Jump to content

Sfaturi achiziție F10


ravenlord

Recommended Posts

Si eu zic sa astepti G30 (am sugerat mai sus si mi-am luat niste minusuri, dar nu-i bai). ðŸËĹ 

Sotia ta are dreptate; eu as investi cei aproape 40k pe care vrei sa ii inchizi intr-o masina, in ceva care sa produca (o garsoniera se inchiriaza cu 200-250 in Buc). In 2019 vei lua g30 probabil la banii pe care vrei sa ii dai acum pe f10. Poti lua atunci leasig pe care sa ti-l acoperi partial cu banii din investitie (la care NU pierzi bani), si tot iesi mai bine de oriunde privesti. F10 este deja o masina care nu se mai produce, iar aproape 40k sunt bani. Orice pui acum in masina, vei pierde intr-un an. Sigur, daca esti dispus sa pierzi 10k intr-un an, si faci relativ repede banii, atunci go for it.

Ce ti-am zis e valabil daca ai deja cei 38k. Daca ii ai din credite, nu conteaza.

Bafta!

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Sunt de acord cu ce a zis colegul @mcliviu. E clar ca din aproape 40k nu iti poti lua si masina si o garsoniera, deci un leasing platit cu chiria obtinuta de pe garsoniera e o varianta mult mai inteligenta. Masina se devalorizeaza pe zi ce trece, pe cand o garsoniera nu.

 

Daca as fi in locul tau, as merge ori pe G30 luat in leasing din retea BMW prin Premiul Selections sau un F10 in aceleasi conditii, dar mai ieftin, pana in 25k sa zicem. Mai triezi din optiuni si aia e.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

frate-miu face calcule dintr-astea super rationale, cat si ce pierde, ce castiga si la final te trezesti ca anii trec si doar ai facut calcule despre cum e mai bine si ti-ai lasat propriile dorinte si emotii pe locul doi.

 

pune frumos banii in buzunar si mergi si ia un G30. pt cumparatorul care are 35k in buzunar, F10 gata, e o masina veche, demodata, depasita tehnic, o au toti lautarii, nu e nicio mandrie, se gasesc la kilogram cu sute de mii de km si 15k euro. nu e nicio diferenta intre una de 15k euro si a ta de 35k euro, in ochii tai si ai privitorului. daca tot ai o suma consistenta, mergi si ia-ti ceva care sa te mangaie pe suflet. cu anii acestia nu te mai intalnesti.

pt cel care are 20k in buzunar, F10 da, e o masina buna.

 

nu intentionez nicio secunda sa lezez pe careva, ci doar e o idee proprie. la momentul in care mi-am comandat eu masina, in aceeasi bani luam F10 530xd din stoc, noua. nicio secunda nu am luat in calcul a doua varianta.

 

cand mi-a fost livrata masina in martie 2017, intrau in vorba cu mine la semafor de la soferi de camion pana la soferi de S klasse.

 

 

si apropos, peste 4 ani, G30-ul il vinzi cu 25.000 euro. F10 pe care dai azi 35.000, peste 4 ani il vinzi cu 15.000 euro. fa un calcul.

Edited by edit
  • Like 9
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mersi de răpunsuri. Cum am zis grabă nu e neapărat, banii îi am (și rezerve suficiente, și venituri cât să nu mă "ruineze" financiar neprevăzutele). G30 la dotările căutate încă nu prea am văzut. Și 80-90k cât e una oarecum bine dotată e totuși în afara bugetului (adică m-ar trimite soția să dorm în ea dacă aș sugera așa ceva :D). Limita mea psihologică e undeva la 600 eur/lună (care include devalorizare, casco, asigurare, impozit, eventuale cheltuieli ce pot prevede gen revizii, cauciucuri, frâne, consumabile etc) calculat pe vro 8 ani estimativ cât aș ține mașina.

Mulți o să întrebe de ce Casco (ceea ce la mașini non-premium aș întreba la fel). Dar la noi la cum se fură de pe mașini...

în fine asta ar fie cam un cost total de 55-60000 pe cei 8 ani (mașina probabil atunci va valora în jur de 6-8000).

Legat de leasing, am crescut în spiritul să mă feresc de credite. Iar în imobiliare nu m-aș băga acum, mi se par prețurile umflate. Apartament luat anul trecut cu 52k (finalizare oct 2018) acum aș putea vinde cu lejer cu 65000. În fine, probabil voi mai sta pe tușă, mai alerg e46-le. Stă fain în curbe cu noile amortizoare sport, chiar dacă nu prea are dotări.

Daca as fi in locul tau, as merge ori pe G30 luat in leasing din retea BMW prin Premiul Selections sau un F10 in aceleasi conditii, dar mai ieftin, pana in 25k sa zicem. Mai triezi din optiuni si aia e.

Triat din opțiuni nu e opțiune. Știu că unele sunt mofturi (gen scaune ventilate, night vision - clar - deși la câte vaci și altele se perindă pe Brașov-Câmpulung pe unde umblu mai des...), dar vara pielea chiar mi se pare execrabilă și aparent tapițeria normală nu mai e la modă.

Edited by ravenlord
Link to comment
Share on other sites

nu exista sa ai masina noua sau aproape noua fara sa ai casco.

Nu, peste 8 ani, o astfel de masina care azi e peste 80k noua, va valora aproape 15k.

 

seria 5 F10 din 2010, practic din primul an de cand a aparut, cam asa se vinde in ziua de azi. 13.000 alea mai lesinate si mai distruse, 15.000 alea cu motor mai mare, mai bine accesorizate si km mai putini.

 

o masina dintr-o generatie mai veche, trebuie vanduta la maxim un an dupa ce a aparut urmatorul model.

 

dpmdv, cine avea F10 si voia sa o vanda, trebuia sa scape de ea in 2017 sau cel mult 2018, dupa 2018 devalorizarea fiind fantastica pt ca vor aparea G30 sh la preturi bune

 

pt optiunile pe care le vrei tu, tre sa bagi mana adanc in buzunar si f putin probabil sa gasesti una sh configurata astfel.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

MașinĂŁ nouĂŁ clar nu meritĂŁ, desi aș avea 10-15% reducere parcĂŁ (care probabil oricum e marja lor de negociere). PĂŁi și dacĂŁ de la 80000 ajungi ĂŽn 8 ani la 15000 (-65000), nu mai bine ajungi de la 35000 la 6000 (-29000) ĂŽn 8 ani? Nu mai trebuie sĂŁ agĂŁț nimic, vreau o mașinĂŁ bunĂŁ și sigurĂŁ pentru familia mea și anumite dotĂŁri le simt mai importante decât sĂŁ mĂŁ pot lĂŁuda cĂŁ am ultimul model.

 

Apropo noua generație, pĂŁrerea mea este cĂŁ finalul de generație ĂŽntotdeauna e mai fiabil decât ĂŽnceputul de generație. DacĂŁ ar fi de luat G30, cred cĂŁ aș sta cam 3-4 ani sĂŁ vĂŁd ce probleme are, deci tot acolo ajung.

Link to comment
Share on other sites

La banii astia nu merita motor sub 3000,nu as lua in viata mea masina de 30-40 de mii de euro cu motor de 2000.

Are și 2l avantaje. Impozit și asigurare mai mici (cam 1000 de euro pe an). Pe 5-8 ani se adunĂŁ. Acuma depinde și cum câștigi banii, dacĂŁ prin ĂŽnvârteli, imobiliare etc., poate nu conteazĂŁ detaliile, dar când muncești pentru ei 8 ore pe zi, 5 zile pe sĂŁptĂŁmânĂŁ, banii au altĂŁ valoare. Și dacĂŁ ĂŽți permiți ceva, nu ĂŽnseamnĂŁ și neapĂŁrat cĂŁ e ĂŽnțelept...

Edited by ravenlord
Link to comment
Share on other sites

2600. Și problema nu e dacĂŁ ĂŽți permiți, sau nu, ci de cumpĂŁtare. Ăn principiu 190 de cai ajung ĂŽn România la majoritatea depĂŁșirilor și ĂŽn celelalte mai bine nu te bagi. Și cu diferența de 1000 de euro per total la asigurare și impozit, bagi 1000 de l de combustibil. Ăn fine, dacĂŁ gĂŁsesc una care ĂŽmi place foarte mult, n-o sĂŁ mĂŁ dau ĂŽnapoi doar din cauzĂŁ cĂŁ e motor de 3l, dar ĂŽn mod inevitabil trebuie sĂŁ intre și asta undeva ĂŽn calcule.

Apropo, discuția asta ĂŽmi amintește de 2006 când am luat primul 320d, cĂŁ vai sacrilegiu, cum sĂŁ ĂŽți iei BMW cu motor sub 4l și diesel pe deasupra. CĂŁ vai motorul benzinĂŁ aspirat e sfânt. E, uite cĂŁ nici nu mai face BMW motoare aspirate. Și nici prea multe benzinare nu vinde.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Și cu diferența de 1000 de euro per total la asigurare și impozit, bagi 1000 de l de combustibil.

 

Nu are cum sa fie asa diferenta, e mult mai mica. Eu am un F10 530d, impozitul a fost 1920 lei si asigurarea pe un an 550 lei la Generali.

 

La asigurare tine de istoricul fiecaruia, de varsta, de clasa bonus malus si mai putin de cilindree. Posibil daca ai motor de 4-5l sa fie mai mare, dar diferenta data de cilindree la 2.0 vs 3.0 e foarte mica, as zice 50-100 lei.

 

Am prieteni care platesc mai mult asigurarea la 1.9/2.0 decat eu la 3.0. Sunt alte lucruri care conteaza cand vorbim de asigurare.

 

edit: Vad esti in Brasov, acolo e 2050 lei impozitul pe an la un motor de 3.0 daca e platit integral pana in 31 martie.

 

Poti sa calculezi aici impozitul: www.calculweb.net/impozit-auto/ .Difera in functie de judet.

Edited by dragos1801
Link to comment
Share on other sites

Acuma istoricul bonus mall se transmite pe cnp. Indiferent de ce masina cumperi.

Ca si colegi de mai sus dar si ca detinator de 2l si 3l pe f10 recomand si eu 3.0

Este alta mancare, o siguranta mai buna in trafic chiar daca zici ca sunt suficienti 190, o fiabilitate mult mai buna a motorului de 258cp, sunetul superb in sarcina a motorului si multe altele.

Desigur daca nu ai condus macar 100km sa simti acel feeling nu poti sti exact daca merita sau nu 3L.

Link to comment
Share on other sites

M550 ĂŽl cam exclud. Vorba ta, nu vreau sĂŁ știu cât costĂŁ reparațiile... Limita psihologicĂŁ la mine e 100000km. Dar dacĂŁ iau, o sĂŁ ĂŽncerc cu cât mai puțini km, clar. Probabil cĂŁ pot renunța la night vision, la suspensie adaptivĂŁ și clima ĂŽn 4 zone, atunci teoretic și seria 3 se poate lua ĂŽn calcul. Practic la prețul se seria 3 sh pot lua mazda 6 nouĂŁ echipare Revolution (care din 2018 hud, cruise adaptiv, blind spot detection, surround view) cu motor 194 aspirat. Trist e doar cĂŁ e tracțiune fațĂŁ.
Link to comment
Share on other sites

compromisul perfect e 525d - cu conditia sa gasesti una la care a fost deja schimbata turbina mica; e diferenta considerabila intre cum trage 520d si 525d, motorul cu doua turbina are plaja de cuplu mult mai larga, si cuplul maxim mai sus (in jur de 3000 de ture) - masina se simte mult mai vivace.

inainte am avut un f31 320xd manual resoftat la ~220cp, si pot spune ca 525xd trage mai bine la peste 90kmh, in modul sport cu cutia pe sport (probabil ca si cutia automata ajuta, avand 8 rapoarte) - desi diferenta de greutate este de ~300kg; a fost o placere drumul Bucuresti - Salonic, 7h condus efectiv (fara sa trec vreodata de 160kmh) - in plaja de viteza 90-150 kmh masina trage senzational, depasirea oricarui tir e joaca de copii.

 

clar, motorul de 3l e ce trebuie - dar doar pentru cine vrea sa isi asume costurile suplimentare legate de impozit, consum putin mai mare (+1-2l la 530), etc - cum a zis un coleg mai sus - in jur de 1.000 euro pe an.

 

intre 530 si 535 e diferenta sensibila la costurile de exploatare - 535 consuma cu 1-2l in plus fata de 530 (are rapoartele mai scurte la cutie), costuri mai mari la consumabile (discuri, placute, etc), piese mai scumpe (deh, e 535), masina e expusa la uzura mai mare (in primul rand provocate de disiparea caldurii, daca mergi forjat cu ea); 530 e mai mult decat suficient pt drumurile din romania; daca 258cp nu sunt suficienti, mergi la Dragos sau la Ginel si o resoftezi la ~300cp.

 

legat de rulaj - eu calculez in felul urmator: tin masinile cam 3 ani, si prefer sa nu trec de ~200k km cu ele (incepi sa schimbi diverse consumabile la ea); fac aproximativ 15-20k pe an, deci cam 50-60k in 3 ani - asa ca le cumpar cu ~150-160km.

si in cazul tau - depinde mult cati km faci anual si cati ani vrei sa o tii;

- daca mergi 40k pe an si o tii 5 ani, e mult sa o iei cu 100k rulaj anterior, mai bine iei o masina noua.

- daca mergi 20k anual si o tii 4 ani, o poti lua linistit cu 120k km, samd

Edited by wolfenstein99
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

pana la urma masina noua e masina noua, nu se compara cu masina sh (poate doar cu una pana in 20-30 de mii de km) 194cp aspirat, este super bun la intretinere, nu are ce sa se strice, nu are turbine, probabil ca te va tine cat toata durata de viata a masinii. Si sincer, nu stiu ce faci cu tractiunea spate, la un 320d, sau 520d e chiar enervanta. Nu e suficienta sa te distrezi cum trebuie, si e si enervanta in conditii de iarna.
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

pana la urma masina noua e masina noua, nu se compara cu masina sh (poate doar cu una pana in 20-30 de mii de km) 194cp aspirat, este super bun la intretinere, nu are ce sa se strice, nu are turbine, probabil ca te va tine cat toata durata de viata a masinii. Si sincer, nu stiu ce faci cu tractiunea spate, la un 320d, sau 520d e chiar enervanta. Nu e suficienta sa te distrezi cum trebuie, si e si enervanta in conditii de iarna.

 

Aici pot sa confirm. De curand mi-am mai luat un Bmw f45 active tourer. Si are tractiune fata. Am fost reticent, dar in 99% dintre situatii nu simti ca trage fata. DEcat la plecari energice de pe loc se simt planetarele pe fata, altfel nu poti sa zici ca e must have sa traga spatele la puteri de cca 200 de cai, pe masini normale.

Totusi 525 xD consuma multisor urban, mai ales daca foloseste masina zilnic la ore de trafic nasol. La fel si un 3 litri, sa lasam povestile cu consum de 10 11 la 3 litri in regim urban, ca sare un 320d la 10 11 in aglomeratia aia mare.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.