Jump to content

F10 520D Stage 1


Drey

Recommended Posts

Dragi colegi,

 

Ma gandesc din ce in ce mai serios sa-i maresc putin herghelia 520-ului meu.

Evident, am fost zgarcit si mi-am luat un 520 iar acum regret putin acest propulsor (desi sunt indragostit de masina in sine)...

 

Nu vreau sa ii fac stage 1 doar pentru a alerga cu ea (o alerg dar mai rar), ci pentru un consum mai bun (tot zgarcit am ramas) si din cate am inteles, stage 1 ajuta masina sa mearga mai bine si mai fiabil.

Logica in spatele acestei afirmatii ar fi ca producatorii de autoturisme le "regleaza" pentru noxe mici si de aceea un stage 1 ar ajuta la consum si DPF...

 

Acum, cu stage 1 am inteles ca ajungi cam pe la 220 cp si vreo 430 nm de la 184cp - 380nm stoc care consider ca se simt :)

Pretul este undeva la 700 ron.

 

Voi ce parere aveti? Sunteti pro sau contra?

Ajuta masina sau mai rau ii face?

Ce poate sa se intample rau in momentul modificarii?

 

Intrebare pentru cei care au facut deja stage 1: Cum e? Ce avantaje ati avut si ce dezavantaje?

 

Unchiul meu are un Opel Zafira (1.7 CDTI - 130cp) caruia i-a facut stage 1 (160cp) si i-a scazut consumul de la 6 la 4.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Noxe mici = reziduuri mai mici = DPF mai putin folosit

 

Dupa stage 1 consumul scade doar daca mergi mai linistit decat inainte frantics.gif cresc presiunea de injectie si presiunea in turbina, daca o calci, va consuma mai mult

Link to comment
Share on other sites

 

Acum, cu stage 1 am inteles ca ajungi cam pe la 220 cp si vreo 430 nm de la 184cp - 380nm stoc care consider ca se simt :)

Pretul este undeva la 700 ron.

 

Unchiul meu are un Opel Zafira (1.7 CDTI - 130cp) caruia i-a facut stage 1 (160cp) si i-a scazut consumul de la 6 la 4.

 

doua afirmatii cu care nu sunt de acord nici in ruptul capului. consumul nu va scadea in veci cu 30%, poate 2-3-5-10% si asta doar la un mers linistit.

 

iar softul la 700ron...poate ne spui si cine face asemenea dumping. este un pret mult prea mic pt calitate. fa-ti calculele mai bine cu 300-500 euro

Edited by gogutica
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Stai putin, tu vrei sa-i cresti cuplul, puterea si sa consume mai putin? Nu cred ca e posibil asa ceva....adica eu nu cred. Odata ce maresti puterea motorului, fiabilitatea lui scade. Daca vrei putere, cuplu, etc, cumpara 535 si sa vezi ce fuge. Daca vrei putere mare si costuri de intretinere si exploatare mici, nush daca se poate.....
Link to comment
Share on other sites

Stai putin, tu vrei sa-i cresti cuplul, puterea si sa consume mai putin? Nu cred ca e posibil asa ceva....adica eu nu cred. Odata ce maresti puterea motorului, fiabilitatea lui scade. Daca vrei putere, cuplu, etc, cumpara 535 si sa vezi ce fuge. Daca vrei putere mare si costuri de intretinere si exploatare mici, nush daca se poate.....

 

 

Scade consumul pentru ca motorul trage mai usor de masina... Asa vad eu logica, poate gresesc. Evident, mers linistit ca daca bagi piciorul in ea, clar creste consumul.

Spre exemplu la Logan, 1.4 consuma mai mult decat 1.6, exact din aceasta cauza

 

Cat despre softul de 700 de RON, ca sa fiu sincer si eu m-am cam minunat.

Cei de la opel iau 900 de ron (calibrat pe masina, pus pe DYNO, etc...).

 

Oricum, ma astept undeva la 200-300 de euro (1500 de ron)

Edited by Drey
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Merita, insa merita oar daca il faci la cineva cu renume. Uita de softuri facute pe 700lei. Consumul scade un pic doar la mers constant, atat. In rest urca, mai ales cand te dai la ea. Puterea se va simti destul de bine.

 

Vezi Ginel de la Powertech Buzau, Ceky de la Dimsport, Geroge de pe forum, A Team daca esti din vest.

Link to comment
Share on other sites

Daca mergi la fel ca inainte dupa un Stage 1 va scadea consumul. Se liniarizeaza si ridica curba de cuplu, motorul va "duce" mai usor masina

 

Dar nu cum spunea el , de la 6-4.. nici o sansa , nu scade 2L :download: nu se intampla minuni cu un soft

Edited by mdln
Link to comment
Share on other sites

scaderea de consum e data de un regim de mers normal corelat cu cresterea de cuplu astfel ca masina in loc sa retrogradeze in tr a 5a va sta in a 6a la aceeasi apasare light a pedalei, e un exemplu general, dar de aici vine scaderea in general. Evident ca atunci vrei sa folosesti toata puterea consumul va fi ceva mai mare, e logic ca nu poti avea putere extra fara a adauga si ceva motorina, aer si alti parametri in ecuatie.

 

Dar la 700Ron e probabil o harta generala care modifica doar injectia si aerul, ceea ce nu este deloc safe, asa ca fereste-te de astfel de modificari si mergi la un tuner cunoscut.

 

Altfel, un soft bine facut e ok pentru masina, nu o sa ii faca nimic rau :).

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca vrei tuning serios, pune pe cineva sa-ti salveze configuratia initiala pe hdd/stick/etc. Apoi iti face modificarile si iti da garatie pe ele cum face HARTGE sau BR Performance. In 700 de ron nu stiu ce-i face, insa suna ieftin si a improvizatie. Daca un tunin nu e facut profi cap coada, poate sa-ti strice alte piese si sa te coste mult reparatiile. Ai grja pe cine lasi sa-ti modifice masina. Edited by six in line
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Bun, constat ca nu trebuia sa zic de cei 700RON pentru ca oricum nu faceam la acel baiat... Era doar un pret orientativ, eu asteptandu-ma la 200-300 de euro.

Sunt genul de persoana care nu lasa pe oricine langa masina dar apoi sa umble in ea :)

Tocmai din acest motiv am si postat pe forum incercand sa adun cat mai multe informatii de la voi, oameni mai experimentati, asa ca va rog, nu mai sariti la gatul meu :)

 

Pe cineva pe langa Pitesti, eventual Bucuresti, cu renume, cunoasteti / recomandati pentru asa ceva?

Ma intereseaza cineva la care ati facut si voi, nu doar din auzite.

Edited by Drey
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Producatorii auto, in special cei premium, din tari ca Germania, Italia, UK, etc, sunt niste neseriosi si duplicitari, deoarece comercializeaza autovehicule la preturi de peste 40 k , care nu sunt atat de performante, si consuma si mult. DIn fericire, in estul Europei, sunt niste genii ascunse ale tehnicii care, contra sumei de 160 euro (adica un mizilic, pe langa pretul de achizitie nou al autovehiculului) , sunt capabili sa corecteze aceste deficinente legate de lipsa puterii si consum marit.

 

De fapt, fara nici o legatura cu depasirile constante in marile orase din Romania ale normelor europene in ceea ce priveste poluarea , ci strict legat de prezenta acestor persoane cu inalte calificari tehnice, si a trendului inovator des intalnit printre posesorii de autovehicule rutiere, ce pot fi identificate pe forumuri academice ca olx, samd, marii producatori auto vor investi in start-up-uri din aceste zone, pentru a isi dezvolta viitoarele produse si a beneficia de aceasta expertiza si costurile scazute de dezvoltare si testare , in vederea proiectarii autovehiculelor viitorului.

  • Like 7
  • Haha 1
  • Downvote 8
Link to comment
Share on other sites

Consumul iti scade cam cu 0.5 l/100 km la un stil de mers normal.

Filtrul de particule va avea regenerari mai dese.

Un soft bine facut iti va limita cuplul pe treptele inferioare si vei simti diferente doar pe trepte superioare, 4-5-6-7.

Dupa stage 1, cel mai bine e sa faci consumul doar dupa ce te-ai obisnuit cu schimbarea. La inceput poate fi efectul ala "wow" al masinii si consumul sa nu reflecte un stil de mers normal. Ori mergi prea subturat, si astfel o sa ai diferenta fooarte mare in minus, ori o sa-i dai talpa si atunci consumul iti va creste de-ti vine sa o vinzi.

 

Fa-ti niste repere inainte de stage 1, gen pe drumul X la y ore facute intre A si B, cu viteza medie de xy km/h, aveam consumul de x.y l/100km.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Consumul iti scade cam cu 0.5 l/100 km la un stil de mers normal.

Filtrul de particule va avea regenerari mai dese.

Un soft bine facut iti va limita cuplul pe treptele inferioare si vei simti diferente doar pe trepte superioare, 4-5-6-7.

Dupa stage 1, cel mai bine e sa faci consumul doar dupa ce te-ai obisnuit cu schimbarea. La inceput poate fi efectul ala "wow" al masinii si consumul sa nu reflecte un stil de mers normal. Ori mergi prea subturat, si astfel o sa ai diferenta fooarte mare in minus, ori o sa-i dai talpa si atunci consumul iti va creste de-ti vine sa o vinzi.

 

Fa-ti niste repere inainte de stage 1, gen pe drumul X la y ore facute intre A si B, cu viteza medie de xy km/h, aveam consumul de x.y l/100km.

 

Chiar asa o sa se simta diferenta?

Nu ma gandeam ca o sa fie chiar asa "wow". Ma gandeam ca o sa se simta ceva dar nu sa ma faca sa exclam wow

Link to comment
Share on other sites

Vezi Ginel de la Powertech Buzau, Ceky de la Dimsport, Geroge de pe forum, A Team daca esti din vest.

 

George de pe forum? Really? Poate s-o fi mai specializat in ultimii 5-7 ani, dar facea exact ce zice mik15 mai jos.

 

Dar la 700Ron e probabil o harta generala care modifica doar injectia si aerul, ceea ce nu este deloc safe, asa ca fereste-te de astfel de modificari si mergi la un tuner cunoscut.

 

In plus de asta, fara dyno nu as face soft. Asa vezi clar ce s-a facut acolo, pe ce dai banii... etc.

Link to comment
Share on other sites

Din experienta personala iti recomand Dragos Completechip (vine periodic in Pipera), sau Ginel Buzau; ambii fac dyno inainte si dupa, si personalizeaza softul in functie de rezultat; la una dintre masini Dragos a facut dyno de 3 ori, pana a fost multumit de rezultat.

 

Rezultatul resoftarii o sa te multumeasca, practic curba de cuplu se imbunatateste semnificativ (plaja mai mare de turatii cu cuplu semnificativ mai mare decat ai acum) - masina va trage mult mai bine; motorul de pe F10 se resofteaza fara probleme la ~230cp / 450 Nm; cutia automata de pe ele (ZF 8HP45) duce pana la 500Nm.

Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa ii fac stage 1 doar pentru a alerga cu ea (o alerg dar mai rar), ci pentru un consum mai bun (tot zgarcit am ramas) si din cate am inteles, stage 1 ajuta masina sa mearga mai bine si mai fiabil.

Logica in spatele acestei afirmatii ar fi ca producatorii de autoturisme le "regleaza" pentru noxe mici si de aceea un stage 1 ar ajuta la consum si DPF...

 

O vei alerga mai des decat o alergi acum deoarece exact cum spunea un coleg mai sus va trage diferit si vei fii incantat de "noua masina"

Stage 1 nu este mai fiabil decat este masina acum de fabrica dar daca o exploatezi la fel nici nu o strici mai repede. Eu merg pe, premiza ca daca iti bati joc de masina fara soft se va strica la fel de repede cum se va strica si cu soft.

Consumul va scadea dar undeva la 0.5-1 l maxim in cele mai bune cazuri ( mers normal )

Pretul nu este relevant difera de la tunner la tunner cum de altfel nici fisa dyno nu este relevanta deoarece anumiti tunneri iti mai dau cai si din pix.

Cel mai relevant este sa faci un 0-100 si masori timpii si un 100-200 si din nou masori timpii inainte si dupa resoftare.

 

Acum, cu stage 1 am inteles ca ajungi cam pe la 220 cp si vreo 430 nm de la 184cp - 380nm stoc care consider ca se simt :)

Pretul este undeva la 700 ron.

 

Caii nu tii poate spune nimeni fara sa verifice masina.

Poate tu ai galeria bat , poate injectoarele tale sunt la limita ( doar exemple ) logic ca nu vei scoate atatia cai cat scoate unul cu o masina mai buna.

Sau poate scoti mai mult decat altul depinde in ce stare este masina ta ( aici sunt chestii care tu nu le poti vedea cum ar fii cat de infundata este galeria , EGR , s.a.m.d )

 

Voi ce parere aveti? Sunteti pro sau contra?

Ajuta masina sau mai rau ii face?

Ce poate sa se intample rau in momentul modificarii?

 

Eu personal am avut soft facut pe absolut fiecare masina ce a fost in posesia mea. Orice masinist adevarat cunoaste riscurile resoftarii si ce presupune acest lucru.

Eu cred ca nici nu o ajuta nici nu ii face rau. Nu o ajuta pentru ca daca de exp. mergi in oras la 1000 RPM si tii lene sa retrogradezi viteza si accelerezi vei infunda DPF ( nu la primul al doilea sau al treilea gaz dar in timp 100% il infunzi mai repede).

De ajutat softul te va ajuta pe tine in unele depasiri pe nationale si daca tu vrei poate scadea consumul.

 

Pe scurt stii ce este masina pentru noi ? O extensie a p**i. Gandeste-te ca ti-o faci putin mai lunga sau mai groasa :)))))

Edited by Benilika
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos baieti.

 

@Benilika: Genial raspunsul tau, foarte informativ si la obiect.

 

Bun, deci Dragos sau Ginel. Cam cat iau baietii pentru treaba asta?

 

Cineva imi recomanda sa fac o curatare cu carbon inainte de Stage 1... Tocmai pentru ce spunea Benilika mai sus. Eu anul trecut am schimbat galeria ca era crapata asa ca asta e curata. De egr nu stiu ce sa zic

Edited by Drey
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Arunci banii pe decarbonizare. Frectie la picior de lemn. Poate are efecte la motoarele de Dacia 1310 si Aro...

 

Eu recomand si asa ceva. Multa lume e contra, dar masina mea o are de 263000 montata. 0 probleme.

 

https://www.chiptuning.com/ro/bmw/5-f10-f18-2009/520-d-xdrive-190ps-140kw-1995ccm/powercontrol.html

Edited by Crysis21
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.