Jump to content

cum este "ideal" sa mergi cu un td


cristianiorga22

Recommended Posts

am auzit multe variante de condus , si va intreb numai din experienta voastra(nu ca la carte :) ), cand si cum este mai bine sa turezi motorul si sa schimbi vitezele la un 524td.

eu sincer am un mod foarte pasnic de condus...ma enervez si dau in sandale doar cand vad logan :) :) ( mai ales cele de 100cp), cu proiectoarele si farurile care lumineaza avionele si metroul in acelasi timp :blink: :) .

Lasand gluma la o parte astept sfaturile voastre.

Link to comment
Share on other sites

am auzit multe variante de condus , si va intreb numai din experienta voastra(nu ca la carte :) ), cand si cum este mai bine sa turezi motorul si sa schimbi vitezele la un 524td.

eu sincer am un mod foarte pasnic de condus...ma enervez si dau in sandale doar cand vad logan :)  :) ( mai ales cele de 100cp), cu proiectoarele si farurile care lumineaza avionele si metroul in acelasi timp :blink:  :) .

Lasand gluma la o parte astept sfaturile voastre.

193554[/snapback]

pai depinde de demarajul de care ai nevoie...e destul daca schimbi viteza pe la 1200-2000 de ture....

Link to comment
Share on other sites

LOL.. schimband la diesel in turatie joasa (1200 2000rpm) se depun funingine si cox pe evacuare si la turbina.. si depunerile astea in timp o sa te coste destul de mult.. eu zic ca trebuie sa mergi mai turat pt a nu avea probleme de genul asta.. adica sa schimbi la 2600-2900rpm..

oricum vei observa ca dupa 2000rpm consumul se stabilizeaza si in jur de turatia asta dar putin peste consumul este optim si motorul merge frumos..

dar este masina ta si mergi cum vrei cu ea :blink:

Link to comment
Share on other sites

LOL.. schimband la diesel in turatie joasa (1200 2000rpm) se depun funingine si cox pe evacuare si la turbina.. si depunerile astea in timp o sa te coste destul de mult.. eu zic ca trebuie sa mergi mai turat pt a nu avea probleme de genul asta.. adica sa schimbi la 2600-2900rpm..

oricum vei observa ca dupa 2000rpm consumul se stabilizeaza si in jur de turatia asta dar putin peste consumul este optim si motorul merge frumos..

dar este masina ta si mergi cum vrei cu ea :blink:

193566[/snapback]

poti sa mergi la 1500 ture in treapta a 5-a de viteza lejer...fara probleme...eu cel putin la drum lung asa merg...da mai schimb si la 4500 de ture viteza...dar destul de rar...deci se poate merge si asa :)

Link to comment
Share on other sites

N-am turometru (lipsa cablu) dar skimb vitezele dupa ureke

pe la 30 dau a treia la 60 a patra si a cincea pe la 90

cred ca e o turatie mica ,ca kiar inainte sa skimb se aude turbo cum intra in actiune si asta e pe la 2000 de turatii daca nu ma insel

Link to comment
Share on other sites

a mai fost un topic de acest gen ( cu un serch se si gaseste) si acum on topic: la toate masinile cel mai indicat e sa schimbi cand turometrul e perpendicular pe pamant, in functie de cate turatii are masina valoarea difera insa producatorii asa calculeaza sa puna turele in asa fel incat cand ajungi cu turometrul sus sa schimbi. de ex. la a mea ca e diesel e 3000 ture. :blink:
Link to comment
Share on other sites

Eu pana se incalzeste motorul schimb in jur de 2000 functie de necesitati, odata incalzit spre 3000. In orice caz nu e indicat sa mergi mult sub 1500 de ture, eu cam asta incerc sa respect si oricum sub 1700...1800 nu dau niciodata cu acceleratia la podea.
Link to comment
Share on other sites

de vreo 6 ani am numai diesel-uri, diferite marci, modele, de diferite puteri, etc - la nici unul din ele nu mi s-a recomandat sa schimb sub 2000rpm, se duce turbina repede, prin faptul ca accelerezi - cureti.

in mers normal schimba intre 2200 si 3000 rpm, dar din cand in cand mai da-i si o talpa de control

bafta multa

Link to comment
Share on other sites

a mai fost un topic de acest gen ( cu un serch se si gaseste)  si acum on topic: la toate masinile cel mai indicat e sa schimbi cand turometrul e perpendicular pe pamant, in functie de cate turatii are masina valoarea difera insa producatorii asa calculeaza sa puna turele in asa fel incat cand ajungi cu turometrul sus sa schimbi. de ex. la a mea ca e diesel e 3000 ture.  :blink:

193674[/snapback]

 

eu cu acest topic vroiam sa vad parerile celor care conduc efectiv acest tip de masini cu motoare turbodiesel, uneori este bine sa auzi mai multe pareri pentru a-ti face o idee benefica :).

Astept in continuare parerile si sfaturile voastre

Link to comment
Share on other sites

eu cu acest topic vroiam sa vad parerile celor care conduc efectiv acest tip de masini cu motoare turbodiesel, uneori este bine sa auzi mai multe pareri pentru a-ti face o idee benefica :).

Astept in continuare parerile si sfaturile voastre

193848[/snapback]

 

 

absolut :blink: :)

Link to comment
Share on other sites

LOL.. schimband la diesel in turatie joasa (1200 2000rpm) se depun funingine si cox pe evacuare si la turbina.. si depunerile astea in timp o sa te coste destul de mult.. eu zic ca trebuie sa mergi mai turat pt a nu avea probleme de genul asta.. adica sa schimbi la 2600-2900rpm..

oricum vei observa ca dupa 2000rpm consumul se stabilizeaza si in jur de turatia asta dar putin peste consumul este optim si motorul merge frumos..

dar este masina ta si mergi cum vrei cu ea :)

193566[/snapback]

am mai auzit discutia asta ... si sint de acord cu mersul intre 1000 si 2000 ture ...mi se pare cel mai ok ...motorul merge ca uns si se aude si frumos fara zmucituri etc.... iar chestia cu fumul si cu depunerile e frectie la un picior de lemn... oricum undeva pe la 1700 ture intra si turbina ... asa ca este IMPOSIBIL ca la cel mai scurt drum cu putinta sa nu porneasca turbina macar odata .

 

 

daca mergi in mod 'normal" cu masina nu vad de ce sa sari de 2000 ..

 

 

si FRATILOR ... eu nu prea inteleg "chestiile' cu plecatul in tromba de pe loc cu scirtzuri si etc... sint totusi masini de 1600 kg ... .. eu unul ma dau 'rotund ' la drum unde arati ce poate masina .... parerea mea ... o depasire frumoasa ... etc :blink:

 

mai dai peste frustrati dinastia care pleaca cu 'fumuri' de la semafor , rup masina in 2 ' ... si la urmatorul semafor tot unul linga altul am ajuns ... si e PENIBIL ...

Edited by al_padrino
Link to comment
Share on other sites

am mai auzit discutia asta ... si sint de acord cu mersul intre 1000 si 2000 ture ...mi se pare cel mai ok ...motorul merge ca uns si se aude si frumos fara zmucituri etc....  iar chestia cu fumul si cu depunerile e frectie la un picior de lemn... oricum undeva pe la 1700 ture intra si turbina ...

Aici e o contradictie, cand intra turbina e imposibil sa nu ai smucitura. Daca mergi peste 2000 de ture atunci motorul se aude bine, merge ca uns urca frumos si lin in ture fara smucituri. :)

Iar ca sa mergi cu 1000 de ture e crima pentru motor, turatiile joase sint mult mai daunatoare decat cele inalte, exceptand zona rosie bineinteles.

Cam in toate manualele masinilor se recomanda pentru un condus economic, enviroment friendly, etc zona 2000-3000.

A, sa nu uit. Tu te referi mai mult la condusul in oras, aici se discuta despre condusul in general. Si cu toate astea, intotdeauna evit sa merg sub 1500 de ture. Iar la 2500.....3000 de ture se poate ajunge si altfel decat cu talpa la podea, nu inseamna ca daca schimbi in 3000 ii dai goarna. :)

Ca sa vorbesc in termeni generali, BMW este renumit pentru elasticitatea motoarelor, de modul cum merg indiferent de turatie, de faptul ca viteza I nu este doar pentru plecatul de pe loc ca la marea majoritate a celorlalte masini, de usurinta de a se accelera oricand ai nevoie. Cand am mers prima data intr-un BMW eram uimit cum schimba a II-a la 40...50 km/h si ce lin si frumos cum nu mai vazusem in alta masina mergea pana la viteza asta in prima treapta. O senzatie speciala si era doar un E28. :)

 

Vai ce m-am lungit. :blink:

Link to comment
Share on other sites

nu va suparati pe mine dar vad aici posturi care nu au nici o legatura cu realitatea:

1. "chestia cu depunerile pe evacuare si turbo daca mergi in turatie joasa frectie la picior de lemn" - atunci de ce dupa ce mergi subturat mai mult timp si ii dai blana iti scoate o gramada de fum negru? mai mult decat in mod normal? de ce la RAR cand iti masoara noxele pt a nu strica sonda care face masuratorile la diesel le tureaza de 2-3 ori la blana sa scoata toata funinginea de pe esapament? si mai pot da n exemple pt ca de explicatii tehnice nu se pune problema

 

2. "si sint de acord cu mersul intre 1000 si 2000 ture ...mi se pare cel mai ok ...motorul merge ca uns si se aude si frumos fara zmucituri etc...." - afla ca presiunea in turbina produce ungerea cea mai eficienta.. in turatii joase presiunea e f mica si ungerea turbinei nu e foarte eficienta.. cat despre motor.. presiunea poate creste la turatii mai ridicate

 

3. "oricum undeva pe la 1700 ture intra si turbina ... asa ca este IMPOSIBIL ca la cel mai scurt drum cu putinta sa nu porneasca turbina macar odata ." - turbina porneste odata cu motorul ; ea foloseste gazele de evacuare ale motorului si atat timp cat motorul merge evacueaza niste gaze provenite din arderea amestecului.. deci turbina functioneaza de cand pornesti motorul pana il opresti..

la ceea ce te referi tu este momentul de boost sau momentul in care turbina face presiune maxima.. iar acela se afla in jurul valorii de 2000rpm (gen 1900 - 1950rpm, nu 1700rpm)..

 

daca vreti cateva reguli de bun simt pt mersul cu td:

- dimineata nu lasati motorul sa se incalzeasca, porniti cat de rpd si mergeti in turatie joasa pana se incalzeste (max 2000rpm), apoi normal; daca il lasam sa se incalzeasca pe loc motorul nu isi ia fluxul de aer necesar si in timp pot aparea probleme.. in plus, motorul se incalzeste cel mai eficient in sarcina la turatii joase..

- dupa un parcurs mai in forta sau dupa un drum cu pante, lasati turbina sa se raceasca 2-3minute apoi opriti motorul.. astfel turbina se raceste activ prin recircularea uleiului si se prelungeste viata turbinei..

- o data la cateva zile efectuati un "italian tune-up". ce inseamna "italian tune-up": cuplati masina in treapta a3a pe un drum liber apoi cand ajungeti la 2000rpm accelerati la podea brusc si tineti acceleratia asa pana la 4000rpm, apoi ridicati cat sa mentineti turatia 4-5secunde apoi lasati usor sa scada pana la 3500 si mai mentineti si acolo putin apoi lasati sa scada usor in turatie normala. atentie: se efectueaza cu motorul bine incalzit si daca se aud zgomote suspecte de la motor se abandoneaza imediat..

- incercati sa mergeti cu motorul turat la peste 2000rpm cat de mult puteti. astfel evitati depunerile pe turbo si evacuare.. depunerile de cox pe palele rotorului pot duce la aparitia fenomenului de surging (tensiuni in axul rotorului care conduc la ruperea axului)..

 

cam atat am avut de spus.. daca mai sunt intrebari incerc sa le raspun in masura in care si stiu :blink:

Edited by AliNOS
Link to comment
Share on other sites

nu va suparati pe mine dar vad aici posturi care nu au nici o legatura cu realitatea:

1. "chestia cu depunerile pe evacuare si turbo daca mergi in turatie joasa frectie la picior de lemn" - atunci de ce dupa ce mergi subturat mai mult timp si ii dai blana iti scoate o gramada de fum negru? mai mult decat in mod normal? de ce la RAR cand iti masoara noxele pt a nu strica sonda care face masuratorile la diesel le tureaza de 2-3 ori la blana sa scoata toata funinginea de pe esapament?

 

La diesel NU se masoara noxele, ci opacitatea gazelor evacuate. Se masoara o singura data, la turatie in jur de 5000 RPM (depinde de tipul motorului).

Daca iese peste limita se masoara de 3 ori si se face media aritmetica.

NU se tureaza motorul pentru a le scoate funinginea de pe esapament, ci pentru ca asa se mesoara opacitatea, la acea turatie.

 

la ceea ce te referi tu este momentul de boost sau momentul in care turbina face presiune maxima.. iar acela se afla in jurul valorii de 2000rpm (gen 1900 - 1950rpm, nu 1700rpm)..

Confunzi presiunea maxima cu cuplul maxim. In general cuplul maxim se obtine undeva sub 2000 RPM. Presiunea maxima se atinge in jur de 2200 RPM, dar asta din cauza geometriei variabile, cu alte cuvinte pentru ca asa o cere mapa din ecu.

 

daca vreti cateva reguli de bun simt pt mersul cu td:

- dimineata nu lasati motorul sa se incalzeasca, porniti cat de rpd si mergeti in turatie joasa pana se incalzeste (max 2000rpm), apoi normal; daca il lasam sa se incalzeasca pe loc motorul nu isi ia fluxul de aer necesar si in timp pot aparea probleme.. in plus, motorul se incalzeste cel mai eficient in sarcina la turatii joase..

- dupa un parcurs mai in forta sau dupa un drum cu pante, lasati turbina sa se raceasca 2-3minute apoi opriti motorul.. astfel turbina se raceste activ prin recircularea uleiului si se prelungeste viata turbinei..

- o data la cateva zile efectuati un "italian tune-up". ce inseamna "italian tune-up": cuplati masina in treapta a3a pe un drum liber apoi cand ajungeti la 2000rpm accelerati la podea brusc si tineti acceleratia asa pana la 4000rpm, apoi ridicati cat sa mentineti turatia 4-5secunde apoi lasati usor sa scada pana la 3500 si mai mentineti si acolo putin apoi lasati sa scada usor in turatie normala. atentie: se efectueaza cu motorul bine incalzit si daca se aud zgomote suspecte de la motor se abandoneaza imediat..

- incercati sa mergeti cu motorul turat la peste 2000rpm cat de mult puteti. astfel evitati depunerile pe turbo si evacuare.. depunerile de cox pe palele rotorului pot duce la aparitia fenomenului de surging (tensiuni in axul rotorului care conduc la ruperea axului)..

 

cam  atat am avut de spus.. daca mai sunt intrebari incerc sa le raspun in masura in care si stiu :blink:

194103[/snapback]

 

Corect, toti soferii de turbodiesel ar trebui sa tina cont de aceste sfaturi daca tin la viata tubinei.

Link to comment
Share on other sites

@ georgem cand m-am referit la testul de noxe m-am referit la cel de opacitate a gazelor de evacuare.. a fost greseala mea ca s-a inteles altceva dar am presupus ca toata lumea stie asta.. pe de alta parte cunosc si metodologia descrisa de tine si este foarte corecta DAR inainte de prima masuratoare se executa 1-2 "acceleratii libere" cum sunt ele numite in regulament.. aceste acceleratii libere (adica blana) au rolul de a curata evacuarea de depuneri.. eu cel putin asa am vazut la toate service-urile prin care am fost la itp.. si am fost in destule..

iar referitor la presiunea maxima.. desigur sunt turbine care fac presiunea maxima la diferite turatii. eu am dat un exemplu cu cea mai joasa turatie posibila pt presiune max si aceea este in jur de 1900 1950rpm pt ca cineva spunea de 1700 rpm..

sper ca am lamurit cateva lucruri cu topicul asta.. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.