Jump to content

Utilizatori Hibrid


Claudius00

Recommended Posts

Celor ce tatoneaza cu ideea unui PHEV le recomand sa ia in calcul aceasta optiune doar daca au posibilitatea de a incarca masina. N-am sa va ascund ca greutatea suplimentara isi pune amprenta pe consumul de combustibil in oras atunci cand bateria este goala.
Link to comment
Share on other sites

Bateria nu este goalĂŁ mai niciodatĂŁ. Dar, atunci când autonomia in modul electric este lipsa (semnul — in bord), mașina ĂŽncarcĂŁ bateria pentru a putea accesa modul e-boost. Acest mod nu este accesibil imediat dupĂŁ pornire, dar dupĂŁ 10-15 min de condus, deja ai parte de ajutorul eboost, care te ajuta in accelerĂŁri mai pronunțate.

Da, este sesizabilĂŁ o diferența de acceleratie atunci când bateria este goalĂŁ, in sensul ca trebuie sa apeși accelerația la maxim pentru a intra in modul e-boost, iar atunci când bateria are suficientĂŁ energie, acest mod se activeazĂŁ mai repede.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Vreau sa achizitionez un bmw 225xe din 2019. Atat la 225xe, cat si la 330e si la modelele toyota PHEV apare consumul de la producator 1.9 - 2.1 l/100km (cam jumate din consumul mixt al unui diesel). Sa inteleg ca mint atat BMW cat si Toyota, ca aici pe forum toti zic ca consuma peste 5l/100 la drum lung, cineva zicea ca peste 10l/100 pe autostrada.  225xe are modul eco pro, unde foloseste eficient ambele motoare.  Sa inteleg ca pe modul ”eco pro” pe autostrada la 120km/h consuma peste 3l/100 daca motorul pe benzina incarca si bateria, dupa care mai ajuta electricul si tot asa ???  Am inteles ca BMW minte, dar si Toyota si toate brandurile mari de PHEV-uri mint?  Ca toti dau consumuri mixte de 2l/100 in comparatie cu hibridele clasice si diesel-urile sub 200 cp care au consumuri medii la drum lung/autostrada (120km/h) de 4-4.5l/100

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, alex230ro said:

Da, consumul lor esta dat la 100km parcursi dupa 100 km bateria e pa si ramai cu un motor termic care va misca masina si incarca bateria eventual. sunt o gramada de teste pe youtube.

Aa fi trebuit sa scrie in specificatii ”Consum de 2L benzina + 8 KWh / 100 km”  Apropo de testele pe youtube, nu am gasit cu consumul pe autostrada.  Imi trimiti te rog un link daca gasesti asa ceva? Sau de la vreun membru din grup care are PHEV... sunt curios cat consuma de exemplu in 500 km de autostrada cu 120-130 km/h la mers pe varianta eco, mers constant, fara frane si depasiri si fara a-si incarca bateria de la priza

Link to comment
Share on other sites

Citeste aici, sunt diverse teste unde au mers si pe autostrada, ce vrei tu 500km cu 120-130 nu știu dacă a testat cineva.

https://en.wikipedia.org/wiki/Worldwide_Harmonised_Light_Vehicles_Test_Procedure

 

https://www.youtube.com/results?search_query=225xe+review

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, alex230ro said:

Citeste aici, sunt diverse teste unde au mers si pe autostrada, ce vrei tu 500km cu 120-130 nu știu dacă a testat cineva.

https://en.wikipedia.org/wiki/Worldwide_Harmonised_Light_Vehicles_Test_Procedure

 

https://www.youtube.com/results?search_query=225xe+review

M-am uitat pe review-urile alea de pe youtube inainte sa pun intrebarea aici pe forum, am pus-o pentru ca in nici unul nu zice exact, doar prin oras au facut teste reale.  Eram curios daca era vreun posesor de 225xe sau 330e pe forum care a pornit din bucuresti cu bateria pe sfert sa zicem pana in constanta pe autostrada, cu mers constant pe cruise control, pe eco mode sa zica ce consum mediu a scos la suta de km 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, mgi said:

Pentru mersul pe autostrada poti sa iei ca referinta consumul aceluiasi model cu motorul similar pe benzina, o sa fie tot pe acolo. Adica foarte prost la 225 si rezonabil la 330

Deci vrei sa zici ca motorul de 2l de 184 CP consuma mai putin decat cel de 1.5l de 136 cp pe autostrada, chiar daca al doilea are capacitate cilindrica mai mica (de fapt sunt doar 3 in loc de 4 si ar trebui sa injecteze doar 75% din benzina injectata in 4 cilindri) ?

P.S.  Intre timp am cautat pe net si am gasit un forum unde mai multe persoane au testat pe 400 mile de autostrada modelul 225xe si intr-adevar, pe eco-mode scoate un consum intre 4,5-5 l/100km... un pic mai mare chiar decat al unui diesel de 2l... se pare ca nu ajuta la nimic hibridul din el, chiar daca in 100 km se incarca din nou bateria de la motor si dupa aia mergeau doar pe electric, dar per total n-a reusit sa scoata nimeni sub 4.5l/100.

Pentru cine e interesat, aici e link-ul cu testele:

https://www.speakev.com/threads/225xe-long-range-consumption.37937/

Link to comment
Share on other sites

Motor mic, masina mare si grea, aerodinamica de caramida si zero motor electric = consum mare. Deci da, motorul de 2l o sa consume mai putin la viteza de autostrada. Doar ca testul pe care l-ai vazut tu acolo e facut la 100 km/h, nu la 130 km/h, si diferenta respectiva conteaza. Plus ca e facut in eco pro, un mod pe care eu il folosesc doar prin oras de exemplu fiindca mi se pare masina prea lenesa altfel.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salut! Sunt utilizator de 225xe de 3 ani si pot sa va spun ca pentru mine masina este perfecta. Merg zilnic 15-20 km prin Bucuresti si o incarc gratuit la serviciu. Doar in weekend mai merg pe benzina cand fac drumuri ceva mai lungi. 

Masina incarcata full are ~40 km autonomie fara AC sau incalzire. Daca le pornesc, autonomia scade la 36 km. Iarna cand e foarte frig, sub -10 grade scade pana la 15 km.

Consumul pe benzina: cand merg pe autostrada 110-120 am un consum instantaneu de 6,7-7,2 litri/100 km in mod Eco Pro. Il activez si cand am nevoie sa depasesc o trec in modul sport. In mod sport se tranforma intr-o bestie si surprinde acceleratia puternica, e adevarat cu un consum corespunzator. Ca o paranteza, fostul VW Golf Alltrack 2.0 TDI avea un consum mai mare pe autostrada, nu mai vorbesc de oras.

Ca mod de condus, trebuie putina adaptare avand in vedere masa mai mare pe care trebuie sa o constientizezi cand pui frana (care sunt foarte bune) sau la viraje. O alta caracteristica de care trebuie sa tineti seama este rezervorul mic de 36 de litri, de care trebuie sa tii cont cand pleci la drum lung. Am fost cu ea de mai multe ori in Turcia si a consumat rezonabil de putin, pana la Istanbul plecat cu plin de la Giurgiu, am mai pus benzina la intrarea in Turcia si a ajuns pana la Istanbul si ne-a ajuns sa ne si plimbam pe acolo.

La 30.000 km cat am pana acum, consumul mediu calculat este de 4,7 sunt foarte multumit. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.