Jump to content

2009 X5 (E70) 3.0d


Criminus
 Share

Recommended Posts

Salutare,

 

In octombrie 2020 am cumparat primul meu BMW, mai sus mentionatul X5. Mi-a placut combinatia de culori, gri la exterior si negru la interior si in acelasi timp configuratia de optiuni. La prima vedere masina parea ingrijita interior si exterior doar ca de ceva timp nefolosita. Am cautat-o pe unde am putut de nr de km si parea ca ar spune adevarul.

Cateva probleme erau clare, anvelopele vechi si putrezite atat cele de vara cat si cele de iarna, un arc pe fata rupt, turbina fluiera puternic, brate dr fata de schimbat, spalatorul de pe luneta nefunctional. Am zis ca sunt chestii ce pot fi facute si ca restul masinii merita deranjul, aveam sa regret vorbele astea :))

Scriu postarea asta in mai 2021 si inca nu am terminat de reparat la ea, cel putin nu pt a o aduce la nivelul la care consider ca ar trebui sa fie o astfel de masina.

Un sumar al configuratiei ar fi:

1CB Co2 content

217 Active steering

226 Sports suspension settings

230 EU Specific Additional Equipment

255 Sports Leather Steering Wheel

2RZ Lt / aly W. Star Spoke 213 W Mixed Tires

320 Model designation, deletion

330 Sports Package

386 Roof Rail

402 Panorama Glass Roof

413 Luggage Compartment Net

423 Floor mats, velor

428 Warning triangle

430 Interior And Exterior Mirror Packa

431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d

441 Smokers Package Smoking package

459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory

464 Ski bag

481 Sport Seats F Driver / front Passenger

488 Lumbar support driver / front passenger

493 Storage Compartment Package

494 Seat Heating F Driver / front passenger

4A1 Interior Trim Finishers Graphitane

502 Headlight Washer System

508 Park Distance Control (pdc)

521 Rain sensor

522 Xenon light

534 Automatic air conditioning

544 Cruise Control With Braking Function

548 Speedometer With Kilometer Reading

563 Lights Package

609 Navigation System Professional

612 BMW Assist

616 BMW Online

620 Voice input system

633 Prep.mob. Ph. Business Bluet.interf.

672 Cd Changer Bmw For 6 Cds

676 Hifi loudspeaker system

698 Area code 2

6AA BMW Teleservices

6AB Control teleservices

6FL USB / audio interface

760 Individual high-gloss shadow line

775 Individual roof-lining anthracite

7SP Navi Professinal W.handyprep.bluetooth

801 Germany version

840 High speed synchronization

851 Language Version German

863 Europe / dealer directory

879 German / On-board Documentation

8SC Country Spec. Release Of Teleservice

8SP Cop Control

925 Shipping Protection Package

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Lista de cheltuieli este lunga (chiar tin o evidenta) dar cele ce ies in evidenta ar fi:

- cumparat anvelope iarna si vara

- inlocuire ECU pt ca cel de pe masina (care nu era al ei) a crapat la o saptamana dupa achizitie

- schimbat ulei cutie de transfer

- schimbat brate dr fata (superior, inferior) Lemforder

- inlocuit arcuri fata, OEM

- reconditionat turbina ce a venit la pachet cu diverse conducte si coliere schimbate si revizie motor

- anulat clapete admisie

- anulat egr

- anulat dpf

- soft putere la aprox 280cp/650Nm

- revizie cutie de viteze, ZF si OEM (manson conector, baie ulei, ulei, mansoane mecatronic, suruburi baie de ulei)

- reparat trapa de 2ori

- epurator ulei

- jgheaburile de sub capota

- inlocuit schimbator de viteze

- schimbat lichid frana

 

La partea cosmetica:

- refacut traseul pt stropitoarea de pe luneta, nu a fost nevoie decat sa demontez jumatate de interior

- schimbat lumini interior cu led-uri lumina rece

- inlocuit semnalizatoare laterale cu unele negre, secventiale pe led

- inlocuit motor climatizare, cel de langa ventilator

- lipseau diverse mici plastice de la interior, embleme neoriginale la ext

- astept sa imi ajunga grilele negru lucios ca sa se potriveasca cu restul "Shadow line"-ului

- am facut rost de niste praguri extinse dar sunt negre si asteapta sa fie vopsite inainte de montaj

- reparat izolatia din usile din spate ca sa nu mai ploua prin usi in masina

 

Au mai ramas pe lista lucrurilor de facut:

- 009C4A IHKA: Dynamic-pressure-flap-motor

- 00E204 PDC: K-CAN-Low wire fault

- 00E2C4 CON: K-CAN line fault

- 00E5C4 CID: K-CAN line fault

- o verificare a distributiei. Din ce am citit inainte de a cumpara masina acest M57 parea vesnic, total opusul lui N47 care deja a capatat notorietate pt problemele cu disctributia. Recent intr-o discutie avuta cu un fost posesor de E70 am aflat ca si M57 ar suferi de niste pb legate de distributie.

- de inlocuit aripa dr fata, a fost inlocuita cu una aftermarket si alinierea la imbinari nu este cea mai buna

- de vopsit bara fata/spate, aripi fata, praguri extinse

- inlocuirea scaunelor fata cu unele comfort

- alte mici retusuri legate de plastice samd

Edited by Criminus
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Am urmatoarele scenarii:

1 - Vreau sa schimb scaunele sport cu unele confort dar nu stiu daca in afara de scaunele propriu zise mai am nevoie si de alte module sau vreo codare suplimentara, este un proces "plug and play"?

2 - Am optiunea de oglinzi pliabile dar as vrea ca acestea sa se plieze la incuierea masinii, momentan fac asta doar daca apas eu butonul de pe usa, stiti de vreo setare ascunsa sau vreun tutorial in care arata cum pot seta asta din ISTA?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Recent am inlocuit schimbatorul de viteze din cauza unei erori avute doar ca ieri am observat ca emana foarte multa caldura.

La cel vechi nu am remarcat sa faca asa, si nici nu mi se pare normal sa faca dar totusi m-am gandit sa intreb si aici, voua vi s-a intamplat, e firesc?

Edited by Criminus
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am urmatoarele scenarii:

1 - Vreau sa schimb scaunele sport cu unele confort dar nu stiu daca in afara de scaunele propriu zise mai am nevoie si de alte module sau vreo codare suplimentara, este un proces "plug and play"?

2 - Am optiunea de oglinzi pliabile dar as vrea ca acestea sa se plieze la incuierea masinii, momentan fac asta doar daca apas eu butonul de pe usa, stiti de vreo setare ascunsa sau vreun tutorial in care arata cum pot seta asta din ISTA?

Nu merge cu bimmercode?

Link to comment
Share on other sites

@Viper05 am rezolvat pana la urma cu oglinzile si alte cateva chestii din astea minore.

Ma roade acum ce am descoperit in weekend si anume ca schimbatorul de viteze se incalzeste. Dupa ce am mai facut cateva drumuri cu ea mi-am dat seama dc pana acum nu am observat, incepe sa se manifeste abia dupa vreo 100km mersi continuu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Planuiesc sa schimb placutele si discurile de frana "autobuzului", cele de fata pt ca desi au doar cateva luni deja bat cand franez mai puternic si scartaie cand franez usor iar cele de spate sunt destul de uzate si frana de mana nu mai tine atat de bine.

Cine stie sau a mai schimbat recent, daca imi puteti face o recomadare ?

Link to comment
Share on other sites

Exprimare un pic defectuoasa din partea mea, da stiu ca sunt saboti pt frana de mana dar si aceia trebuie schimbati :)

Din experienta unei cunostinte apropiate pe un E61 530d, atat discurile OEM cat si unele Brembo au ajuns foarte repede sa bata la franare si de aceea cautam o recomandare din partea voastra poate ma scuteati de experimentarea asta pe bani multi :)

Edited by Criminus
Link to comment
Share on other sites

atat discurile OEM cat si unele Brembo au ajuns foarte repede sa bata la franare si de aceea cautam o recomandare din partea voastra poate ma scuteati de experimentarea asta pe bani multi :)

Sa inteleg, ce inseamna discuri OEM?

 

Discuri luate de la dealer sau discuri echivalent fabricant?

 

Mai conteaza si cine monteaza discurile, ce si cum trebuie curatat si uns.

 

Daca scartaie la franare e clar.. trebuie uns din nou; oricum montajul a fost defectuos.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Sa inteleg, ce inseamna discuri OEM?

Discuri luate de la dealer sau discuri echivalent fabricant?

Legat de E61, OEM adica ce vand magazinele online sub brand-ul BMW.

 

 

Mai conteaza si cine monteaza discurile, ce si cum trebuie curatat si uns.

Daca scartaie la franare e clar.. trebuie uns din nou; oricum montajul a fost defectuos.

Legat de E70, nu cunosc detaliile, este destul de probabil ca montajul sa fie una din cauze, ele au fost schimbate cu putin timp inainte sa cumpar masina. Ca si context fostul proprietar incerca sa ma convinga ca filtrele HIFI sunt cele mai bune de pe piata asa ca nu as miza ca a folosit piese de top, asta ca o a 2-a posibila cauza.

 

Dupa niste cautari sumare am decis pentru:

- discuri fata/ spate TRW

- placute fata/ spate TRW

- senzori uzura TRW

- saboti si set accesorii ATE

Link to comment
Share on other sites

Legat de E61, OEM adica ce vand magazinele online sub brand-ul BMW.

 

 

Cate din alea sub brandul BMW, vandute de alte magazine, au stanta, sau imprimat BMW pe ele?

 

De la dealer te asigur ca toate au asa.

(Tocmai am luat (doar) bratele de la bara de torsiune fata iar in metal e incastrat BMW. Nu are cutie, nimic altceva. Vin in niste pungi cu codul piesei care se intampla sa coincida cu, cel de pe realoem..)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Salut, sa ne zici daca discurile TRW te tin mult si bine.

Nu stiu cat mult sau bine or sa ma tina, inca nu le-am comandat. Planul este sa cumpar ce am nevoie si sa montez luna viitoare.

 

Toata lumea recomanda originale sau ATE.

Eu de aia am si pornit discutia aici pt a primi recomandari, in lipsa lor am ales ce stiam ca e ok pe masinile avute anterior :)

Acum ca ai mentionat ATE ma voi uita mai atent catre ele.

Edited by Criminus
Link to comment
Share on other sites

Cate din alea sub brandul BMW, vandute de alte magazine, au stanta, sau imprimat BMW pe ele?

De la dealer te asigur ca toate au asa.

(Tocmai am luat (doar) bratele de la bara de torsiune fata iar in metal e incastrat BMW. Nu are cutie, nimic altceva. Vin in niste pungi cu codul piesei care se intampla sa coincida cu, cel de pe realoem..)

Nu as sti sa iti spun pt ca nu m-am ocupat eu de lucrarea asta dar din experienta personala stiu ca de multe ori piesele de origine sunt piese de la diversi producatori carora li se schimba branding-ul (fie se pune doar cel al producatorului auto fie se pun si cel al producatorului auto si cel al producatorului piesei si de multe ori se intampla ca pe durata vietii unei astfel de piese sa se schimbe producatorii ei). Prin afirmatia asta nu neg existenta pieselor contrafacute. Tot ce am cumparat original am cumparat de la Bavauto si am fost multumit.

Link to comment
Share on other sites

Am reusit sa scap si de eroarea:

009C4A IHKA: Dynamic-pressure-flap-motor

Era un motor de la instalatia de climatizare, din fericire era un motor accesibil fara nevoia scoaterii bordului. Este cel de langa ventilator. Simpla inlocuire nu este suficienta pt a face eroarea sa dispara, este nevoie si de o re-calibrare a motoarelor din sistemul de climatizare.

Am reusit sa completez Shadow Line-ul, cel putin in viziunea mea, cu niste grile(nari) gloss black pe langa semnalizatoarele laterale secventiale pe care le montasem deja.

Edited by Criminus
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Comandat astazi:

- discuri fata/spate ATE

- placute fata/spate ATE

- senzori uzura fata/spate ATE

- saboti frana de mana ATE

- accesorii frana de mana ATE

- bietele anti-ruliu fata/spate Lemforder

Astept cu nerabdare sa ajunga si dupa repede cu ele pe masina pt ca deja "sare ceasul de la mana" cand franez un pic mai tare.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Schimbate azi:

- discuri fata/spate

- placute fata/spate

- senzori uzura fata/spate

- saboti si accesorii frana de mana

- bielete anti-ruliu

- facut geometrie

 

Constatari:

- unul din cuiele de fixare pt sabotii de pe stanga era rupt, inlocuit toate accesoriile

- etrierul dreapta spate pierdea lichid de frana atunci cand era comprimat, schimbat garnituri

- discurile si placutele pe spate aveau o uzura neuniforma atat pe grosime cat si pe suprafata, discurile incepusera sa se descompuna putin (brrr ingrijorator)

- ca bonus cand era ridicata am observat ca am o pierdere maricica de ceva "lichid uleios" care se scurge de sus pe partea dreapta a motorului (cea cu turbina) pana la busonul de la baia de ulei, asa ca intra si asta pe lunga lista de to do -uri :))

Edited by Criminus
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.