Jump to content

Fluierat in zona cutiei de viteze aparut imediat dupa montare KIT nou ambreiaj LuK


Recommended Posts

ar fi vreo problema sau se aude doar pana si aseaza piesele in angrenaj?

 

Mergi la un service si intreaba. E greu spre imposibil de diagnosticat zgomote pe un forum. Si oricum, scopul unui forum nu este de a inlocui service-ul.

Link to comment
Share on other sites

poate exagerezi putin, poate se aude acel fluierat, care eu l-am auzit cam la toate bmw-urile, atunci cand urci usor in ture, sau in decelerare.

dar oricum du-te acolo inapoi la service, sau urca pe cineva care a mai avut bmw...sa vada daca sunetul este la fel.....

Link to comment
Share on other sites

Din punctul meu de vedere atata timp cat piesele le-ai luat de la service esti complet asigurat.. pentru ca daca nu era ceva ok..volanta sau mai stiu..ti se aducea la cunostina si era de genu...domle daca nu schimbi si piesa x... nu poti beneficia de garantie..dar asa eu nu inteleg de ce mai astepti.?

 

Per exemplu si eu am urmatoarea problema:

 

Am schimbat kitul de ambreaj complet (sachs) si dupa schimb cand apas ambreajul la max se aude ca si cum as baga un fier intr-un ventilator...da in rest funct perfect.. maine ma duc unde a fost montat si cumparat kitul.. sa vada ce problema este...

 

la fel ca aici decat ca mult mai ascutit...:(
Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca nu exagerez deloc. Am masina de 6 ani si o cunosc foarte bine. Fluieratul de care vorbesc, nu se auzea absolut deloc inainte de a schimba kit-ul de ambreiaj. Acesta a aparut imediat (de la o km dupa schimbarea kit-ului de ambreiaj la service) si nu a disparut nici pana astazi, doar am vazut ca se mai amelioreaza fluieratul care apare pe 2200 rpm in general in treapta a 3-a, daca maerg mai mult cu masina prin oras si se incalzeste mai serios. Dar la rece dimineata (chiar daca apa a ajuns la 90 de grade), se aude imediat fluieratul si cand merg constant la 2200 rpm si cand decelerez si trece prin zona 1700 - 1400 rpm

 

Eu stiu la ce fluierat te referi tu, dar nu despre ala e vorba. La mine se aude cat se poate de evident in intervalele respective de turatie si mai discret la relantiu cu pedala de ambreiaj ridicata si schimbatorul de viteze pe liber.

 

Luni ma duc la service si astept sa vad ce vor zice

 

(

poate exagerezi putin, poate se aude acel fluierat, care eu l-am auzit cam la toate bmw-urile, atunci cand urci usor in ture, sau in decelerare.

dar oricum du-te acolo inapoi la service, sau urca pe cineva care a mai avut bmw...sa vada daca sunetul este la fel.....

 

KIT =ul de ambreiaj nu l-am luat de la service-ul care mi l-a montat, ci le-am luat de pe site de piese auto (a venit tocmai din Franta)

 

La mine nu se aude nici pe departe, asa cum se aude in filmuletul de pe YouTube trimis. Acolo se aude prea grav. La mine se aude un fluierat discret, care apare paradoxal in momentul in care pedala de ambreiaj e ridicata.

 

Din punctul meu de vedere atata timp cat piesele le-ai luat de la service esti complet asigurat.. pentru ca daca nu era ceva ok..volanta sau mai stiu..ti se aducea la cunostina si era de genu...domle daca nu schimbi si piesa x... nu poti beneficia de garantie..dar asa eu nu inteleg de ce mai astepti.?

 

Per exemplu si eu am urmatoarea problema:

 

Am schimbat kitul de ambreaj complet (sachs) si dupa schimb cand apas ambreajul la max se aude ca si cum as baga un fier intr-un ventilator...da in rest funct perfect.. maine ma duc unde a fost montat si cumparat kitul.. sa vada ce problema este...

 

la fel ca aici decat ca mult mai ascutit...:(

Link to comment
Share on other sites

Inseamna ca a fost o greseala de montaj. Nu au fixat rulmentul pe furca. Rulmentul s-a uzat din cauza asta. E greseala service-ului. Daca fixezi furca asa cum trebuie, n-are cum sa sara.

Dupa ce l-ai montat trebuie sa misti de furca astfel incat sa vezi daca lucreaza cum trebuie.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Inseamna ca a fost o greseala de montaj. Nu au fixat rulmentul pe furca. Rulmentul s-a uzat din cauza asta. E greseala service-ului. Daca fixezi furca asa cum trebuie, n-are cum sa sara.

Dupa ce l-ai montat trebuie sa misti de furca astfel incat sa vezi daca lucreaza cum trebuie.

 

 

acum fix asa se aude.. in momentul cand il apas nu se aude absolut nimic..si cand ii dau drumu se aude sunetul.. nu foarte tare..trebuie sa fii putin atent dar se aude...am fost astazi la service sa arat acest lucru si mi s-a spus ca nu are nimic si ca este normal sa se auda un zgomot in momentul cand ridic piciorul de pe ambreaj.. ca cupleaza si este perfect in regula.. asa se aude la toata lumea? am mers cu problema cu furca max 120 km in care am mers usor.. normal..si incercam sa nu apas tare incat sa nu se auda sunetul metalic provocat de furca
Link to comment
Share on other sites

acum fix asa se aude.. in momentul cand il apas nu se aude absolut nimic..si cand ii dau drumu se aude sunetul.. nu foarte tare..trebuie sa fii putin atent dar se aude...am fost astazi la service sa arat acest lucru si mi s-a spus ca nu are nimic si ca este normal sa se auda un zgomot in momentul cand ridic piciorul de pe ambreaj.. ca cupleaza si este perfect in regula.. asa se aude la toata lumea? am mers cu problema cu furca max 120 km in care am mers usor.. normal..si incercam sa nu apas tare incat sa nu se auda sunetul metalic provocat de furca

daca auzi zgomote din masina nu e bine , ceva s-a uzat sau e prost acolo

Link to comment
Share on other sites

Exact asa se aude si la mine. Sunetul (fluieratul de rulment) este absolut identic si cred ca in momentul de fata suntem in aceeasi barca si avem aceeasi problema. Acum sunt curios cum vei rezolva problema asta, caruia nu vad sa-i fi dat cineva de cap.

 

acum fix asa se aude.. in momentul cand il apas nu se aude absolut nimic..si cand ii dau drumu se aude sunetul.. nu foarte tare..trebuie sa fii putin atent dar se aude...am fost astazi la service sa arat acest lucru si mi s-a spus ca nu are nimic si ca este normal sa se auda un zgomot in momentul cand ridic piciorul de pe ambreaj.. ca cupleaza si este perfect in regula.. asa se aude la toata lumea? am mers cu problema cu furca max 120 km in care am mers usor.. normal..si incercam sa nu apas tare incat sa nu se auda sunetul metalic provocat de furca

Link to comment
Share on other sites

Exact asa se aude si la mine. Sunetul (fluieratul de rulment) este absolut identic si cred ca in momentul de fata suntem in aceeasi barca si avem aceeasi problema. Acum sunt curios cum vei rezolva problema asta, caruia nu vad sa-i fi dat cineva de cap.

 

 

Momentan problema la mine trebuie sa mai astepte.... nu imi permite timpul saptamana asta ..oricum sta pe dreapta dar sa dai de veste daca ai rezolvat ceva:)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Dupa o pauza mai indelungata, am revenit cu vesti noi legate de problema despre care am deschis topic-ul.

 

In urma cu vreo 2 luni (noiembrie 2014), m-am intors la Bimmer Service cu piese noi, unde am inlocuit in Martie 2014 kit-ul de ambreiaj, in ideea de rezolva exasperanta problema cu fluieratul "ambreiajului".

 

Piesele cu care am revenit au fost:

  1. Rulment de presiune SKF
  2. Rulment de priza directa SACHS (care de fapt este KOYO Japan)
  3. Simering timonerie SWAG - CV manuala
  4. 2 litri ulei CV Manuala - MTF LT-2
  5. 1 litru ulei diferential OEM BMW (Castrol Differential SAF-XO)
  6. Boltul de ghidaj (din plastic) al furcii ambreiajului (OEM - vreo 5 lei)

Am zis ca daca tot vor da inca o data cutia de viteze jos, sa schimb acum si uleiul din cutie si cel din diferential, pt. a elimina si aceste 2 posibile probleme de fluierat din CV sau diferential.

 

Au schimbat baietii tot si am plecat acasa, sperand ca de data aceasta nu se va mai auzi acel fluierat enervant ... dar din pacate NU a fost asa :angry2:

 

Pe drumul de intoarcere de la service, am constatat ca de data aceasta, parca fluiera si mai tare si mai ascutit, ca inainte sa ajung la service. Acum fluieratul aparea intr-un interval de turatie mai sus (intre 2500- 3000 rpm) si cu preponderenta in treptele 2,3,4,5 ... iar evident afara era foarte frig. Asadar, am dat banii degeaba pe piese si manopera, deoarece problema tot n-am rezolvat-o.

 

Dar intr-o dimineata geroasa cand ma duceam la serviciu pe o sosea unde poti merge constant cu viteza mare (pt. Bucuresti) pret de cateva minute (strapungerea D-na Ghica), am constatat ca in momentul in care atingeam intervalul de turatie in care fluiera (eram intr-a 3 a pe 2500 rpm) cand apasam ambreiajul, surprinzator fluieratul NU se mai oprea imediat, ci in aprox 5 secunde de la apasarea ambreiajului. Am repetat acesta proba de cateva ori pe acelasi drum, la aceeasi viteza, scotand chiar din viteza cand incepea fluieratul, iar masina nu pierdea viteza, dar fluieratul continua sa se auda inca vreo 5 secunde de cand o scoteam din viteza (deci nu pune problema aici de la cardan, caci masina rula cu acceasi viteza dar la relantiu scoasa din viteza si pedala de ambreiaj ridicata) - eu zic ca axul cutiei de viteze (priza daca nu gresec) inca se mai invartea din inertie cateva secunde, dupa ce decuplam cutia prin scoaterea din viteza si cred ca asta fluiera.

 

Asadar, concluzia mea dupa ce am inlocuit piesele de mai sus si monitorizand problema timp de cateva luni, in diferite nivele de temperatura exterioara, este ca problema cu fluieratul se datoreaza exclusiv Cutiei de Viteze (suspectez priza cutiei de viteze), deoarece dupa ce s-a mai "asezat" noul ulei in CV, am observat ca fluieratul a revenit in pragul initial de fluierat 2200 rpm in a 3-a, 1700 rpm in a 4-a si ocazional 1300-1700 rpm intr-a 5-a. Am observat ca cel mai frecvent se aude intr-a 3-a si a 4-a (probabil sunt pe acelasi arbore in CV).

 

Ce mi s-a parut cel mai surprinzator in toata aceasta perioada de monitorizare a fluieratului (Martie- Noiembrie 2014) care apare in diferite trepte de viteza (cel mai mult o prefera pe-a III-a), la diferite praguri de turatii (atat in accelerare, cat si in decelerare), este ca ... PE TOATA PERIOADA VERII sau cand temperaturile erau peste 15 grade, nu s-a mai auzit acel fluierat enervent nici o secunda in mers, doar la relantiu se auzea discret acel sunet in plus fata de cel al motorului. Indiferent ca plecam imediat de pe loc cu motorul rece, nu s-a auzit niciodata fluieratul ... asadar cred ca problema are legatura cu temperatura de afara.

 

Si cred ca este vreun rulment in CV care NU se lubrifiaza bine la frig, chiar daca am schimbat uleiul in cutie cu MTF-LT2.

 

Asadar, daca aveti vreo idee sau vreo recomandare argumentata pt. rezolvarea acestui caz "complex" va rog sa ma ajutati.

 

merci

Edited by alept
Link to comment
Share on other sites

Si la mine face in special iarna sau de cand temp exterioara scade sub 15 grade aprox. Dar pana acum nu mi-am dat seama exact de unde face. Prima data am zis ca e distributia, dupa aia turbina etc. Pana la urma n-au legatura. La mine face aproape de 2000rpm. Daca iau piciorul dupa acceleratie nu mai face, cum apas face instant in plaja aia de turatie ...1800-2200 cam asa. Si e tot un fel de fluierat,tiuit....destul de enervant cateodata , mai ales cand e liniste in masina.
Link to comment
Share on other sites

Si la mine face in special iarna sau de cand temp exterioara scade sub 15 grade aprox. Dar pana acum nu mi-am dat seama exact de unde face. Prima data am zis ca e distributia, dupa aia turbina etc. Pana la urma n-au legatura. La mine face aproape de 2000rpm. Daca iau piciorul dupa acceleratie nu mai face, cum apas face instant in plaja aia de turatie ...1800-2200 cam asa. Si e tot un fel de fluierat,tiuit....destul de enervant cateodata , mai ales cand e liniste in masina.

 

 

Exact asa face si la mine. Se aude acel tiuit in acceasi plaja de turatii de care spui si tu - in zona 2000 rpm. Dar daca e mai caldut afara si nu temperaturi de 0 grade sau sub 0 grade, in momentul in care fluiera in mers si apas ambreiajul, se opreste brusc fluieratul, dar la temperaturi d-astea mai geroase, se pare ca "franeaza" mai greu axul (priza) si nu reuseste sa se opreasca instantaneu ... topcmai de accea cred ca se mai aude tiuitul inca vreo 5 secunde.

Link to comment
Share on other sites

si la mine la un peugeot fluiera cutia, doar cand e foarte rece motorul, de obicei dimineata la prima pornire

eu am schimbat uleiul in cutie...cred ca odata ce ai schimbat uleiu ceea ce nu este indicat, cutia s-a cam "dus"

Edited by bmw3er
Link to comment
Share on other sites

La mine face la viteza constanta in plaja aia de turatii. Cum maresc viteza, trec de 80 incolo nu se mai aude ori nu il mai sesizez eu dat fiind zgomotul de rulare. Mai face si vara in special dimineata cand e mai racoare. Si simptomele astea le am de cand am masina de aproape 3 ani dar nimeni pana acum n-a stiut sa-mi zica unde e buba. Si am fost de cateva ori in service si la BMW pt treaba asta. Toti au zis ca masina e ok. Sincer nu-mi mai bat capul. Nici nu am timp sa stau prin service cu demontat cutie si alte alea mai ales ca e posibil sa pierd timpul degeaba si sa nu rezolv. Edited by Andrei_VUV
Link to comment
Share on other sites

si la mine la un peugeot fluiera cutia, doar cand e foarte rece motorul, de obicei dimineata la prima pornire

eu am schimbat uleiul in cutie...cred ca odata ce ai schimbat uleiu ceea ce nu este indicat, cutia s-a cam "dus"

 

 

Pai eu am schimbat uleiul, dupa ce initial schimbasem kit-ul de ambreiaj si incepuse sa se auda fluieratul. Deci ... eu am schimbat uleiul din cutie la al doilea rulment de presiune, adica la a doua interventie, deoarece dupa prima a inceput sa se auda fluieratul in zona CV.

 

I-ar prostia asta n-am mai auzit-o pana acum. Daca schimb uleiul din cutie, aceasta se strica! :laugh:

 

Pai daca pun acelasi tip de ulei ca cel din fabrica, nu vad unde e problema. Si daca vrei sa stii, am mai schimbat odata uleiul din CV in urma cu 5 ani la BMW Filaret, si cred ca mi-au pus aia ARAL in cutie si n-a mai fluierat, ba chiar a functionat ireprosabil ... pana sa inlocuiesc kit-ul de ambreiaj anul asta si apoi sa apara fluieratul. Atunci a aparut "buba".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.