Jump to content

Ulei motor ll01 sau ll04


Lazar stelian
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

MĂŁ uitam pe site-ul Castrol sĂŁ vĂŁd ce ulei recomandĂŁ pentru mașina mea(E39 525d), și recomandarea lor este: Castrol EDGE Titanium FST C3 5W-30.

Am gĂŁsit o ofertĂŁ sĂŁ cumpĂŁr uleiul dar este Castrol EDGE Titanium FST 5W-30 LL

 

Care este diferența ĂŽntre C3 și LL ? Pot sĂŁ folosesc LL ĂŽn loc de C3 ?

Link to comment
Share on other sites

MĂŁ uitam pe site-ul Castrol sĂŁ vĂŁd ce ulei recomandĂŁ pentru mașina mea(E39 525d), și recomandarea lor este: Castrol EDGE Titanium FST C3 5W-30.

Am gĂŁsit o ofertĂŁ sĂŁ cumpĂŁr uleiul dar este Castrol EDGE Titanium FST 5W-30 LL

 

Care este diferența ĂŽntre C3 și LL ? Pot sĂŁ folosesc LL ĂŽn loc de C3 ?

 

Poti linistit ..ll (long life) e ceva mai avansat decat c3..adica e un tip mai nou de la castrol de ulei.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

LL-01, la masini fara filtru de particule. La cele fara DPF merge si vascozitatea la cald W40.

LL-04, la masini cu filtru de particule. La cele cu DPF, trebuie vascozitatea la cald W30.

A mea este Euro 3, fara DPF, deci bag norma mai veche si mai ieftina, LL-01.

Anul asta voi alege un 0W40 LL-01.

Edited by Old Guy
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da, de trei zile o ascult la prima cheie, dimineata. Imi place cum suna motorul. Date fiind temperaturile negative, porneste ceva mai repede si mai "in 4", mai rotund, ca sa zic asa, fata de precedentul ulei 5w30. Iar dupa cativa kilometri, parca urca mai usor in ture si mai putin zgomotos, la aceeasi pedala. Adica ceva ce experimentam la temperaturi mai mari, cu 5W30. Deci, cel putin pana in prezent, cred ca schimbarea vascozitatii a fost o idee buna. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Old Guy said:

Da, de trei zile o ascult la prima cheie, dimineata. Imi place cum suna motorul. Date fiind temperaturile negative, porneste ceva mai repede si mai "in 4", mai rotund, ca sa zic asa, fata de precedentul ulei 5w30. Iar dupa cativa kilometri, parca urca mai usor in ture si mai putin zgomotos, la aceeasi pedala. Adica ceva ce experimentam la temperaturi mai mari, cu 5W30. Deci, cel putin pana in prezent, cred ca schimbarea vascozitatii a fost o idee buna. 

Salut,

nu stiu ce sa spun vizavi de schimbarea vascozitatii, daca era nevoie de asa ceva sunt convins ca era stipulat in cartea tehnica a masinii, eu cred ca o sa constati ca-l papa repede, atat pe la motor cat si pe la turbina. Majoritatea nu cunoaste felul in care este conceput si testat un motor, orice modificare a componentelor sau a aditivilor folositi in functionarea lui, altfel decat a fost gandit si testat va duce probabil la anumite probleme de ordin tehnic.

Drumuri bune.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Old Guy said:

Pai, la M47, cel putin, BMW indica 4 vascozitati : 0W30, 0W40, 5W30, 5W40.
In astea 3 zile, i-am dat in goarna masinii si joja indica la fel, nivelul corect. 

Ai si vreo dovada cu afirmatia de mai sus?

Forumurile le exclud de data asta.

Prea ai fost direct si cert.

🤭

Vino tu cu informatiile tale, apoi vin si eu cu ale mele si comparam.

De accord?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Ai si vreo dovada cu afirmatia de mai sus?

Prea ai fost direct si cert.

🤭

Vino tu cu informatiile tale, apoi vin si eu cu ale mele si comparam.

 

Ce vrei sa compari Bimmer, iar te mananca de razboaie in on-line, cu link-uri si decupaje din manual si reviste ? Credeam ca ai inteles ca mecanica "reala", aia de sub capota e cam diferita de cea on-line, cea calduta, din tastatura din fotoliu.

Apreciez la OldGuy diferentierea facuta mai sus intre LL01 si LL04. Poate nu a motivat-o chiar complet ...dar poate nici nu era necesar. Cine stie, cunoaste !

Apoi am apreciat ca a reusit sa gaseasca un A3/B4 chiar pe 0W40, adica protectie maxima intr-o lume "zapacita" controlat cu  "ulei conservator de energie", adica vezi Doamne, C3 (vorbim aici fara DPF) dar cu protectia motorului lasata in iarba. In fond nici pe dracu nu intereseaza de motorul tau, tu trebuie sa cumperi, sa tot cumperi.

...si mai apreciez ca s-a extras din "imparatia" Castrol, un ulei care nu l-as baga in motorul meu nici daca mi l-ai da gratis.

Despre manualul BMW (cel putin la m47) ...scuze, dar daca as fi facut parte din echipa BMW marketing, l-as fi retras de pe piata cu scuzele de rigoare. Si majoritatea de pe aici stiu la ce ma refer.

 

In plus, uleiul lui OldGui are aprobarea BMW LL-01 ori presupun ca cei de la BMW nu au fost "fumați" cand i-au acordat lui Wolf 0w40 aprobarea asta.

 

...si Bimmer, spune-mi te rog ce ulei ai ACUM in motorul tau ? Presupun ca ai un BMW ...pt ca eu ma invart pe aici de vreo 2-3 ani dar nu stiu mai nimic despre masina ta, nu am intalnit mare lucru despre ea in scrierile tale.

Pe mine ma sti - functionez acum cu TopTec 4600 5w30 dar nu sunt multumit si astept primavara sa trec pe Leichtlauf HighTech 5w40. Nu am DPF dar si asta sti.

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, gl01akg said:

bimmer.. la M47, am în motor 10w40 LM MoS2, e bun uleiu ptr acest motor ? Masina are 306000km, nu stiu daca sunt reali. 

M-am uitat in tabelul gasit si NU scrie ca uleiul 10w40 e recomandabil. La diesel zice clar ca se foloseste LL04 cu atat mai mult cu cat daca masina are DPF.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Ai putina rabdare pana da Bimmer cu praf de ghicit pe globul de cristal... De unde sa stie cineva pe nevazute daca ai DPF pe masina ? 

...si 10W ala e o mizerie, mai ales acum iarna.

 

Bimmer, inca astept niste lamuriri despre masina ta si uleiul folosit ACUM.

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, gl01akg said:

bimmer am E91 Touring din 2006, nu știu sa am dpf pe mașină. O am cumparata din luna Septembrie din talcioc, omul era samsar de masini . 

Ești sigur ca are dpf? 

Daca citesti mai atent, eu nu am zis ca ai DPF sau nu.

Mai intreaba in stanga-dreapta.. mergi la un mecanic sa iti spuna daca are dpf. Sau uita-te in certificat. Tre sa scrie ce euro este.

tu ai pus ulei in motor dupa capul tau? Nu prea am citit nicaieri ca 10w40 e cel mai potrivit, mai ales ca avem o clima destul de "racoroasa" iarna.

Eu am mult mai multi km si pun 5W40.

Link to comment
Share on other sites

a pus un mecanic uleiul ala,a zis ca are km... si ca e mai bine 10w40 ca nu mai e la tinerete.

Ti-am dat pe pm seria vin.  Este Euro 4

Sub masina s-a uitat un lucrator de la evacuari in atelier,zice ca nu este fizic acolo.

 

Gazele pe esapament nu put,nu ma ustura ochii cand stau in spatele masinii.

Edited by gl01akg
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, 13NCU said:

sleepy-tired.gif.243095e1e802fe588cd6f83122bc58ee.gif

Voi alegeti vascozitatea in fct. de nr. de km ...sau in fct. de starea motorului ? 🤣

Starea motorului desigur.

El pune dupa cum i-a spus mecanicul. Deci a ales mecanicul pentru el, dupa ce/cate stie mecanicul acela despre motoarele BMW.

..Poate ca un indicator de trecere la ulei mai gros ar trebui sa fie consumul de ulei, dar gl01akg nu a reclamat ca asta s-ar intampla.

Cu toate ca nici consumul, dupa altii mai destepti sustin ca, consumul de ulei poate sa fie prin alte parti decat pe la segmenti!

Fiecare face ce vrea si ce crede ca cunoaste despre masina in posesie.

Dar sunt cam nelamurit de ce a trebuit sa ma citezi.

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, gl01akg said:

 

Am 700 km cu uleiul 10w40 mos2, nu consuma 🙂

Nu mai conteaza. Cunostintele noastre despre ulei si toate cele ce se intampla intr-un motor si pe langa motor, difera de la om la om, de la mecanic la mecanic, DAR daca vrem sa fim cel mai bine informati acele informatii le luam in primul rand din materialele tehnice produse de fabricant. Apoi particularizam in functie din nou de pricepere si experienta.

Atat am vrut sa intelegi. Acestea sunt lucruri general valabile si recomandabil sa nu uitam niciodata structura sau modul de analiza sau REFERINTA. Mai mult nu pot explica pentru ca dam in alte lucruri si devine altceva decat ce vreau sa se intample.

 

Edited by bimmer90f30
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce ulei aveam pus in motor,era negru. Filtrul de ulei era deformat la demontare, si el era negru imbacsit.

Nu stiu daca am dpf, cred ca la primavara trec pe 5w40, sa fie uleiu proaspat . Pana atunci mai spala motoru uleiu asta 10w40.

Edited by gl01akg
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, bimmer90f30 said:

Ai si vreo dovada cu afirmatia de mai sus?

Nu, nu am vreun citat oficial sau o poza de manual.

Pt mine, am doua tipuri de dovezi : ce am citit de-a lungul timpului despre subiect si discutii directe cu utilizatorii acestor vascozitati. 

Acum pun eu intrebarea : ai vreo dovada ca afirmatia mea e gresita ? 🙂

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.