Jump to content

E90 2006 - AFk^


AFk^

Recommended Posts

Am zis ca atunci cand ii dau treapta 3, o duc in 4500 ture in treapta 2 (undeva la 70-75km/h), apoi schimb a 3-a.

 

De mers, merg cu treapta doi constant la 50km/h @3200 RPM in oras. Cand sunt prin comune merg cu 55-60 in treapta 3. Inertia...

 

 

Cititi mai bine ce am scris mai sus: " nu a mai vazut treapta 3 in oras, decat la viteze de peste 80km/h si asta foarte rar." - de aici ar fi trebuit sa deduceti ca merg cu viteza legala in 95% din timp, adica 50-60km/h. Nu are nevoie de treapta 3 la viteza asta, mai ales pe distante scurte de 10-15km in oras. Eu nu merg in bucuresti dimineata. Mai prind zile pe la 4-5 dupa amiaza si in 5-6 km fac 40-50 minute, dar asta o data sau de doua ori pe saptamana, in rest merg seara intre orele 19-23. Nu am job ca sa ma duc cu masina, si daca as avea, as prefera metroul.

 

Ideea e ca atunci cand schimb treapta, nu o schimb sub 3500 RPM, si mai mereu ma duc la 4500 ture.

 

Consumul asta este pentru mine, nu trebuie sa fie la toata lumea la fel, desi masinile sunt identice. Consumul il face soferul si multe alte criterii, nu doar motorul sa fie identic si cum noi, oamenii nu suntem identici, nu prea avem cum sa scoate acelasi consum.

 

Iarasi ca factor important in obtinerea acestui consum, o are si faptul ca remapare, dpf off fizic si soft + catalizator off. Iarasi, anvelopele care le am acum au clasa B la consum, deci si asta poate fi un factor important.

 

Nu stiu voi cum intelegeti consumul, dar cand vrei sa faci consum bun, accelerezi cat mai repede pana ajungi la viteza dorita, apoi mergi constant. E logica treaba.

 

Nu m-am laudat cu consumul, nu am vrut sa se supere nimeni, nu am de ce sa mint niste oameni cu experienta mai multa ca mine, nu are logica sa mint.

 

@B-490-RZV iti inteleg ironia, dar nu depasesc viteza legala nici in oras, nici in afara. Am doar scapari de 200-300m in care ajung repede la de la 50-60km/h la 80km/h ca apoi in urmatorii 200-300m sa ma opresc la semafor. Asta o fac pentru mine, pentru "senzatie", dar se intampla foarte rar.

 

@ bimmer90f30 aici tind sa te contrazic. Se obtine acel consum mic, atunci cand ai turatii mici la drum intins. In oras nu se aplica. Nu poti merge subturat, cel putin in bucuresti mereu ai nevoie sa "te bag" sa schimbi benzi. Sunt multi jegosi care opresc ca nesimtiti pe prima banda, si cum eu merg mai mereu pe prima banda, am nevoie mereu de turatie sa schimb banda, ca vin de pe banda cealalta lansati. Ce m-as face cu treapta 3 daca as avea 40-50km/h si as trebui sa tasnesc pe banda alaturata?

Edited by AFk^
  • Downvote 14
Link to comment
Share on other sites

@Alex, eu am spus sincer cum merg cu masina. Acum ca nu merg la fel ca voi posibil sa fiu eu incepator prost. Nu am aptitudini de sofer, sunt mai mult cu PC-urile, marketing online, etc.. Daca nu era mama sa ma bata la cap, nu aveam permis nici acum.

 

Nu m-a atras domeniul asta pana acum. Imi pare rau ca dezamagesc, dar nu am ce sa fac, decat sa invat in timp. Nu m-am nascut invatat.

 

Masina nu este chinuita, nu incerc sa imi bat joc de ea. Poate ne vedem la intalnire vineri daca sunt in Bucuresti si te dau o tura sa imi zici cum ti se pare ca merg (conduc). Nu prea ai ce sa ceri la un incepator...

 

Probabil daca as fi avut automata treaba ar fi fost mai simpla pentru mine. 335i-ul sigur o sa il iau automat.

Edited by AFk^
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am 18 semafoare dus, 18 intors plus treceri de pietoni, pe drumul care il fac aproape zilnic in Bucuresti. Crezi ca sta mereu turata la 3000-3500RPM?

 

Daca apuc sa ii dau treapta 3, nu apuc sa merg nici 200m cu ea pana la primul semafor asa ca ii dau pe liber si in astia 200-300 m pana la semafor ajung la 40km/h, apoi franez.

 

La drum intins, prin comune, sta altfel treaba: la viteza de 50-60km/h merg numai treapta 3.

Edited by AFk^
Link to comment
Share on other sites

@ Alex B100XHX, eu stiu altfel de la fizica-mecanica.

 

Chiar am studiat un an la politehinca mecanica.

 

Cu cat accelerezi mai repede si ajungi la viteza dorita apoi mergi constant, cu atat consumul este mai mic.

 

Masina consuma cel mai mult la punerea in miscare, astfel, daca tu accelerezi incet, timp de 30 de secunde, sa zicem, pentru a ajunge la 100km/h, consumul o sa fie mai mare decat daca in 7-10 secunde ai ajuns deja la 100km/h si restul de 20-23 secunde mergi constant.

Edited by AFk^
Link to comment
Share on other sites

Afk, nu am fost ironic deloc. Nu mai pune masina pe liber, las-o in viteza, da-i treapta a 3-a linistit si nu o mai tine in a 2-a la 3500rpm. Chiar mi-as dori sa merg cu tine in masina sa vad ce stil ai. Iti sugerez sa citesti cateva articole legate de condus eficient, ai si filmulete pe youtube o gramada.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ok B-490-RZV, multumesc de intelegere si pentru recomandari, apreciez.

 

Stiu si treaba ca daca o tin in viteza si iau piciorul de pe acceleratie (asta in loc sa o las pe liber), masina are consum 0, dar inca nu m-am obisnuit, trebuie sa ma uit la ture daca fac asta ca uit mereu ca o am in viteza.

 

 

Daca ajung/ajungi la intalnire putem da o tura cu cea mai mare placere ;)

Edited by AFk^
Link to comment
Share on other sites

Sa fac si un video cu asta? Ce distanta crezi ca ar putea fi optima pentru un astfel de test?

 

Sa fac pe autostrada sau drum national cu comune si portiuni de camp?

 

 

Incerc sa fac pe 10-15 km drum national, apoi 10-15km in Bucuresti si vedem ce iese, ok?

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Poti sa accelerezi cum vrei ca daca tii un diesel turat la peste 3000 de ture si mergi constant, putin sigur nu consuma. Oricum, nu stiu cum iti place sa tot auzi motorul turat pana la 4500 deoarece sunetul de diesel nu e cel mai placut. Plus cuplul care te ajuta sa demarezi in oras nu e sus in turatii.
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

@ Alex B100XHX, eu stiu altfel de la fizica-mecanica.

 

Chiar am studiat un an la politehinca mecanica.

 

Cu cat accelerezi mai repede si ajungi la viteza dorita apoi mergi constant, cu atat consumul este mai mic.

 

Masina consuma cel mai mult la punerea in miscare, astfel, daca tu accelerezi incet, timp de 30 de secunde, sa zicem, pentru a ajunge la 100km/h, consumul o sa fie mai mare decat daca in 7-10 secunde ai ajuns deja la 100km/h si restul de 20-23 secunde mergi constant.

Eu sigur nu am invatat asa despre raportul masa/putere/viteza la Politehnica.

Dar de, se schimba orice, inclusiv fizica :rofl:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu turez dieselul sa nu se infunde turbo, dar constant cu a 2-a la 3500 e putin exagerat.

 

Ideal e sa il tii peste 2000rpm si sa schimbi de la 3000rpm in sus. Prin oras, sa mergi constant intre 2000-2500 e ok iar schimbatul la 3000rpm e suficient. Peste 3000rpm la depasiri in exterior ;)

 

 

PS: Am un exemplu si de inversul tau. Am un prieten, merge prin oras cu a 4-a la 15-20 la ora, tremura saraca masina din toate incheieturile si ii mai da si kickdown la 1000rpm cu a 4-a, pe urma se plange ca nu trage masina :)

 

 

Ai inteles tu ceva bine, ca trebuie turat sa nu se infunde turbo, dar nu trebuie sa exagerezi.

Edited by Kenbobo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Un alt sfat: "La diesel poĂži schimba sus fĂŁrĂŁ grijĂŁ. ĂĂži va consuma mai mult ulei dacĂŁ ai un motor de 150-200 de mii km. Mie ĂŽmi consumĂŁ jumate de litru la 10 mii iar motorul are 160 de mii."

 

Sa manance ulei pentru asta?

Link to comment
Share on other sites

Cat ulei iti consuma? Pana intr-un litru la schimb (maxim 15 000km, recomandat la 10 000km) nu ar trebui sa fie probleme, dar pentru siguranta verifica sa nu ai scurgeri de ulei si verifica daca ai joc in ax la turbo.
Link to comment
Share on other sites

La 10.000 fac schimbul. Nu a mancat mult data trecuta, era la jumate pe joja, dar mi-a dat pe la 8.5k sa completez cu 1l in idrive. Dupa ce i-am facut schimbul, am mers cu ea, pana acum cand am dat DPF jos si mi-a zis mecanicul ca imi picura pe la surubul de la baia de ulei. De data asta nnu mi-a dat mesaj in idrive, dar am completat a doua zi (avea cam 7k km facuti de la ultimul schimb), ca aveam pe joja la minim. Saptamana viitoare ii fac schimbul, o sa incerc ce mi-a zis Alex_wly sa le zic celor de la service sa imi schimbe si acea garnitura de la surub.

 

Nu imi fac griji, pot sa completez la fiecare schimb cu 500ml-1l de ulei, dar ma gandesc sa nu aiba alte probleme si sa incerc sa previn decat sa am de tras dupa.

@Cristian.O si eu am observat anumite chestii, dar in fine, nu stau sa pun la suflet.

Edited by AFk^
Link to comment
Share on other sites

AFk, un mers constant putin peste ~ 2.000 de ture e mai mult decat suficient ( masina e in cuplu maxim, nu sunt recirculate gazele arse, poti accelera fara griji, etc. ). Nu ai nici un motiv sa o turezi pana peste 4.000... daca schimbi la 2.500-3.000 (in functie de treapta), pica tot in turatie de cuplu maxim.

Atat timp cand nu o fortezi frecvent (acceleratie puternica) de sub plaja de cuplu, e ok.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cand am spus ca trebuie sa mergi putin mai turat ,nu m-am referit la 3500-4500 rpm.Ptr un diesel e prea mult.

Atata timp cat motorul era rece,nu depaseam 2500 rot/min.Dupa ce se incalzea,schimbam undeva intre 2900-3200,uneori 3500 cand intram intr-o depasire.

Majoritatea au tendinta sa mearga subturat(adica treapta a 4-a la 50km/h) si de aici apar problemele cu dpf ul,injectoare infundate,ambreiaj...Din cauza asta ti-am recomandat mersul putin mai turat,nu sportiv tot timpul :)

Link to comment
Share on other sites

Eu am masina automata si in oras schimba si la 1600-1700, masina nu are nici o problema :thumbsup:

 

Atata timp cat prinzi viteza constant si nu ii dai accelerari bruste nu ai ce sa cauzezi, de accelerat se accelereaza treptat cand stii ca o sa schimbi la turatii mici.

 

Sa rupi gura la masina prin oras doar ca sa nu infunzi turbo mi se pare o mare aberatie ca sa nu zic altceva, asta inseamna ca tu fortezi turbina non-stop si multe altele.

Edited by ckh
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ce nu ĂŽnțelegeți voi e ca dacĂŁ dați sfaturi nu trebuie sa le faceți sa sune jignitor. Omu' e deschis și va spune ca e ĂŽncepĂŁtor și ca mai are de ĂŽnvĂŁțat ,voi mai aveți sa ĂŽi dați cu ceva ĂŽn cap.

 

Când ĂŽncercați sa ajutați pe cineva,ca ajutorul vostru sa fie bine venit ,insotiti-l de-o vorba buna sau mĂŁcar mai blândĂŁ ...

  • Like 5
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

 

 

Atata timp cat prinzi viteza constant si nu ii dai accelerari bruste nu ai ce sa cauzezi, de accelerat se accelereaza treptat cand stii ca o sa schimbi la turatii mici.

 

 

 

+1thumbsup.png

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ce nu ĂŽnțelegeți voi e ca dacĂŁ dați sfaturi nu trebuie sa le faceți sa sune jignitor. Omu' e deschis și va spune ca e ĂŽncepĂŁtor și ca mai are de ĂŽnvĂŁțat ,voi mai aveți sa ĂŽi dați cu ceva ĂŽn cap.

 

Când ĂŽncercați sa ajutați pe cineva,ca ajutorul vostru sa fie bine venit ,insotiti-l de-o vorba buna sau mĂŁcar mai blândĂŁ ...

 

Pe cine am jignit si cand?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ok, incerc si varianta voastra, in mod normal ar trebui sa imi scada si mai mult consumul daca merg ca voi, nu? :-))

 

@cristy7610, nu merg mane turat non stop, doar fac drag pana la urmatorul semafor. Masina nu o folosesc mult in oras.

 

Oricum, nu sunt genul sa imi para rau de ea, sa merg la consum... Daca se strica, se rezolva.

 

Am spus si mai repet: masina nu este chinuita cum va imaginati voi. Azi, din pacate, nu pot sa ajung la intalnire, ca dadeam o tura si vedeati ca nu e chiar atat de rau.

 

 

Masina am luat-o pentru a invata depasirile de la 80km/h pana la 110km/h.

 

 

Pentru mine masina este o distractie, o jucarie sa spun asa, nu o necesitate.

 

In schimb uitati o poza cu masina pe care am invatat sa conduc, sa schimb treptele. Am forjat-o si pe care am facut toate experimentele in materie de condus, chiar si OFF Road:

 

http://i.imgur.com/hi3S8yC.jpg

Edited by AFk^
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.