Jump to content

Consum foarte mare de ulei 320d E90


Recommended Posts

@cosmete , verifica epuratorul si simeringurile de supape si ghidurile de supape, mergi la un meserias ok

Iti da cumva fum albastrui la pornire dimineata primele minute? In acceleratie in trafic daca o calci la blana, iti da fum albastru?

salut mihalascu;

epuratorul l-am tot schimbat in astia doi ani de cand imi consuma in halul asta, dar nu mai stiu cand ultima data...;

astazi l-am inlocuit cu unul pe care-l aveam acasa, care a stat pe masina mea doar vre-o doua luni si pe care eu l-am desfacut complet si

curatat (membrana este intreaga si inchide/deschide); oricum, ca sa-l elimin dintre probleme, voi mai cumpara unul nou si-l voi inlocui;

de cate ori l-am inlocuit, l-am inlocuit complet (adica toata piesa - si partea cu membrana si partea cu conurile de plastic).

 

Nu scoate nici un fel de fum, niciodata. Probabil din cauza ca are filtrul de particule - pe care l-am curatat de curand.

O singura data am vazut fum mult in spate: ma intorceam de la un drum mai lung si aglomerat prin Bucuresti si, cand eram pe o straduta pe care mergeam incet,

am vazut un nor de fum alburiu (parca) mare si evident in oglinda retrovizoare; a fost ceva ca un "PUF" sau care a tinut, oricum, doar cateva secunde;

m-am gandit ca a facut o regenerare a filtrului de particule... ; totul a mers normal, si inainte si dupa evenimentul asta.

Link to comment
Share on other sites

@cosmete , verifica epuratorul si simeringurile de supape si ghidurile de supape

 

Inainte de a desface motorul as vrea sa elimin alte cauze posibile.

 

Nu am reusit sa inteleg prea bine cum functioneaza epuratorul. Stiu ce rol are dar nu stiu cum o face.

De exemplu, uleiul pe care el il colecteaza din gazele de carter unde trebuie sa se duca: inapoi in circuitul de ulei sau

pe admisie (inspre compresorul turbinei si apoi in egr si galeria de admisie)?

Link to comment
Share on other sites

Inainte de a desface motorul as vrea sa elimin alte cauze posibile.

 

Nu am reusit sa inteleg prea bine cum functioneaza epuratorul. Stiu ce rol are dar nu stiu cum o face.

 

:offtopic:

Ce rol are epuratorul?

Daca stii ce rol are atunci ai sti si (cam) cum functioneaza, nu crezi :rolleyes:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

:offtopic:

Ce rol are epuratorul?

Daca stii ce rol are atunci ai sti si (cam) cum functioneaza, nu crezi :rolleyes:

Din cate am inteles eu pana acum, rolul lui este sa lase sa "respire" motorul atunci cand creste presiunea formata

de gazele de carter. Transforma inapoi in stare lichida vaporii de ulei din gazele astea. Gazul il lasa sa intre inapoi in motor prin

admisie. Nu stiu ce face cu uleiul pe care il aduna din vapori. Daca stii te rog sa imi spui si mie.Iar daca am gresit pana aici te rog sa ma corectezi; nu

am pregatire in domeniu iar toate astea le-am aflat citind, in incercarea de a intelege de unde vine consumul mare de ulei.

Vreau sa inteleg daca exista vre-o conducta care vine sau pleaca de la epurator si care sa se fi infundat iar asta sa duca la proasta functionare a epuratorului.

Si nu cred ca o sa fim offtopic: epuratorul - blocarea lui - este adesea corelata cu pierderea uleiului pe la lagarele de ungere ale turbinei datorita

presiunii mari care se acumuleaza, si in final cu consum mare de ulei. Iar asta era subiectul - consum mare de ulei.

 

In continuare e un fragment dintr-un articol gasit pe net.E despre alt motor dar principiul e acelasi. Poate mai intereseaza pe cineva:

 

"In order for the turbocharger oil drain tube to properly perform its function, the breather tube on the engine must be able to breathe. Caterpillar has installed a blow-by canister on their Acert engines due to the fact that a twin-turbo engine develops more crankcase pressure, and the canister is supposed to keep the oil found in blow-by from traveling down the tube and landing on the street and/or accumulating on the undercarriage of your truck. The Cummins ISX engine has a blow-by filter on the top left side of the engine and there is a one-way valve in the canister filter that could malfunction, creating excess crankcase pressure in the engine, enabling the filter to clog again, creating the excess blow-by pressure in the crankcase, and causing the turbo to throw oil into the exhaust pipe or charge air cooler. Are you now beginning to see the big picture of how everything must work together on the engine to allow it to function properly?"

Edited by cosmete
Link to comment
Share on other sites

Din cate am inteles eu pana acum, rolul lui este sa lase sa "respire" motorul atunci cand creste presiunea formata

de gazele de carter. Transforma inapoi in stare lichida vaporii de ulei din gazele astea. Gazul il lasa sa intre inapoi in motor prin

admisie. Nu stiu ce face cu uleiul pe care il aduna din vapori. Daca stii te rog sa imi spui si mie.

(...)

Vreau sa inteleg daca exista vre-o conducta care vine sau pleaca de la epurator si care sa se fi infundat iar asta sa duca la proasta functionare a epuratorului.

 

 

Nu ai gresit in ce ai spus mai sus.

Asa functioneaza.

 

In fapt pe axul turbinei uleiul ajunge si se formeaza o pelicula pe care practic axul se roteste sub presiunea formata in motor.

Ceea ce stiu este ca viata turbinei depinde de epurator. In/prin el se condenseaza si se formeaza uleiul spre axul turbinei, la presiuni mica in motor..

 

Dupa cum ai zis si tu epuratorul ajuta motorul "sa respire" si implicit sa alimenteze si mai abundent axul turbinei printr-o presiune interna formata din baia de ulei spre axul turbinei...

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=442397

 

Turbina are doua tevi prin care axul/axele este alimentat cu ulei; una pentru alimentare, cealalta pentru colectare, dar mi se pare ca uleiul la turatii mari ale motorului circula abundent pe acele tevi. Uleiul avand rolul de principal de ungere dar si de racire.

 

...Nu pot sa imi explic foarte clar cum se intampla treaba asta dar sunt sigur ca sunt pe calea cea buna.

:banghead: xD

 

Nu cred ca consumul de ulei se datoreaza turbinei atat de mult; eu am o turbina al carei ax joaca destul de mult; 1-2..3mm; iar uleiul probabil isi gaseste drum pe esapament... la condus sportiv si datorita jocului pe ax.. dar si datorita altor cauze... necunoscute.

Nu obisnuiesc sa conduc sportiv; folosesc masina facand naveta.. de la lucru.

 

Cum au mai spus si altii; confirm inca o data, ca mai sus, condusul moderat NU-MI aduce consum (chiar cu o turbina UZATA).

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

teoretic prin epurator ar trebui sa nu treaca defel ulei.turbina are conducta de alimentare cu ulei sub presiune si furtun de retur prin care intra ulei in baie.prin turbina sunt trase gazele de la epurator ca sa nu fie evacuate afara pt ca sunt toxice. ca pe langa gaze mai sunt si ceva gr de ulei asta este.
Link to comment
Share on other sites

 

Ceea ce stiu este ca viata turbinei depinde de epurator. In/prin el se condenseaza si se formeaza uleiul spre axul turbinei, la presiuni mica in motor..

 

Dupa cum ai zis si tu epuratorul ajuta motorul "sa respire" si implicit sa alimenteze si mai abundent axul turbinei printr-o presiune interna formata din baia de ulei spre axul turbinei...

 

 

Daca s-ar intampla asta, ar fii foarte grav pentru turbina. Miezul sa se roteasca doar pe baza uleiului primit "accidental" prin zona de intake a turbinei.... zona de intake ce capteaza inclusiv gazele de carter, gaze "stoarse" in prealabil de ulei de catre filtrul epurator. Turbina are conducte separate prin care se alimenteaza cu ulei direct din baie. Ganditi-va ca axul ala se roteste f. tare la rotatii de zeci de mii de rpm-uri. Deci are nevoie de un flow constant si destul de abundent de ulei. Altfel, la asemenea turatii va aparea foarte rapid uzura intre axul miezului si alezajul din carcasa. Gazele de carter reprezinta acei vapori rezultati in partea "inferioara" a motorului, zona arborelui cotit, biele, etc ca urmare a incalzirii uleiului . Toata acea zona e inundata cu ulei, iar din cauza temperaturilor ridicate in camera de ardere, ceva mai sus in cilindru, uleiul din baie in scurt timp va ajunge la 100gr. Ca urmare a acestui proces in urma incalzirii uleiului vor rezulta vapori(gaze de carter), gaze pe care trebuie sa le elimini, altfel motorul va exploda. Cum acei vapori sunt de ulei, prin filtrul epurator vei condensa in prima faza aceste gaze, iar ce ramane merg spre admisia turbinei via debitmetru. In admisia turbinei evident ca nu vor ajunge doar aceste gaze, ci se vor reimprospata si cu aer curat din afara dupa ce in prealabil a fost filtrat de catre filtrul de aer. Pe de alta parte, acel epurator, mai nou decantor la ultimele modele, nu va reusi sa condenseze 100% tot uleiul din acei vapori. O parte isi vor continua drumul spre admisia turbinei, reusind sa condenseze poate imediat dupa epurator sau poate doar atunci cand intra in turbina. Ideea este ca din aceasta cauza veti gasi ulei pe acel traseu, indeosebi pe acel record de cauciuc dintre debitmetru(zona filtrului de aer) si zona de admisie a turbinei. Uleiul pe care epuratorul va reusi sa-l condenseze va fi trimis inapoi in baia de ulei pt refolosire. Cam asta-i traseul.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Asa este; o explicatie mult mai buna si destul de detaliata pentru cine are dorinta sa inteleaga. Ce era greu de imaginat este ca uleiul poate urca datorita presiunii formate in baie chiar daca pompa de ulei trage ulei permanent ulei marind volumul de aer.. totusi uleiul poate ajunge din abundenta pe axul turbinei la turatii mari ale motorului.

 

Ce ai explicat RaYn3 mai sus ar trebui pus pe un topic separat sa nu se piarda/uite pe pagina "19" a unui topic care o sa aiba suta de pagini...

 

Dar pe undeva motorul "respira" datorita necesitatii reducerii presiunii in partea de sus/admisie, ai spus chiar si tu.

 

Oricum explicatia este mult mai buna.

 

(nu stiu cum iti poti explica de ce E46 a suferit atat de mult cu turbinele care avea montate vechile tipuri de epuratoare (cu filtru.. de care multi nu au avut habar ca trebuie periodic schimbate... fata de noile "vortex".. stiu sigur ca afirmatia cel mai frecvent auzita a fost ca turbina s-a dus datorita "oil starving"; adica lipsa de ulei.. ca atare infundarea filtrului din epurator.)

Link to comment
Share on other sites

Ideea este ca din aceasta cauza veti gasi ulei pe acel traseu, indeosebi pe acel record de cauciuc dintre debitmetru(zona filtrului de aer) si zona de admisie a turbinei. Uleiul pe care epuratorul va reusi sa-l condenseze va fi trimis inapoi in baia de ulei pt refolosire. Cam asta-i traseul.

Este posibil ca scurgerea uleiului condensat de epurator sa se infunde si astfel sa nu ajunga in baia de ulei ci pe racordul de cauciuc, inspre admisia turbinei? Uleiul condensat de epurator se scurge direct in zona capacului de culbutori?

Daca presiunea gazelor de carter este prea mare (din varii motive), este posibil ca din cauza asta epuratorul sa stea permanent deschis si sa lase sa treaca continuu gazele si uleiul inspre admisie?

Edited by cosmete
Link to comment
Share on other sites

prin turbina sunt trase gazele de la epurator ca sa nu fie evacuate afara pt ca sunt toxice. ca pe langa gaze mai sunt si ceva gr de ulei asta este.

Gazele din epurator sunt trase prin suctiunea creata de turbina?

Epuratorul are o membrana de cauciuc care, probabil, permite cu intermitenta accesul gazelor dinspre capacul motorului in epurator si apoi inspre turbina.

Cine actioneaza acea membrana?

multumesc

Link to comment
Share on other sites

Eu tind sa cred ca membrana sta permanent inchisa si atunci cand presiunea din carter atinge sa zicem 1.5 bari se deschide, elibereaza suprapresiunea si se inchide la loc

Si eu tind sa cred acelasi lucru. Nu prea inteleg cine inchide membrana - poate suctiunea creata de turbina?

Atunci, daca e adevarat ca la o presiune care depaseste o anume valoare valva se deschide iar eu am presiune excesiva in motor (presiunea gazelor de carter), este posibil

ca in permanenta gazele (cu vaporii aferenti de ulei) sa treaca continuu prin epurator direct in admisia turbinei? Gresit sau corect?

Edited by cosmete
Link to comment
Share on other sites

Este posibil ca scurgerea uleiului condensat de epurator sa se infunde si astfel sa nu ajunga in baia de ulei ci pe racordul de cauciuc, inspre admisia turbinei? Uleiul condensat de epurator se scurge direct in zona capacului de culbutori?

Daca presiunea gazelor de carter este prea mare (din varii motive), este posibil ca din cauza asta epuratorul sa stea permanent deschis si sa lase sa treaca continuu gazele si uleiul inspre admisie?

 

Da.. e posibil la un moment dat acel epurator sa se colmateze. Vezi modelele mai vechi ce folosesc acel filtru din pasla. Ala trebuie schimbat cam o data la a treia revizie. Cum multi n-au habar de acel filtru si nu-l schimba, automat toti acei vapori bogati in ulei isi vor continua drumul nestingheriti catre admisia turbinei, turbina care va arunca tot acest ulei mai departe spre intercooler si chiar catre galeria de admisie de unde la final va fi ars. Sa ne intelegem...asta se intampla si daca epuratorul isi face treaba, dar cum am zis, tot va mai scapa ulei de el si va ajunge la final tot pe unde am zis anterior. Diferenta consta in cantitatea de ulei "pierduta" sau nu in urma procesului de epurare/condensare. Variantele mai noi de epuratoare, acele decantoare de plastic, in mod normal nu mai necesita inlocuire, posibilitatea de colmatare fiind redusa. Totusi e bine sa-l mai verifici din cand in cand, eventual sa-l cureti atunci cand il demontezi si observi ca-i incarcat.

Legat de locul exact unde se scurge uleiul colectat de epurator, nu pot sa-ti spun daca ajunge exact pe culbutori sau nu. Ma gandesc ca acest ulei nu poate fi folosit direct pentru gresarea ori racirea anumitor componente. E pur si simplu un traseu secundar prin care uleiul revine in baie, la fel ca si la alte componente ce neceista ungere, gen turbina. Sunt practic mai multe circuite inchise. Un traseu principal si un altul secundar prin care se recupereaza uleiul. Tot acest ulei folosit prin mai multe zone, la final trebuie sa ajunga in baie, sa se amestece, sa se raceasca si mai departe sa fie refolosit. Eu vad un astfel de traseu ca si circuitul apei in natura. Din oceane apa se transforma din stare lichida in stare gazoasa(norii), nori care mai departe ajung pe uscat, acestia trec din nou in stare lichida prin intermediul ploilor. Apa cazuta pe uscat se aduna sub forma torentelor, raurilor, fluviilor ca mai apoi toata aceasta apa sa ajunga din nou in oceane. Si acest ciclu se reia la nesfarsit. Cam asa si cu uleiul prin motor :)

Link to comment
Share on other sites

Iata un principiu mult mai real si care are sens ... circuit al uleiului dedicat turbinei:

http://turbo-torque.blogspot.co.uk/2010/10/turbo-blues.html

 

Cred ca stiu foarte bine sa explice cei care au scris acel articol.

 

De observat cele doua imagini in ordine:

1. Proper Oil Flow - cand motorul este la relanti...

2. Blow By Causing Sump Pressure - cand PRESIUNE de aer este formata in in partea de jos (sub pistoane), aceasta practic impiedecand uleiul sa coboare si astfel axul turbinei v-a pluti in ulei (datorita lagarelor din bucse..).

 

Ideea este ca daca in prima faza (la relanti) uleiul coboara in baie nestingherit, in cea de a doua uleiul va fi impiedecat sa coboare, datorita presiunii de aer formata de/la rpm-uri mari... ca mai apoi presiunea in exces (la rpm-uri si mai mari) sa fie eliminata prin intermediul epuratorului (turbo breather) .. imaginea 3 - Boost Pressuring The Engine.

Link to comment
Share on other sites

Schimbat ulei; trecut de la 5W30 la 5W40 castrol magnatec(dpf) + un drum de 1400km;

consum de ulei la drumul asta:un litru si 750ml (ceva mai mic...dar tot mare);

Stie cineva, compresia de 28-29 bari pentru 320d, 163hp, m47 este una buna, e inspre limita superioara sau cea inferioara?

(sau unde pot gasi valoarea compresiei unui motor de tipul asta nou)

Edited by cosmete
Link to comment
Share on other sites

 

Stie cineva, compresia de 28-29 bari pentru 320d, 163hp, m47 este una buna, e inspre limita superioara sau cea inferioara?

 

 

Pai se pare ca e destul de mare; pagina de mai jos destul de oficiala zice ca Compression Rate - 17 bar ar fi normal.

 

http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=9928

 

Dar nu spui si cum ai masurat compresia?

E la fel la pe toti cilindri?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

masurata cu motorul rece;cu compresmetrul (un manometru care inregistreaza val. maxim masurata); cu aceeasi valoare pe toti cilindrii;

ce se da in tabel cu val. 17 (compression ratio) se refera la altceva (ceva de genul: cat de mult se comprima volumul aerului din cilindru cand

pistonul ajunge de la poz. lui superioara la cea superioara ) si este adimensional.

compresia - de care intreb - este o presiune - presiunea "aerului" din cilindru cand e comprimat de piston

explicatiile nu-s prea stiintifice dar cam asta e ideea -

Edited by cosmete
Link to comment
Share on other sites

Daca motorul are compresie buna, nu ar trebui sa insemne ca nu are probleme cu segmentii si nici cu etansareala nivelul supapelor?

Cu toate astea am citit despre oameni care aveau compresie buna iar cand au desfacut motorul au constatat ca segmentii nu mai sunt in regula.

Cum se explica asta?

Link to comment
Share on other sites

OK. Cred ca din graba nu am dat raspunsul cel mai potrivit-adecvat-corect.

 

@cosmete, cred ca asa se explica cel mai bine diferenta presiunea din cilindru prin raport de compresie si presiunea masurata de tine; practic ai facut pe englezeste "cilinder leak down test"...

 

http://mechanics.stackexchange.com/questions/18087/is-cylinder-leak-down-test-needed-if-compression-test-results-are-fine

 

 

Cu toate astea am citit despre oameni care aveau compresie buna iar cand au desfacut motorul au constatat ca segmentii nu mai sunt in regula.

Cum se explica asta?

...probabil ar trebui sa se stie (ca precis) ca testul s-a facut corect, ca mai apoi sa se afle (vizual) ca segmentii nu tineau - ceva nu se leaga.

Testul respectiv foarte probabil nu a fost cel bun, cel putin ca si rezultat, dar foarte probabil ca si metoda..

Restul ar fi cancan, adica nu ar fi logic felul in care descrii cele auzite/intelese de tine.

 

Am incercat mai sus o logica bazata pe ce ai spus.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.