Jump to content

My new toy


mikken

Recommended Posts

Cuplul [Nm] = Forta [N] * Bratul fortei [m]

P = C * w, unde: P-Puterea. C- Cuplul, w-viteza unghiulara

w = 2*pi*RPS, RPS-rotatii pe secunda,

RPS = RPM / 60

adica P (W) = C * 2*pi*(RPM/60) = C*pi*RPM/30

Pe scurt, puterea este proportionala cu valoarea cuplului.

Deci combinatia dintre cuplu si hp. Deci nu doar cuplu, corect? Pe de alta parte, hp iti da viteza maxima, mai degraba, nu?

La 435, hp e doar 313. La 550, 367...ca sa repet: cuplul in sine nu justifica sau argumenteaza performantele unei masini

Luam ca exemplu graficul atasat, cel postat de mik15. Puterea la 2.000 RPM este:

P = 630 * 3.1415 (...) * 2.000 / 30 =131943 = 131.943W =~ 132kW

Singurul mod in care se poate mari puterea (la acelasi numar de RPM) este prin modificarea cuplului, nu poti avea cuplu mic si putere imensa.

Edited by mgs
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

mi-am luat-o pe o repriza aleasa (de mine) aiurea: 60-160. trebuia sa aleg 100-200. nu as mai fi avut nici un fel de probleme. acum o spun in cunostinta de cauza ;-)

 

 

 

 

 

 

hahaha :-))...cum faci virajele la 180? iti spun eu, ca am avut-o 5 ani, si o pot compara cu cea actuala (integral active steering): masina aia avea o raza de cabraj ENORMA!!! 3 manevre, indiferent, pt 180 de grade :-)))...e adevarat ca de la unghi la unghi (maxim), aveam doar 1,5 ture de volan (la cea noua, am 2 ture)...dar fratele meu, avea nevoie de un spatiu enorm ca sa intoarca (cea nou se intoarce la 180, 360 :-) in spatiul suficient pt un golf)

 

 

 

 

 

 

bridgestone sunt niste mizerii: am luat noi, aveau aderenta mai slaba decat cele uzate, anterioare dunlop!

 

 

 

 

 

 

cred ca masina ta e varza! :-)

 

 

 

pe dracu'!

 

 

 

 

 

 

alta prostie (cand lumea vorbeste de cuplu, enormitatile se tin lant): de aia schimba cand ii dai tot in 3000? ca de acolo merge in jos? kick down o fi de la 1500 rot/min, dupa tine, ca acolo e cuplu maxim! hyper.gif...nu mai rezist cand aud tampeniile astea cu "cuplu"!!!

 

 

 

 

ti-am explicat: masina ta e varza! :-)))

 

Radu, desi nu-mi sta in fire sa intru in polemici, observ ca frustrarea ta nu are limite. Probabil din cauza ca nu ti-am oferit pretul cerut de tine pe 545i-ul ala si te-ai simtit ofensat.

 

Ce sa-i faci, aia a fost evaluarea mea la momentul respectiv, poti sa accepti asta si sa treci peste? Ca urmare, am gasit o masina mai dotata, facelift si la un pret mai bun. Ma bucur totusi ca ai reusit si tu sa o vinzi si ti-ai cumparat altceva. Sa o stapanesti sanatos.

 

Legat de raza de "cabraj" (probabil vroiai sa spui "bracaj"), nu am mentionat nimic despre asa ceva. Eu am spus doar ca mi se pare foarte misto la active steering faptul ca tinand mainile pe volan in aceeasi pozitie, reusesc sa ating unghiul maxim al volanului. Ca masina intoarce la 180 grade intr-o raza mai mare sau mai mica fata de alte masini...ce legatura are cu ce am spus eu???

 

Posibil sa ai dreptate, masina mea sa fi fost varza. Noi sa fim sanatosi, nu?

 

Numai bine ;)

 

@mik15 & RedCap: momentan mi-au cam trecut piticii cu masinile, mi-am gasit alte pasiuni si moduri de a cheltui banii :p Posibil sa revina odata cu intoarcerea in Germania...sa vedem!

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

@mik15 & RedCap: momentan mi-au cam trecut piticii cu masinile, mi-am gasit alte pasiuni si moduri de a cheltui banii :p Posibil sa revina odata cu intoarcerea in Germania...sa vedem!

 

Ce pasiuni, ceva japonism? :rolleyes: Au si ei cultul masinilor, dar mai mult de atat, au cultura. Oricum o masina iti va trebui la intoarcerea in EU.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

ceea ce ai scris mai sus nu e ceva nou, pentru mine cel putin, nici un dyno nu masoara hp ci NM dupa care se ajunge la hp prin formule matematice. Legat de cutia ta, sau oricare alta de dupa 2001 in sus care are cel putin modul S, ai sa observi ca turatia la care sta motorul cand este in acest mod e mai ridicata, tocmai pentru a fi in plaja de cuplu aproape de maxim pentru a-ti da raspunsul instant la acceleratie, in modul D evident ca sunt orientate catre consum si nu vor sta in plaja de cuplu maxim pentru simplul motiv ca ar consuma mai mult, la urma urmei nu poti produce o forta mai mare fara sa consumi energia aferenta, asta in termeni generali.

 

Poti avea un motor cu un cuplu mic, dar care sa se tureze pana la 12-13k rpm, vezi motoarele de motociclete, compenseaza prin turatie iar o explicatie care imi place si cred eu ca exemplifica si face usor de vizualizat cuplul in termeni simpli pentru ca mai toti cred ca practicam macar ocazional acest sport, este analogia cu doi ciclisti care urca aceeasi rampa cu biciclete identice, unul foloseste foaia mare si pinionul cel mai mic(acesta are forta), combinatie care de obicei se foloseste pentru atingerea unei viteze cat mai mare in linie dreapta sau coborare iar celalalt urca folosind foaia mica si pinionul cel mai mare(lipsa de forta dar compsenseaza prin turatie), ambii pot urca cu aceeasi viteza, dar forta lor e complet e diferita.

 

Cat discutam noi pe aici poate apare si mikken cu noua lui achizitie :rolleyes:

 

pai tocmai, ca nu sta in plaja de cuplu maxim in S. exact asta spun!. sta in 3200-5000. cuplul maxim il am pana in 2500

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

@mik15: exact de asta mi-e si mie frica :) ma mai trezesc asa uneori in weekend uitandu-ma la masini pe mobile.de si una doua ajung la M3 E92, X6 sau 911. Dar parca totusi as face ceva mai constructiv cu banii...momentan studiez bursa si analizez ceva oportunitati de investitii.

 

@PIMP: Exact vorbind de cultura, mi-am dat seama cat de fain e sa vizitezi tari asa mai exotice, cu culturi si obiceiuri total diferite. Asia mi se pare extrem de fascinanta.

 

@Mike: inca o luna si gata...din pacate :( Oricum, m-as muta aici forever fara sa am regrete. Cine stie ce rezerva viitorul :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.