Jump to content

Recomandare ulei


Adita1991

Recommended Posts

Salut,zii la prietenu tau ca doar la tigai mai merge chestia asta,la al meu ex e90 cu 240k km cand l-am luat si 280k cand a plecat,doar 5w30 a vazut,si toate service-urile asta recomanda.....e bmw nu opel,skoda etc....

M am amuzat copios, multumesc frumos pentru raspunsul prompt. O sa mi fie de folos.

Link to comment
Share on other sites

Sunt convins ca stiti, dar va reamintesc: prima cifra reprezinta vascozitatea la rece 0, 5, 10, apoi dupa W: 30, 40, etc reprezinta vascozitatea la cald. 5W este mai vascos la rece dacat 0W si asa mai departe. 40 este mai vascos la cald decat 30 si tot asa. Imi pare rau dar nu stiu sa explic mai bine. 0W curge pana la -54*C, 5W curge pana la -45*C, 10W curge pana la -30*C, restul nu ne intereseaza... daca este 30 sau 40 dupa W nu este prea important, nu circulam in desert cu masinile Edited by Mirel E90
  • Like 5
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Vrei sa pui cel mai bun ulei pentru masina ta?

Acesta este uleiul avand ca, compozitie de baza (o functie importanta a uleiului) si punct de pornire sinteza gazului natural!

http://www.shell.com/motorist/oils-lubricants/helix-for-cars/pureplus.html

 

http://fuelfix.com/blog/2014/03/07/shell-turns-natural-gas-into-motor-oil/

 

Sau

care este tot detinut de Shell.. Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Pune 5W30 full synthetic in el mergi linistit. Ce zice tovarasul tau, cred ca omul a reparat doar Dacia 1310 la viata lui si n-a vazut avioane d'astea gen BMW E90.

Ai dreptate, chiar repara dacia multe pentru ca lucreaza la uzina si are service acasa, dar vin multe masini la el pentru ca le are si cu diagnoza. O sa merg tot pe 5w30

Link to comment
Share on other sites

Salut la toți de pe forum

Voi ce pĂŁrere aveți despre un E91 320i 2008 212.000 k nu am avut probleme sa mance ulei recunosc ca am fĂŁcut cu ea ĂŽn jur de 3500 k de când am cumparar-o din Germania. La urmĂŁtorul schimb care se apropie aș vrea sa pun Liqui moly toptec 4100 5w40, menționând ca momentan am castrol. Mulțumesc și aștept pĂŁreri

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

E mult mai bun Liqui Moly decat Castrol, este o alegere buna.

E o treaba subiectiva. Un apropiat a incercat Liqui Moly si a revenit ulterior la Castrol. Sunt cateva marci de ulei ca Liqui Moly sau Motul care urmaresc sa acapareze cota de piata in RO si ca urmare sunt promovate uneori agresiv si prezentate de agentii de vanzari ca uleiuri "minune". Eu acum nu sustin ca nu sunt bune, dar hai sa nu le supraestimam. Stie cineva daca cele 2 marci sunt folosite ca uleiuri de fabrica ? Cel putin in DE ? Cumva BMW ?

  • Like 2
  • De acord! 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

E o treaba subiectiva. Un apropiat a incercat Liqui Moly si a revenit ulterior la Castrol. Sunt cateva marci de ulei ca Liqui Moly sau Motul care urmaresc sa acapareze cota de piata in RO si ca urmare sunt promovate uneori agresiv si prezentate de agentii de vanzari ca uleiuri "minune". Eu acum nu sustin ca nu sunt bune, dar hai sa nu le supraestimam. Stie cineva daca cele 2 marci sunt folosite ca uleiuri de fabrica ? Cel putin in DE ? Cumva BMW ?

 

Eu nu am vazut nicio reclama vreodata la Motul sau Liqui Moly... Nu mi-au fost prezentate de niciun vanzator vreodata ca fiind vreo minune. Uleiul Castrol vandut in Romania are o calitate indoielnica de ceva timp si din experiente personale am trecut la Motul. Uleiul Bmw OE din prezent este facut in colaborare cu Shell, nu mai au nicio treaba cu Castrol.

Ca sa nu zic ca vorbesc doar din auzite, eu cand am trecut de la Castrol la Motul (ambele 5w40) mi s-a redus foarte mult consumul de ulei. La un stil agresiv de mers (mers foarte mult in 4500-6000 ture) ajunsesem cu Castrol sa completez aprox. 400ml/1000km. Cand am facut trecerea la Motul mi s-a redus consumul la 200-250ml/1000km. Ca sa fie si mai precisa masuratoarea trebuie sa mentionez ca nu poate fi vorba de starea tehnica a masinii, deoarece dupa cateva zeci de mii de km in care am urmarit consumul de ulei si in care s-a mers foarte agresiv,uzura motorului ar fi trebuit sa duca la un consum mai mare de ulei cu Motul. Explicatia mea ar fi ca uleiul Motul se pastreaza mult mai bine la temperaturi mari decat Castrol. Alt lucru care m-a motivat sa trec la Motul a fost faptul ca foarte multi motociclisti (care folosesc motorul des la 10-14 000 si schimba setul motor la <20k km) folosesc, recomanda si au avut experiente bune cu aceasta marca. Stiu ca aici este vorba de masini, dar consider ca o firma care poate sa faca un ulei sa reziste la conditii atat de agresive este de o calitate superioara.

 

Legat de Liqui Moly nu am experiente personale, doar informatii de la prieteni care folosesc asa ceva si din ce am mai citit/auzit in diverse surse. Nu ar fi corect sa garantez pentru el, insa despre Motul pot spune sigur ca este un ulei bun.

 

Apropo, eu cred ca BMW ar fi in stare sa recomande si Floriol, ii doare undeva de starea tehnica a motoarelor pe termen lung. Ii intereseaza sa tina 150-200k km, atat. Daca i-ar fi interesat cu adevarat nu ar fi recomandat schimbul de ulei la 25-30k km. Am avut un motor caruia i s-au respectat intervalele de service de 25k km de la Bmw si la ~210k km deja e plin de depuneri.

Edited by All
Link to comment
Share on other sites

Uleiul liqui molly este un ulei bun din punctul meu de vedere, l-am folosit pe vw cu rezultate foarte bune, dar vad ca bmw -ul meu nu se ĂŽmpaca deloc cu el, am folosit si 5w40 toptech 4100 si 5w30 toptech 4200, iar la ambele uleiul era la jumĂŁtate joja in 1500 de km, inainte am folosit bmw OEM acelasi consum se regĂŁsea in 2500-3000 de km, momentan am castrol fst titanium si se tine bine, aproape de maxim in 1700 de km. Nu e normal ce se intampla , un motor in mințile lui nu ar trebui sa consume ulei, iar dc comparam fisele tehnice ale uleiurilor clar LM e peste castrol, dar in realitate situația e schimbatĂŁ , logic ar fi dc respecți specificațiile producĂŁtorului consumul de ulei dc exista sa fie apx la fel. Edited by cristianpop2016
Link to comment
Share on other sites

Toate motoarele consuma ulei, inclusiv cele noi, difera numai cantitatea. Consumul de ulei este influientat si de stilul de mers al fiecaruia. Iar legat de calitatea uleiului, sa zicem Castrol, poate ar trebui mai multa atentie de unde cumparam...cel mai mic pret poate insemna si produs contrafacut. Edited by toxaba
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Experienta mea este destul de diversa in ceea ce priveste uleiurile pe care le-am pus in cele 2 motoare Otto de pe BMW-urile detinute in trecut si prezent astfel: primul a fost vestitul Nikasil M52B20 cu 480 000 km reali la bord, caruia ii placea uleiul in urmatoarele cantitati si dupa urmatoarele specificatii:

- 1L de Castrol Magnatec 5W40 la fiecare 500-600 km parcursi;

sau

- 1L de Castrol Edge 5w40 la fiecare 600-700 km parcursi;

sau

-1L BMW 5W30 din reprezentanta la 2-300 km. Cel mai iubit ulei de catre motorul masinii era acest BMW 5W30, fapt pentru care nu l-am mai folosit decat experimental in urmatorul N52B25 de pe E90-ul actual.

Primul schimb de ulei facut de mine a fost in reprezentanta de la Constanta. Acolo masina a fost service-ata cu toate cele necesare BMW OE. Uleiul a fost cel iubit de BMW la acea vreme si anume BMW 5W30. Buunn, plecam de la Constanta spre Slatina. Intrand in orasel masina imi spune in iDrive ca trebuie 1L de ulei repede repede. Ups, zic, scap de M52 si dau de N52 cu acceasti problema: consumul in cantitati enorme de ulei.

Stiind ca motorul nu are joja ci masurarea cantitatii uleiului se face printr-o sonda de volum/cantitate montata in baia de ulei, merg la un service si dau uleiul jos dupa cateva zeci de minute de stationare, suspectand senzorul defect, nici decum uleiul execrabil ca si calitate. Ca sa fie treaba treaba masuram cantitatea de ulei scursa 25 de minute si ajungem "ambii amandoi", eu si baitul din service, ca lipseste intr-adevar 1L de ulei. Senzorul era in STAS deci nu puteam sa-l injur. Ce avem de facut il intreb pe inginerul de la service? Omul zice: hai sa incercam un Castrol nou aparut pe piata, despre care lumea zice numai de bine. Schimbam filtrul BMW OE din nou si punem acest ulei Castrol 5W40 FST. Ok zic, facem asa! Vine uleiul si filtrul, le punem, restez intervalul de service din nou si hai la drum. Recunosc faptul ca mi-a fost extreme de frica sa nu patesc din nou ceea ce patisem cu M52-ul. Ca sa-mi treaca nitel frica mai pun 2L de ulei in portbagaj de acelasi tip evident iar ziua urmatoare plec cu sotia si iubita ema fiica la un tur de vreo 5000 km prin "tara romaneasca". Am folosit motorul in toate modurile, mers normal, Kick-Down (doar cu motorul si cutia calde), turatii in M/S pana aproape de rosu. Dupa toate astea primul litru de ulei l-am adaugat dupa aproximativ 3600 km. Repet, aproximativ 3600 km. Dupa acesti primi 35000-3600 km, motorul cerea 1L la aproximativ 1500-1700 km parcursi.

Am folosit acest ulei vreo 2 schimburi dupa care am trecut la Liqui Moly 5W40 Top Tech 4100 la recomandarea cuiva. Inainte de a schimba uleiul cu Castrol am facut un Engine flush cu o solutie de flush tot de la Liqui Moly. Punem noul ulei si un adititv de imbunatatire a filmului si plecam cu masina. Dupa primii 1700-1800 km motorul cerea 1L de ulei. Nr de km parcursi pana la urmatorul L se mentine, deci pe undeva pe al 1500-1600 de km trebuia sa punem 1L de Liqui Moly.

Diferentele deci sunt clare: Castrolul mergea cu "film proaspat" pana la primul litru aproximativ 3600 km in timp ce Liqui Moly merge, cu tot cu aditivul adaugat, maxim 1600-1700 km pana la primul litru de ulei adaugat.

M52-ul avea probabil nevoie de segmentare, scotea fum albastru, specific consumului de ulei insa N52 nu scoate nici un pic de fum, probabil din cauza catalizatorului Euro4.

Sunt sigur ca nici N52-ul nu e in toate mintile lui in ceea ce priveste consumul de ulei, dar cert este faptul ca si uleiurile astea sunt "pe calitati" si ele, unele mai bune alte mai proaste iar altele exectrabile. Cred ca voi incerca un LL01 data viitoare in loc de LL04, posibil tot Liqui Moly dar LL01!

Numai bine domnilor!

Link to comment
Share on other sites

(...)

M52-ul avea probabil nevoie de segmentare, scotea fum albastru, specific consumului de ulei insa N52 nu scoate nici un pic de fum, probabil din cauza catalizatorului Euro4.

Sunt sigur ca nici N52-ul nu e in toate mintile lui in ceea ce priveste consumul de ulei, dar cert este faptul ca si uleiurile astea sunt "pe calitati" si ele, unele mai bune alte mai proaste iar altele exectrabile. Cred ca voi incerca un LL01 data viitoare in loc de LL04, posibil tot Liqui Moly dar LL01!

 

 

Uleiurile de motor sunt "pe calitati" in masura in care intelegi tipurile de ulei (semi-sintetic, sintetic) 5W30, 0W40, 5W40, 10W40..

LL01 respectiv LL04 nu are impact la benzina ci doar la motorina este recomandat LL04.

Considera mai intai curgerea uleiului la cald..., cum incalzesti motorul, totul prin prisma cat mai realista a uzurii motorului..

Link to comment
Share on other sites

Uleiurile de motor sunt "pe calitati" in masura in care intelegi tipurile de ulei (semi-sintetic, sintetic) 5W30, 0W40, 5W40, 10W40..

LL01 respectiv LL04 nu are impact la benzina ci doar la motorina este recomandat LL04.

Considera mai intai curgerea uleiului la cald..., cum incalzesti motorul, totul prin prisma cat mai realista a uzurii motorului..

Eu zic ca e un pic mai complicat de atat...mai ales la motoarele cu norma EURO4 si urmatoarele...

post-61088-0-64100900-1489061080_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.