Jump to content

Bmw seria e46 318i mizerie in vasul de expansiune


Denis Eio

Recommended Posts

Salut,

De curand mi-am luat un seria 3 318i 1995cm3 facelift 2003 .

In prima zi a mers ok , apoi a doua zi a pornit foarte greu (a 5-a , a 6-a cheie) , i-am schimbat bujiile , porneste mai greu . Am desfacut vasul de expansiune si acolo am vazut mizerie ... ceva maro , cred ca e ruginĂŁ nu sunt sigur . Atasez poze diseara . Pe tester am eroare la "senzor vanos"

Ceva idei ?

Link to comment
Share on other sites

1. rugina/mizeria maro....e una si nu are legatura cu vanosul...la cati ani are masina...in radiatorul ala e posibil orice (vreo 200 ron si il schimbi), vasul de expansiune la fel..oricum are tendinta de a ceda.

2. eroare pe tester - vanos, care vanos ? care senzor ? ( sunt multi )

Link to comment
Share on other sites

1. rugina/mizeria maro....e una si nu are legatura cu vanosul...la cati ani are masina...in radiatorul ala e posibil orice (vreo 200 ron si il schimbi), vasul de expansiune la fel..oricum are tendinta de a ceda.

2. eroare pe tester - vanos, care vanos ? care senzor ? ( sunt multi )

 

1. Am uitat sa specific ca nici caldura nu mai baga si am impresia ca imi pierde lichidul de rĂŁcire , verific diseara din nou nivelul

2. Cod eroare tester 2854 .

Are momente cand nu se accelereaza masina si daca o las pornita 10 minute fara sa accelerez moare

Link to comment
Share on other sites

1. Am uitat sa specific ca nici caldura nu mai baga si am impresia ca imi pierde lichidul de rĂŁcire , verific diseara din nou nivelul

 

 

caldura :

 

1. termostat stricat

sau

2. piesa cu tepi (asta vezi ca iti descarca si bateria)

Link to comment
Share on other sites

caldura :

 

1. termostat stricat

sau

2. piesa cu tepi (asta vezi ca iti descarca si bateria)

 

Pai si nu trebuia sa am eroare pe tester de la termostat ? Mi se pare ca am avut una ceva in genul pompa auxiliara sau ceva asemanator pe clima .

Piesa cu tepi ? Nu am auzit ... dar probleme cu bateria nu am. Ai un numar de whatsapp ?

Link to comment
Share on other sites

Pai si nu trebuia sa am eroare pe tester de la termostat ? Mi se pare ca am avut una ceva in genul pompa auxiliara sau ceva asemanator pe clima .

Piesa cu tepi ? Nu am auzit ... dar probleme cu bateria nu am. Ai un numar de whatsapp ?

 

scrie aici, cu siguranta mai sunt si alte pareri, altele decat ale mele.

 

ideea e ca masinia nu se va repara doar cu parerile de aici.

Link to comment
Share on other sites

scrie aici, cu siguranta mai sunt si alte pareri, altele decat ale mele.

 

ideea e ca masinia nu se va repara doar cu parerile de aici.

Am post-uri limitate aici

Oricum , am postat aici pentru pareri si cel mai tare ma intereseaza daca masina e in siguranta , daca pot circula cu ea c.c.a 2 saptamani pana iau salariul sa o pot baga intr-un service

 

Edit : Uneori ii dau sa porneasca pana ramane fara baterie , atat de greu porneste . O sa filmez diseara si atasez aici

Edited by Denis Eio
Link to comment
Share on other sites

In cel mai fericit caz ,garnitura chiulasa ciupita . In cel mai grav caz,bloc motor fisurat !

Daca te uiți la eșapament ,probabil o sĂŁ vezi cum picura .

Deci cu alte cuvinte masina pe dreapta pana ajunge in service ...

Vechea masina tocmai de asta am schimbat-o , la 2000-2500 km tot schimbam _chiulasa_ (nu doar garnitura)

Link to comment
Share on other sites

In cel mai fericit caz ,garnitura chiulasa ciupita . In cel mai grav caz,bloc motor fisurat !

 

 

daca e ciupita, la 105-110 grade apa (acolo deschide termostatul) personal cred ca se transforma destul de repede intro gaura (si acul de la apa ajunde pe rosu in mai putin de 2-3 secunde) am patit asa ceva la un M43

 

90% termostatul e blocat pe deschis

 

(l-am schimbat la acelasit tip de motor, N42B20)

Edited by wind-3er
Link to comment
Share on other sites

daca e ciupita, la 105-110 grade apa (acolo deschide termostatul) personal cred ca se transforma destul de repede intro gaura (si acul de la apa ajunde pe rosu in mai putin de 2-3 secunde) am patit asa ceva la un M43

 

90% termostatul e blocat pe deschis

 

(l-am schimbat la acelasit tip de motor, N42B20)

Acul nu imi trece de jumatate , indiferent daca merg foarte turat . Aseara am incercat-o in 4500-4800 rpm si acul era ok , masina se simtea "normal" si incepuse sa ĂŽncĂŁlzeascĂŁ aerul dat de clima . La 15-20 sec. dupa ce am scazut turatiile si am revenit la mers normal a inceput din nou sa dea rece .

 

Chiulasa daca ar fii ma gandesc ca ar pierde si tot lichidul de racire . Daca aveti cumva un link sau ceva de la un tutorial cum sa golesc si sa curat tot sistemul de racire cred ca mi-ar fii foarte de folos .

 

 

Cat despre pornirea grea are cineva vreo idee ?

Link to comment
Share on other sites

Acul nu imi trece de jumatate , indiferent daca merg foarte turat . Aseara am incercat-o in 4500-4800 rpm si acul era ok , masina se simtea "normal" si incepuse sa ĂŽncĂŁlzeascĂŁ aerul dat de clima . La 15-20 sec. dupa ce am scazut turatiile si am revenit la mers normal a inceput din nou sa dea rece .

"termostat" se numeste !

Chiulasa daca ar fii ma gandesc ca ar pierde si tot lichidul de racire . Daca aveti cumva un link sau ceva de la un tutorial cum sa golesc si sa curat tot sistemul de racire cred ca mi-ar fii foarte de folos .

 

(si totul se duce in baia de ulei)

 

 

Cat despre pornirea grea are cineva vreo idee ?

 

pornire grea:

 

bobine inductie;

distributie satira de la punct;

sau vreun senzor ...aici tester

Link to comment
Share on other sites

pornire grea:

 

bobine inductie;

distributie satira de la punct;

sau vreun senzor ...aici tester

Mama lor de fiare ....

Senzor am spus ca am eroare cod 2854 pe senzor vanos , pe google am vazut ceva imagini ca e o mufa de pe langa bujii , daca stie cineva sa ma lĂŁmureascĂŁ ..

Cat despre bobinele de inductie , daca am schimbat bujiile si nu s a schimbat nimic in bine , clar ca le voi schimba si pe ele .

Distributia sarita nu se poate verifica ? Adica ceva simptome aparte?

Link to comment
Share on other sites

De curand mi-am luat un seria 3 318i 1995cm3 facelift 2003

[...]

daca pot circula cu ea c.c.a 2 saptamani pana iau salariul sa o pot baga intr-un service

[...]

Vechea masina tocmai de asta am schimbat-o , la 2000-2500 km tot schimbam _chiulasa_ (nu doar garnitura)

 

Denis, iarta-ma, te rog - dar ma tem ca tocmai ai facut o (mare) greseala cumparand o asemenea masina. Se pare ca tocmai vii dupa o serie de probleme cu o alta rabla. Ar fi trebuit sa tragi niste invataminte din acea experienta. Un BMW vechi nu poate fi in niciun caz intretinut asteptand sa vina ziua de salariu. O sa devii sclavul masinii.

Este oare chiar atat de vital sa te "afisezi" cu un BMW?

 

Acum mai bine de un secol Caragiale a scris o schita care se cheama "SlĂŁbiciune".

Da-mi voie te rog sa citez un fragment al carui sens, daca il patrunzi, ti-ar putea fi de folos in viitor:

 

Vedeți pe acest mic impiegat.

Vedeți câtĂŁ leafĂŁ are tânĂŁrul pe lunĂŁ?

150 de lei... adicĂŁ 150 ĂŽn stat; ĂŽn mânĂŁ capĂŁtĂŁ 135; care va sĂŁ zicĂŁ, 1620 de lei pe an; prin urmare, are venit, din munca lui, câte 4 lei și 44 de bani fĂŁrĂŁ ceva pe zi, ĂŽn anii comuni, iar ĂŽn anul bisextil câte 4 lei și 42 de bani și ceva.

E cam prea puțin, ce e drept; dar pentru un tânĂŁr fĂŁrĂŁ viții și cu socotealĂŁ, poate sĂŁ ajungĂŁ.

 

Ia, sĂŁ-l privim, mĂŁ rog. Unde-o fi mergând așa gĂŁtit acest june?

Se oprește ĂŽn fața cofetĂŁriei Riegler sĂŁ-și așeze ĂŽncĂŁ o datĂŁ cravata, care arde ca focul; ĂŽși scuturĂŁ cu batista pantofii de lac, ĂŽși potrivește țilindrul, dupĂŁ ce-i trage apĂŁsat o mânecĂŁ ĂŽmprejur; se-nțepenește ĂŽn cĂŁlcâie și se uitĂŁ spre fațada Teatrului Național...

La ce se uitĂŁ?

Ei! la ce! la muscali...

DupĂŁ multĂŁ dezbatere interioarĂŁ, ĂŽși alege unul foarte maladeț, ĂŽmbrĂŁcat ĂŽn catifea albastrĂŁ, cu brâu pembè, cu doi trotteurs negri, ce mĂŁnâncĂŁ jeratic... Picior peste picior și:

— Paidiom, gaspadin!

 

Unde?...

Asta e! N-o sĂŁ meargĂŁ omul cu muscalul sĂŁ mĂŁnânce rahat la cișmeaua lui Cantacuzino de la Filaret... La Șosea! unde merge toatĂŁ lumea bunĂŁ.

 

Dar o sĂŁ-mi zici dumneata:

— Cum se poate? Un om care câștigĂŁ pe zi 4 lei și 44 de bani fĂŁrĂŁ ceva ĂŽn anii comuni și 4 lei și 42 de bani și ceva ĂŽn anii bisextili, cum se poate sĂŁ cheltuiascĂŁ zece-doisprezece lei pentru birjĂŁ la Șosea?

Link to comment
Share on other sites

Denis, iarta-ma, te rog - dar ma tem ca tocmai ai facut o (mare) greseala cumparand o asemenea masina. Se pare ca tocmai vii dupa o serie de probleme cu o alta rabla. Ar fi trebuit sa tragi niste invataminte din acea experienta. Un BMW vechi nu poate fi in niciun caz intretinut asteptand sa vina ziua de salariu. O sa devii sclavul masinii.

Este oare chiar atat de vital sa te "afisezi" cu un BMW?

 

Acum mai bine de un secol Caragiale a scris o schita care se cheama "Slăbiciune".

Da-mi voie te rog sa citez un fragment al carui sens, daca il patrunzi, ti-ar putea fi de folos in viitor:

Mai am un renault 1.5 dci care este in service , ii schimb injectoarele , un logan 1.6 mpi la care mi-a crapat blocul motor din cauza chiulasei care si el este in service , astept sa imi ajunga motorul sa il schimb . Problema mea principala este ca mi-au picat toate 3 in acelasi timp , de asta am ramas fara bani . Am bani incat sa trimit si bmw-ul in service pentru o problema minora dar raman fara masina , as vrea sa stiu daca ma mai pot deplasa cu el o perioada de timp pana e gata una dintre celelalte . Ziua salariului se lasa asteptata in cazul in care problema este una mai complexa .

 

 

UPDATE : Am ajuns de la muncă și am încercat să îl pornesc , a dat să pornească la sfert ( Culmea , mă bucuram ) apoi s-a răzgândit și când i-am pus contactul din nou și i-am dat să pornească a doua oară se aude doar cum învârte electromotorul dar nici o încercare de a porni , nici o scânteie nimic .

 

UPDATE2: N-am putut să mă abțin și am fost să-i dau din nou o cheie , a pornit la sfert ... Nu mai înțeleg nimic

Edited by Denis Eio
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca nu observi pierdere de antigel sub mașina și vezi condens pe toba de eșapament ,acolo e antigelul . E ciupita garnitura și baga antigel in capul pistonului .

 

Pierdere pe sub mașinĂŁ cu siguranțĂŁ nu este , am lĂŁsat-o pornitĂŁ ĂŽn jur de 25-30 de min (bine , ea mai murea și o reporneam) , o mai turam , nimic

Am dat ture cu ea pe stradĂŁ am consumat un sfert din rezervor doar pe stradĂŁ dus și ĂŽntors , nici o urmĂŁ

 

Condens... ĂŽmi dĂŁ cu fum care miroase a benzinĂŁ când ĂŽncerc s-o pornesc cĂŁ nu o ia din prima și mĂŁ gândesc cĂŁ ĂŽmi bagĂŁ benzinĂŁ nearsĂŁ pe evacuare . Ăntr-adevĂŁr a avut un moment ĂŽn care a dat fum exagerat de mult , am crezut cĂŁ am luat foc

Link to comment
Share on other sites

Bujiile le-ai scos sa te uiti la ele?

Sa le compari? Sa vezi im ce stare sunt.

 

Normal ca iti miroase a benzina cand nu o ia din prima. Se umplu cilindri cu vapori de benzina. Nu baga injectoarele bezina in cilindri sa o ia?

E asa greu sa te prinzi?

 

Eroarea aia citita pare generica.

Ce tester ai folosit?

Ista?

 

:offtopic:

Eu cred ca "benzinele" au mai multe probleme decat "dizalurile"...

Da, da, chiar la diagnoza.. solutii

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Bujiile le-ai scos sa te uiti la ele?

Sa le compari? Sa vezi im ce stare sunt.

 

Normal ca iti miroase a benzina cand nu o ia din prima. Se umplu cilindri cu vapori de benzina. Nu baga injectoarele bezina in cilindri sa o ia?

E asa greu sa te prinzi?

 

Eroarea aia citita pare generica.

Ce tester ai folosit?

Ista?

Delphi daca nu ma insel

Link to comment
Share on other sites

Ii lad pe altii sa iti raspunda ;)

Mai ales ca zici ca ai mai avut bmw..

Chiar nu e greu sa ai un ISTA zilele astea..

 

Nu am zis cĂŁ am mai avut BMW ... E primul BMW și ultimul sper ( ĂŽn sensu cĂŁ n-o sĂŁ fie nevoie sĂŁ-l schimb )

Și despre testere nu am idee cum se lucreazĂŁ cu ele , adicĂŁ din ce am vĂŁzut nu e complicat deloc doar cĂŁ mna , am zis sĂŁ nu ĂŽmi bag eu nasul , sĂŁ las pe cineva care se pricepe

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am gĂŁsit o problemĂŁ , cred

 

Senzorul ĂŁsta : pic01.jpg

Ăn mod normal are 9 pini din câte am vĂŁzut , la mine are 9 pini partea dintre bujii , din motor , dar firul acela care se bagĂŁ ĂŽn pini (partea cu gĂŁuri) are doar 8 pini , adicĂŁ unul rĂŁmâne fĂŁrĂŁ contact . Posibil sĂŁ fie de la ĂŁsta ? Nu ĂŽi dau de cap cum ĂŽi zice ĂŽn românĂŁ sĂŁ-l cumpĂŁr de pe la dezmembrĂŁri , vreau doar capĂŁtul care a rĂŁmas ĂŽn 8 pini ...

Link to comment
Share on other sites

ala e senzorul excentric, de la a3 axa cu came.

 

informativ pret senzorul indicat de tine : https://www.epiesa.ro/senzor-ax-excentric-cursa-supapa-variabila-bmw-seria-3-e46-318-i-benzina-143-cai-vdo-s119564001z/16198/100397/epsid-1007956/

 

pentru a schimba senzorul ala :

 

desfacut capacul de la motor (probabil o sa fie nevoie de garnitura noua)

 

desfacuta si facuta distributie (se da lantul jos/intro parte, se demonteaza axa de admisie + axa excentrica/de la valvetronic) daca ai ghinion , schimbi si patinele cu intinzatorul

(nu exista semne la distributia asta, e nevoie de cale)

 

undeva la 1500-1600 ron ar fi "distractia de mai sus"

 

in orice situatie, ai grija la alegerea mecanicului. (desi sunt motoare de 20 de ani, multi se uita ca curca in/la lemne)

 

 

o alta discutie despre motorul asta : http://www.bmwclub.ro/forums/topic/184499-probleme-la-un-n42/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.