Jump to content

My new toy


mikken

Recommended Posts

Depinde de zona, poate fi si 60km/h...dar si 30km/h printre blocuri. Si sa vezi ce frumos pun ei radare pe stradutele alea cu limita de 30km/h, cate 2 pe aceeasi strada, de le iei unul dupa altul...sa te linisteasca de tot :)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Si inca un episod din seria service-uri BMW cu oameni incompetenti...

 

Duc azi dimineata masina la primul service, unde mi-au schimbat senzorul de temperatura exterioara, cu aceeasi descriere a problemei...nu afiseaza corect temperatura, cam 4-5 grade in plus. Imi zice nenea de la receptie ca ma va suna meseriasul care se ocupa, imediat cum e gata sa imi spuna daca o pot lua in seara asta. Noteaza si pe hartia aia de intrare ca e caz de garantie si nr meu de telefon.

 

Astept toata ziua, nu suna nimeni. Sun eu pe la 5 pe meseriasul care se ocupa de masina, ca aveam numarul lui de mobil pe devizul de data trecuta...nu raspunde evident. Sun in centrala, verifica in calculator, masina era gata. Ma duc acolo, deja iritat ca iar au zis ca ma vor anunta si nu au facut-o, insa impacat oarecum ca pot lua masina.

 

Acelasi nene la receptie, imi intinde amabil o factura de 200 euro...cand ma uit, cablul de la senzorul de temperatura inlocuit (corodat cica) - vreo 60 euro si restul manopera, dat bara jos, teste, bla bla. Mai jos pe factura imi sare in ochi si senzorul de temperatura inlocuit din nou, dar cu cost 0 atat piesa cat si manopera.

 

Evident imi vine tot sangele in cap si incepe scandalul. Prima intrebare, de ce nu au constatat din prima ca e cablul si nu senzorul? De ce am platit test, senzor nou si manopera prima oara? De ce au schimbat iar senzorul, daca de fapt era cablul corodat si de aia arata eronat temperatura? (Asta am citit pe forumuri ca se poate intampla)

 

Le-am zis ca nu mi se pare normal si nu platesc...evident nea Gigel nu mai era prin zona, asa ca a ramas sa clarifice el maine...si sa ma sune (yeah right...), iar eu m-am intors acasa cu metroul :(

Link to comment
Share on other sites

nu ma mira, neamtul nu gandeste out of the box, el face ce scrie in manual, daca scrie sa inlocuiasca aia face, daca nu piesa aia era de vina ci altceva si nu mai scrie in carte, s-a blocat, e o masina care lucreaza in functie de un algoritm scris, daca ala a fost scris gresit pa,pa...:), pe cat de mult imi place tara si sistemul lor sunt destule ocazii in care pur si simplu te socheaza lipsa lor de gandire periferica.

 

Dar si tu acum, chiar sunt o problema alea 5C +/- ? :) te-ai germanizat si tu daca te deranjeaza asa tare... :rolleyes:

Edited by mik15
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Iti dai seama ca nu sunt o problema atat de mare gradele alea in plus sau in minus :) Probabil doar cand sunt cu minus e un pic aiurea, ca nu te mai anunta.

 

Initial am observat ca nu indica bine si le-am cerut doar sa imi spuna ce este defect, pentru ca oricum am platit test computerizat complet si ma asteptam sa descopere daca e senzorul defect, nu sa o ia pe bajbaite. Am precizat clar ca vreau sa fiu contactat pentru orice cost suplimentar reviziei...ei au schimbat senzorul fara sa-mi spuna cat costa sau sa intrebe daca sunt de acord. Daca nu faceau asta, probabil nu as fi aruncat aproape 100 euro doar pentru cateva grade in plus, vorba ta...eventual il cumparam eu separat si il schimbam ca nu e mare filosofie.

 

M-a enervat insa faptul ca mi-au inlocuit o piesa care nu era defecta, eu am platit niste bani...si am ramas si cu acelasi defect la masina.

 

Sa nu mai spun ca datorita constatarii lor de experti am cumparat si al 3-lea stop de frana, ca mi-au spus ca ala e defect...cand de fapt era tot un cablu.

 

Si sa nu-mi aduc aminte si de testul la trenul de rulare (deasemenea platit) din care au reiesit uzate bieletele antiruliu pe care mi-au recomandat sa le schimb...iar apoi la reprezentanta BMW am platit din nou acelasi test si bieletele erau in stare perfecta, fara pic de joc (le-a verificat inca odata si in fata mea mecanicul). De fapt mai mult ca sigur sunt flansele de la amortizoare, pe care le-am si cumparat sa le schimb.

Link to comment
Share on other sites

mie la RS imi arata oricum, mai ales in trafic de oras, cu cel putin 5C in plus din cauza caldurii enorme emanata de motor. Initial am zis ca e normal ca un motor mare si supraalimentat sa genereze o asemenea caldura, e logic, incalzesti lejer o casa iarna cu cata caldura degaja :), dar apoi am observat ca orice V8, indiferent ca e NA sau SA degaja multa caldura, ceva mai putina un NA dar nu-i mare diferenta, deci sincer nu stiu daca e vreodata 100% citirea exacta in afara de drumurile pe autostrada unde fluxul de aer permite directionarea aerului cald departe de senzorul de temperatura exterioara. Pe de alta parte in DE nu e cuptorul de aici si citirea ar trebui sa fie mai putin influentata de caldura emanata de motor, dar chiar si acolo in trafic si sezon cald cred ca va avea o eroare de cateva grade.

 

aaa, si legat de service-urile din DE, prin 2006 mi-am adus masina la o reprezentanta Audi in Dusseldorf sa ii faca distributia si ce mai era conform cartii service, tot eram prin DE, si le-am zis sa verifice tot si le-am atras atentia ca mi se pare ca suspensia e putin cam zgomotoasa si ca probabil vreo bucsa ceva are uzura. Ma duc sa iau masina si intreb ce au facut in legatura cu suspensia, iar ei imi zic ca da, pare un pic mai zgomotoasa decat ar fi normal, doooh, dar ca ei nu pot sa isi dea seama de unde vine zgomotul si ca doar daca schimba tot pot elimina cauza, hopefully... :wacko: , evident ca am nu am urmat sfatul lor :smile: . Am intalnit aici indieni si pakistanezi care sunt cu mult mai isteti si nu te fac sa schimbi tot ca sa elimini un zgomot.

Edited by mik15
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

So, intr-un final am rezolvat...insa partial sa zic asa :)

 

Ma suna consultantul de service pe la ora 4 si incepe sa turuie, ca domne si senzorul meu initial era defect...si al doilea inlocuit pesemne la fel, de asta au trebuit sa inlocuiasca din nou senzorul si vezi doamne doar ala e pe garantie, ca l-am platit odata. Daaaaar au descoperit ei ca si cablul este oxidat, iar pentru asta trebuie musai sa platesc cei 200 euro. I-am explicat inca odata si lui toata povestea spusa celui de la receptie, precizand ca nu mi se pare corect sa platesc pentru ca mecanicul a facut o greseala...nu atat pentru suma in sine, cat din principiu. Dupa vreo 15 minute in care el imi tot repeta aceeasi placa si eu ii spuneam ca nu platesc, imi zice ca revine cu un telefon in 10 minute, ca trebuie sa discute cu managerul de service.

 

Astept...astept...suna dupa vreo ora si ceva, nu am putut raspunde in acel moment (eram oricum deja in drum spre ei). Ajung la service, consultantul evident sparsese usa deja...si l-a lasat tot pe amaratul de la receptie sa discute cu mine. M-a luat ala ca au discutat...si s-au sfatuit...si pentru a ma multumi, imi fac reducere 50% la factura (adica sa platesc totusi 100 euro).

 

Bineinteles ca mi s-a parut de kko (cum spuneam mai mult din principiu, pentru ca oferind aceasta reducere oricum si-au recunoscut greseala), asadar a inceput scandalul. Dupa inca aproximativ 10 minute de spectacol in showroom, cu toti clientii uitandu-se ca la teatru...se enerveaza ala si imi zice ca el a facut tot posibilul si ma duce la seful cel mare.

 

Sefu de service incepe sa-mi explice moartea caprioarei, ca de fapt si senzorul era defect (avea ceva urme de coroziune pe un contact), dar si cablul...si ca musai trebuiau schimbate ambele. Ii zic, pai uite ca senzorul asta vechi, original, functioneaza foarte bine...de ce sa-l schimb daca merge? Raspunsul de 1000 puncte...pai poate functioneaza astazi, dar peste 2 sau 3 zile, daca ploua si intra apa acolo, nu o sa mai mearga... :-S Am ramas blocat la faza asta...in fine, am tot incercat sa-i explic de asumarea unei greseli bla bla, el imi tot repeta aceeasi placa (efectiv aceleasi fraze), asta timp de vreo 30 minute cred.

 

Intrucat era deja tarziu si mi-era si foame, am vrut doar sa-mi iau masina sa plec odata acasa. Deci am platit cei 100 euro si acum macar imi indica temperatura corect :)

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

una peste alta nu le-ai dat 200 cat au vrut . Te-ai lamurit si cu astia , e ca la noi , trebuie sa studiezi tu 5 forumuri sa te pregatesti , eventual schimbi tu ceva inainte , faci ceva in recomandarea lor :)) . Sanatosi sa fim .
Link to comment
Share on other sites

Sincer sa fiu ma cam lamurisem de ce poate acel service de la prima vizita, dar am zis sa nu raman cu problema nerezolvata totusi daca tot am dat niste bani. Per total sunt multumit ca am rezolvat si asta...iar ca experienta, am mai invatat ceva despre viata in Germania :)

 

Cum spuneau si colegii, pe masura ce experimentezi diverse situatii aici, iti dai seama ca probleme si oameni incompetenti sunt peste tot, nu numai in Romania. Diferenta e ca aici platesti probabil cel putin dublu pentru aceleasi servicii.

 

Mi-ar placea sa am spatiul necesar si sculele pentru a rezolva singur problemele minore de genul asta...cine stie, poate pe viitor.

 

La reprezentanta BMW mi-a placut foarte mult cum au lucrat, cum s-au comportat fata de mine ca si client, multumit de preturi, la piese cel putin (manopera e un pic piperata, dar macar ai o garantie pe bune...vezi schimbul de ulei la cutie unde nu au comentat).

 

Mai am de schimbat flansele la amortizoare, pus rotile de vara si facut geometria...iar in vara sper sa ajung cu ea prin tara sa ii fac un detailing complet :D

Link to comment
Share on other sites

@mikken salutare, ziceai pe alt post a impozitul e mic in germania, imi poti spune te rog aproximativ cat e asigurarea obligatorie ptr motorul de 5000 cmc ? Am vrut si eu sa inmatriculez pe germania si mi s-a zis ca impozitul intr-adevar e mic dar asigurarea ar fi mai mare si per total tot acolo e ca in romania.
Link to comment
Share on other sites

Eu am facut asigurarea obligatorie + teilkasko si m-a costat aprox 800 euro parca, dar incadrat la clasa SF2 (mi-au considerat 2 ani vechime fara accident din Romania). Daca nu ai istoric deloc in Germania (si nici nu aduci ceva documente din Romania pentru istoric), te incadreaza la clasa cea mai proasta SF1/2 si la mine daca imi aduc bine aminte sarea de 1000 euro / an. Oricum pentru banii astia primesti cateva chestii in plus fata de RCA-ul clasic din Romania (importante zic eu), gen: e asigurata la furt total si partial, orice geam spart din orice motive, lovit animale de orice fel pe sosea, catastrofe naturale, grindina, incendiu, ai consultant dedicat in caz de accident si ceva bani pentru rani ale soferului / spitalizare.

 

Oricum o dai, pentru motorul asta este mai ieftin sa o ai inmatriculata in Germania...asigurare obligatorie + teilkasko (800 euro) + impozit (324 euro)= 1124 euro / an. Plus ca dupa fiecare an fara daune, treci la o clasa mai buna si scade tariful cu 50-80 euro din ce am calculat eu.

 

In Romania RCA (cred ca undeva la 200 euro mi-ar iesi mie) + 1555 euro impozit = 1755 euro / an. Pretul RCA-ului poate creste exponential, in functie de varsta, vechime permis, etc.

Link to comment
Share on other sites

In Romania RCA (cred ca undeva la 200 euro mi-ar iesi mie) + 1555 euro impozit = 1755 euro / an. Pretul RCA-ului poate creste exponential, in functie de varsta, vechime permis, etc.

 

Cam asa ieseau si calculele mele, dar din informatiile care le-am primit si in germania ma costa comparabil, plus ca as fi circulat in romania cu numere de germania si nu imi place

Link to comment
Share on other sites

Eu nu vad un dezavantaj sa circuli in Romania cu numere de Germania, ci din contra. Nu cred ca esti privit ca si cum ai avea numere de Bulgaria :)

 

Sincer sa fiu, nu stiu daca exista ceva reglementari legale care sa interzica asta (sau sa limiteze circulatia la o anumita perioada), dar cunosc oameni care merg asa de ani de zile...platesc taxele in Germania si circula bine mersi prin Romania cu masina. Doar odata la 2 ani trebuie sa faci un drum pentru TĂV.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.