Jump to content

Ulei motor ll01 sau ll04


Lazar stelian

Recommended Posts

52 minutes ago, Old Guy said:

" nu recomanda ce nu trebuie altora!" 

Poti cita unde recomand eu altora, cu motoare diferite si DPF ? 🙂

Stai linistit ca am grija sa vad.. 🤩

(Recomanzi LL01 pe considerente gresite.. si nici asta nu e bine)

Dar din nou fiecare e liber sa faca ce vrea si pica sub influienta unora care NU fac referinta la ce spune fabricantul.. iar voi doi ncu si "batranul" cam in categoria aceea intrati..

 

Singurul loc unde NU sunt de acord cu fabricantul si uleurile lui este ca nu o sa las in veci motorul sa analizeze prin sondele lui calitatea uleiului din motor si sa (astept) sa imi spuna ca trebuie schimbat uleiul!

 

De ce? Pentru ca nu conduc motorul non-stop sau aproape asa.. Doar in situatia asta functioneaza ce zice fabricantul. E atat de simplu.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Aha...

Eu am cam 270k si as putea ramane pe "30" pt ca il "suporta"  doar ca la ultimul schimb nu mi-a placut consistenta lui toptec 4600 scurs din baie. Nu "apa" era ci spirt ! Foarte fluid (motor incins)

Consum am pe Liqui Moly cam 100ml la 1000 km ...dar si uleiurile LM sunt recunoscute ca si "păpabile" in forja. In plus, pierd putin si intre motor si cutie, am gasit usor "transpirat" acolo dar inca nu ma agit.

Nu consumul ma ingrijoreaza ci fluiditatea aia a uleiului scos din baie. De acea am zis sa incerc un "40" si eu desi sound-ul motorului e chiar linistit.

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, bimmer90f30 said:

Stai linistit ca am grija sa vad.. 🤩

(Recomanzi LL01 pe considerente gresite.. si nici asta nu e bine)

 

Zi, bre, unde am scris, sa vad si eu. 😂

De ce e gresit sa utilizez un LL-01 pe un motor fara DPF, vandut cu LL-98 ? 

Edited by Old Guy
Link to comment
Share on other sites

Lasa ca recomand eu.

LL-01 e absolut potrivit si pt e90 al meu, 320d, m47, 2007 PT CA NU AM DPF si nu sunt conditionat de norma C3 !

 

Am mai spus-o si repet - uleiurile se mai pot impartii in 2 categorii:

- protectie maxima motor dar nu prea prietenoase cu mediul (de tip A3/B(3)4, TBN 10+

- conservatoare de energie, prietenoase cu mediul, eco pt ca asta-i "gluma" mondiala in trend dar protectie slaba motor (unde intra si C3, TBN de 6-7)

Nimeni din lumea asta nu e interesat sa te tina pe tine motorul 500k km ...tu trebuie sa tot cumperi, sa tot cumperi, sa consumi ! O masina iesita din garantie se considera calificata pt remat.

Edited by 13NCU
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Old Guy said:

Zi, bre, unde am scris, sa vad si eu. 😂

De ce e gresit sa utilizez un LL-01 pe un motor fara DPF, vandut cu LL-98 ? 

Bre batrane, am zis si ca te voi urmari.. 😉

Ncu, stiu eu ca tu te pricepi la cam toate uleiurile nu numai la alea care le RECOMANDA bmw care vai de mama lor ce le-o fi venit prin cap cand le-au clasificat.

Nici clasificate nu sunt bune.

Dar tot nu pot sa fiu de acord decat cu un inuman, bmw.

Link to comment
Share on other sites

Clasificarea "mea" nu o vei gasi pe internet pt ca e o privire de ansamblu asupra acestui domeniu. E mai mult o chestie "fie vorba intre noi"

Nimeni din lumea asta nu e interesat sa te tina pe tine motorul 500k km ...tu trebuie sa tot cumperi, sa tot cumperi, sa consumi ! O masina iesita din garantie se considera calificata pt remat.

Si in "cârdăsia" asta mondiala e prins si producatorul masinii tale, ca vrea, ca nu vrea...

Pe cutia mea de viteza scrie pe o tablita albastra ca uleiul nu se inlocuieste, e pe viata ! Si unii cred imbecilitatea asta pt ca dimineata cand se trezesc se inchina la manualul BMW.

Tot in manual se da ca e normal un consum ulei de 1 litru la 1000km - si "beamvistu" crede ! Adica daca in 10 mii km eu completez cu 10 litri ulei, cica e normal, e dat de fabrica.

...si doar antigel albastru G11 ....G12 roz strica masina ! Uite ca eu am pus G12 roz si maretul BMW nu tușește.

Am incalcat manualul ? Vai, sunt un rebel ...dar prefer fara "silicati, oxidanti si alte prostii". Adica cum, toata lumea automobilistica accepta G12, G12+ si G13 ...BMW nu.

Bine.

O poza cu tablita de pe cutia mea, e90, m47, 2007 - ulei pe viață, nu schimbati !

L-am schimbat si mi-a disparut boala de model cu agatatul tr.1 + cutie mai manevrabila si precisa.

IMG_20200606_112409 (1).jpg

Edited by 13NCU
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ncu, tu chiar n-ai observat ca, cu mine te contrazici sau ne contrazicem pe "specificitati"?

Normal ca sunt de acord cu 90% din ce spui aici. Doar cu alea 5-10% am probleme(le) mele. Parca vrei sa aluneci intentionat din logica mea.

Cam la fel si cu batr@nul. 😉

Tu de ce crezi ca tin la troaca mea, ca sa nu repar mai mult la prostiile facut de bmw dupa..

Asta cat mai pot si imi permit..

 

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Nu Bimmer, ai vazut, unde ai avut dreptate si logica, am scos palaria in fata ta ...dar uneori reusesti sa imi dai sentimentul ca prea esti legat de chichite stintifice. 

Ca ex - am pus un ulei bun ? Motorul suna ca o roaba cu bolovani desi are specificatia BMW si tu vi cu faze ca "uleiul nu se alege dupa ureche", ca sa vin cu dovezi de laborator.

Dupa cum spuneam candva, daca mai ti minte - ..."bimmer are nevoie de 4 specialisti care sa formeze o comisie care sa constate ca da, intradevar roata e dezumflata, deci ai o pana de cauciuc." Rigiditatea asta a ta pe undeva e de neinteles.

Si eu sunt un tip riguros, imi plac stiintele exacte, nu prea merg pe ce a zis unu si altu ...dar uneori parcarea bate manualul si vrand-nevrand a trebuit sa accept asta.

Automobilul din parcare, dincolo de costuri, l-a toti ne este drag si atata timp cat nu devenim sclavul lui, totul e ok

Despre "batranul" oldguy - doar felicitari ! A fost dispus sa incerce si ""altceva" , dincolo de "uzual".

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, 13NCU said:

Iti acord circumstante atenuante pt acel "poate" din fata, in rest afirmatia e doar folclor mioritic.

Eu cred ca la multi le scapa din vedere un aspec foarte important:

- scopul nu e sa nu-l consume, SCOPUL e SA AI UNGERE si RACIRE !

...dar romanu' isi freaca palmele fericit ca a trecut pe o marmelada si a scapat de "marea cheltuiala" de 1-2 litri ulei completat intre schimburi fara sa inteleaga ce a facut de fapt !

Ce a facut OldGuy ?

A trecut de la 5w30 la 0w40 - o miscare absolut inteligenta pe timp geros.

0w ii permite o pornire usoara si o lubrifiere rapida a motorului pe timp geros stiindu-se ca asta e momentul critic din viata unui motor.

"40" - ii da o mica consistenta in plus uleiului in fierbinteala, necesara motoarelor mai surmenate.

Aceeasi miscare o am in plan si eu, doar ca ma voi rezuma la trecerea de la 5w30 la 5w40, pe un A3/B4 si norma BMW LL-01 pt ca nu am DPF si fac ce vreau eu.

 

vezi ca poate fi 0w40 gem, viscozitate mare gen 15,4cst la cald și 98cst la rece. Neapărat sa te uiți la fisa uleiului. 

Sau poate fi un 0w40 super subțire 60cSt la rece și 7,5cSt la cald

facepalm-seriously.gif.2205b3560272d09db1f43b3092fcaf9a.gif

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, bimmer90f30 said:

Stai linistit ca am grija sa vad.. 🤩

(Recomanzi LL01 pe considerente gresite.. si nici asta nu e bine)

Dar din nou fiecare e liber sa faca ce vrea si pica sub influienta unora care NU fac referinta la ce spune fabricantul.. iar voi doi ncu si "batranul" cam in categoria aceea intrati..

 

Singurul loc unde NU sunt de acord cu fabricantul si uleurile lui este ca nu o sa las in veci motorul sa analizeze prin sondele lui calitatea uleiului din motor si sa (astept) sa imi spuna ca trebuie schimbat uleiul!

 

De ce? Pentru ca nu conduc motorul non-stop sau aproape asa.. Doar in situatia asta functioneaza ce zice fabricantul. E atat de simplu.

Salut, deci la M47 fara DPF cu 306mii km, care e mai recomandat Bmw LL01 sau LL04? Mulțumesc 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, gl01akg said:

vezi ca poate fi 0w40 gem, viscozitate mare gen 15,4cst la cald și 98cst la rece. Neapărat sa te uiți la fisa uleiului. 

Sau poate fi un 0w40 super subțire 60cSt la rece și 7,5cSt la cald

facepalm-seriously.gif.2205b3560272d09db1f43b3092fcaf9a.gif

...gl01... vezi ca ti-a scapat porumbelul ! 🤣

Inainte il chinuiai pe Bimmer cu 10W40 daca e bun in e91, pareai pierdut in spatiu si paralel cu uleiurile ...si acum o dai cu "cst" !

Aparent, poate ca pare un "razboi" intre mine si Bimmer dar nici prosti nu suntem.

Cine esti "gl01..." ?

Link to comment
Share on other sites

Si eu folosesc imagini de ansamblu asupra domeniilor si sint atent la motivatiile de fond, in ceea ce priveste recomandarile producatorilor. DPF-urile, LL-04 si W30 au aparut primordial ca urmare a politicii verde. Cand producatorii ma asigura de compatiblitatea retroactiva a produselor lor, devin sceptic. Cum s-a spus, parafrazez, nimeni din lanturile de productie, nu vrea ca masina mea veche sa mai circule sute de mii de km. Pe de o parte nu e profitabil pt ei, pe de alta contravine...verzelii. Logic, recomandarile lor vor gravita in jurul acestui binom. Ceea ce nu implica satisfacerea interesului meu. Ba adesea, contravine. 🙂

2 hours ago, gl01akg said:

vezi ca poate fi 0w40 gem, viscozitate mare gen 15,4cst la cald și 98cst la rece. Neapărat sa te uiți la fisa uleiului. 

Sau poate fi un 0w40 super subțire 60cSt la rece și 7,5cSt la cald

facepalm-seriously.gif.2205b3560272d09db1f43b3092fcaf9a.gif

Nu idealiza fisele tehnice. Din ce stiu eu, ele reprezinta valorile date de niste esantioane, la testare. Masura in care ceea ce ajunge pe rafturi, mai corespunde cu ceea ce a aparut in esantioanele de test, poate fi discutabila. 🙂

Link to comment
Share on other sites

Revin cu noutati. Dupa circa 800 km, mers urban si extraurban, viteze pana la 180 km/h, zeama belgiana sta corect pe joja. Vedem la vara, cand stresul termic isi va spune si el cuvantul. Deci, cel putin pana in prezent, desi am trecut de la o vascozitate mai mare la una mai mica, motorul nu papa noul ulei. 

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Old Guy said:

....desi am trecut de la o vascozitate mai mare la una mai mica, motorul nu papa noul ulei

La rece. Ca asta ai facut (cel putin in teorie) ...ai trecut de la 5w la 0w, adica un ulei mai subtire si mai pompabil in primele secunde/minute de la pornirea "de dimineata" acum iarna. Doar avantaje pt motor.

In schimb "pe forja" (tot teoretic) cu trecerea de la "30" la "40" ai marit usor vascozitatea. Nu ar trebui sa fie probleme.

La vara ? Pai cred ca atunci riscul e mai mic sa ti-l pape. De la prima cheie de dimineata deja uleiul are vreo 20-25° si temp va urca rapid la vreo 60-70 cand deja segmentii "inchid" prin dilatare.

Apreciez ca ne ti la curent cu experienta Wolf ...desi personal am o mica reticenta pt aceasta marca, si culmea, nu pt ca as fi auzit macar ceva de rau despre uleiurile lor de motor ci prin prisma unei experiente cu sortimentul lor de ulei 2T (adaos in motorina). Pt ca am incercat la un moment dat "sa ies de sub imparatia" Liqui Moly 2T incercand Wolf (la jumate de pret) ...dar si masina a spus PAS.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da, voi spune si despre experienta in Megane 2, 2.0 benzinar (asta e masina a doua). Cu ea merge sotia, cam putin, deci va dura ceva timp pana voi emite o opinie. Dilema mea e daca sa bag 5W40, ca pana acum sau sa bag 0W40 asta FE, de care sint tare multumit pana in prezent. Decid peste vreo 2-3 saptamani.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.