Jump to content

La cat schimbati uleiul la E90?


ionut_vz

Recommended Posts

Am citit cu atentie sfaturile voastre si am decis sa fac schimbul intre 12 si 15 mii cu ulei bmw si filtre man.

Dar cum fac sa scap de mirosul de imbacsit de la clima? Am schimbat filtrul de polen, am folosit doua doua spreiuri dedicate pt asta...degeaba!nici nu se fumeaza in masina!

Link to comment
Share on other sites

Am citit cu atentie sfaturile voastre si am decis sa fac schimbul intre 12 si 15 mii cu ulei bmw si filtre man.

Dar cum fac sa scap de mirosul de imbacsit de la clima? Am schimbat filtrul de polen, am folosit doua doua spreiuri dedicate pt asta...degeaba!nici nu se fumeaza in masina!

 

Offtopic dar poate te ajuta...

 

Aveam un miros ce se manifesta ~2-3minute vara cand porneam clima - un miros de bocanc transpirat dupa care se ducea. Din motivul asta porneam cu geamul deschis :-(

 

Primul lucru incercat a fost un spay liquimoly de la autokarma. Am dat prin toata aeritoarele am bagat furtunul de la spray prin toate cotloanele. Cateva zile ok, dupa care a reaparut mirosul - intradevar mai putin pregnant.

 

Pasul 2, a fost sa ma duc la Cora, am cumparat cu spray cu spuma curatare AC-uri (la jumatate de pret fata de liquimoly) am desfacut filtru de habitaclu (era nou), am pornit clima pe maxim si am inceput sa dau cu spuma exact pe ventilatorul care aduce aer din afara.

Din ce inteleg in acest fel spuma ajunge pe radiatorul/condensatorul de la sistemul de climatizare si distruge bacteriile.

Am dat in ciuda, pana cand am vazut ca in masina ajuge spuma pulverizata pe la motor.

 

Dupa care, am oprit clima, am bagat spuma la greu pe toate aeratoarele si am asteptat 30min sa dispara din conducte.

Pasul final a fost sa dau pe recirculare la maxim si sa introduc spuma si pe gaurile de admisie de la picioarele pasagerului pana cand iar am vazut ca iese prin aeratoarele din board.

 

Ai grija sa bagi si la aeratoare spate.

 

Dupa acest tratament, nu am mai avut probleme.

Sfat obtinut de aici de pe forum: daca folosesti clima-racire, inainte sa ajungi la destinatie opreste AC-ul. Ajuta la uscarea radiatorului/condensatorului si previne aparitia mucegaiurilor/ciupercilor/bacterilor care cantoneaza acolo la umiditate si caldurica.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tind da ii dau dreptate lui Bala la comparatia DE vs. RO

Sunt cateva semne de intrebare la care nu am gasit un raspuns argumentat pana acum pentru masini din DE:

- de ce renunta germanii la ele dupa ~3 ani daca au infrastructura asa buna si masinile impecabile ? Oare nu se tem de ceva probleme mecanice ? Trebuie avut in vedere ca exact in aceasta perioada de 3 ani masina se depreciaza cel mai mult.

 

- ce are de-a a face gropile din astfalt cu motorul in sine ? Ok afecteaza trenul de rulare si tot ce tine de el dar nu interiorul/uzura motorului cauzata de schimbul intarziat al uleiului.

 

On topic: cand am cumparat masina am fost la reprezentanta Filaret si am schimbat uleiul cu Castrol Edge. Dupa 5000Km arata execrabil. Acum am revenit la uleiul BMW, urmand sa il schimb la 1 an sau maxim 15000km.

 

 

Renunta la ele pentru ca isi permit o masina noua la 3 ani sau un leasing nou. Am stat 10 ani in vest si oamenii chiar au bani, nu ca la noi.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

On topic: cand am cumparat masina am fost la reprezentanta Filaret si am schimbat uleiul cu Castrol Edge. Dupa 5000Km arata execrabil. Acum am revenit la uleiul BMW, urmand sa il schimb la 1 an sau maxim 15000km.

 

Daniel Popa, nu te uiti la ce trebuie.. cand remarci ca uleiul e execrabil. Ce avea uleiul? Nu curgea!? B)

 

Dupa 5K km, si mai apoi.. pana te decizi sa I'll schimbi, uita-te daca in interiorul motorului, cat poti sa vezi pe gura de umplere, daca sunt curate sau murdare componentele motorului: tachetii, arcurile, axul tachetilor. Uleiul se "execrabilizeaza" pana in prima mie de km!

Mai ales la dieselul!

 

Un alt semn este sa/ca folosesti uleiul potrivit (ca vascozitate..), sa nu il pierzi pe teava de asapament intre doua schimburi, conducand decent si fara acceleratii brutale la rece..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daniel Popa, nu te uiti la ce trebuie.. cand remarci ca uleiul e execrabil. Ce avea uleiul? Nu curgea!? B)

 

Dupa 5K km, si mai apoi.. pana te decizi sa I'll schimbi, uita-te daca in interiorul motorului, cat poti sa vezi pe gura de umplere, daca sunt curate sau murdare componentele motorului: tachetii, arcurile, axul tachetilor. Uleiul se "execrabilizeaza" pana in prima mie de km!

Mai ales la dieselul!

 

Un alt semn este sa/ca folosesti uleiul potrivit (ca vascozitate..), sa nu il pierzi pe teava de asapament intre doua schimburi, conducand decent si fara acceleratii brutale la rece..

 

Ulei-ul s-a schimbat pentru ca am decis schimbarea distributiei. Operatiunea s-a facut la Bogdan (bm garage) iar el spune ca e posibil ca acest schimb pe care l-am facut cu 5000km in urma sa fi ajutat la curatarea motorului de vechiul ulei BMW schimbat la Bavaria la interval de 25000-30000 (in conformitare cu cartea de service)

 

Uleiul era negru si parca se simtea ca un lapte smantanint (scuze dar nu am alta comparatie) parca se coagulase mici chestii de grasime in el. Am zis execrabil pentru ca Bogdan a avut senzatia ca nu a fost schimbat de foarte mult timp (la Filaret am stat langa masina cand s-a facut revizia de ulei si filtre deci 100% s-a facut schimbul). Deci daca lui ii s-a parut degradat - probabil ca imi permiteti ca si neavizat sa folosesc expresia "execrabil" :-)

 

Motorul per total arata bine (in 5000km) nu a consumat nimic din uleiul pus, deci exclus vreo degradare interna. Tachetii, arcuri, etc aratau perfect iar in baie nu s-au gasit resturi.

 

Am folosit uleiul indicat de reprezentanta Filaret: Castrol Edge 5W30 (din ce imi aduc aminte), iar in 5000km nu a mancat nimic - era la acelasi nivel pe joja, si in plus conduc foarte calm - nu imi place viteza sau acceleratiile brutale - am luat BMW pentru alte motive.

BTW, teava de esapament este perfect curata nu are negreala de loc desi este diesel.

Link to comment
Share on other sites

Renunta la ele pentru ca isi permit o masina noua la 3 ani sau un leasing nou. Am stat 10 ani in vest si oamenii chiar au bani, nu ca la noi.

 

Well, totusi un BWM costa destul de mult. Sa zicem un seria 5 - il iei de nou, faci ~150000km in 3ani, in timpul asta se devalorizeaza la jumatate spre 1/3. Masinile noi costa din ce in ce mai mult (noi tehnologii/gadget-uri). Sa recunoastem insa ca unui BMW de 150000 luat la 1/3 din pretul de baza nu prea ai ce sa ii reprosezi.

Oricati bani ai avea, nu cred ca e un motiv sa renunti la o masina buna pentru alta noua dar care sa zicem ca nu aduce un grad de confort/performanta sensibil mai bun.

Aici este dilema mea: pierzi cand vinzi masina, pierzi comisiunea cu finantarea, pierzi timp cu actele pentru un plus care nu este chiar asa de elocvent. (probabil imi scapa ceva din ecuatie pe care incer sa il aflu)

 

Intradevar, vesticii au mai multi bani dar asta se datoreaza si faptului ca sunt mai chibzuiti. Sincer imi vine greu sa cred ca schimba doar pentru ca le este la indemana.

Mai degraba cred ca se sperie oarecum de intretinere ulterioara care din cate inteleg este destul de scumpa (piata serviciilor).

 

Din acest punct de vedere ii inteleg de ce fac schimbul de ulei la 30000Km. Probabil ca ei vad masina doar ca un cal de bataie. Ceva imi spune ca o masina in RO are mai multe sanse sa fie bine intretinuta decat una din DE, prin simplu motiv ca pentru un roman este o investitie substantiala de care ii pasa.

Link to comment
Share on other sites

Nemtii schimba masinile la 3-5 ani pentru ca isi permit si majoritatea sunt afoni in mecanica. In mod normal in afara de vasul pt lichid pentru parbriz nu stiu nimic ce e sub capota. Germania e o tara obsedata de masini, sunt foarte multi cei care conduc masini scumpe, luate pe credit dar nu se gandesc sa isi cumpere o casa. Este o obsesie nationala sa aiba masina cea mai noua. Pe autostrazi nu alearga ca nebunii cu 200km/h decat daca au motoare mari, si sunt si de astea multe. Multi merg la consum, mai ales cei care fac naveta, n-au chef de facut curse, sunt satui de condus dupa cativa ani de naveta. Foarte multe din masinile aflate la vanzare dupa 3-5 ani nu sunt de la persoane private, sunt masini de leasing, sau pool-caruri, de asta poate si impresia exagerata ca le vand toti dupa 3 ani. Edited by mihai vigariu
Link to comment
Share on other sites

Am citit cu atentie sfaturile voastre si am decis sa fac schimbul intre 12 si 15 mii cu ulei bmw si filtre man.

Dar cum fac sa scap de mirosul de imbacsit de la clima? Am schimbat filtrul de polen, am folosit doua doua spreiuri dedicate pt asta...degeaba!nici nu se fumeaza in masina!

 

Daca vrei sa nu mai ai problem cu mirosul in masina eu zic sa mergi sa faci o curatare profesionala la sistemul de clima si sa instalezi o lampa UV langa radiatorul/condesatorul de clima.

http://www.freshaireuv.com/images/bt-spread-flat-real-lamp-glow-shodows.png

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu vinzi masina? :D :D :D (vorbesc serios)

Haha, pai dupa atatea schimburi de ulei vrei s-o vand acum? :D

 

Oricum, glumeam desigur, faceam aluzie la multi care se bat cu pumnu-n piept ca trebuie schimbat uleiul des la noi din cauza prafului :)

Realist vorbind, eu il schimb pe la 17-18k si mereu am facut schimburile la reprezentanta.

Edited by LYM
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

salut!

voi la cati km schimbati uleiul si filtrele la E90-urile voastre? producatorul zice ca e longlife...bc ul iti indica un interval de minim 25000km pana la urmatorul schimb!

respectati asta sau le schimbati ca la orice masina? ce ulei si filtre sunt recomandate? merge castrol in loc de cel original bmw?

BC indica intervalul 25k km, dar in realitate il vei schimba mai repede. Formula de calcul are in vedere regimul de mers (combustibilul consumat). Adica daca mergi 100 km pe autostrada, contorul va scadea 100 km . Daca mergi 100 km in oras, contorul va scadea 150 chiar 200 km.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

(...)

Am folosit uleiul indicat de reprezentanta Filaret: Castrol Edge 5W30 (din ce imi aduc aminte), iar in 5000km nu a mancat nimic - era la acelasi nivel pe joja, si in plus conduc foarte calm - nu imi place viteza sau acceleratiile brutale - am luat BMW pentru alte motive.

BTW, teava de esapament este perfect curata nu are negreala de loc desi este diesel.

 

 

are sens tot ce zici/ti s-a spus.

Am vrut doar sa iti atrag atentia asupra faptului ca motorul pe interior trebuie sa fie, doar cu o pelicula fina de ulei, usor negru, pe toata durata lui ;) chiar daca atunci camd tu tragi de joja are ulei negru.. eu am 300k km si asa arata cum am descris. Si conduc ca si tine, cu atentie la rpm pana se incalzeste si sunt foarte multumit.

 

am inteles ca, chiar daca scoti uleiul pe jos, tot ramane cam 0,5 litri in motor de ulei vechi, asa ca asta este unul din motivele pentru care se "innegreste" atat de rapid.. pe langa cele ce ti-au fost spuse.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

are sens tot ce zici/ti s-a spus.

Am vrut doar sa iti atrag atentia asupra faptului ca motorul pe interior trebuie sa fie, doar cu o pelicula fina de ulei, usor negru, pe toata durata lui ;) chiar daca atunci camd tu tragi de joja are ulei negru.. eu am 300k km si asa arata cum am descris. Si conduc ca si tine, cu atentie la rpm pana se incalzeste si sunt foarte multumit.

 

am inteles ca, chiar daca scoti uleiul pe jos, tot ramane cam 0,5 litri in motor de ulei vechi, asa ca asta este unul din motivele pentru care se "innegreste" atat de rapid.. pe langa cele ce ti-au fost spuse.

Și unde rĂŁmâne acea jumĂŁtate de litru?

DupĂŁ teoria asta ĂŽnseamnĂŁ cĂŁ ai urme de ulei de la prima revizie și la 300.000km

Link to comment
Share on other sites

Cand am cumparat masina Bmw x3 E83 2.0d am fost la Bavaria Constanta si i-am schimbat toate filtrele si uleiul. Nu am fost lasat sa vad ce se intampla cu masina si nici filtrele uzate nu mi le-au dat, desi am fost intrebat daca le doresc atunci cand am predat masina si am spus ca le vreau( sa vad cum se prezinta). De atunci m-am suparat si mi-am luat o tubulara de 36 ca sa pot desface filtrul de ulei si o trusa de chei BGS 2292 cu ajutorul careia reusesc sa-mi fac singur reviziile. Folosesc Castrol Edge 5 w 30 si la mine pare ca nu vrea sa intre 5, 3 litri si imi da impresia ca ramane o cantitate de ulei vechi. Fata de o alta masina pe care o detin mi se pare ca la bmw mi se inegreste uleiul foarte repede(in comparatie cu cealalta).
Link to comment
Share on other sites

am inteles ca, chiar daca scoti uleiul pe jos, tot ramane cam 0,5 litri in motor de ulei vechi, asa ca asta este unul din motivele pentru care se "innegreste" atat de rapid.. pe langa cele ce ti-au fost spuse.

 

Uite o chestie interesanta.

Azi, dupa 200Km de la schimbul uleiului, am verificat joja si am sters-o cu un servetel de hartie alb. Spre surprinderea mea nu este nici urma de negreala. Cred ca faptul ca s-a dat jos baia complet si curatat a ajutat intr-un anumit fel. Tin minte ca am facut la fel data trecuta cu Castrol Edge-ul si era deja innegrit.

 

Banuiesc ca cel mai probabil atunci cand schimbi uleiul nu se scurge tot din baie, mai ales partea cea mai vascoasa si in felul aceste conduce inevitabil la contaminarea noului ulei.

In fine, cred ca este mai mult o problema de perceptie umana - doar culoarea , nu si calitarea lubrefiantului.

 

Apropos, relativ la intervalul de 30000Km recomandat de BWM.

Sa fie oare un fel de "conspiratie" care sa duca la uzura motorului, astfel incat atunci cand iese din garantia lor de 5ani/100000km sa nu o mai duca mult ?

In definitiv si ei tot din vanzarea de masini noi traiesc :-)

Link to comment
Share on other sites

daniel popa, nu ma iincred in impresiile personale,umane..,cum ca uleiul ar trebui sa fie prea curat un anumit numar de kilometri ca apoi sa isi schimbe culoarea. protectia motorului nu sta in culoarea uleiului si in calitatea aditivilor si a tuturor celorlalte substante-chimicale introduse artficial in uleiul de baza. Iar asta nu se vede cu ochiul liber.

Exista centre specializate de analiza a uleiului uzat care iti pot spune cat de multe alte metale.. "componente" ale motorului ajung in ulei, dupa un anumit numar de km..

Tot ei iti pot spune CAT DE MULT tipul de ulei folosit si schimbat caracteristica ..de ungere..

 

Nu cred in multe teorii ale conspiratie, dar cu siguranta un control asupra fiabilitatii il au cei care proiecteaza motoare. Un soi de compromos exista; nimic nu tine la nesfarsit fara intretinere si cu siguranta motoarele sunt mai fiabile, mai economice. Si cu siguranta se. poate si mai bine.

Din pacate (?) si toleratele sunt mai mici de "dragul" eficientizarii.

 

Urmaresc si topicuri din strainatate (americane) despre uleiuri, si e foarte interesant/util ce spun cei care experinteaza (schimba uleiuri.. in practica!) si au motoare mult mai pretentioase ca banalul seria 3 :p. ..Trimit baietii ulei la testat si fac constatari utile tuturor!

 

..ai fi mai multumit daca ar ramane 350ml de ulei in motor?. .ramane ulei in motor si numai pentru ca lungimea surubului baii, care se prinde in ceva filet.. e suficient sa "adune" ulei la fundul baii.

Ce este important este ca uleiul sa fie cald, recirculat, si chiar daca ramane aruncat prin motor, cele mai multe sedimente sunt eliminate mult mai sigur.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

"Urmaresc si topicuri din strainatate (americane) despre uleiuri, si e foarte interesant/util ce spun cei care experinteaza (schimba uleiuri.. in practica!) si au motoare mult mai pretentioase ca banalul seria 3 :p. ..Trimit baietii ulei la testat si fac constatari utile tuturor!"

 

Asta cu motoarele mult mai pretentioase e f discutabila...Vorbim de o cultura unde se folosesc majoritar motoare cu cilindree mare/foarte mare si cu putere mica/medie (comparativ cu standardele europene )... Mai durabile in timp da, pot fi...

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Asta cu motoarele mult mai pretentioase e f discutabila...Vorbim de o cultura unde se folosesc majoritar motoare cu cilindree mare/foarte mare si cu putere mica/medie (comparativ cu standardele europene )... Mai durabile in timp da, pot fi...

ok

 

imi pare rau ca nu stii, dar americanii, unii, destui chiar ar vrea sa conduca mai multe masini europene, pardon nemtesti.. pentru ca, chiar se misca (mai) bine, (sper ca nu intrebi de ce, cum..) si chiar mai economice (!) iar "adevarata dilema" a lor este ca sunt standarde diferite la uleiuri, cerinte diferite a fabricantului (neamt..)...

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

ok

 

imi pare rau ca nu stii, dar americanii, unii, destui chiar ar vrea sa conduca mai multe masini europene, pardon nemtesti.. pentru ca, chiar se misca (mai) bine, (sper ca nu intrebi de ce, cum..) si chiar mai economice (!) iar "adevarata dilema" a lor este ca sunt standarde diferite la uleiuri, cerinte diferite a fabricantului (neamt..)...

Era vorba despre "banalitatea motoarelor ce echipeaza E46"...sau cel putin la asta m-am referit. Ca viseaza americanii la nu stiu ce masini, e treaba lor.

Nu se poate compara un motor obisnuit ce echipeaza o masina (comuna) fabricata in SUA cu un Valvetronic "European" .

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.