other sites

Din pacate asta nu cred ca se poate...masina mea este vandut si se afla in Vrancea.

Dar nu vad de ce vreti sa mergeti cu alta masina cand puteti merge cu masina dvs, daca nu va place cum merge revenim la original si nu va costa absolut nimic.

si a mea avea 160.000 si acum are aproximativ 200.000 cred si nu are nici cea mai mica problema.

Garantie 5ani la operatiune

 

 

pai asta nu am stiut ca e in oferta...ca daca nu mi se pare ca trage ok se poate da inapoi...mai intii ii fac o revizie si un service si apoi te contactez,merci

Link to comment
Share on other sites

Salut oameni buni.

ma intereseaza si pe mine cateva date legate de chip tuning:

-masina mea e un 325i e46 din 2001 6L 192cp.are 160k km dar cu revizii la timp si ulei (5w30)din 10k in 10k.stil de condus normal.

- ce putere as obtine dintr-un cip?

- cat ma costa un cip? (astept un PM cu pretul).

- unde se poate vedea diferenta? putere sau cuplu? nu fac cip pt consum mai mic!!!

 

multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

- unde se poate vedea diferenta? putere sau cuplu? nu fac cip pt consum mai mic!!!

 

P(HP) = C(Nm) x RPM(rot/min) / 5252,1

 

Deci nu poate exista o crestere de cuplu fara sa existe o crestere de putere, nici invers. :twoup:

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

P(HP) = C(Nm) x RPM(rot/min) / 5252,1

 

Deci nu poate exista o crestere de cuplu fara sa existe o crestere de putere, nici invers. :twoup:

Poti creste puterea si fara sa cresti cuplul.

Apropo, formula e gresita ...

Link to comment
Share on other sites

P(HP) = C(Nm) x RPM(rot/min) / 5252,1

 

Deci nu poate exista o crestere de cuplu fara sa existe o crestere de putere, nici invers. :twoup:

 

Apropo, formula e gresita ...

 

http://upload.wikimedia.org/math/a/2/9/a2907f37b56e0bde1ea3ae32e23af7be.png

 

http://upload.wikimedia.org/math/a/9/f/a9f73913a2309d30f51c1f17880715e8.png

http://upload.wikimedia.org/math/b/e/c/becb2f9d9a3e4ab51a5c465b6905ba47.png

Poti creste puterea si fara sa cresti cuplul.

 

In cazul unei resoftari?

 

Tehnic stiu ca este posibil, de exemplu prin evacuare poti castiga cuplu dar nu si putere.

 

Insa la chiptuning se castiga atat putere cat si cuplu.

Link to comment
Share on other sites

Formula postata de tine initial este gresita deoarece ai ametit unitatile de masura. E gresit acel 5252,1. In sistem metric formula arata cam asa :

P = C x Rpm / 7023

P = puterea in cai putere

Rpm = turatia in rotatii pe minut

C = cuplul in Nm

7023 = o constanta ( provine de la conversia din SI in cai putere si Nm )

 

Incearca sa inlocuiesti in ambele formule parametrii motorului tau si vezi ce obtii.

 

Se poate creste puterea doar pe seama cresterii turatiei, nu e nevoie sa cresti si cuplul.

Vezi motoarele de motocicleta care pentru a obtine puteri mari functioneaza de multe ori la turatii de peste 10.000 rpm.

Link to comment
Share on other sites

Se poate creste puterea doar pe seama cresterii turatiei, nu e nevoie sa cresti si cuplul.

Vezi motoarele de motocicleta care pentru a obtine puteri mari functioneaza de multe ori la turatii de peste 10.000 rpm.

 

Pai asta ar reduce simtitor fiabilitatea. :twoup:

 

Paralela pe care ai facut-o este foarte interesanta..

De aceea fiabilitatea unei motociclete japoneze de turatie este mai mica decat a unei motociclete BMW.

Link to comment
Share on other sites

tocmai am facut si eu o remapare a softului la al meu 320d din 2000 si am ajuns de la 100 kw (136 cp) la 120 kw (163 cp)

am apelat tot la rabanne, operatiunea a durat foarte putin, omul amabil, am facut si un drive test cu el in masina dupa

ca si impresii, masina clar trage mult mai bine si de la turatii joase, plus ca nu se mai simte la fel de tare acel tremurat specific diesel la relanti

per total motorul parca merge mai rotund si are un sunet mai placut

aseara am iesit la 2, 3 liniute de control (nu ma trag la liniute de obicei, dar eram fooaarte curios cum se tine masina) cu un amic care are un seat leon fr diesel de 170 de cai, plecarea si treapta a doua l-am ars si dupa m-am tinut la maxim o lungime de masina in spate, concluzia fiind ca maparea a fost mai mult decat decenta... e inutil sa mai spun ca inainte nu aveam nicio sansa sa ma tin dupa el... i-am promis ca dupa ce o scot la un drum pe autostrada si dupa ce ma obisnuiesc cu reprizele noi ale masinii o mai facem o data, sa vad daca se schimba ceva (am inteles ca dupa chip trebuie scoasa la un drum mai lung)

de consum nu am ce sa zic pentru ca a trecut decat o zi, dar nu pare schimbat

una peste alta sunt foarte multumit de operatiune, am senzatia ca e alta masina

de mentionat ca am masina de un an, adusa de mine din germania si ca i-am facut 2 revizii (ulei si toate filtrele plus placute fata spate) in aproximativ 20 de mii de km, ultima acum 2 luni

Edited by JKidd
Link to comment
Share on other sites

Si eu am facut remapare la Rabanne. Avand un 318i E46 de 118cp nu a fost un castig substantial dar se simte puterea distribuita pe toata plaja de turatii, nu mai are momentul de plafonare de la 5000rpm, masina tragand liniar. Nu am apucat sa ma asez la start cu un model ca si al meu pentru a vedea exact diferenta.. desi si cu remapare sunt dezavantajat de jantele pe 18".

 

PS. Vreun doritor pentru test?:twoup:

Edited by BlshOp-VR6
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Pana cum am facut masuratori pentru 4-5 masini bmw si intradevar indica prost dar doar cuplul motor, la CP arata bine.

Vezi graficul de la E46 ca original a dat 149cp din 150 dar la cuplu in loc de 330NM arata doar 276NM.

 

Ady multumesc mult de aprecieri dar nu ma da de gol cu pretul :twoup:

Primii clienti de pe forum au beneficiat de o reducere special ca sa demonstrez ca stiu ce fac iar tu ai fost primul cu E87,

pe viitor serviciile de calitate vor fi putin mai scumpe :twoup:

ma intereseaza ce poti sa faci la un x5 2002 3000d de 184cp la cat il putem duce si la ce pret

mersi mult

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Intr-un final am reusit sa-mi fac cont pe bmwclub si sa ma alatur voua pentru a fi mai aproape. Ma bucur ca toti cei care au apelat la RBN Tuning au fost multumiti pe deplin de serviciile pe care le-am oferit si voi face tot posibilul ca si in continuare lucrurile sa ramana la fel :twoup:
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.