Jump to content

4.000 km cu X1 sDrive 1.8i (F48)


Romulus
 Share

Recommended Posts

Am facut recent 4.000 km cu un X1 sDrive 1.8i (F48). Da, da! Tractiune fata. Si motor 1.5l benzina in 3 cilindri, biturbo. Si cutie automata cu doua ambreiaje.

 

Desi tractiunea fata e un mare minus, si desi pare submotorizat, motorul asta impreuna cu aceasta cutie asta au facut minuni. Sigur se simte ca nu e un BMW traditional. Eu am facut distante lungi dar pentru distante scurte si parcari rapide e un mic BMW incredibil. Incapator, agil si as spune chiar sprintar si nu glumesc, chiar daca simti ca rotile din fata iti smulg volanul din mana la accelerari puternice. E o senzatie pe care nu am mai avut-o de multa vreme si mi-am amintit de ce nu imi place nici xDrive. Cu toate astea, per total, mi-a placut extrem de mult. Pentru oras, pentru o familie tanara, pentru o femeie, este nemaipomenita si nu trebuie ignorata motorizarea care pe hartie pare dezamagitoare, dar impreuna cu etajarea si functionarea cutiei, fac realmente minuni.

 

Se poate depasi sportiv, se poate merge comod, are tinuta de drum mult peste ce am crezut initial. Consuma corespunzator, desi la cum am mers eu, linistit 7,2 l/100km si mers vioi 10,3 l/100km.

 

Supriza mare a fost ca toti cei care au vazut-o, o apreciaza mai mult ca pe F10 din toate punctele de vedere. E la moda mini-SUV-ul.

 

Merita un drive-test!

 

20180221_092328.jpg

20180129_163723.jpg

 

Ambele masini sunt proprietatea BMW AG, cu multumiri BMW Group Romania si Automobile Bavaria. Cu cea albastra (xDrive 2.0d) am facut doar cateva sute de km prin Bucuresti. Cu cea alba (sDrive 1.8i) 4.000 km prin tara. Ambele cu pachet M cea albastra mai bine dotata (HUD, Steptronic Sport, etc).

Link to comment
Share on other sites

1.8i dar el este de 1500cc :D ... Am impresia ca denumirile astea sunt date asa, sa nu zica astia mai necunoscatori ca BMW a luat-o complet razna :))))

 

Bah sa vezi ce BMW mi-am tras , un X1 1.8i .... Da, si cum este ? ... Bah, master , are motor de 1500cmc si tractiune fata .... Pai ala nu este X si nici BMW .... :hyper:

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Eu am avut in decembrie in drive test un X1 18d xDrive tot cu pachet M si o gramada de dotari, automat, am fost foarte multumit, am luat masina la 3500 km si am dus-o inapoi aproape de 8000 km, in timpul acela mergeam in paralel cu un Q5 stiu ca nu sunt aceasi categorie dar dupa 400 km in X1 deja te durea spatele...poate si din cauza ca am 191 cm si 85 kg dar nu sunt singurul care s-a plans....+ ca in spate e infernal sa stai..eu n-am reusit Edited by ckh
Link to comment
Share on other sites

Eu am avut in decembrie in drive test un X1 18d xDrive tot cu pachet M si o gramada de dotari, automat, am fost foarte multumit, am luat masina la 3500 km si am dus-o inapoi aproape de 8000 km, in timpul acela mergeam in paralel cu un Q5 stiu ca nu sunt aceasi categorie dar dupa 400 km in X1 deja te durea spatele...poate si din cauza ca am 191 cm si 85 kg dar nu sunt singurul care s-a plans....+ ca in spate e infernal sa stai..eu n-am reusit

 

Confirm, are suspensia foarte dura. Mai dura decat la un F10. De aici si tinuta de drum.

 

Eu am avut in decembrie in drive test un X1 18d xDrive tot cu pachet M si o gramada de dotari, automat, am fost foarte multumit, am luat masina la 3500 km si am dus-o inapoi aproape de 8000 km, in timpul acela mergeam in paralel cu un Q5 stiu ca nu sunt aceasi categorie dar dupa 400 km in X1 deja te durea spatele...poate si din cauza ca am 191 cm si 85 kg dar nu sunt singurul care s-a plans....+ ca in spate e infernal sa stai..eu n-am reusit

 

Eu am reusit si am 187. Altfel cum ti s-a parut?

Link to comment
Share on other sites

Confirm, are suspensia foarte dura. Mai dura decat la un F10. De aici si tinuta de drum.

 

 

 

Eu am reusit si am 187. Altfel cum ti s-a parut?

 

O masina ok, stii cum e, te incanta ideea de nou, desi avea doar 143 cp se simtea destul de ok pe depasiri, probabil e destul de usoara, nu m-am uitat ce greutate are dar una peste alta mi s-a parut o masina interesanta.

Link to comment
Share on other sites

Asa am spus si eu, dar nu doar ca are 1.5l are TREI cilindri!

 

Crede-ma, pe masina asta conectat la cutia cu doua ambreiaje, fata de 218 CP pe F10 525d steptronic, diferenta e greu de crezut de mica.

Cu tot respectul, nu poți compara X-ul de mai sus cu 525d.

Și din nou cu tot respectul, și loganul nou merge bine.

OPaul are mare dreptate!

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu eu, X1 18d xDrive are 150 CP, nu 143. Bine, nu ar fi mare diferenta, dar sunt 150.

 

Ai dreptate, am omis ca este motorul de ultima generatie respectiv 150cp/190cp...greseala mea! :D mersi.

Edited by ckh
Link to comment
Share on other sites

Am avut la drive un X1 F48, aproximativ 1000 km, diferente fata de modelul E84 sunt, dar sunt si plus si minus. Arata mult mai bine la interior, dar scaunele sunt mai incomode la modelul nou. Modelul vechi parca sta mai bine pe strada la viteza mare, zgomotul interior parca a mai scazut un pic dar nu semnificativ. Legat de cel tractiune fata, eu nu prea ma impac cu ideea, fiind si obisnuit cu Xdrive care te ajuta mai ales pe umed si zapada. Legat de design x1 trebuie sa aiba acel ceva sa il cumperi, atat modelul F48 cat si cel E84.

Totusi nu m-a convins sa trec la F48 si sa ma despart de E84 care a facut venerabila cifra de 100.000 km.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mai stii ce numar de inmatricularea avea cel albastru? Cumva B-470-BMW?

 

Am facut recent 4.000 km cu un X1 sDrive 1.8i (F48). Da, da! Tractiune fata. Si motor 1.5l benzina in 3 cilindri, biturbo. Si cutie automata cu doua ambreiaje.

 

Desi tractiunea fata e un mare minus, si desi pare submotorizat, motorul asta impreuna cu aceasta cutie asta au facut minuni. Sigur se simte ca nu e un BMW traditional. Eu am facut distante lungi dar pentru distante scurte si parcari rapide e un mic BMW incredibil. Incapator, agil si as spune chiar sprintar si nu glumesc, chiar daca simti ca rotile din fata iti smulg volanul din mana la accelerari puternice. E o senzatie care nu am mai avut-o de multa vreme si mi-am amintit de ce nu imi place nici xDrive. Cu toate astea, per total, mi-a placut extrem de mult. Pentru oras, pentru o familie tanara, pentru o femeie, este nemaipomenita si nu trebuie ignorata motorizarea care pe hartie pare dezamagitoare, dar impreuna cu etajarea si functionarea cutiei, fac realmente minuni.

 

Se poate depasi sportiv, se poate merge comod, are tinuta de drum mult peste ce am crezut initial. Consuma corespunzator, desi la cum am mers eu, linistit 7,2 l/100km si mers vioi 10,3 l/100km.

 

Supriza mare a fost ca toti cei care au vazut-o, o apreciaza mai mult ca pe F10 din toate punctele de vedere. E la moda mini-SUV-ul.

 

Merita un drive-test!

 

post-22-0-11003200-1528716148_thumb.jpg

post-22-0-56140800-1528716147_thumb.jpg

 

Ambele masini sunt proprietatea BMW AG, cu multumiri BMW Group Romania si Automobile Bavaria. Cu cea albastra (xDrive 2.0d) am facut doar cateva sute de km prin Bucuresti. Cu cea alba (sDrive 1.8i) 4.000 km prin tara. Ambele cu pachet M cea albastra mai bine dotata (HUD, Steptronic Sport, etc).

Link to comment
Share on other sites

Am facut recent 4.000 km cu un X1 sDrive 1.8i (F48). Da, da! Tractiune fata. Si motor 1.5l benzina in 3 cilindri, biturbo. Si cutie automata cu doua ambreiaje.

 

Motorul B38A15M0, e identic cel de pe "Mini Cooper", si nu e biturbo.

Singura turbina nici macar twinscroll nu e.

 

Ca pret e aproape de sDrive18d Automat (2000€ diferenta?). Care are cuplu simtitor mai mare si cutia automata cu convertor hidraulic si 8 trepte, peste cea cu doua ambreiaje (parerea mea).

Asa ca eu sincer nu ii vad rostul si nu stiu cine ar opta pt 18i cand poti avea 18d la aproape aceeasi bani.

Link to comment
Share on other sites

Ma indoiesc ca pe motorul de 1.5 l benzina, poti pune cutia automata cu convertor de cuplu normala de la BMW, si daca o chiar pui, ma indoiesc ca va fi mai buna decat cea cu doua ambreiaje. Cutia de pe masina asta a facut ca motorul asta asa mic sa fie chiar sprinten pe masina. Nu cred ca exista alta solutie tehnica sau care sa dea rezultate mai bune.

 

Cat despre benzina vs. diesel in anul 2018 si viitor, nu cred ca are sens sa discutam. Clar piata vireaza spre benzina.

Link to comment
Share on other sites

Ma indoiesc ca pe motorul de 1.5 l benzina, poti pune cutia automata cu convertor de cuplu normala de la BMW, si daca o chiar pui, ma indoiesc ca va fi mai buna decat cea cu doua ambreiaje. Cutia de pe masina asta a facut ca motorul asta asa mic sa fie chiar sprinten pe masina. Nu cred ca exista alta solutie tehnica sau care sa dea rezultate mai bune.

 

Cat despre benzina vs. diesel in anul 2018 si viitor, nu cred ca are sens sa discutam. Clar piata vireaza spre benzina.

 

Am spus: combinatia 2litri diesel/350Nm si cutia automata cu convertor e superioara celei benzina 1,5l/220Nm si dublu ambreiaj: acceleratie, viteza maxima, consum, confort, reprize.

Apoi: poti sa te indoiesti cat vrei, pe acest motor BMW/Mini avea si are o cutie automata cu convertor, 6 trepte, de la Aisin (Mini Cooper, Seria 1, etc). Aceeasi cutie au pus-o si pe Mini Cooper JCW, deci ma gandesc ca e "normala" destul pt ei.

 

Ce nu ma indoiesc este ca pe un mic SUV de 1600kg plus (sofer, pasageri, bagaje poate), chiar si de la BMW, o cutie cu doua ambreiaje cuplata cu un motor de cilindree mica si cu doar 220Nm (care trebuie sa care de la 1600kg in sus) este complet inferioara uneia cu convertor hidraulic cuplata la un motor cu un cuplu mult mai mare.

Faptul ca te-a zgaltait si a schimbat "sport" cu smucituri, nu inseamna ca obiectiv masina e mai sprintena. E doar o chestie subiectiva, care dupa cateva ore de hatza hatza iti trece. Mai nou chiar si BMW trece la modele sport la cutii automate "normale", vezi M5 sau Z4 G29

 

 

Iar despre diesel, nu cred ca dispare el chiar asa usor. Cei care conduc sute de mii de km pe an au nevoie de el si camioanele de mare tonaj la fel. In plus, fa un sondaj aici pe forum, sa vezi cati au diesel si cati si-ar lua un diesel.

Eu unul, daca as fi dupa un X1, as alege 18d in detrimentul lui 18i. Si clar, cutia automata cu convertor. Diferenta e de la cer la pamint.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

aceast motor are o singura turbina si cutie ZF8 cu convertizor de cuplu. modelul este 8HP30

 

si la mine pe capacul motorului, cat si pe capacul de la acest X1, scrie twincharge. e doar o modalitate bmw de a pacali clientii neavizati.

 

btw, cutia cu dublu ambreiaj schimba treptele mai repede decst cea torque convertor. si are si pierderi mai mici de putere, in teorie la fel cu cea mecanica

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Si totusi, mai stii ce numere avea masina albastra?

 

Pot cauta in fotografii. De ce?

 

Am spus: combinatia 2litri diesel/350Nm si cutia automata cu convertor e superioara celei benzina 1,5l/220Nm si dublu ambreiaj: acceleratie, viteza maxima, consum, confort, reprize.

Apoi: poti sa te indoiesti cat vrei, pe acest motor BMW/Mini avea si are o cutie automata cu convertor, 6 trepte, de la Aisin (Mini Cooper, Seria 1, etc). Aceeasi cutie au pus-o si pe Mini Cooper JCW, deci ma gandesc ca e "normala" destul pt ei.

 

Ce nu ma indoiesc este ca pe un mic SUV de 1600kg plus (sofer, pasageri, bagaje poate), chiar si de la BMW, o cutie cu doua ambreiaje cuplata cu un motor de cilindree mica si cu doar 220Nm (care trebuie sa care de la 1600kg in sus) este complet inferioara uneia cu convertor hidraulic cuplata la un motor cu un cuplu mult mai mare.

Faptul ca te-a zgaltait si a schimbat "sport" cu smucituri, nu inseamna ca obiectiv masina e mai sprintena. E doar o chestie subiectiva, care dupa cateva ore de hatza hatza iti trece. Mai nou chiar si BMW trece la modele sport la cutii automate "normale", vezi M5 sau Z4 G29

 

 

Iar despre diesel, nu cred ca dispare el chiar asa usor. Cei care conduc sute de mii de km pe an au nevoie de el si camioanele de mare tonaj la fel. In plus, fa un sondaj aici pe forum, sa vezi cati au diesel si cati si-ar lua un diesel.

Eu unul, daca as fi dupa un X1, as alege 18d in detrimentul lui 18i. Si clar, cutia automata cu convertor. Diferenta e de la cer la pamint.

 

Dimpotriva, o asa cutie nu "zgaltie" deloc, trebuie sa conduci masina sa intelegi. Si nu are cum sa stea in fata unui 2.0l diesel cu orice cutie, n-a spus nimeni asta. Am spus doar ca e o placere avand in vedere 1.5l, de la care te astepti sa fie un melc. E orice, doar melc nu.

 

aceast motor are o singura turbina si cutie ZF8 cu convertizor de cuplu. modelul este 8HP30

 

si la mine pe capacul motorului, cat si pe capacul de la acest X1, scrie twincharge. e doar o modalitate bmw de a pacali clientii neavizati.

 

btw, cutia cu dublu ambreiaj schimba treptele mai repede decst cea torque convertor. si are si pierderi mai mici de putere, in teorie la fel cu cea mecanica

 

Confirm. Schimba fulgerator si fara nici un fel de zmucitura, e jumatate greutatea unui ZF si se imperecheaza cu un asa motor mic ca un vis de primavara. Trebuie facut un drive-test pentru a intelege. Mini nu am condus niciodata spre rusinea mea.

Link to comment
Share on other sites

@ Romulus.

 

LATER EDIT. am mai cercetat si am devenit nesigur asupra textului initial. rezolvam dilema astfel: daca cutia acestei masini despre care spui avea 8 trepte, atunci este ZF8, daca avea 7, atunci este cu dublu ambreiaj.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Nordschleife, ce ai spus in postarea #20 cred ca foarte multi stiu deja. Aici nu vorbim de motoare puternice de cilindree mult mai mare, motoare diesel.. s.a.m.d.

Modelul prezentat de Romulus a fost descris cat se poate de bine. E vorba de o masina "sprintena" de oras, un SUV de oras(!) in caz ca nu stiai SUV-urile sunt la moda(!) iar BMW vrea sa vanda cat mai mult si tinta fiind femeile care, ghici ce(?), le plac SUV-urile mai mult decat barbatilor!

 

@ Romulus, piata "vireaza" spre benzina PENTRU CA SUNTEM FORTATI, pentru ca vor altii cu adevarat sa nu "poluam"!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

[...]E orice, doar melc nu.

e un melc turbo! :laugh:

 

turbo-3d-2013-povestea-melcului-care-viseaza-sa-7111816076e60be20f-940-0-1-95-1.jpg

 

ONTOPIC:

 

am condus F48-ul si cu xDrive (in varianta 2.0d automat) si cu sDrive (in varianta 1.8i manual) si ii inteleg incantarea lui Romulus... nici eu si nici el nu suntem tocmai usurei, asa ca agilitatea masinii te poate surprinde destul de placut ... eu unul am fost impresionat de faptul ca, desi are tractiune fata, la kick-down, masina nu iti trage volanul din mana, cum se intampla la alte modele cu tractiune fata...

 

plus ca in accelerare (care este chiar puternica la ambele motorizari), masina nu iti provoaca sentimentul de "mers pe sarma" ci se duce frumos, liniar, ca si un motor de mare putere...

 

pe scurt, e misto !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.