Jump to content

Anvelope vara - Recomandari


Injectoru'6

Recommended Posts

anul acesta am luat Barum Bravuris 5HM, pentru ca au pret foarte bun raportat la calitatea pe care o ofera si pentru ca au review-uri bune pe site-urile din DE, fiind o guma noua, predecesoarea fiind 3HM. Ca pret, caa 500Ron/bucata pentru un 255/35/19 96Y XL FR, pana acum sunt multumit de ele, prefer mereu o guma noua uneia premium dar second.

 

Pana acum am avut Goodyear EF1 A3, PS3, PZero, Dunlop, Conti SC, Falken Azenis si dintre toate cea mai buna mi s-a parut PS3 si apoi GY, dar din niciun set nu prea scoti mai mult de 30-35k km, vorbesc de marimi de la 18 in sus, cea mai logeviva a fost PS3 pe 18 si PZero pe 19 din care poti scoate si inspre 40k km. Goodyear in schimb e de departe cea mai silentioasa guma dintre ele si cu un grip foarte bun dar uzura e rapida.

 

Anul acesta dat fiind faptul ca nu mai folosesc masina personala atat de mult nu am vrut sa bugetez 1000Eur pe gume si am vrut sa incerc altceva, nu vroiam oricum ceva chinezesc sau fara un background, Barum e totusi sub umbrela Continental, brand-ul lor low cost si sunt facute in DE, FR, CZ, ale mele sunt made in France. Ca atare la echilibrat, una dintre jante nu a avut nevoie de nici macar 1gr de plumb, e complet goala, iar maxim am avut 40gr pe una dintre ele. Asta arata faptul ca sunt bine construite, pentru ca am avut gume care erau descentrate din fabricatie si a trebuit pus si 90gr de plumb pe janta, ceea ce este foarte mult.

 

Eu recomand Barum pentru cine nu vrea sa cheltuie foarte mult sau pentru cine vrea gume premium SH, mai bine una noua dar de buget.

Edited by mik15
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Am testat pe aceasi masina anvelope noi si runflat si fara runflat, aceasi marca si la diferenta de cateva minute pentru test. Iti spun sigur ca masina se comporta mai bine cu runflat, mult mai precisa directia, stabilitatea pe curbe mai buna avand peretele lateral mai tare.

Ca sunt mai grele/tari/scumpe si stria mai usor articulatiile asta este alta poveste.

 

 

 

Este o dicutie de ani de zile despre RFT. Masinile au fost proiectate pentru a merge cu RFT. Macar atat, a facut BMW mai ok.

RFT nu distruge articulatiile si nici directia. Gropile patriei sunt de vina,cu orice roti ai avea. La Dacie se schimba articulatiile desi nu merge cu runflat.

Ca experienta personala eu am avut intotdeauna runflat pe masina si nu simt gropile asa cum se spune si nici probleme cu articulatiile nu am avut.

Edited by Injectoru'6
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

cauciucurile RUNFLAT nu le recomand pe RO.....sunt fffff tari, dure, rigide....iti va afecta tot ce tine de articulatie si amortizare............eu am donat RFT-urile si am pus Continental Premium Contact 6.......

 

Dap, intr-adevar, foarte paguboase. Dupa 150,000 km mersi in Ro doar cu runflat, articulatiile si amortizoarele mele sunt bine-mersi. Mai putin cand am spart un amortizor intr-o groapa, dar acolo nu pot sa dau vina pe cauciucuri.

 

Ca marca, in ultimii ani am mers pe Nokian, si vara si iarna. Inainte am avut doua generatii de Continental (SportContact), cand am trecut la Nokian mi s-au parut din alt film cu totul. Ca sa nu mai spun ca cele Continental se spargeau pe lateral destul de frecvent.

Edited by mgi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da, o fi fost proiectate sa mearga cu RFT, dar in cazul mdelului F10, nu toate masinile au iesit cu RFT pe poarta fabricii. Multe au iesit cu anvelope normale + kit pana. Chiar si in ziua de azi, daca faci o simulare in configuratorul pentru G30 vezi ca RFT-urile sunt doar o optiune.

 

La subiect: eu iti recomand Continental PremiumContact 5 sau 6. Mi se pare ca au aderenta foarte buna, distanta de franare e foarte scurta, simti ca ai control foarte bun asupra masinii.

 

Link to comment
Share on other sites

eu am pus CONTINENTAL EcoContact 6, 225/55/17 acum 2 saptamani de la Autosoft Baneasa, au avut cel mai bun pret de pe piata 548/buc... de RFT am scapat vara trecuta....le-am donat unui prieten....RFT-urile sunt ptr sosele perfecte.....neamtul cand face pana, nu se opreste sa schimbbe roata, merge asa pana la primul oras (asta in cazul cand nu cheama platforma), apoi scoate din buzunar 200 euro si isi ia cauciuc nou,,, acesta e rolul RFT-ului.., noi, cum avem drumurile proaste...am pus cauciucuri normale........sa protejez articulatia, bucse, pivoti, amortizoare........socurile nu vor mai merge direct in amortizare, vor fi preluate in mare parte si de balonul anvelopei.. Edited by catalin_florin_f10
Link to comment
Share on other sites

Topicul nu se refera la ce dimensiuni sa montez, normal ca le montez pe toate 4 la fel, daca asa se cere si montez marimile specificate de producator. Nu am facut referinta la posibila uzura mai accentuata din articulatii. Si nici la riscul de a suporta urmarile unei pene de cauciuc cu cele non runflat, ca in cazul acesta poti avea compresor,kit pana, si eventual si snururi de pana in portbagaj, nu trebuie sa ai rezerva. Cu fostul F25 am fost in Grecia fara rezerva si cu non runflat .

M-am referit strict la echilibrul dintre confort in mers si stabilitate.

Link to comment
Share on other sites

Depinde de toleranța fiecăruia oricum. Eu am RFT dar sunt pe 16 - GoodYear Efficient Grip RFT cu rim protect pentru vară și Conti WinterSport TS 830P SSR - ambele au steluța BMW. Le simt ca și când ar fi pe 18 câteodată dar nu mă deranjează. Le aud și că sunt mai zgomotoase dar prefer asta versus chinul de a mă da jos, scos bagaje, pus cric...etc în caz de pană. Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

Pe F11 cu EDC am set de vara 18" Brdigestone RFT, set de iarna 17" Dunlop non RFT; cele de 18" RFT mi se par cam rigide, cele de 17" nonRFT mi se par prea moi; vara asta trebuie sa schimb cauciucurile de vara, si probabil voi pune tot unele Runflat; daca aveam jante de 19", probabil ca as fi pus nonRFT..

 

Nu sunt hotarat ce marca sa iau, oscilez intre Nokian zLine, Pirelli Cinturato P7 sau Michelin Primacy 3 (sunt mai scumpe cu 100 lei pe bucata).

Link to comment
Share on other sites

Am gasit sineu topicul asta din fericire chiar inainte sa ma apuc sa comand anvelope de vara . La mine treaba este urmatoarea : in 2016 am luat un F01 LCi xdrive cu 45.000 km din Germania . Avea anvelope de vara runflat , erau ok , mai mergeau . Vrand sa protejez articulatiile stiind ca sunt mai rigide le-am aruncat si am vrut sa pun non runflat . Din pacate nu am fost atent cand am facut comanda si am luat toate 4 acceasi dimensiune 245/45/19 , in loc sa le iau pe cele de pe spate 275/40/19 . Ajungand la autosoft mi-au spus acolo baietii ca nu se pot monta pe spate la fel ca pe fata ... eu comandasem Dunlop , acolo nu aveau in incinta 275/40/19 decat Hankook . Stiind ca trebuie sa fie aceeasi uzura pt xdrive am zis ok le montez pe acelea si dau 2 retur de unde am comandat . Totul ok , masina mi se parea ca merge mai bine namaiavand runflat . Problema e ca in timp a inceput sa imi dea suturi cutia de transfer . Pe la 60.000 km . Am crezut ca e din cutia de viteze , dar am scos mufa de la cutia de transfer si nu mai facea . La un service bmw mi-au recomandat sa schimb uleiul in cutia de transfer + adaptari. Iar a mers bine o perioada si apoi iar a inceput . Apoi am inceput sa ma gandesc ca poate e din cauza ca am anvelopele de marci diferite , gasind si pe un deviz de la bmw la observatii ( anvelope de marci si profiluri diferite ). Doar ma gandeam eu , pt ca intreband la diverse service-uri imi spuneau ca daca au aceeasi uzura nu este de acolo . In fine , am zis sa incerc , oricum venea iarna , am pus 4 cauciucuri de iarna aceeasi marca ( Hankook non runflat ) si surpriza masina nu mai dadea nici un sut nimic ... deci era din cauza ca am pus marci diferite .

Acum vreau sa comand alte 4 cauciucuri de vara , as vrea Continental, acum problema e ca nu stiu ce sa iau runflat sau non flat ... eu as vrea tot non runflat dar m-am speriat cu ce ati scris mai sus ca bmw recomanda doar runflat pe F10 si F01 . Eu mai am un e60 530xdrive cu non runflat , ala are roata de rezerva deci clar nu e problema ...

ce sa fac , sa iau mai bine cum recomanda , runflat ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am Bmw E91 care nu are loc pentru roata de rezerva. In 2-3 ani am facut doar 3 pene, doar cu masina mea :p, am mai facut una intr-un judet alaturat dar cu masina de serviciu.

Cu toate astea nu voi trece la RFT, am roata slim, am compresor, am parca 2 chei in portbagaj, am spray.... am de toate numai rft nu si merg fara probleme.

In privinta compatibilitatii, nu pot sa ma pronunt.

Link to comment
Share on other sites

Am pe F10 anvelope noi Hankook ventus S1 Evo2 Y XL in doua marimi, fix ce iti trebuie tie si se comporta exemplar in toate regimurile de condus, tinuta de drum este exemplara, zgomot si vibratii reduse, franare buna....sunt foarte multumit de ele !

 

Salut. Ce fel de F10? Ce motorizare? Ce mĂŁrime au rotile? Am citit reviewuri pozitive despre Hankook dar depinde la ce stress au fost supuse.

Link to comment
Share on other sites

Am o nedumerire in legatura cu niste cauciucuri. De curand mi sau spart 3 jante in decurs de 2 saptamani la un f10 zic eu de la cauciucurile run flat. Am cumparat alte jante sh cu cauciucuri pe ele si leam montat asa, chestia e ca pe fata am 245/40 r18 si spate 275/35 r18 deci sunt mai mici in diametru. Ar putea sa se intample vreo ceva pe la masina sau sa imi zica politia vreo ceva?
Link to comment
Share on other sites

Eu am mers pe Falken Azenis FK-453 cu tehnologia NEO-T01 rft 245/45 r18 96y, pentru F10 LCI 525 XDrive si sunt foarte multumit. Sunt ff usoare spre deosebire de cele de iarna tot Falken rft XL dar fara tehnologia NEO-T01. Raportu calitate/pret mi se pare excelent (520 lei dot 2017)
Link to comment
Share on other sites

Și eu tot pe Falken am mers, model Azenis Fk510 non-rft. Cu ele am ĂŽnlocuit anvelopele Michelin Primacy rft cu care erau echipate mașina. Acum mi se pare mai confortabilĂŁ, mai silențioasĂŁ, dar și-a pĂŁstrat caracterul sportiv. Pe uscat le-am simțit ok, dar ĂŽncĂŁ nu am feedback pe ploaie.

Calitate/preț blanĂŁ, considerând cĂŁ un set Michelin Ps4 costĂŁ cu ~800 lei mai mult (245 40 r19 fața și 275 35 r19 spate).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare, ma gandesc sa-mi cumpar cauciucuri debica presto uhp 2, pentru 225/55/r17 sunt 300 lei bucata online(mi se pare un pret f bun). Vreau sa le pun pe un f10 xdrive. Le-a mai incercat cineva? Sunt cat de cat ok?

 

 

e o anvelopa f buna , sunt multe reviewuri pozitive pe tyretest

Link to comment
Share on other sites

Salutare, ma gandesc sa-mi cumpar cauciucuri debica presto uhp 2, pentru 225/55/r17 sunt 300 lei bucata online(mi se pare un pret f bun). Vreau sa le pun pe un f10 xdrive. Le-a mai incercat cineva? Sunt cat de cat ok?

Mi-am montat si eu acum o luna si sunt multumit de ele. Pret 300 lei si au protectie la janta. Le recomand.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.