Jump to content

E46, 325xi, black


pvsilviu

Recommended Posts

Revizie, inlocuit pompa benzina, termostat (aveam eroare pe map cooling plus ca nu inchidea bine), calculator confort, brate fata, vopsit trimuri interioare din argintiu in negru lucios, etrieri in rosu si alte maruntisuri.

 

In prezent nu mai are decat o singura eroare pe ista: senzor miscare alarma (defect, siguranta arsa sau fir intrerupt).

 

Consum pe gpl cu ac si mers sportiv, Herculane - Craiova, 7.6 l/100km pe bord, resetat inainte de plecare (ieri).

 

Usor, usor, mai ramane decolantare si vopsire totala (negru, evident).

 

Ba nu, mint: cardanul mare are joc de cand am luat-o (bum la schimbarea vitezelor) si mecanicii zic ca trebuie schimbat, nu merge reparat. Asa ca, aici, daca aveti vreun sfat, ar fi de ajutor.

Credeam ca este vorba de niste bucsi, una mare, doua mici de pe la caseta, dar ei asa au zis la penultima interventie: joc in cardanul mare.

 

226500 km pe bord (am luat-o la 208000, ianuarie 2020).

Edited by pvsilviu
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare tuturor,

 

De ceva timp mi s-a pus pata sa-mi cumpar un e46 cabrio. Masina o vreau cu un 2l benzina si la un pret de max 2500 euro, dupa care sa vin cu investitii. Credeti ca mai merita? Motorul de 2l benzina, 143 cai, dupa atatia ani, mai poate fi ok?

 

Mai jos si un anunt de pe autovit:

 

https://www.autovit.ro/anunt/bmw-seria-3-318-ID7GOeb7.html

 

Ce ziceti?

Link to comment
Share on other sites

FĂŁrĂŁ sa știu bugetul total pe care dorești sa ĂŽl aloci, ĂŽnsĂŁ as sugera sa cauți una care aibĂŁ toate dotĂŁrile “must have” dorite, de exemplul eu as cautĂŁ una cu pachet M și eventual LCI. Motorul, mai pe scurt cati cai putere, respectiv cutia automata sau manuala sunt chestii ce țin de modul cum fiecare dintre noi decidem sa abordam problema. ĂnsĂŁ e bine de realizat de la ĂŽnceputurile ca pe un E46 cabrio un motor de 2 litri e cam la limita sa propulseze o caroserie ce are aproximativ 150 kg in plus comparat cu o berlina, in consecințĂŁ dinamica mașinii va fi penalizata serios. ĂnsĂŁ probabil ca nu motorizarea e cel mai important capitol, ci mai degrabĂŁ sa fie intr-o stare cât mai buna posibil, și la acest capitol deja ai experiența cu 325 actual :)

Apropos eu as ocoli mașinile ce au fost fabricate pt piața din UK (precum cea din linkul tĂŁu anterior) din considerente ca niciodatĂŁ nu vei știu cât de bine și profi a fost fĂŁcutĂŁ conversia, din câte m-am interesat eu sunt destui ce nu schimba cablajele/firele și prefera sa le innadeasca ( ĂŽți dai seama in timp cum vor lucra lipiturile respective și ce probleme pot crea pe parte electrica). Eu personal când am cĂŁutat un cabrio am vĂŁzut vreo 5 mașini in București și am fost surprins sa vĂŁd ca erau proprietari care nici nu realizau (sau nu ĂŽși doreau sa realizeze) ca mașina la origini fusese una cu volan pe partea dreapta.

Dpdv tehnic deja ai experiența sa știi la ce sa fii atent in general, as mai preciza sa verifici cu atenție mecanismele ce acționeazĂŁ capotarea respectiv decapotarea. In general chiar dace e destul de complex in egala mĂŁsura e si foarte robust construit tot sistemul, atât pompa cât și frame-ul, ĂŽnsĂŁ e de dorit sa observi ca funcționeazĂŁ fluid și fĂŁrĂŁ zgomote.

La final de zi indiferent de motorizarea ce o vei alege senzația de a conduce un cabrio având cerul, soarele și vântul contopite intr-o armonie a simțurilor nu poate fi decât ceva ce cu siguranța ĂŽți va aduce bucurie :)

 

Spor la cĂŁutat!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Bune sfaturi, multumesc frumos.

Chiar nu stiam ce implica o conversie, dar, din instinct, nu eram fan, acum, nici atat, :).

 

Sa le luam pe rand:

 

Ce-mi doresc este un cabrio albatru cu piele coniac, motor 3l benzina cutie automata. Scumpe si, mai ales, impozit fff mare (am o solutie cu un swap dar, ...).

 

Asta ca sa fie placerea maxima. Altfel, doresc o masina decenta, cu care sa ma plimb, de placere, 3k,4k km / an.

 

De aceea m-am gandit la motorul de 2 litri, benzina.

 

Ma uitam si ma gandeam la un buget de 2500 euro, dupa care sa investesc in ea (realizez perfect ca trebuie sa bagi bani in toate, mai ales in cele ieftine). Inclusiv vopsire totala, astfel incat, pana in mai 2022, sa fie gata de plimbare.

Garaj am, o asteapta, :), celelalte doua le parchez afara din curte, din comoditate.

 

As merge mai degraba pe Germania, aici am o intrebare: pot primi dovezi ca nu a fost cocolosita intr-un accident sau doar daca cer seria si verific eu?

In schimb, mi se par cam scumpe, pentru ce ofera (dar, poate vine frigul si mai scad).

 

Pana la urma, nu bugetul ma tine in loc ci altcineva (sper sa nu citeasca): sotia, care ma intreaba, de ce? (cei care lucrati prin multinationale poate cunoasteti intrebarea; dai raspuns si urmeaza alt de ce, :)). Dar, si mie cand imi intra ceva in cap, foarte greu ma las convins sa renunt.

Edited by pvsilviu
Link to comment
Share on other sites

 

As merge mai degraba pe Germania, aici am o intrebare: pot primi dovezi ca nu a fost cocolosita intr-un accident sau doar daca cer seria si verific eu?

In schimb, mi se par cam scumpe, pentru ce ofera (dar, poate vine frigul si mai scad).

 

 

Unii dealeri, daca te tiganesti cu ei si te duci acolo, iti pot oferii ceva semnat ca masina nu a suferit accidente grave. Ca au mai avut ele o bara schimbata, o capota revopsita, e normal. Ei le verifica oricum inainte, interesul lor este sa traga masina la pret cat mai jos. Proprietarii privati nu-ti dau nimic, daca citesti anunturile multi specifica, se vinde fara vreo garantie sau posibilitatea de returnare, dar asta nu inseamna ca masina a avut vreun accident grav. De verificat online cu aplicatiile astea, eu nu m-as baza pe ele... daca masina a fost trosnita si dupa reparata intr-un garaj p-acolo si nu e inregistrata in vreo baza de date, evident ca nu apare nimic.

 

Tot legat de dealeri, majoritatea au deja garajul lor, in majoritatea cazurilor cumpara masini cu ceva probleme, le fac ei cum le fac, ca na... trebuie sa ciupeasca si ei ceva la revanzare. Mai prind si ocazii d-astea, oameni in varsta care chiar au masina tipla pusa la punct, vor sa scape de ea, daca se duc la reprezentata BMW aia le ofera mai nimic pe ea, asa ca se duc la dealerii astia mai mici cu vechituri si care ofera mai mult. Mai sunt si exceptii, proprietari decedati, cu masina ok, dar este foarte rar.

 

Masina cel mai bine la pret o prinzi iarna, daca urmaresti mobile, iarna se dubleaza numarul masinilor la vanzare, ai de unde alege, eu mi-am gasit-o prin noiembrie, decembrie. Un e46 tipla, fara rugina, ceva optiuni, etc, etc, sub 3-4000, poate chiar 5000, de euro nu il iei. De cand s-au mai potolit treburile cu pandemia, au crescut si preturile cu vreo 25% si probabil vor continua sa creasca, erau cam disperati astia prin Germania ca nu mai aveau cui sa vanda vechiturile.

 

A mi-am adus aminte, legat de mobile.de si cum functioneaza, asta mi-a zis-o un neamt pe reddit, m-am bagat eu in seama cu el. Un proprietar privat cand isi pune masina la vanzare pe mobile, pana sa apara anuntul online, este sunat de dealerii din zona, aia sar cu oferte iar daca vreun proprietar este multumit de oferte, masina nici nu apare pe mobile, e deja vanduta, asta ca sa intelegi cam cum merg treburile, valoarea masinii acolo intre ei, este mai mica fata de ce vedem noi pe site, adica astia fac bani cu ele mai pe romaneste.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

De principiu daca ei masina de la un dealer ce are niscai review-uri pozitive (mobile.de sau google) nu sunt probleme; nu se risca sa vanda o masina ce a suferit accidente majore insa nu esti scutit de riscul de a avea o portiera schimbata/revopsita etc. In egala masura in Germania TUV nu se mai obtine daca masina nu indeplineste conditiile de siguranta, de ex daca a fost implicata in accidente ce au afectat structura de rezistenta. Ideal ar fi un TUV cat mai proaspat facut sau macar sa aiva, daca nu are atunci pot aparea suspiciuni de tot felul mai ales daca dealerul nu doreste sa il faca la cererea ta. De asemenea o reparatie in cazul unei accident serios e atat de costisitoare la o masina veche incat putin probabil ca financiar sa se mai investeasca bani intr-o epava.

 

Cu privatii e dificil sa te intelegi, chiar daca gasesti pe unii ce vorbesc engleza nu au incredere sunt suspiciosi si e foarte dificila vanzarea cumpararea propiu zisa (nu o sa vezi nici un neamt doritor sa te ajute sa scoti nr de zoll provizorii pt export). Asa ca la final de zi tot la dealer ai sansele cele mai bune. Un alt punct ce necesita atentie este sa fii atent la scam-uri de genul sa ti se ceara sa platesti masina cu promisiunea de a fi livrata ulterior la adresa indicata de tine ... vin cu povesti de adormit copii ba ca masina e a unui prieten sau ca nu locuieste in Germania si vrea sa o vanda etc etc ... de obicei se intalnesc astfel de cazuti la masinile ieftine vandute doar de privati.

 

Un alt sfat este sa mai negociezi cu "Finance & Controlling" (fii perseverent si rabdator :rolleyes:) poate capeti un buget ceva mai maricel pt achizitie :rolleyes: altfel e destul de dificil sa te incadrezi in 2500 Euro, cel mai probabil ar trebui sa incepi de pe la un 4k euro pt o masina fara pretentii la dotari ... uite una interesanta link

 

Din experienta proprie, in Romania sunt sanse mici sa gasesti o masina buna dpdv tehnic, insa nu imposibil mai ales daca faci concesii la dotari. Eu cand am cautat masina avem o lista de "must have-uri" ca de ex. max. 200k km, motor in 6 cilindri, cutie automata, pachet M, sound HK, scaune piele si pana si in Germania a fost dificil sa gasesc una ce sa corespunda :thumbsup:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

e destul de dificil sa te incadrezi in 2500 Euro, cel mai probabil ar trebui sa incepi de pe la un 4k euro pt o masina fara pretentii la dotari ...

 

Filtrul este pana la 4k euro si, deocamdata, nu am gasit nimic sa-mi placa (bine, doar am inceput). Cand am pus, initial, filtru de 2500 euro, ma gandeam sa o refac total, inclusiv vopsire, insa e putin probabil sa gasesc una cazuta din toate punctele de vedere mai putin accidentata si neruginita. In plus, la banii astia, ma omoara interiorul, doar rupturi. Interiorul, daca nu va fi impecabil (piele sau textil, nu conteaza) si pe gustul meu, ca si forma si culoare, restul e 0. Probabil trebuie sa ma uit, in paralel, si dupa asa ceva.

 

"Finance & Controlling" nu are treaba cu bugetul, are treaba cu masina in sine, intelege placerea si pasiunea (de asta a si fost si este de acord cu investitiile fara numar in cealalta), nu vede utilitatea. A condus singura 325xi-ul si nu i-a placut.

 

Dar, mergem inainte, fara graba de data asta, poate iese ceva frumos, din prima.

Link to comment
Share on other sites

Personal nu as mai lua BMW cabrio, as zice ca te poti orienta si catre alte marci/modele . Trebuie sa fii constient ca cei 2500/4000 eur sunt inceputul, ca sa fie masina ok mai bagi poate inca atat.

PS: refacut toata ,vopsit in Romania e un fel de loterie din pacate.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Sunt constient de investitii, am un exemplu in curte, :).

 

La partea cu vopsitul, am un coleg care se pare ca are mana buna (a vopsit doua elemente la Passat si au iesit super, deocamdata). La el voi vopsi 325xi-ul, poate chiar in toamna asta, nu la primavara (autocolantul da semne si se zice ca, daca trece de un anumit prag de imbatranire, nu-l mai poti dezlipi).

Pe parte mecanica, in continuare sunt descoperit, service-ul la care repar in prezent cealalta masina, tot nu este cum ar trebui (nu mai vorbesc de mecanicii dinainte, unul chiar renumit).

Link to comment
Share on other sites

Pare ok, da distributia mai pica la modelele astea, plus semeringuri supape plus valvetronic plus ceva senzori , ma rog bobine garnitura capac culbutori astea sunt clasice. Personal daca m-as arunca la asa ceva as cauta 6 cil desi alea sunt rare si hingherite evident 325i as cauta dar cum am zis nu cred ca mai iau BMW curand si chiar daca ar fi sa iau ceva maxim E36 ca si model. inca un edit - afara cat e ceva asemanator, personal mi se pare ca preturile la masini sh au luat-o in sus rau in ultimul timp. Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

https://www.olx.ro/d/oferta/bmw-seria-3-cabrio-IDeTNJk.html?reason=observed_ad

 

WBABW71010PJ72458

 

Ce ziceti? Am primit poze si cu interiorul si arata bine. Am un semn de intrebare cu distributia, trebuia schimbata?

 

Atasat si raportul, nu figureaza cu daune in Ro

Nu neaparat distributia, ci patinele din plastic se uzeaza, bate lantul.....nu ma mira asa ceva la N42; oricum, mai trebuie sa iei in calcul simeringurile supape, garnituri corp filtru ulei, capac culbutori, pompa vacuum, valva pcv+furtune....

Pretul (daca negociezi putin) si iei si hard-top mi se pare fff ok, un 325 in mintile lui nu gasesti sub 7000 euro(preturile au crescut cam peste tot la sh)-asta are avantaj ca nu a fost convertita din volan dreapta.

Edited by Eugen B
Link to comment
Share on other sites

Azi am masurat niste distante intre roti si, intradevar, roata dreapta fata este cu 1 cm mai in spate decat ar trebui. Sunt curios sa vad de ce.

 

Undeva, in mai, am schimbat ambele brate fata si bucsile mari, am pus jantele pe 18 cu anvelope noi si am facut unghiul de fuga. Ulterior am observat ca trage dreapta si, dupa ceva timp, e adevarat, adica 3 luni, am revenit pentru verificare (Euromaster Craiova). Tipul, foarte amabil, a verificat si a spus ca, in mod normal, masina ar trebui sa traga stanga, asa arata utilajul, dupa care a constatat anomalia.

 

Verdictul a fost ca este ceva strambat, fuzeta, parca, nu sunt sigur. Oricum, cu ochiul liber se putea vedea ca pivotul nu sta bine. Inca nu am reusit sa ajung la service pentru constatare, cu masina nu prea mai mergem, eu ma gandeam si ca nu am luat bratul care trebuie dar patronul service-ului a zis ca este exclus sa fi montat ceva gresit.

 

Asta asa, sa ma tina in priza.

 

In alta ordine de idei, arata bine jantele pe 18, nu zic nu, dar e caruta, abia astept sa pun jantele cu anvelopele de iarna, pe 16 (cred ca un timp le las la 1,9 bari sa simt si eu un pic de confort, :)).

Link to comment
Share on other sites

https://www.olx.ro/d/oferta/bmw-seria-3-cabrio-IDeTNJk.html?reason=observed_ad

 

WBABW71010PJ72458

 

Ce ziceti? Am primit poze si cu interiorul si arata bine. Am un semn de intrebare cu distributia, trebuia schimbata?

 

Atasat si raportul, nu figureaza cu daune in Ro

Intinzatorul sigur trebuie schimbat.

 

Off topic : ma intreba colegul mai devreme ce le facem la masini de arata asa de bine si au km putini ?Apoi zice, ca tot de la noi le luati …

Link to comment
Share on other sites

Ok, proiectul cabrio s-a indepartat putin. Nici nu gasisem nimic sa-mi placa.

 

Azi am bagat in service 325-ul pentru problema cu roata dreapta fata deplasata in spate. Nu au reusit sa-si dea seama ce ar putea fi (cam naspa situatia pentru mine, zic eu, fiindca masina trage dreapta).

 

In schimb, legat de bufnituri la schimbarea vitezelor, au spus, si am vazut si eu, ca masina are joc in cutia de transfer si in planetarele fata. Curios este ca in mers, in masina ai senzatia ca se aude dinspre bancheta spate, iar cardanul cu pricina este sub sofer (si are ceva joc).

 

In fine, maine vor da cutia jos si va fi dusa la reconditionat, de unde sper sa vina si cu jocul de la planetare rezolvat (nu prea inteleg cum pot avea joc planetarele si trebuiesc inlocuite, poate ma lamuriti voi, daca nu, am vazut skf la vreo 650 lei bucata).

 

Cu roata nu stiu ce sa fac, probabil mai incerc un reglaj al unghiului la alt stand si o parere, in acelasi timp.

 

Cert este ca, pompieristic sau nu, distanta intre centrele rotilor, pe aceeasi parte, este mai scurta cu 1 cm pe dreapta fata de stanga. O sa masor maine si la passat de curiozitate.

Link to comment
Share on other sites

No, a inceput sa traga dreapta dupa ce am schimbat bratele si am refacut unghiul de fuga, pana atunci totul era ok.

 

Deh, una calda, una rece: sambata, dupa ce am pus rotile de vara pe 16 si am facut cu fii-miu un mic detailing, i-am dat de doua ori 180 (mai mult nu am avut loc, :)), cu schimb in 6k ture, senzatie nu gluma.

Link to comment
Share on other sites

Silviu poate te ajuta. Da 6 ani de când am mașina cred ca am fĂŁcut aprox 20 unghiuri, mașina asta trage dreapta dintotdeauna, nu rau, ĂŽnsĂŁ pe autostrada se simte cel mai bine, ai luat mana de pe volan, in 2 secunde incepe sa se ducĂŁ in dreapta usor.

 

La ultimul unghi mi a zis ca roata fata dreapta este deplasata cu 10 mm mai ĂŽnspre fata decât aia din stânga sau ĂŽnspre spate, nu mai țin minte, ĂŽnsĂŁ inclusiv aparatul i a dat un fel de notificare in care i a spus asta ĂŽnainte sa printeze axele.

 

Nu am avut nici o dauna in 6 ani, omul mi a zis ca se poate inclusiv de la ceva Brat care nu este pentru modelul meu, inclusiv daca este vreunul aftermarket se poate intampla asta.

 

A zis ca inclusiv deviație mica poate sa apara din cauza șuruburilor refolosite.

 

Ca sa scap de problema probabil ar trebui sa schimb cele 2 brațe care nu au nimic, joc sau bĂŁtaie..din altceva nu are de unde sa fie.

 

Edit: inca ceva, am constatat ca volanul virat la maxim are poziție diferita stânga fata de dreapta, efectiv a fost scos si pus gresit pe Ax, nu am apucat sa vad filetele de la Bieletele de direcție sa vad daca e diferenta mare ĂŽntre ele, vreau sa l repoziționez. Probabil are ceva legĂŁtura. Asta am vĂŁzut acum dupĂŁ aproape 6 ani :))

Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc, bratele pe care le-am pus sunt Ringer, asta pentru ca eram ofticat de Lemforder (am pus in toamna bucsile mari Lemforder si deja aveau joc dupa vreo 3k km, le-am schimbat odata cu bratele). Bratele au costat 350 bucata fata de vreo 800 cele Lemforder, pret de pe Targul de piese (la service, cand au dat cautare, au venit cu 1700 bucata, tot Lemforder, nu prea inteleg de ce, doar daca erau smecherasi). Deja ieri, unul din mecanici spunea si de un pivot cu joc, la aceeasi roata. O sa vorbesc cu ei azi, mai am bratul vechi, poate-l dau jos pentru comparatie (oricum, e in garantie, sa vezi distractie). Cert este ca dupa schimbarea bratelor s-a intamplat minunea. Vedem.

 

In general, mi s-a cam naruit speranta ca va mai merge ca la 50k km (nu ca noua, :)), fara zgomote, vibratii si alte chestii. Asta spre deosebire de cealalta, care, la 250k km, este impecabila ca tinuta de drum dar si ca functionare. Insa, un singur proprietar anterior, Germania cu alte sosele, eu maniac cu reparatiile ...

 

 

Ma duc la service sa vad ce facem cu cutia de transfer si ce o mai fi pe acolo.

Link to comment
Share on other sites

Daca ai pune piese originale ar fi ce trebuie, din pacate nici eu nu pun la toate deoarece sunt prea scumpe.

 

Nu are treaba lemforder cu faptul ca s a fĂŁcut joc din nou. Chiar daca se pot schimba bucsele ĂŽntotdeauna nu e ok sa schimbi bucsele in Brat deoarece exista riscul foarte mare sa apara probleme imediat.

 

Si eu vreau sa iau brațele ĂŽnsĂŁ o sa le iau lemforder complete. Sunt aprox 400-600 lei bucata.

Link to comment
Share on other sites

Culmea e ca cele vechi (bucsile) erau ok, nu trebuiau schimbate.

 

Acelasi mecanic, renumit in Craiova, care a tinut sa schimbe uleiul la cutia de viteze, cutia de transfer, grupuri, etc, doar pe original si care a uitat sa stranga bine surubul de la cutia de transfer. Am pierdut o parte din el, cutia scotea niste gemete, mama mama (nu stiam de unde), cei la care am masina acum au observat. Acelasi mecanic renumit care mi-a tinut masina 2 saptamani pana sa o urce 5 minute pe elevator sa faca o lista (mai mult din cap decat pe real) si care mi-a tinut masina 3 saptamani pana sa lucreze 1 zi si jumatate. Nici eu nu stiu cat calm si rabdare am putut avea, de obicei fac urat de tot. Ar fi trebuit sa-i dau cu ea in cap, cine stie, poate din cauza asta s-a bulit.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.