Jump to content

Fluierat in zona cutiei de viteze aparut imediat dupa montare KIT nou ambreiaj LuK


Recommended Posts

Pai si kitul de ambreiaj de ce l-ai schimbat? Alte probleme?

 

Un moft de-al meu as spune. La rece si in special iarna, ambreiajul mai trepida la plecarile de pe loc, pana se ma incalzea. Si am zis eu, ca daca tot are masina aproape 160.000 km, sa schimb kit-ul de ambreiaj (fara volanta), ca mai devreme sau mai tarziu tot ii va veni randul sa-l schimb. Si dupa schimbare m-am ales cu "bucuria" asta.

Link to comment
Share on other sites

eu cred ca e din ambreiaj , la e46 modelul dupa 2003 cutia in 6+1 daca nu ii pui ambreiaj original nu merge bine masina, mai ales pe intratul in viteza pana se incalzeste.

 

daca la tine a aparut zgomotul dupa inlocuirea ambreiajului e clar ca e din ambreiaj sau montaj.

Link to comment
Share on other sites

Vedeti ca si rolele au prostul obicei de a fluiera la anumite turatii....

 

daca te referi la intinzatoarele pt. curele, le-am schimbat acum 5 ani la BMW Filaret, unde am pus OEM (2 role + 2 curele )

 

Oricum, la modul si momentele de manifestare ale fluieratului respectiv, nu prea cred ca este vorba de role (daca la cele care fac eu precizarea mai sus te referi)

 

Raman la parerea mea, ca toata problema este din cutie, in special priza cutiei de viteze (axul care intra in ambreiaj)

Link to comment
Share on other sites

Pai eu am schimbat uleiul, dupa ce initial schimbasem kit-ul de ambreiaj si incepuse sa se auda fluieratul. Deci ... eu am schimbat uleiul din cutie la al doilea rulment de presiune, adica la a doua interventie, deoarece dupa prima a inceput sa se auda fluieratul in zona CV.

 

I-ar prostia asta n-am mai auzit-o pana acum. Daca schimb uleiul din cutie, aceasta se strica! :laugh:

 

Pai daca pun acelasi tip de ulei ca cel din fabrica, nu vad unde e problema. Si daca vrei sa stii, am mai schimbat odata uleiul din CV in urma cu 5 ani la BMW Filaret, si cred ca mi-au pus aia ARAL in cutie si n-a mai fluierat, ba chiar a functionat ireprosabil ... pana sa inlocuiesc kit-ul de ambreiaj anul asta si apoi sa apara fluieratul. Atunci a aparut "buba".

 

eu am schimbat uleiul deoarece un meceanic prost mi-a scos planetara din cutie , si a curs mult ulei, ( eu vb de un peugeot va rog sa ma scuzati dar eu dau un raspuns general, si iau exemplu cazul meu)

dupa ce am pierdut uleiul, aceea cutie de la masina, nu avea buson de nivel si trebuia sa-l schimb obligat , cei de la reprezentata mi-au zis ca nu este indicat sa schimb uleiul, dar in cazul meu nu am alta varianta decat sa-l schimb

dupa schimbare cutia agata, si fluiera la rece. schimbul s-a efectuat la reprezentata

 

asa am mai patit cu un opel vectra , aveam ulei la minim, si am zis sa-l schimb, dupa schimbare fix dupa 1000km, s-a spart diferentialu din cutie.

va spun ce-am patit, si este doar o parere.

la pisica , doar am completat ulei si nu am avut niciodata probleme, nici in ziua de azi actualu propietar nu a intampinat probleme, cutia functioneaza foarte bine.

Link to comment
Share on other sites

eu am schimbat uleiul deoarece un meceanic prost mi-a scos planetara din cutie , si a curs mult ulei, ( eu vb de un peugeot va rog sa ma scuzati dar eu dau un raspuns general, si iau exemplu cazul meu)

dupa ce am pierdut uleiul, aceea cutie de la masina, nu avea buson de nivel si trebuia sa-l schimb obligat , cei de la reprezentata mi-au zis ca nu este indicat sa schimb uleiul, dar in cazul meu nu am alta varianta decat sa-l schimb

dupa schimbare cutia agata, si fluiera la rece. schimbul s-a efectuat la reprezentata

 

asa am mai patit cu un opel vectra , aveam ulei la minim, si am zis sa-l schimb, dupa schimbare fix dupa 1000km, s-a spart diferentialu din cutie.

va spun ce-am patit, si este doar o parere.

la pisica , doar am completat ulei si nu am avut niciodata probleme, nici in ziua de azi actualu propietar nu a intampinat probleme, cutia functioneaza foarte bine.

 

Inteleg ce zici tu referitor la schimbul uleiului din cutie, doar ca la mine problema cu fluieratul in zona cutiei de viteze a aparut dupa prima vizita la service, cand m-am dus doar sa schimb kit-ul ambreiaj ... si cand am plecat de la service, fluiera. Apoi am revenit la service, sa schimb rulmentul de presiune si pe cel de priza directa, suspectand ca din cauza unuia se aude acel fluierat si am zis ca daca tot dau cutia de viteze jos din nou, sa schimb si uleiul din cutie (nu ca nu s-ar fi putut inlocui uleiul si cu ea pe masina ... a fost o masura preventiva pe care am luat-o in plus). Dar n-am rezolvat problema nici de data asta, pana la urma.

 

Concluzia este ca in cazul meu, nu a avut nici o legatura cu schimbul uleiului din cutie, deoarece fluieratul aparuse inaintea schimbului uleiului din CV.

Link to comment
Share on other sites

Hai sa te ajut si eu cu un update...desi per final cred ca e putin diferita prob la mine:

 

- pana in momentul de fata am schimbat 3 cutii de viteze, ulei in fiecare de diferite feluri, rulment priza directa, kit ambreaj, 2x rulment ambreaj, si concluzia era ca e uzura cutiei... ce o fi inauntrul ei.. si cutia care o am acum are uzura mai mica... si nu mai se aude asa rau deci sunt multumit si nici ca mai umblu... bani irositi pe tampenii...

Link to comment
Share on other sites

Hai sa te ajut si eu cu un update...desi per final cred ca e putin diferita prob la mine:

 

- pana in momentul de fata am schimbat 3 cutii de viteze, ulei in fiecare de diferite feluri, rulment priza directa, kit ambreaj, 2x rulment ambreaj, si concluzia era ca e uzura cutiei... ce o fi inauntrul ei.. si cutia care o am acum are uzura mai mica... si nu mai se aude asa rau deci sunt multumit si nici ca mai umblu... bani irositi pe tampenii...

 

Si eu am renuntat sa mai caut rezolvari pt. aceasta enigma. M-am resemnat si cu asta basta ;). Doar ma intreb, ce schimbare s-a produs atunci cand am schimbat kit-ul de ambreiaj, de a aparut problema asta cu fluieratul ... care tin sa precizez, ca apare EXCLUSIV la temperaturi SCAZUTE, de regula sub 15-10 grade celsius. Vara nu se aude absolut nimik. Si este vorba de aceeasi cutie de viteze, inainte si dupa schimbarea kit-ului de ambreiaj.

Link to comment
Share on other sites

Sau prea putin :)

 

Eu sper sa nu fi bagat prea putin cei de la Bimmer Service, deoarece nu am vazut cand l-au inlocuit pe cel din CV (doar pe cel din diferential). Insa avand in vedere reclamatia mea cu fluieratul dupa inlocuirea kitului de ambreiaj, nu cred ca s-au pretat la astfel de "tiganii". Surprinzator mi s-a parut faptul ca ambele bidoane de ulei MTF LT-2, erau goale dupa umplerea CV si din cate stiu in cutie nu intra mai mult de 1.4 litri ... daca nu gresesc. Iar cand l-am intrebat pe tipul care se ocupa de masina mea, putin uimit, daca au intrat 2 litri in CV, el a zis ca nu si apoi s-a dus la un butoi mare din spate de unde mi-a extras 300 ml si mi-a zis ... "uite, ti-au mai ramas 300 ml". Eeee ... asta numesc eu tiganie.

 

Acum am ramas cu cei 300 ml, care sper ca sunt chiar MTF LT-2 si am zis ca la primavara sau la urmatoarea vizita la service sa incerc sa-i bag in CV sa vad daca mai intra ceva.

Link to comment
Share on other sites

Nu prea ai cum gresi la manuala . Bagi ulei pana curge pe la buson .

 

Evident! Asta stiu si eu. Doar ca eu am spus ca nu am fost de fata cand mi-au inlocuit uleiul din cutie. Insa, ca si masura de siguranta voi verifica daca mai intra ceva ulei in cutie.

Link to comment
Share on other sites

Nu cumva ti-a pus ulei din butoi? Foloseste ulei corespunzator doar pentru Cv +

duralube tot pentru CV si vei observa diferenta,dar uleiul pentru CV preferabil sa nu fie vreo facatura ieftina.

 

Nu stiu de unde mi-a pus, eu sper sa-mi fi pus din cele 2 bidoane aduse de mine cu ulei OEM BMW (MTF-LT2) pt. cutii de viteze manuale. Eu sper ca nu s-au pretat la astfel de "tiganii".

 

Conteaza foarte mult tipul de ulei pe care il pui,eu deja anul trecut mi-am luat teapa

.mi-am schi.bat uleiul singur si nu mai intra n viteza deloc pe timp rece adica dimineata

ca sa nu fac reclama negativa iti trimit pe pm detalii cu tot ce am patit

 

Asta asa e cu uleiul de CV. Si mie imi intra foarte greu, spre imposibil iarna in viteza 1, la rece, dupa ce cei de la BMW Filaret mi-au schimbat uleiul din cutie cu unul de la ARAL .. cred. Dar dupa ce am schimbat kit- ul de ambreiaj cu LUK si mi-am schimbat uleiul din cutie cu MTF-LT 2 ... cred, lucrurile s-au schimbat radical, in bine evident. Acum intra in viteze la rece fara nici o problema, fara a avea impresia ca mai am putin si rup levierul de la schimbator, incercand s-o bag in treapta 1.

 

De aceea cred ca cei de la Bimmer Service, nu m-au tepuit si chiar mi-au pus uleiul adus de mine MTF-LT2.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salut,

 

Am revenit cu o constatare noua referitoare la fluieratul pe care il auzem in zona cutiei de viteze.

 

Analizand o perioada de timp indelungata contextul si momentul cand apare acel fluierat, am constatat mai nou ca acel fluierat nu prea are nici o legatura cu treapta de viteza in care ma aflu si nici nu turatia, ci cu ... viteza la care circul. Adica in momentul in care ajung in intervalul de viteza 50 - 60 km/h (in special la 50 km/h), incepe sa se auda acel fluierat enervant si dispare imediat ce trec de 60 km/h. Asadar, se pare ca fluieratul nu are nici o legatura cu apartia lui in special in treapta a 3-a, ci era doar o pura coincidenta viteza de 50 km/h cu turatia de 2200 rpm la care aparea.

 

Am constatat ca fluieratul apare si in a 2-a la 3500 rpm, in a 3-a la 2200 prm, in a 4-a la 1700 rpm si in a 5-a la 1300 rpm, asadar nu are nici o legatura cu treapta de viteza in care ma aflu, ci doar cu viteza de 50-60 km/h. Nu pot sa-mi dau seama de unde s-ar putea auzi doar la viteza asta, insa stiu ca a aparut brusc acest fluierat dupa ce am schimbat kit-ul ambreiaj (placa, disc si rulment presiune), impreuna cu bucsa diferential si ... suportul ax cardanic, care includea si un rulment (de la Meyle). Ma gandesc ca de la asta ar putea fi.

 

Astept si parerea voastra

 

Merci

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Salutare,

 

S-a aflat cauza fluieratului pana la urma ? Regasesc exact acelasi sunet la masina mea 118d, a aparut din senin acum cateva zile (nu s-a facut nici o interventie la masina recent sa fi determinat asta).

 

Multumiri !

N-a spus Rapy22 ca a schimbat mai multe cutii si ca ar fi din cauza cutiei uzate?

La el suieratul a aparut fara sa fi schimbat kitul.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am constatat ca fluieratul apare si in a 2-a la 3500 rpm, in a 3-a la 2200 prm, in a 4-a la 1700 rpm si in a 5-a la 1300 rpm, asadar nu are nici o legatura cu treapta de viteza in care ma aflu, ci doar cu viteza de 50-60 km/h. Nu pot sa-mi dau seama de unde s-ar putea auzi doar la viteza asta, insa stiu ca a aparut brusc acest fluierat dupa ce am schimbat kit-ul ambreiaj (placa, disc si rulment presiune), impreuna cu bucsa diferential si ... suportul ax cardanic, care includea si un rulment (de la Meyle). Ma gandesc ca de la asta ar putea fi.

 

Astept si parerea voastra

 

Merci

(NU as fi presusupus nici un moment ca zgomotul sa fie de la rulmentul de presiune pentru ca acesta e montat pe furca aceea si se deplaseaza pe o teava fixata pe cutie ... ori la tine zgomotul se intampla cand rulmentul NU e folosit, deci nu se roteste.. si ma indoiesc ca el vreodata sa atinga dintii placii de presiune; poate, doar daca iese de pe furca..)

 

In situatia ta zgomotul fiind produs intr-o anumita gama de viteze de la iesirea din cutie pana catre roti, pe sectorul aceasta... :frantics: nu poate sa fie de la ansamblu ambreiaj pentru ca turatiile fiind diferite, cu viteza intr-o anumita gama, 50-60 km.. bazat pe ceea ce spui tu.

Faptul ca zgomotul e dependent de temperatura face sa fie si mai sigur sa fie in afara ansamblului cutie-motor unde temperatura creste relativ repede chiar si cand e frig afara.

Ciudat comportament..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.