Jump to content

Sezonul 2014 - F1


djtaotao

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Nu am vazut cursa dar dupa o analiza a primelor 3 curse pe rezultate e usor de observat avansul frapant dintre Mercedes si rivali, Redbull, Ferrari si McLaren par din alt spectacol. Presimt ca va fi un campionat asemanator cu cel in care BrawnGP au luat titlul, Mercedes si restul lumii.

 

Macar anii trecuti Redbull aveau ceva urmaritori pe lista care reuseau sa puncteze constant, Alonso, Kimi.

 

Concluzia mea e ca puteau fi puse si motoare de 1000cmc tot nu rezolva problema egalitatii de sanse si trend-ul asta eco, atat de la moda nu justifica schimbarile majore din competitie.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

datorita safety-car-ului si dorinta de victorie a celor 2 piloti Merc, am putut vedea adevaratul lor ritm de cursa:

in 10 ture au pus 22 secunde intre ei si restul lumii

deci...2 sec/tur, cam asta au de recuperat Red Bull. Ferrari sunt cam cu inca 1 secunda (cel putin) in urma

 

 

Oricum, una peste alta o cursa frumoasa!

Link to comment
Share on other sites

datorita safety-car-ului si dorinta de victorie a celor 2 piloti Merc, am putut vedea adevaratul lor ritm de cursa:

in 10 ture au pus 22 secunde intre ei si restul lumii

 

Asta in conditiile in care atat Hamilton cat si Rosberg au primit indicatii sa seteze o harta de economisire a carburantului si a motorului in ultimile 4-5 lap-uri.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

datorita safety-car-ului si dorinta de victorie a celor 2 piloti Merc, am putut vedea adevaratul lor ritm de cursa:

in 10 ture au pus 22 secunde intre ei si restul lumii

deci...2 sec/tur, cam asta au de recuperat Red Bull. Ferrari sunt cam cu inca 1 secunda (cel putin) in urma

 

 

Oricum, una peste alta o cursa frumoasa!

 

Pentru mine o cursa nu poate fi frumoasa atata timp cat castigatorul e "stabilit" din antrenamentele libere sau calificari.

Link to comment
Share on other sites

Pentru mine o cursa nu poate fi frumoasa atata timp cat castigatorul e "stabilit" din antrenamentele libere sau calificari.

 

 

Cum adica stabilit din antrenamente libere ori calificari? TU la ce te uiti? ori esti prea orbit de faptul ca iubita echipa Ferrari nu prea mai poate de cand cu era Schumacher? Asta ca sa n-o zic in alt fel...! Cursa de ieri a fost una din cele mai tari pe care le-am vazut in ultimii ani! Sa vezi atatea dueluri intre atatia piloti si mai ales intre coechipieri cu material similar, nu-mi mai amintesc sincer...Si mai ales dueluri la varf intre Ham si Rosberg. Asta a fost cireasa de pe tort! Si eu am crezut ca dupa Safety Car, Rosberg il va depasi pe Ham prin pricina pneurilor care-l avantajau pe Rosberg, dar Ham s-a tinut tare pe pozitii! Inca o data....ce s-a stabilit si cand s-a stabilit mai exact, ca tot nu mi-e clar! OK...se stia ca unul din pilotii mercedes va catiga, asta da, intr-adevar se stia pe baza avantajului pe care cei de la Merc il detin in prezent, dar in rest? Eu as fi pariat pe Rosberg ca va castiga, tinanand cont ca a plecat din pole! Treziti-va baieti! Era Ferrari a apus! A fost RBR pentru ~5 sezoane, acum este Merc, poate la anul ori peste cativa ani,va veni Caterham :p cine stie!

Link to comment
Share on other sites

Castigatorul m-am referit la nivel de team (Mercedes) am precizat sezonul asta va fi asemanator cu cel in care BrawnGP a luat in 2009 titlul la piloti si constructor.

 

Nu spune nimeni ca nu e spectacol dar o diferenta de 1 sec sau 2 sec pe tur fata de restul plutonului nu pot conveni decat daca esti fan Hamilton sau Rosb

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

cica si ferrari ar fi construit motorul pe acelasi principiu ca si mercedes dar nu chiar

 

 

Ferrari had the same idea as Mercedes, and their compressor is also detached from the turbine.

But the Italian team did not go as far as Mercedes in pursuing the concept. Their compressor is only about a third of the way or so across the 'v' of the engine from the turbine, rather than on the other side.

Perhaps Ferrari were worried about being able to control the vibrations in the shaft connecting the turbine and compressor if it was as long as the engine. Given this shaft spins at 120,000rpm, that is certainly a huge challenge, and one that Mercedes have met.

Whatever the reason, Ferrari's engine department have the agony of knowing that they, too, hit on the idea that has emerged as the key performance differentiator in F1 in 2014, but did not pursue it as far as they could have done.

Link to comment
Share on other sites

dar conform regulamentului de motor nu se pot atinge anul asta, asa ca pot sa aduca ce vor, anul asta e pierdut pentru ei

 

La fel si pentru redbull, bossul redbull spunea azi ca viteza lor maxima e cu vreo 20 km mai mica, si cica pierdeau in jur de 1 secunda doar pe linia dreapta

Edited by Viper05
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Parca nici RedBull nu au dominat calificarile in sezoanele precedente asa cum o fac cei de la Mercedes in acesta...

 

 

Au mai existat niste sezoane in care Mclaren pilotat de Hakkinen lasa cu un tur in urma competitoii de pe locurile 5-6 in jos.

 

Problema e ca se va pierde crunt la capitolul rating, eu deja nu ma mai agit sa vad cursa, sunt interesat totusi de batalia din sanul echipei Lewis cu Rosberg fac spectacol sau sunt deja cu lectia invatata.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.