Jump to content

Consum foarte mare de ulei 320d E90


Recommended Posts

Si eu suspectez de ceva vreme semeringurile de la supape.

Toti zic ca la diesel nu are treaba, unu mai sa ma faca nebun, s-a uitat la mine de genu - uite-l si pa prostu asta.

Logica este ca in mers semeringurile nu influenteaza consumul de ulei prin faptul ca scapa pe langa ele ulei in camera de ardere, pentru ca nu este vacum ca la benzina,

ci prin faptul ca presiunea de admisie din chiulasa trece in carter si de acolo si fumul excesiv pe circuitul de epurare.

Si bineinteles fumul de ulei la prima pornire la rece.

Link to comment
Share on other sites

Esti constient de faptul ca atat 0w40 cat si 5w30 sunt recomandate in Owner's Manual?

Ba chiar mai mult , 0w40 are indiciele de vascozitate mai bun, atat la rece, cat si la cald?

 

Pentru o masina cu uzura de peste 200.000 km? E prea subtire, esti constient? Stii ce temperaturi avem noi vara in ultimul timp? Sau poate tu esti mos craciun. La sania lui mos craciun as baga si eu 0w40.

Edited by Radu I
Link to comment
Share on other sites

Pentru o masina cu uzura de peste 200.000 km? E prea subtire, esti constient? Stii ce temperaturi avem noi vara in ultimul timp? Sau poate tu esti mos craciun. La sania lui mos craciun as baga si eu 0w40.

Ce e prea subtire? Uleiul 0W40, da e destul de subtire LA RECE, dar la regim (80-90 grade) vascozitatea probabil e foarte buna! Nu am auzit de veri ata de fierbinti in Romania.

 

Recunosc si datorita "varstei" motorului... (si) am si "recomandat" pe alte topicuri.., nu plec dupa 5-10 secunde dupa ce i-am "dat" cheie ci dupa 1-2 minute, fie iarna fie vara (iarna poate chiar 3-4 minute) indeosebi daca masina a stat 8-9 ore!!

Este masina zilnica, ce m-a "slujit" fara ca motorul sa zica "pass" nefunctionand.

 

O am de peste 72k km , sau 3 ani si ceva. Stiu ca a "facut" multa autostrada pana sa ajunga la mine, unde face destula..

Are vreo 4 revizii de dealer la impresionantele( jignitoarele...)30k km..

 

(Nu pre ma intereseaza argumentele altora atat timp cat nu "pica" exact in ceea ce (nu) am aflat/stiu eu despre motoare cu ardere interna pana in acel moment.. Fiecare "trage" de motorul masinii sale dupa cum considera; mie nu imi pasa de "fenomenul poluare" atat timp cat timp cat asta poate avea ATINGERE/ardere la buzunare..)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pentru o masina cu uzura de peste 200.000 km? E prea subtire, esti constient? Stii ce temperaturi avem noi vara in ultimul timp? Sau poate tu esti mos craciun. La sania lui mos craciun as baga si eu 0w40.

 

Presupun ca nu stii ce inseamna indicii uleiului, altfel nu ai putea spune ca e "prea subtire" (probabil vrei sa spui 'prea fluid'). 0W40 e mai putin vascos la rece si mai vascos la cald decat 5W30. Deci, in termenii tai, 5w30 e "mai subtire" decat 0w40, asadar argumentul tau este nul.

 

P.S. : Si eu folosesc tot 5W30.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Presupun ca nu stii ce inseamna indicii uleiului, altfel nu ai putea spune ca e "prea subtire" (probabil vrei sa spui 'prea fluid'). 0W40 e mai putin vascos la rece si mai vascos la cald decat 5W30. Deci, in termenii tai, 5w30 e "mai subtire" decat 0w40, asadar argumentul tau este nul.

 

P.S. : Si eu folosesc tot 5W30.

 

Presupunerea ta este gresita. Pot sa spun ca este mai subtire, fara probleme. Proprietatile lui de a se opune curgerii nu sunt potrivite pentru un motor cu uzura mare. Oricat de mult ai incerca sa il menajezi.

Link to comment
Share on other sites

Ideile tale se bat cap in cap:

Pentru o masina cu uzura de peste 200.000 km? E prea subtire, esti constient? Stii ce temperaturi avem noi vara in ultimul timp? Sau poate tu esti mos craciun. La sania lui mos craciun as baga si eu 0w40.

Aici spui ca 0w40 e prea subtire.

 

Presupunerea ta este gresita. Pot sa spun ca este mai subtire, fara probleme. Proprietatile lui de a se opune curgerii nu sunt potrivite pentru un motor cu uzura mare. Oricat de mult ai incerca sa il menajezi.

Aici spui ca 0w40 e prea gros.

 

 

Ne horatam cum e pana la urma?

 

 

L.E. : E o intrebare retorica, eu ma retrag din discutie.

Edited by mgs
Link to comment
Share on other sites

Ce e prea subtire? Uleiul 0W40, da e destul de subtire LA RECE, dar la regim (80-90 grade) vascozitatea probabil e foarte buna! Nu am auzit de veri ata de fierbinti in Romania.

 

Recunosc si datorita "varstei" motorului... (si) am si "recomandat" pe alte topicuri.., nu plec dupa 5-10 secunde dupa ce i-am "dat" cheie ci dupa 1-2 minute, fie iarna fie vara (iarna poate chiar 3-4 minute) indeosebi daca masina a stat 8-9 ore!!

Este masina zilnica, ce m-a "slujit" fara ca motorul sa zica "pass" nefunctionand.

 

O am de peste 72k km , sau 3 ani si ceva. Stiu ca a "facut" multa autostrada pana sa ajunga la mine, unde face destula..

Are vreo 4 revizii de dealer la impresionantele( jignitoarele...)30k km..

 

(Nu pre ma intereseaza argumentele altora atat timp cat nu "pica" exact in ceea ce (nu) am aflat/stiu eu despre motoare cu ardere interna pana in acel moment.. Fiecare "trage" de motorul masinii sale dupa cum considera; mie nu imi pasa de "fenomenul poluare" atat timp cat timp cat asta poate avea ATINGERE/ardere la buzunare..)

 

Motorul are cea mai slaba ungere la relanti. In cartea masinii mele scrie sa pleci de pe loc imediat cum ai pornit. Eu mai mult de 10 secunde nu stau cand plec cu ea dimineata fie iarna/vara.

Link to comment
Share on other sites

Exact. La temperaturi joase curge mai usor decat 5w30, e mai moale, e mai fluid, e mai subtire, e mai finut. La un motor diesel destul de uzat recomand 5w30.

 

Ma opresc aici ca nu am dispozitia necesara pentru joaca de cuvinte si sinonime. :no:

 

Bun, de aici se intelege SI CA la -20C e bine sa ai in motor un ulei mai gros.

 

Dar la temperatura optima de functionare a motorului , la o temperatura exterioara medie sau mare ( > ~20C), cum e mai bine sa fie? Tot "mai subtire"?

Edited by mgs
Link to comment
Share on other sites

Bun, de aici se intelege SI CA la -20C e bine sa ai in motor un ulei mai gros.

 

Dar la temperatura optima de functionare a motorului , la o temperatura exterioara medie sau mare ( > ~20C), cum e mai bine sa fie? Tot "mai subtire"?

Nu mai subtire, ci ATAT de vascos CAT SA NU-L PIERZI (as mai zice, exclus cand conduci sportiv..)!

Link to comment
Share on other sites

Radu, ca sa poti spune despre un ulei ca-i mai subtire sau mai gros decat altul, trebuie sa mai specifici si in ce conditii: "la rece" sau "la cald" E putin gresit sa spui despre unul ca-i mai gros/subtire la general vorbind. Strict vorbind intre 0W40 si 5W30, la rece, primul are un indice de vascozitate mai mic(este mai fluid) decat al doilea(0W<5W<10W<15W). La cald in schimb, atunci cand vorbim despre faptul ca motorul a ajuns la temperatura optima de functionare, lucrurile se schimba. Primul ulei in aceste conditii va avea un indice de vascozitate mai mare(va fi mai vascos) decat al doilea. Demult nu existau uleiuri capabile sa asigure doua nivele de vascozitate in functie de temperatura. Iti schimbai uleiul o data cu anotimpul. Vara punea-i unul mai gros si iarna altul mai subtire. Aiurea stiu. Gradul de vascozitate se alege in functie de zona de pe glob. Spre exemplu, la noi in zona temperata, se recomanda uleiurile care incep cu 0W si 5W. 10W este deja prea gros si se va ingrosa foarte tare la temperaturi de -15, -20gr, timpul necesar ungerii tuturor subansamlburilor, crescand prin urmare destul de mult. Asadar exista riscul ca unele piese sa aibe frecare accentuata pentru o perioada de timp pana cand uleiul asta gros ajunge si acolo. Sa nu mai spun de masinile cu turbina, unde axul turbinei foloseste ca si lagar o pelicula fina de ulei. Asadar un 0W il vad mult mai adecvat masinilor cu turbo cel putin. Prin vascozitatea cea mai mica la rece, acesta va putea inainta mult mai rapid catre piesele ce necesita ungere intr-o dimineata geroasa, fata de un altul care incepe cu 5W ori 10W. La cald e putin invers decat la rece. Se spune ca un motor cu uzura mai mare, e bine sa-i pui un ulei mai vascos la cald. Aici indicele de vascozitate este: 30<40<60. Sunt multe discutii despre acesti indcsi atat pe forum, dar si pe google de vei cauta cu siguranta o sa aflii si mai multe.

 

La mine este a doua revizie cu 0W40 si niciodata nu a mers mai bine motorul ca si acesta, chiar si iarna la prima cheie. De obicei, la multi producatori de uleiuri, aceste uleiuri sunt printre cele mai bune(0W30 sau 0W40) pe care ei le produc. Uita-te si la preturile lor, la fel e mult mai ridicat decat un 5W30 spre exemplu.

Link to comment
Share on other sites

Motorul are cea mai slaba ungere la relanti. In cartea masinii mele scrie sa pleci de pe loc imediat cum ai pornit. Eu mai mult de 10 secunde nu stau cand plec cu ea dimineata fie iarna/vara.

Motorul are cea mai slaba ungere la relanti candd il lasi cu zecile de minute, nu cand abia l-ai pornit.

 

Tot in cartea tehnca scrie sa fie facut schimbul la 30k km.. Esti de acord si cu asta, si probabil ca scrie si ca trebuee sa il schimbi cand te anunta...

Nu imi permit sa cred doar cartea tehnica!

Vreau sa inteleg mai mult decat acele cateva randuri.

Link to comment
Share on other sites

S-au facut masuratori si nu dureaza decat 10 secunde ca uleiul potrivit fiecarui motor sa ajunga peste tot. Eu doar am incercat sa-ti dau un sfat, cred eu, bun. Te simt agresiv si mistocar, ceea ce nu-ti face cinste. Crede-ma ca in materie de motoare si piese auto am un bagaj de cunostinte destul de bogat.

 

Fac revizia la 8-9 mii de km. Nu sunt de acord cu intervalul oferit de producator.

Edited by LEOZRX
Link to comment
Share on other sites

Te simt agresiv si mistocar, ceea ce nu-ti face cinste. Crede-ma ca in materie de motoare si piese auto am un bagaj de cunostinte destul de bogat.

 

Fac revizia la 8-9 mii de km. Nu sunt de acord cu intervalul oferit de producator.

 

Nu stiu de unde a scos chestia cu agresiv/mistocar, dar nu imi permit decat sa fiu ironic din cand in cand, ceea ce nu ar trebui sa faca rau nici celora ce inteleg cu adevarat ce inseamna si pe ce se bazeaza..

 

Oricum, dincolo de ce stii tu, fa un test pentru tine, nu pentru mine.

Prima data cand mai pornesti motorul rece, ai rabdare si ASCULTA-L cu atentie cum functioneaza si ce zgomote sunt acolo sub capota (poti sa stai si in cabina..) si RETINE ce zgomote auzi dupa cele 10 secunde ale tale si ce zgomot al motorului ai dupa 1 minut sa zicem..

..sa mai mentionez ca atunci cand ajungi la ORICE mecanic cu probleme la motor el iti ASCULTA motorul, nu cred ca ar putea face altceva.. ca sa inceapa, sa iti spuna ( ca si doctorul..) ce ar putea avea.

..Pai daca tu nu te-ai ascultat pe tine, ce sa inteleaga un altul fie el si (mecanic) doctor.. Mie mie cam "frica" d-astia ;)..

 

Fratilor iubitori de motoare, motorul "zice" tot timpul ..."ceva".. (cand e bun si "frumos" si "trage", e bine si nu prea il bagati in seama.. Cand nu mai mer'e, parca nu a-ti condus voi si intretinut aceiasi masina :purple:

Nu o fi el suflet dar uleiul si antigelul sigur il tin in viata.

 

Sper sa fi fost destul de clar ca, cel putin la mine intr-un fel suna un motor la 10 secunde si altfel dupa cam 1 minut..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

:offtopic:

..ne-am dori si noi

pentru iubitorii de motoare; o analiza a uzurii unui motor de Ford Windstar 1995 dupa 300.000 mile (480k km!) cu ulei 5W30 a ceea ce ei (americanii) numesc conventional oil -cred ulei semi-sintetic, schimb facut la 8k mile(~13.000 km).

Interesanta analiza.

 

(De cand am masina am folosit doar tipul de ulei din pagina, primul din stanga-sus)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Exact. La temperaturi joase curge mai usor decat 5w30, e mai moale, e mai fluid, e mai subtire, e mai finut. La un motor diesel destul de uzat recomand 5w30.

..De ce recomanzi pentru un motor uzat uleiul 5W30 cand 0W40 (daca tratez motorul, lasand sa-si "ia" uleiul din baie.. (ce sa-i faci imi place cum isi schimba bataile dupa 2 minute de la pornire ;) .. si probabil as pierde uleiul... cu toate ca in realitate nu se intampla, caci nu completez decat cand conduc "grabit") este mai vascos decat ..W30 la 80-90-100 grade?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

.. am aflat recent si consider ca merita si afle si altii interesati, ca un ulei chiar si sintetic, schimbat la intervale mari in fapt isi schimba caracteristicile de ungere initiale in sensul ca acei "polymer chains"-lant de polimeri din ulei care in uleiul nou crescand in dimensiune. Vascozitatea care IN TIMP se modifica pentru ca acesti polimeri sunt "forfecati" ..uleiul modificandu-si vascozitatea, nemaiavand aceiasi protectie la uzura la pornirea motorului.

 

Vezi postul lui Ray Luxury-Yacht din pagina

..."Once they become damaged, the oil loses it's multigrade ability. Hence, instead of an 0w-40, you start to develop an oil that basically hangs around as a 20 grade all the time. So, it loses it's free-flowing ability on cold start-ups, and it's thicker protection on a hot engine."

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.