Jump to content

BMW E92 07 unghi de cadere modificat in urma unei gropi


MariusKpM

Recommended Posts

Este vorba despre un BMW e92 cu suspensie M.

In urma cu aproximativ 2 luni am luat o groapa in timpul unei vizite in Bucuresti. Ca urmare masina a inceput sa traga usor in partea dreapta ( roata lovita este cea stanga fata).

Drept urmare, m-am deplasat la service pentru a regla geometria roților. Mecanicul a montat sculele pe roti si a constatat că roata stanga, cea lovita are un unghi de cadere de 1 grad si 30 iar cea dreapta 0 grade si 30. A concluzionat ca acesta este motivul pentru care masina trage in partea dreapta.

L-am rugat sa regleze si mi-a spus ca nu poate sa regleze ca e fix. Ca posibile defectiuni a spus ca s-ar putea ca in urma impactului sa se fi strambat: fuzeta/amortizor/flansa/oala amortizor, una dintre astea.

Intrebarea mea este daca se poate regla unghiul de cadere sau daca nu ce ar trebui inlocuit.

Nu vreau sa merg pe nimereala cum fac majoritatea service-urilor auto, exista posibilitatea masurarii pentru a determina piesa afectata?

Multumesc. Apropo sunt din Timisoara.

Edited by MariusKpM
Link to comment
Share on other sites

N-are nicio treaba unghiul de cadere cu trasul in dreapta, clar nu ai fost la cine trebuie, in primul rand la.tine rotile pe fata nu sunt paralele (unghiul de convergenta) si deasemenea daca pe partea stanga distanta intre axele fuzetelor.e.mai.mare decat distanta pe partea dreapta, atunci e normal.sa iti traga dreapta. Cauta un service bun doar pentru roti si cere sa-ti faca geometria completa, si unghiul de convergenta pe fata (nu unghiul de cadere) cat si aliniamentul rotilor pe partea stanga.Acum iti va roade anvelopa fata stanga mai mult pe exterior. Edited by cristianro
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

N-are nicio treaba unghiul de cadere cu trasul in dreapta, clar nu ai fost la cine trebuie, in primul rand la.tine rotile pe fata nu sunt paralele (unghiul de convergenta) si deasemenea daca pe partea stanga distanta intre axele fuzetelor.e.mai.mare decat distanta pe partea dreapta, atunci e normal.sa iti traga dreapta. Cauta un service bun doar pentru roti si cere sa-ti faca geometria completa, si unghiul de convergenta pe fata (nu unghiul de cadere) cat si aliniamentul rotilor pe partea stanga.Acum iti va roade anvelopa fata stanga mai mult pe exterior.

am fost la 2 serviceuri diferite care au facut geometria, unul dintre ele avand o tehnologie destul de avansata la prima vedere si mi s-a spus acelasi lucru, unghiul de cadere pe roata stanga este in afara parametrilor.

Au fost verificate bucse, brate, caseta de directie, bielete etc, nu au joc deloc. Ideea e cum pot stabili care dintre piese a fost afectata, fara a lua totul la rand cu schimbatul.

Link to comment
Share on other sites

Fuzeta as schimba ultima; cred ca e facuta sa ia multe socuri; e si cea mai scumpa.

Nu inteleg de ce nu crede (mecanicul) ca ar fi un brat indoit cu aceasta ocazie? Adica amortizorul poate sa fie stramb.. dar el si arcul, nu se misca dupa directia impusa de brate!?

Amortizorul si oala din capat ar trebui sa le schimbi impreuna.. sa nu umbli de doua ori..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

am fost la 2 serviceuri diferite care au facut geometria, unul dintre ele avand o tehnologie destul de avansata la prima vedere si mi s-a spus acelasi lucru, unghiul de cadere pe roata stanga este in afara parametrilor.

Au fost verificate bucse, brate, caseta de directie, bielete etc, nu au joc deloc. Ideea e cum pot stabili care dintre piese a fost afectata, fara a lua totul la rand cu schimbatul.

Raspunsul deja il ai mai sus, verificarea nu se face doar ochiometric si doar sa misti putin de fiare, la asa ceva valoarea manoperei e mica side aceea nimeni nu isi da.interesul,.in alta ordine de idei masina din ce an e? Structura ei cat e de afectata de rugina?

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Raspunsul deja il ai mai sus, verificarea nu se face doar ochiometric si doar sa misti putin de fiare, la asa ceva valoarea manoperei e mica side aceea nimeni nu isi da.interesul,.in alta ordine de idei masina din ce an e? Structura ei cat e de afectata de rugina?

masina e din 2007. Nu are rugina. Asta ma si intereseaza, daca se poate face o diagnoza in urma careia sa imi spuna piesa X trebuie schimbata

 

Ai fost la Pitstop?

Am fost la Promotor pe Lugojului.

Link to comment
Share on other sites

Deci tu Marius ai foat la doua service-uri pentru reglat roti/facut geometria si amandoua ti-au spus ca e vorba de unghiul de cadere iar colegi de forum zic ca e de fapt unghiul de fuga!?

Si nu vin nici cu argumente.. de ce ar fi acel unghi! :rolleyes:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Pff, am vazut cu ochii mei pe monitor, unghiurile de fuga si convergenta rotilor sunt in parametrii, verde pe monitor iar unghiul de cadere .... este umpic iesit din normal pe roata stanga. Cica ar fi un maxim de 1 grad si 10 si eu am 1 grad si 30 pe stanga si 0 si 30 pe dreapta.

DIn ce am inteles de la asa zisi mecanici unghiul asta de cadere ar fi dat de ansamblul oala - flansa amortizor - amortizor - fuzeta. De asemenea nu se poate regla decat nu niste artificii la care eu momentan nu vreau sa recurg, gen gauri excentrice pe flansa. As prefera sa inlocuiesc piesa defecta si sa rezolv problema.

Amaprofundat problema si trasul in directia opusa se datoreaza unghiului de cadere diferit al celor doua roti paralele, fapt care duce la uzura cauciucului pe partea interioara la roata stanga.

Daca rezolv problema o sa postez si modalitatea, momentan sunt in explorare ȘD

 

suspensiile astea sport tare sensibile mai sunt la gropile romanesti :frantics:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Deci tu Marius ai foat la doua service-uri pentru reglat roti/facut geometria si amandoua ti-au spus ca e vorba de unghiul de cadere iar colegi de forum zic ca e de fapt unghiul de fuga!?

Si nu vin nici cu argumente.. de ce ar fi acel unghi! :rolleyes:

Pai si eu am avut problema asta cu unghiul de cadere si aveam ca simptom doar uzura neuniforma a cauciucului pe interior, in rest mergea dreapta pe drum. Amortizoarele le-am schimbat cu tot cu flanse. Momentan am cauciucuri noi, nu stiu cum se va face uzura pe ele :) .

Link to comment
Share on other sites

Scchimba telescopul... mai mult ca sigur ala e stramb...am patit la fel ,singura dauna era telescopul,la mine era caderea rau afectata.

Ms de sfat. O sa mai fac ceva inspecții si probabil o sa le schimb pe ambele. Si eu tind sa cred ca telescopul ar fi afectat.

Apropo tu cum ai constatat defecțiunea, telescopul strâmb, ai fost la vreun mecanic care ti-a spus sau ai tot pe bĂŁnuiala ai nimerit-o

 

Da, dar cand se duce rulmentul respectiv este un sunet metalic care se aude destul de puternic cand dai inapoi sau pleci de pe loc.

Corect, nu am zgomote la suspensie sau brațe.

 

Cu toate acestea ma gândesc ca la un impact inainte de oala sau de fuzeta ar ceda un amortizor, o flansa. Adicã ma gândesc ca is mai sensibile decât celelalte doua.

O corectare a oalei cred ca ar fi destul de complicata

Edited by MariusKpM
Link to comment
Share on other sites

Pai si eu am avut problema asta cu unghiul de cadere si aveam ca simptom doar uzura neuniforma a cauciucului pe interior, in rest mergea dreapta pe drum. Amortizoarele le-am schimbat cu tot cu flanse. Momentan am cauciucuri noi, nu stiu cum se va face uzura pe ele :) .

Se compara ce a patit el cu, ce ai tu!? El a dat cu roata intr-o groapa si de la asta i s-a tras defectiunea; deci o izbire BRUSCA(puternica) a rotii de un obstacol (groapa!) iar la tine este o uzura (si) a altor elemente(bucse), desigur si de calitatea drumului pe care s-a mers avand contributie dar nu ca in cazul lui.

 

Directia la masina se verifica pe stand (...rar) si mai ales ATUNCI SE REMARCA O UZURA NEUNIFORMA A CAUCIUCURILOR (inainte de a fi schimbate chiar..).

:sorcerer: Crezi ca daca ai schimbat cauciucul uzat neuniform cu unul nou, acesta nu se v-a uza la fel (fara sa fi refacut aliniamentul)!? :pirate:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Eu iti recomand sa cumperi doar un amortizor si sincer sincer daca as avea posibilitatea m-as duce sa iau un amortizor SH 50-100-150 lei doar pentru teste...ca sa cumperi 2 amortizoare pentru ca tu crezi ca problema este un amortizor fara sa ai nici-o certitudine cand pot sa fie mai multe mi se pare o mica prostie in bani!
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Eu iti recomand sa cumperi doar un amortizor si sincer sincer daca as avea posibilitatea m-as duce sa iau un amortizor SH 50-100-150 lei doar pentru teste...ca sa cumperi 2 amortizoare pentru ca tu crezi ca problema este un amortizor fara sa ai nici-o certitudine cand pot sa fie mai multe mi se pare o mica prostie in bani!

Da, ai dreptate, dar ca greu sa gasesc un amortizor M sport in parametrii SH.

Link to comment
Share on other sites

Se compara ce a patit el cu, ce ai tu!? El a dat cu roata intr-o groapa si de la asta i s-a tras defectiunea; deci o izbire BRUSCA(puternica) a rotii de un obstacol (groapa!) iar la tine este o uzura (si) a altor elemente(bucse), desigur si de calitatea drumului pe care s-a mers avand contributie dar nu ca in cazul lui.

 

Directia la masina se verifica pe stand (...rar) si mai ales ATUNCI SE REMARCA O UZURA NEUNIFORMA A CAUCIUCURILOR (inainte de a fi schimbate chiar..).

:sorcerer: Crezi ca daca ai schimbat cauciucul uzat neuniform cu unul nou, acesta nu se v-a uza la fel (fara sa fi refacut aliniamentul)!? :pirate:

Logic ca a fost refacut si aliniamentul :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Roata din dreapta

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/922/XVWrLD.jpg

Roata din stânga, cea lovită. Observ o deplasare a șuruburilor ceea ce cred eu ca a cauzat deplasarea unghiului de cădere

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/924/6LSqiD.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/923/sky8vT.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/922/GBTGFq.jpg

 

Foarte ciudat faptul ca de la un shoc s-a deplasat flansa.

Service-urile din Romania( Timisoara) pline de specialiști in ale Direcției. Nici unul nu s-a uitat la aspectul asta, a trebuit sa descopăr singur.

O sa imi fac timp sa remediez problema si o sa merg din nou la refăcut direcția.

Ce service recomandați- Timisoara

Edited by MariusKpM
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.