Jump to content

Despre rev matching la diesel


thein2

Recommended Posts

Salut. N-am permisul de mult timp si incerc sa-mi perfectionez tehnica de rev matching pe un e90 318d. Uneori imi iasa, alteori nu (in principiu cu schimbatul din a 3-a in a 2-a am probleme). Totusi, am niste intrebari legate de uzura diverselor componente de pe motor cand fac rev matching.

 

De exemplu, am inteles ca nu este indicat sa turezi motorul prea tare in primii 10 - 15 km parcursi cu un diesel. Dar cand trebuie sa retrogradez din a 3-a in a 2-a de obicei turatiile s-ar duce in mod normal pana in 2800 - 3000 ca sa fie cat mai lina tranzitia. Si aici intervine si alt lucru pe care l-am auzit - nu-i indicat sa-i dai talpa unui motor diesel sub 1800 - 2000 de rotatii sa zicem (asta doar in situatii la limita ma gandesc). Eu de exemplu o las in frana de motor de fel in a 3-a pana pe la 1500 - 1600 si daca situatia o cere, incerc sa fac rev matching in a 2-a si evident ca turatiile sar foarte repede pana in 2xxx - 3xxx rotatii.

 

 

 

Se produce vreo uzura pe undeva? Are de suferit distributia/turbina/etc la schimbarile astea bruste de turatii (cu ambreiajul la podea)? Nu e indicat sa fac rev matching doar in primele 5 - 10 minute? (cu toate astea, dupa tot as fi nevoit sa-i dau talpa cand motorul e subturat, deci tot raman nedumerit)

 

Sa raman in a 3-a chiar daca am 1400 - 1500 de turatii si mai bine accelerez lin pana o duc iar peste 2000? Mersi!

Edited by thein2
Link to comment
Share on other sites

Daca-mi permiti o mica gluma:

 

5dpmsf.jpg

Te complici si despici firul in 4 inutil, sunt doua reguli mari si tari la volan, una menita sa protejeze masina si cealalta pe tine: rev-matching in *orice* plaja de turatii si regula celor 2 secunde. T

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

...thein2, inainte sa pleci si sa crezi ca de aici nu poti primi raspunsul cautat, o sa iti raspund curand cum imi tratez eu masina de camd o am.

 

Asa ca mai intra aici si o sa primesti cel putin un raspuns-exemplu personal.

Si nu e deloc prea complicat.

 

Asadar, bun venit pe forum!

;)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

...thein2, inainte sa pleci si sa crezi ca de aici nu poti primi raspunsul cautat, o sa iti raspund curand cum imi tratez eu masina de camd o am.

 

Asa ca mai intra aici si o sa primesti cel putin un raspuns-exemplu personal.

Si nu e deloc prea complicat.

 

Asadar, bun venit pe forum!

;)

Multumesc!

 

Si nu ma supar Bogdan, am ras si eu :)). Stiu ca ma cam complic, dar vreau sa am grija de masina si sa nu-mi bat joc de ea.

Link to comment
Share on other sites

...ca la orice masina cu cutie automata unde rev matching-ul se intampla automat, natural..

La un 318 dupa dupa mine rev match se poate face fara nici o problema dupa ce se incalzeste mototul adica ajunge la regim, ulei si antigel la 80 de grade si peste. Nu intram in fleacuri care nu sunt necesar de stiut, urmarit acum.

La mine, la un 320d rev matching la plecare de la semafor, sau de pe loc incepe de la 1700-chiar 1800 rpm. Adica acolo am observat ca daca schimb treapta 1 in 2 masina propulseza pe drum drept liniar, fara aceea intarziere sau pierdere din energia data dar intarziata de greutatea masinii.. cand plec, de obicei.. ca hodorogii ;)

 

Asadar alta observatie personala ar fi ca eu fac si asa o sa fac si in continuare, schimb la 15-20-40-60 km/h si peste.

Deci eu personal schimb treptele in: 1 0-15km/h; 2 15-20km/h; 3 20-40km/h; 4 40-60km/h si peste. Asta e modul aconomic pentru mine; drum drept. Evident in pante si alte variatiuni, adaptez.

Retine masina a fost tratata 80-90% de cand o am, peste 170k km cum am spus mai sus, motor M47; 465k km cutia manuala din fabrica, neinlocuita, 0 probleme; doar ulei, la al 3-lea schimb.

In general ochii imi stau pe turometru mai mult decat pe vitezometru. Iar schimbul se face pe la 2000rpm.

 

Retrogradarea vitezelor de face liniar fara a simti motorul fortand in roti specifica franei de motor lasand turatia pana aproape de 1500-1600rpm fiind in viteza respectiva.. desigur, accelerare dupa retrogradarea acolo.. pe drum drept trebuie facuta foooarte usor. Asadar o retrogradare pe la 1800 pentru frana de motor e ok.

 

Acum, sa imi explice mie si celorlalti, cei care au 320 Efficient Dynamics, cand pun motorul dimineata in acel mod daca le cere motorul sa schimbe viteza la rece la 1500 rpm si poate foarte putin peste. Si la fel aproape in celelalte trepte, crescand fooarte putin turele in care in bord ... le apare ca ar trebui sa schimbe treapta de viteza!

Vreau sa imi explice de ce le cere asta? Oricum eu am inteles; dar poate au ei alte variante de raspuns, intelegeri..

Si daca acelasi lucru se intampla sa observe ca atunci cand motorul e fierbinte schimbarea vitezelor e ceruta in tura mult mai mari!? DE CE oare?

 

Asta sper sa elimine eventualele contraziceri cu mine..

 

Am condus in Efficient Dynamics (ED) de 184cp din 2014 o saptamana si am avut timp sa observ acest lucru interesant, care mi-a confirmat multe.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Bimmer, nu ai cum sa dai treapta 4 la 40 km/h, vibreazĂŁ de o ia dracii, eu la 40 schimb a 3-a si a 4-a i dau decât daca merge obligatoriu peste 60 km/h, daca schimbi cum spui tu merge foarte subturata, știu ca te referi ca uneori si ca nu mergi asa tot timpul,, ĂŽnsĂŁ eu personal niciodatĂŁ nu as putea bagĂŁ a 3-a la 20 km/h si a 4-a la 40.. Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Bimmer, nu ai cum sa dai treapta 4 la 40 km/h, vibreazĂŁ de o ia dracii, eu la 40 schimb a 3-a si a 4-a i dau decât daca merge obligatoriu peste 60 km/h, daca schimbi cum spui tu merge foarte subturata, știu ca te referi ca uneori si ca nu mergi asa tot timpul,, ĂŽnsĂŁ eu personal niciodatĂŁ nu as putea bagĂŁ a 3-a la 20 km/h si a 4-a la 40..

Iti dau dreptate, in trepte mai mari ar trebui accelerata mai mult.

Inca o data, am scris asa pe intelesul cautat de OP. El poate ajusta in sus si mai putin de recomandat in jos! Adica nu fa mai rau ca mine, lasa-ma pe mine sa il fac.. ;)

Sau altfel spus rev-matching la diesel dupa ce se incalzeste motorul poti sa il faci fara grija in ture mult mai mari, practic pana in rosu.

Dar ala nu se numeste rev-matching decat in modul sport; exista modul asta la (ED)..

 

(..sa nu va faceti probleme ca masina mea nu ia talpa! Doar ca nu ia talpa permanent.)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.