Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

L-ai inlocuit si pe cel de la pompa de ulei?
Lantul da. Insa nu e nici o diferenta fata de cel vechi. E la fel de larg. Intinzator nu are. Din pacate.

 

si totusi e mai des intalnita problema la cutie manuala, unde are un rol important si optiunea START STOP :rolleyes:
Si mai ales pentru ca sunt mult mai multe cele manuale.:rolleyes:

Asta e ca si cu accidentele cauzate de femei...

Link to comment
Share on other sites

Salutare tuttoror pasionatilor , acum cateva zile am citit cu interes cele 19 pagini ale forumului pasionatilor bmw din Italia. Topicul urmarit a fost postat de catre un detinator al unui frumos e92 320d 177 cai din 2008 cu 87000 de km parcursi cu garantia expirata. Initial acesta cauta un motor sh deoarece a avut deja conoscuta problema cu ruperea lantului si dupa indelungi cautari, negasind un motor la un pret decent a decis sa repare motorul care avea distributia deja rupta la un mecanic generic si acesta pasionat de bmw. Mecanicul deja avea idee care ar putea fi problema si a spus ca reparatia ar trebui sa-l coste in jur de 2000 de euro.Atasez si pozele postate de proprietar incercand sa explic rezolvarea problemei care pare a fi destul de simpla.

In prima poza se vede uzura excesiva a dintilor axei cu camepost-29115-0-36981700-1358677621_thumb.jpg

 

Ca sa fiu cat mai scurt mecanicul pretinde ca exista un defect de fabricatie la aceste motoare si anume ca pe una dintre axele cu came nu a fost facuta gaura care permite patrunderea uleiului in zona lantului si din acest motiv apare uzura excesiva a acestuia si a componentelor din acea zona din lipsa de lubrifiere.

Poza urmtoare este de la un motor de 3 litri de pe un serie 5 in care se vede clar ca este prezenta acea gaurapost-29115-0-28097600-1358677878_thumb.jpg

 

In urmatoarea poza se vede gaura facuta de mecanic in axa de pe motorul cu distributia ruptapost-29115-0-56475200-1358677931_thumb.jpg

 

post-29115-0-56475200-1358677931_thumb.jpg

post-29115-0-67179300-1358678066_thumb.jpg

 

post-29115-0-58639600-1358678199_thumb.jpg

 

Poza cu gaura facuta de mecanic in axa cu camepost-29115-0-98855000-1358678240_thumb.jpg

post-29115-0-31486900-1358678026_thumb.jpg

post-29115-0-89392400-1358678046_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Stai ca n-am inteles.

Din cauza lipsei acelei gauri, nu se face ungerea EVENTUAL a acelui palier al axei cu came. Asta ar insemna griparea axelor si la o astfel de problema, inlocuirea obligatorie a lor. Ori... dintre cei care au patit nenorocirea, nimeni nu s-a plans de asa ceva.

In ce priveste ungerea lanturilor... motorul are o duza ce unge ambele lanturi pe pinionul de la pompa de inalte. Nu duc lipsa de ulei.

http://img543.imageshack.us/img543/3429/dsc01174j.jpg

Link to comment
Share on other sites

Solutia pentru zgomotul lantului este ASTA!

 

Asa sigur scapi de sunetul lantului, cred ca pentru asa ceva s-au facut :pardon:

 

ON: probabil avea uzura mare lagarul sau axul cu came si atunci a dat mecanicul ala gaura sa aiba ungere mai buna :logik: cu toate ca ar fi absurd sa scape BMW asa ceva :wacko:

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Citesc la topic-ul asta de inebunesc dar nu am gasit clar insa: la cutiile automate e la fel? Personal nu prea vad care ar fi legatura dar se pare ca cei cu automate nu se plang de problema lantului ...

Urmatoarea masina planuiesc sa fie E 60 520d automat, an incepand cu 2009, pana la F10. Ce stim, s-a remediat problema la cele dupa 2009?

 

Am vazut in titlu ca si la F 10 (motorul de 184 cp) ar fi aparut problema, dar nu am reusit sa gasesc in topic cazul exact. Poate cineva sa ma lamureasca (preturile la F10 520d au inceput sa scada vertiginos - daca nu e recomandat E60 in varianta asta de motorizare, poate F 10 daca scade destul)

 

la variantele automate nu am vazut vreun caz, nici aici nici pe forumuri de afara.

Nu spun ca nu exista de loc, dar se pare ca sunt mult mai rare cu siguranta, eu unul chiar nu am auzit pe cineva cu cutia automata pe aceasi motorizare sa se fi plans de treaba asta.

Ce e drept e ca si e90 si e60 2.0d automate sunt relativ rare, motorizarea asta fiind cea mai ieftina din gama si mai saraca in optiuni in general..

 

Se pare ca are legaura are tipul cutiei, am mai explicat in alt post, tranzitiile sunt mult mai line si socurile venite din transmisie in volant-arbore, deci solicitarile ansamblului sunt mult mai mici, aici incluzand si lantul..

Ele sunt mult mai mici datorita modului de cuplare motor-transmisie automata complet diferit de fata de cele manuale.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Cu siguranta si stilul de condus contribuie la uzura lanturilor, e logic, cu cat forte mai mari, cu atat frecare marita. De-asta probabil, are o logica, la cutiile automate, schimbarile line de viteza sa ajute. Nu inseamna bineinteles ca lanturile nu sunt firave, insa ca o modalitate de prevenire, putem adauga si asta, schimbari corecte de viteza.
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Din ce am citit aici, daca am inteles bine ,sunt mai reusite motoarele 2.0D de pe E46 decat cele de pe E90.

 

Care e numele de cod motor complet la E90?Ca din ce vad pe realoem.ro e acelasi M47N204D4

Link to comment
Share on other sites

Exista niste liste lungi cu masini cu N47 cu probleme la distributie si in care se afla si masini cu cutie automata.

 

Oricum, la M47 cu cutie de viteze manuala, nu exista probleme cu distributia. Deci nu e de la cutie... :rolleyes:

 

stii la ce ma refer, ca doar faci si tu proiectare ...

 

daca e o problema de proiecatre si design la distributie, fiecare fractiune de solictare in plus il impinge mai devreme in groapa..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

E mai bun motorul N47 fata de cel vechi. Doar ca are probleme de fiabilitate la distributie.

 

E90 are mai multe motoare de 2l. Cauta pe net lista lor. Sunt multe...

 

E mai reusit ca putere si consum dar problema distriburtiei mi se pare destul de serioasa si costisitoare.

 

Am gasit pe wiki din ce vad problema de distributie nu e si pe motoarele de 163CP M47TU2D20.

Edited by Butzy
Link to comment
Share on other sites

la variantele automate nu am vazut vreun caz, nici aici nici pe forumuri de afara.

Nu spun ca nu exista de loc, dar se pare ca sunt mult mai rare cu siguranta, eu unul chiar nu am auzit pe cineva cu cutia automata pe aceasi motorizare sa se fi plans de treaba asta.

Ce e drept e ca si e90 si e60 2.0d automate sunt relativ rare, motorizarea asta fiind cea mai ieftina din gama si mai saraca in optiuni in general..

 

Se pare ca are legaura are tipul cutiei, am mai explicat in alt post, tranzitiile sunt mult mai line si socurile venite din transmisie in volant-arbore, deci solicitarile ansamblului sunt mult mai mici, aici incluzand si lantul..

Ele sunt mult mai mici datorita modului de cuplare motor-transmisie automata complet diferit de fata de cele manuale.

A cazut la un prieten la E60 520dA LCI , nu e un avantaj cutia automata...

Link to comment
Share on other sites

Stai ca n-am inteles.

Din cauza lipsei acelei gauri, nu se face ungerea EVENTUAL a acelui palier al axei cu came. Asta ar insemna griparea axelor si la o astfel de problema, inlocuirea obligatorie a lor. Ori... dintre cei care au patit nenorocirea, nimeni nu s-a plans de asa ceva.

In ce priveste ungerea lanturilor... motorul are o duza ce unge ambele lanturi pe pinionul de la pompa de inalte. Nu duc lipsa de ulei.

http://img543.imageshack.us/img543/3429/dsc01174j.jpg

Aici cred ca este buba, se poate ca aceasta duza sa se infunde? Sau sa bage ulei din cand in cand (adica cand vrea)? Am mai spus ca si ma mine este un zgomot, constant ca intensitate si este dat de patinele alea. Dar sunt momente/zile cand nu se mai aude nimic, el mergand similar unuia pe benzina (la zgomot ma refer). Ma gandesc ca doar atunci mai arunca ulei pe lanturi, in rest duza este blocata.

Ieri a fost o zi cand motorul a fost pe silent :)

Link to comment
Share on other sites

Eu am inlocuit si duza aia. E din plastic, dar nu era uzata nici aia veche.

Sincer ma indoiesc ca se poate infunda. Are o gaura destul de mare, iar daca uleiul din motor e suficient de fin sa treaca prin alte locuri mai fine, aici se lafaie in voie prin gaura duzei.

 

Ca sa fiu un pic rau... daca se voia remedierea problemei, o facea producatorul fara probleme. Doar el l-a gandit, proiectantilor nu le era asa greu sa revina asupra proiectului si sa caute erorile.

Cum se pot afla cauzele accidentelor aviatice, si aici se putea gasi o solutie.

Dar nu se vrea. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Valeu... Cred ca la tine e cel mai grav din cate am auzit pe forum si nu numai. Eu zic, du-o la Robert, la Bimmer Service. Km aia sunt reali la tine?

La cald nu e nicio imbunatatire a zgomotului? Uleiul l-ai schimbat?

 

Ce sa zic... suna urat de tot.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am vorbit deja cu Robert, am fost la el dar astept sa strang banuti pentru piese + manopera,

kilometri pe bord sunt reali daca iti vine sa crezi...

masina a fost achizitionata din Germania de tipul din Romania ( de la cel care am luat eu masina ),

din ce am auzit si eu "live" tot de 2 locuri se aude ca atinge lantul dar tot ce ma rog eu este sa nu fie

vreo problema si cu vibrochenul ca atunci chiar n-am ce sa-i mai fac ca sincer nu-mi permit sa dau 4,000lei

pentru un rahat de vibrochen,

in orice caz ma tot gandesc cum sa-o duc masina pana la service dar cel mai probabil va fi tractata ca asa cum a zis

cineva mai sus este bomba cu ceas...

"cu mii de multumiri celor de la BMW pentru creatia lor".

 

CHERRY ON TOP: ar trebui sa demontez + resoftez masina ca am si probleme grave cu Filtru de particule ca este infundata si mi-se aprinde Check Engine si intra in limp mode si nici macar n-am inmatriculat-o, sa vedem acum cat platesc si pentru Timbru de mediu...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.