Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

@bala

 

pune te rog in sondaj si intrebarea daca la masinile la care problema a aparut cutia era automata sau manuala

 

zic asta pentru ca am inteles de la bavaria ca problema este reala, numarul de masini nu este foarte mare, dar comparat cu M47 este, de obicei apare in jur de 180k km, la manuale, una din cauze zic ei fiind socurile cauzate de frana de motor.

Link to comment
Share on other sites

fie vorba intre noi:

informatie de la o reprezentanta bmw..

e o problema deja familiara si oarecum frecvent intalnita, astfel incat se acorda o garantie extinsa fix pe problema asta, dupa cum urmeaza:

- masina sa aiba pana in 4 ani si sub 150.000 km, in momentul in care S-A RUPT LANTUL.

- nu se actioneaza in niciun fel preventiv pe baza de constatare oficiala ca o sa... etc cretinisme..deh..adica doar in momentul in care a facut pac.. ai sansa sa discuti pe marginea aceste garantii.. i-am intrebat si eu.. da voi cretini..in loc sa inlocuiti un lant..preferati sa platiti un motor?adica pe parte de diagnoza din timp si prevenire dezastru..nimic nimic? a zis ca la nivel oficial nu merg faze de gen..stim noi sigur ca o sa se intample.. ca se aude nu stiu cum..etc.. atata timp cat n-ai cum sa desfaci sa vezi exac ce e acolo si sa faci poza la un defect evident al lantului, nu tine nicio constatare pentru a fi baza unei decontari/reparatii.Parerea mea personala este ca ei prefera sa amane si sa traga de timp chit ca e evident ca o sa faca bum...pentru ca posibil sa aiba in general noroc sa pice imediat dupa cei 4 ani sau 150.000 km.. deeeci?

-odata intamplata treaba si pus problema de decontare ..incepe circul.. decontarea se face de catre evaluatori bmw romania, care isi dau cu parerea si incepe mica intelegere sub forma ca nu e o garantie propriu zisa.. e o garantie de "bunavointa bmw" care se acorda in functie de muulte criterii cretine.. cum ar fi.. cati km avea cand s-a rupt lantul. daca avea mult sub 150.000 sau masina era mult sub 4 ani..ai sanse mari sa-ti deconteze tot motorul..daca nu ..doar partial sau doar piesele sau doar manopera..etc daca ai toate reviziile la bmw.. iar sanse mari sa deconteze mai mult.. daca ai 10 masini cumparate de la reprezentanta pe numele tau.. iar e de bine.. in fine..cretinisme.. le-am zis..si acu ce fac?fac revizii la 10.000 km la bmw cu consumabile bmw pana la 150.000 km doar doar n-oi avea probleme cand ma milogesc la decontarea motorului DIN CAUZA UNEI GRESELI DE PROIECTARE DIN FABRICA clara.

In fine.. decat deloc tot e ceva.. va urez muult noroc sa nu vi se rupa dracia .. sa stati la mila bmw-ului Romania.. si eu stau cu morcovelu la un seria 1 care a inceput sa faca zgomot la turatie...

Link to comment
Share on other sites

in general, dupa cum probabil ati observat, oamenii intra pe un forum (de cele mai multe ori) atunci cand au o problema.

 

e foarte posibil sa intalnesti problema cu ruperea lantului pe forum, dar daca ai putea face un procentaj real si sa vezi cati detin acest motor in romania si cati au avut problema, cu siguranta cifra nu ar fi prea mare.

 

este evident ca acest tip de motor are problema asta, dar nu cred ca pica atat de des incat toti care detin acest motor sa isi vanda masinile!

Link to comment
Share on other sites

Probabil ca multi habar nu au de problema asta, chiar daca aud zgomote chiar daca nu... Eu ma refeream la faptul ca decat sa nu mai dorm noaptea din cauza acestui stres, sau sa plec la drum cu morcovu cum zicea colegu, mai bine fara..
Link to comment
Share on other sites

nu lantul e scump, manopera cu datul jos a motorului, schimbarea arborelui cotit, astea sunt problemele care fac buba mare.

 

daca puneau distributia in fata sa nu trebuiasca dat jos motorul, si daca puneau in cap la arbore un pinion care sa nu fie turnat si sa poata fi inlocuit toata treaba era considerabil mai simpla.

Link to comment
Share on other sites

Eu am zgomotul, dupa cum spuneam si in prima postare din acest topic si nu s-a agravat si nici ameliorat. La rece, pana sa ajunga la 90 de grade masina face zgomotul ritmic, lantul, "harsh, harsh, harsh..." insa dupa un drum mai lung, de minim 20km nu se mai aude nimic, probabil se unge. Am 95000km, masina din mai 2007. Nu am ajuns inca la MHS, ma mai gandesc :(.

 

Multumim pentru poll Bala, ar fi interesant cei care voteaza ca li s-a rupt lantul de distributie sa si posteze cand ce si cum.

Edited by 23LKY
Link to comment
Share on other sites

Am pornit motorul am mers vreo 4 km afara temperatura era de +10 grade. Dupa ce am ajuns unde trebuia am coborat putin din masina cu motorul pornit. Se auzea un zgomot ciudat tare. Am aproape 100k de km iar atunci a fost prima si singura data cand s-a auzit , da nici n-am bagat de seama. De azi inainte sunt cu urechea pe motor la fiecare pornire in caz ca se mai aude ma duc la bavaria sa vedem.... Edited by Ondy
Link to comment
Share on other sites

deci treaba sta in felul urmator..

am studiat problema live intrucat am ocazia sa testez doua e87 cu motor de gen..

prima masina un e87 are fix 100.000 km si e din 2008

a doua masina este un e87 are 60.000 km si e din 2010.

Rezultatele testului(auditiv):

- Cea de a doua masina are un relanti perfect, fara zgomote, trepidatii,etc, iar daca o turez, are zgomot redus si uniform pana la fix 1500 ture, imediat dupa turatia asta se adauga la zgomotul motorului un sunet gen fasait pe care daca nu esti atent nici nu-l sesizezi, deci redus ca intensitate(incomparabil cu cel din filmulet).Acel zgomot pare sa se asemene totusi cu cel din film dar e mult mai redus si intervine mult mai tarziu.Plus ca nu se accentueaza odata cu marirea turatiei, eventual se mentine(ma refer doar la zgomotul suplimentar, zgomotul obisnuit al motorului normal ca se amplifica odata cu turatia).

- Prima masina desi nu trepideaza nu are zgomote suspecte la relanti, are un motor usooor mai zgomotos, dar din nou.. nu ca in exemplul filmat, ceva de finete ma refer, comparabil cu cea de a doua..logic de altfel pentru ca are km un pic mai multi.Diferenta sezisabila apare la turarea motorului unde pe langa zgomotul normal al motorului apare acea fasaiala usor metalica inca de la 1300 turatii(pana la 1300 nu se aude lantul deloc)Odata cu cresterea turatiei fasaitul nu pare sa se accentueze exponential..

 

Mentionez ca in filmuletul postat la inceputul topicului fasaiala, harsaiala, (desi clar mai pronuntata, ca si zgomotul motorului la relanti), observ ca incepe de pe la 1100-1200 ture, deci in cazul asta vorbim de un motor mai uzat de 100.000 km sau pe aproape...

Respectand proportiile dintre ce am observat la masinile mele, (cu diferenta intre ele de aproape 50.000 km si 200 ture la cat de repede incepe sa se auda lantul)

ar rezulta ca masina din filmulet are cam 150.000km , gandindu-ne ca toate trei masinile din discutie au fost utilizate in regim normal.La drifturi, forja, cerculete, liniute sunt sigur ca putem vorbim de simptomele masinii din filmulet inca de la 100.000 km, urmand ca pe la 150.000km sa faca poc.. daca nu mai devreme.

 

Concluzii:

Acel fasait la incept, harsait pe parcurs, cu tenta metalica in final, e intr-o oarecare masura normal.Adica pur si simplu asa functioneaza blestemata asta de distributie pana la un moment dat, spre deosebire de modelele anterioare, in defavoarea confortului auditiv cel putin.Este evident ca lantul este expus la uzura pronuntata si conform comparatiilor de mai sus, aproximez si presupun cu marja semnificativa de eroare(depinde de stil de condus), ca lantul este in real pericol sa se rupa abia dupa 200.000 km(la mers normal).

Adica ma gandesc ca in functie de slab este lantul, se reflecta direct in cat de repede incepi sa-l auzi ca face zgomot pe langa zgomotul motorului.

De aici si amabilitatea BMW Romania sa deconteze problemele aparute pana in 150.000 km .. pt ca sansele sunt extrem de mici sa se intample ceva pana in km astia.

Lantul se aude inca de la varsta frageda a acestor motoare(ca asa e el retard proiectat) dar este evident ca pe masura ce zgomotul devine din ce in ce mai pronuntat, lantul e din ce in ce mai slab si atinge pe undeva,respectiv se va rupe.Dar repet, zgomotul e prezent la toti, curios sunt cum suna si la ce turatie il auzi pe o masina de 10-15 mii de km..deci practic noua.Sau eventual una din showroom..fac pariu ca se aude si la aceea, dar poate undeva incepand cu 2000 rpm(ture) si abia sesizabil ca intensitate.

 

Inchei cu un.. "parerea mea..(I.M.H.O)" adica sunt subiectiv in toate concluziile si constatarile de mai sus, dar mie unu imi par oarecum logice si doar asa pot explica nebunia asta cu lanturile.. pe mine unul ma intereseaza ce se intampla cu masinile si cand anume, ca sa stim cum sa reactionam, la ce sa ne asteptam.. acu cauza.. o stiu cel mai bine inginerii de la bmw, iar in ce priveste rezolvarea problemei...

cel putin daca avea o rezolvare relativ simpla si sigura(schimbi x piese cu y bani, unde y nu e fix o avere) ma gandesc ca o postau de mult cei care "arunca" cu banii mult mai usor pe reparatii capitale..sau cei din afara, si ei foarte suparati pe defectul asta.. pe buna dreptate.

Bmw a devenit cam manelarie de marca.. "S-a rupt lantu' de iubire...":))

Capul sus.. fac pariu ca in final nu-i asa rau.. de noi.. vai s-amar de copii nostri.. ei o sa discute de cate 3-4 piese care se defecteaza prematur si deodata, ei urmand sa fie si mai frustrati decat noi.. ca in stilul asta.. asa va ajunge bmw.

Edited by Diesel Power
Link to comment
Share on other sites

undeva incepand cu 2000 rpm(ture) si abia sesizabil ca intensitate.

Cam asa se aude la mine. Si tot la fel era si cand am cumparat masina.

 

Cred ca nemtii cand au aflat de buba asta, au inceput sa vanda in draci echiparile cu motoare de 2.0d. :acute:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.