Jump to content

Primele impresii Bmw 325d F30


mike2005

Recommended Posts

Salutare tuturor!

Intamplarea face sa am la dispozitie un Bmw 325d F30 de cateva luni. Prima mea masina de la acest producator. Mentionez de la inceput ca nu sunt un fan al unei anumite marci de masini. La o masina sunt interesat de design exterior, interior, siguranta, comfort, fiabilitate, eficienta financiara. Masina anterioara a fost un Renault Laguna 3 facelift din 2012 1.5dci(aprox 27k euro in echiparea respectiva); o voi folosi pe alocuri pt comparatie.

 

Bmw pe care il conduc vine cu echiparea Sport line (elemente exterioare, scaune fata mai profilate, volan M in piele), transmisie 6 trepte manuala, tractiune doar spate standard. Are vreo 20.000 km. Voi incerca sa rezum punctele tari si slabe asa cum le vad eu:

 

puncte tari:

- motor puternic, elastic; cobori si la 1000 rpm in treapta 3 si tot trage, daca apesi pedala se urneste rapid. Ajungi la peste 200km/h in no time.

- suspensie putin mai ferma si care filtreaza usor mai bine denivelarile decat la Laguna

- franare liniara si eficienta

- portierele au balamale mai bune, nu vin peste tine precum la Laguna; dau senzatia ca sunt solid prinse

- schimbator de viteze mai precis decat la Laguna

 

puncte slabe:

- spatiu interior mic, senzatie de ingramadeala; asta desi la dimensiuni interioare/exterioare e cam la fel cu Laguna. Poate se datoreaza spatiului ocupat de tunelul median pentru axul cardanic. Pe locul dreapta fata clar mai putin spatiu pentru picioare decat in Laguna. Ca referinta am 1.85 si 85 kg deci nu sunt ceva extrem.

- parbrizul ingust, destul de apropiat de locurile din fata, plansa de bord ingramadita, mai ales partea soferului

- scaunele mai mici decat in Laguna (mai inguste indeosebi in partea spatarului). Nu sunt asa comfortabile, dupa 200km te cam doare f. Desi am incercat sa il reglez in toate modurile nu am reusit sa imbunatatesc mult situatia. Bancheta spate mai mica, nu asa bine profilata.

- noaptea iluminatul comutatorului pentru faruri(pozitie/faze) se reflecta deranjant in retrovizoarea din stanga.

- sistemul navigatie (cred ca Business) e vai de el ca ergonomie. Reusesti cu efort sa selectezi o destinatie, dar e f greu sa vezi adresa completa, sau alte informatii suplimentare. Meniu in culori inchise(rosu pe fond negru) greu de vazut pe soare puternic. Pe Laguna am avut TomTom, o ergonomie mult mai buna;

- controalele de pe volan pentru sonorizare/telefon: e o "placere" sa le operezi moment in care sa tb sa rotesti volanul. De ce nu le-au dispus pe coloana volanului. Asa e la Laguna si e mult mai practic.

- maneta de semnalizare: vrei sa semnalizezi scurt - zona de activare destul de greu de gasit, cursa cam lunga. Ori nu o activezi deloc, ori dai in semnalizarea lunga. Pe Laguna functiona precis fara dubiu.

- faza scurta ineficienta(am lampi cu Halogen cred). Desi drum, uscat, impecabil, marcat, fara ceata de multe ori zona luminata de faruri se termina brusc si nu-ti dadeai seama ce urmeaza. Deasemenea intensitatea pare usor mai slaba. Prin aceleasi locuri n-am patit asa cu Laguna. Doar in cond atmosferice dificile, drumuri necunoscute foloseam faza lunga.

 

Minusuri ca iluminatul, ergonomia, comfortul sunt lucruri peste care nu as putea trece. Ma asteptam la mai mult de la prestigiul Bmw. In plus masinile de care am amintit au cam aceleasi dimenesiuni.

Am configurat de curiozitate un Bmw similar cu Laguna pe care am avut-o - 316d si a iesit cam 8k euro in plus. Vreo 35 k euro. Daca ar fi sa cumpar o masina cu banii mei, n-as alege aceasta masina. (325d in ehciparea asta il banuiesc pe la un 40k). Inteleg ca pt altii sunt sunt alte argumente pro cum ar fi ca-si tine valoarea de ravanzare mai bine, imagine de marca.

 

Ca si impresie generala ambianta interioara (sport ce-i drept) nu e suficient de comfortabila, relaxanta. Interiorul e prea incarcat, multe muchii ascutite. Masina nu te imbie la calatorii lungi. Laguna era la extremitatea opusa. Interior elegant, relaxant scaune confortabile, ergonomie fara cusur.

 

In general e bine de testat o masina inaintea cumpararii, fiecare cu gusturile si asteptarile lui.

Edited by mike2005
  • Like 8
  • Downvote 27
Link to comment
Share on other sites

"Interior inghesuit si ergonomie asemenea".

 

Foarte ciudat ce spui...Marca asta este renumita pentru ergonomie si interior(pt sofer) de zeci de ani,si asta in comparatie cu Audi si Mercedes,nu cu Renault(comparatie mai mult decat deplasata).Daca pt tine confortul este pe primul loc atunci cu siguranta ai gresti marca(valabil pt.seria 3,1).Totusi,daca as avea ocazia,as inceca si seria 5 cu scaune confort(cel putin) si cu siguranta o sa-ti schimbi opinia.

...de fapt ce dreac fac eu aici...iau apararea BMW in fata Renault... fuck!!!!

  • Like 9
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Omul a incercat sa fie obiectiv din punctul lui de vedere,nu dati cu pietre ; cam aiurea este sa intri pe un forum BMW si sa spui punctele forte ale unui auto nici macar concurent ( Renault Laguna ).
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

As mai adauga ca butoanele de pe volan (NU COLOANA) au o logica, stai cu mainile pe volan nu ridici mana in curbe etc...

Am condus destule masini de la VW la Rolls si cel mai mult mi-a placut feelingul la maneta de semnalizare in BMW

Oricum Laguna e mai buna si decat 7ar la confort...

  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

- controalele de pe volan pentru sonorizare/telefon: e o "placere" sa le operezi moment in care sa tb sa rotesti volanul. De ce nu le-au dispus pe coloana volanului. Asa e la Laguna si e mult mai practic.

 

Din afirmatia asta intelegem ca tu mergi numai in curbe stranse care te impiedica sa folosesti comenzile. Nu intalnesti o curba mai larga sau o linie dreapta in care ai putea sa actionezi comenzile. Acum chiar imi da seama ca este mai buna laguna la acest capitol.

 

Laguna e varful de gama de la renault. Trebuie sa il compari cu varful de gama de la bmw.

 

 

Cred ca 3 se compara cu fluence

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

:) Simpatic review-ul. Insa sa fim seriosi, cine ia bmw, nu-l ia pentru spatiul larg si generos (desi pentru asta exista seria 5, X5 etc).

 

Daca ar fi sa ne luam dupa asta, Logan-ul are loc in spate, la picioare, f mult. Fiecare a mers cu taxi Logan si stim. Dar nu ne-am lua Logan cu toate acestea.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Asta e topic de ULTRA FLAME.

Daca era BMW vs Mercedes sau Audi mai intelegeam(era doar flame pana la un anumit punct),dar BMW vs Renault, hai da-o dreac!!!

 

p.s. daca deschideai topicul asta pe club reno,si aia te luau la misto

Edited by adi v
  • Like 4
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

@adi v

Timpurile se schimba. Cand dau bani pe ceva, prefer sa vin cu temele facute. Doar renumele sau prestigiul nu sunt suficiente, mai ales pentru un bun de fol indelungata.

De acord, Bmw seria 5 sta mult mai bine ca spatiu, comfort. Pretul de nou incepe undeva peste 40k daca nu ma insel. Totusi consider inca achizitia unuia usor folosit, de 1-2 ani. Ramane sa mai vad cum sta la capitol motorizari, fiabilitate, costuri intretinere.

 

@mmneg

Am luat-o deja la 50k km (ingrijita, fara incidente) pentru un apropiat. La nu pret bun.

Am comparat deoarece sunt ambele in segmentul D. Bmw 3 chiar se numeste premium.

 

@FRE

Am avut doar intentia sa imi spun parerea(bune/rele) despre acest model Bmw. Sunt si potentiali cumparatori care mai consulta aceste forumuri. Trebuia sa o fac relativ la o masina pe care am mai condus-o. Sa vorbesc de Audi, Mazda, Honda, Merc era doar dat cu presupusul.

Laguna e in acelasi segment cu seria 3: D

 

@sm3agol

Cred ca e vb de stilul de a tine volanul. De ex cand fac stanga si nu e un viraj prea stramt, rotesc volanul cu stanga si tin dreapta pe loc doar pentru a-l bloca sau trage inapoi(nu intersectez mainile pe volan decat rar). La mersul in oras e deranjanta partea cu reglatul volumului pe volan.

 

@sbircris

Ai fost in asemenea situatie? Avand cutia manuala cu 6 trepte te misti decent, nici vorba de asa ceva. Eram sceptic pana la drive testul cu Laguna.

 

@adi v

Faptul ca suntem romani il face sa fie "ultra flame". Daca e doar un forum doar al pasionatilor de Bmw, unde sa fie laudata masina, atunci am gresit locul.

Sunt pt o discutie civilizata cu argumente fara mistouri.

 

@Myx

vroia sa fie doar o parere a cuiva echidistant fata de marci auto. N-am preferat vreodata una sau alta.

 

Eu mi-am spus parerea civilizat si astept acelasi lucru.

Edited by mike2005
  • Like 6
  • Downvote 12
Link to comment
Share on other sites

Corect, semnalizarea e un optional scump la Bmw, multi posesori nu si-l permit

 

Parca erai pentru o discutie civilizata fara mistouri. Dupa comentariul de mai sus nu stiu ce sa zic. Oricum, revenind la subiect, e parerea ta personala. Renault se adreseaza unei anumite categorii de oameni, care au anumite asteptari, BMW unei alte categorii. Daca te intereseaza confortul si esti genul care faci zeci de drumuri nu lungi, foarte lungi, pe an , atunci te orientezi catre alta clasa, asta daca iti permite si bugetul. Dar sincer, comparatia intre Renault si BMW e cel putin deplasata.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Parca erai pentru o discutie civilizata fara mistouri. Dupa comentariul de mai sus nu stiu ce sa zic. Oricum, revenind la subiect, e parerea ta personala. Renault se adreseaza unei anumite categorii de oameni, care au anumite asteptari, BMW unei alte categorii. Daca te intereseaza confortul si esti genul care faci zeci de drumuri nu lungi, foarte lungi, pe an , atunci te orientezi catre alta clasa, asta daca iti permite si bugetul. Dar sincer, comparatia intre Renault si BMW e cel putin deplasata.

A fost pe masura postului respectiv.

Da exista asteptari diferite. Nici n-am afirmat ca una sau alta e mai buna. M-am gandit totusi ca respectivele aspecte ar putea fi relevante pt cei in cautarea unei masini.

Imi permite sau nu bugetul, dp meu de vedere 30-35k euro e limita superioara pe care as fi gata s-o platesc, nefiind pasionat de masini.

Edited by mike2005
  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

@mike2005 Ai zis ca nu iti place maneta de semnalizare cand trebuie sa faci o semnalizare scurta, in legislatie scrie ca trebuie sa semnalizezi pe tot parcursul manevre, aici nu se "pupa". Ai zis ca BMW-ul e echiparea sport, iar "Leguma" e echiparea confort, normal sa fie diferente. BMW e pt cei sportivi nu pt cei comozi.
Link to comment
Share on other sites

@mike2005 Ai zis ca nu iti place maneta de semnalizare cand trebuie sa faci o semnalizare scurta, in legislatie scrie ca trebuie sa semnalizezi pe tot parcursul manevre, aici nu se "pupa". Ai zis ca BMW-ul e echiparea sport, iar "Leguma" e echiparea confort, normal sa fie diferente. BMW e pt cei sportivi nu pt cei comozi.

 

Sunt situatii de urgenta in care iti dai seama ca tb sa te inscrii pe alta banda, sau sa schimbi directia. Da nu e regulamentar, eram consitient de asta. Dar decat sa nu semnalizez ca multa lume (care schimba directia fara nici un avertisment) si o semnalizare cu o secunda inainte sa o schimbi tot il avertizeaza pe cel de langa tine intr-o oarecare masura.

Nu am cercetat ce cuprinde Sport line. Cred ca e la nivel vizual exterior plus scaunele, volanul si trimurile din interior. Restul, suspensia e stock as crede. Da ai dreptate, alt target. Personal nu sunt adeptul practicarii sporturilor cu motor.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Imi permite sau nu bugetul, dp meu de vedere 30-35k euro e limita superioara pe care as fi gata s-o platesc, nefiind pasionat de masini.

 

Pai daca nu esti pasionat de masini,i-ti trebuie o masina care sa te duca din punctul A in punctul B SI NIMIC MAI MULT.

RENO sau Dacia este masina perfecta pentru tine:ai spatiu berechet,este confortabila,manetele de semnalizare sunt la locul lor,intetinerea este mica...

  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

OK, de acord cu ce zici. Dar nu vad rostul si mai ales aici la Seria 3. Ca era o discutie pe margine unde spunea ca lui nu ii place BMW 325D era cat de cat altceva.

 

Si nici asa nu mi se pare important, de ce m-ar interesa parerea lui ? Care e subiectiva si neavizata oricum.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Inca o precizare initiatorului,care mi-a raspuns ca F30 si Laguna sunt in aceeasi clasa : Sunt in aceeasi clasa insa asa cum am afirmat CORECT mai sus,Renault Laguna nu este un concurent pentru BMW F30,ca le compari tu din punctul tau de vedere asta este altceva,concurentii reali sunt Mercedes C,Audi A4,etc
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

OK, de acord cu ce zici. Dar nu vad rostul si mai ales aici la Seria 3. Ca era o discutie pe margine unde spunea ca lui nu ii place BMW 325D era cat de cat altceva.

 

Si nici asa nu mi se pare important, de ce m-ar interesa parerea lui ? Care e subiectiva si neavizata oricum.

e nou venit pe forum, a scris unde a crezut si el ca e bine. Cu siguranta ca opinia lui nu o sa insemne nimic pentru multi. Tu esti probabil unul dintre ei, alti nici nu s-au deranjat sa scrie o replica, au citit si au trecut mai departe, poate dupa primele randuri nici n-au mai continuat.

Am avut ocazia sa vad cum se lucreaza intr-un departament de marketing la un producator auto. O opinie ca a colegului nu este deloc neavizata, est foarte pretioasa pentru marketing. Daca ar fi expusa in cadru organizat ar apare undeva in statisticile BMW si poate s-ar tine cont de ea sau nu in functie de strategia companiei :).

  • Like 8
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.