Jump to content

G30 530i xDrive M Sport Black Sapphire Metallic - 2018


Claudiu F
 Share

Recommended Posts

Branevl, eu ma bazez pe zecile de teste si masuratori existente pe net si sunt dispus la o proba daca are careva un g30 30xd.

Exista f multe masuratori pe net iar cea mai buna masuratoare 100-200 pt 30xd este de 17.4 sec. Iti las o saptamana sa cauti si nu vei gasi alta mai buna.

Eu am reusit fix 17.4 sec la o singura tentativa, masurata profi.

Evident ca un 3 litri diesel va fi mai bun mereu ca un 2 litri benzina, insa incercam sa argumentez ca desconsiderarea totala a lui 30i sau a unui motor echivalent de la concurenta este total gresita.

 

La masini noi sunt 6000-7000 euro diferenta intre 2 litri benzina si 3 litri diesel, bani pe care nu i-as plati decat daca as fi milionar.

30d costa cat 40i iar alegerea este evidenta. 30d cat si echivalentele de la concurenta sunt cele mai amuzante si overrated motoare.

 

Later edit, imi place bravnel ca tu iei specificatia de 5.4 de la modelul facelift cu 286cp. Vezi ca e 5.7 pt varianta de 265cp de dinainte de lci.

Astept deci sa se faca rost de un 30xd 265 cp pt o proba

Edited by edit
  • De acord! 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Depinde unde te uiti 5.4 0-100 km/h scrie la 265 cp pe mai multe situri. Eu sunt tot de aceeasi parere... ca este peste, nu cu mult dar este peste si la o utilizare normala se simte diferenta. Pt un 2000 benzina a6 tau e potent oricum sta bine. Am eu g30 530d si stiu ce zic. Hai ca stricam topicul omului degeaba, sanatate! 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Pai si eu sunt absolut de aceeasi parere cu tine si nu am sustinut altceva, doar ca anterior se afirma ca 30i e chiar batjocora si am tinut sa aduc argumentele mele contrare, cu exemplele din propria-mi practica.

 

Cheers!

Edited by edit
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

On 12/27/2021 at 10:59 AM, VladE46 said:

Frumoasa jucaria! sa o folosesti sanatos si fara incidente!

 

In achizitia de anvelope de vara, eu as lua in calcul si GoodYear Eagle F1 Asymmetric 5, here is why:

Da, am citit f multe lucruri bune despre ele.

Au si o varianta RunOnFlat MOE, care e un tip de run flat mai "moale", avand o tehnologie mai noua, MOE insemnand "Mercedes Original Extended"

La vara o sa aleg dintre astea si Michelin PS4.

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

On 1/4/2022 at 8:51 AM, enigmatyq said:

Sper sa nu fii dezamagit de motor , eu am fost , si dupa 1 an am luat 3L diesel .

Pai parca voiai seria 7 facelift. Tot la seria 5 te-ai impotmolit? 🤣

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

On 1/7/2022 at 9:13 PM, branevl said:

Depinde unde te uiti 5.4 0-100 km/h scrie la 265 cp pe mai multe situri. Eu sunt tot de aceeasi parere... ca este peste, nu cu mult dar este peste si la o utilizare normala se simte diferenta. Pt un 2000 benzina a6 tau e potent oricum sta bine. Am eu g30 530d si stiu ce zic. Hai ca stricam topicul omului degeaba, sanatate! 

E o diferenta sesizabila la 0-100, da. 530d are 5.4s iar al meu 530i xdrive are 6.0s.

Nu stiu cat conteaza 0.6s in real life, insa la mersul de zi cu zi prin Bucuresti cu 10-15kmh media, nu vad rostul unui diesel. Din contra, ar trebui sa fii masochist. Asta a fost si rationamentul principal pentru care am ales sa trec pe benzina. Desi in urma cu 2-3 ani mergeam 80% extraurban, imprejurarile de acum ma fac sa conduc 80% in oras (copil dus si luat de la gradinita, scurt drum pana la birou etc). Diesel as lua daca as trai in Germania si as merge la munca pe autostrada. Sau ca masina de weekend, de mers la mare-munte etc.

 

Edited by Claudiu F
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

5.4 este statistica oficiala pt 286cp si 5.7 pt 265 cp in varianta xdrive, g30.

Argumentele pt cifrele de mai sus sunt:

1. Eu am capul calculator si este exclus ca gunoiul prezentat pe diverse site-uri acum sa combata cifrele oficiale bmw pe care mi le amintesc pt acest motor care nu se mai produce

2. Atata timp cat pe site-ul oficial bmw varianta de 286cp are 5.4, desi cifrele oficiale la varianta veche sunt mai greu de gasit, nu cred ca isi imagineaza careva ca 21cp in plus la noul motor nu a adus extraperformanta, astfel incat la 265cp sa fie tot 5.4

 

 

Ce rezulta in urma masuratorilor este altceva, uneori mai bine, uneori mai rau.

Edited by edit
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Edit are dreptate in masura in care, am făcut si eu “liniuțe” daca le putem numi asa. Inclusiv cu F15, încet încet ma îndepărtăm de el, nu știu ce motor avea.

 

E60 cu 205 cp măsurat pe dyno.

 

Sunt multe teste pe care le am făcut si eu si nu ma cred mulți daca le spun.

 

A6 2009 automat 3.0 quattro 235 cp parca are. In mers la fel, din spatele lui am trecut usor usor pe lângă el, cam pe 300 m aproximativ toate testele astea pe drumuri cu 2 benzi pe sens. 
 

un 2.0 benzina 265 cp trage grav de tot. Se duce mult pe o treapta de viteza, iar dieselul pierde când schimba treapta in timp ce benzinarul mai accelerează 1-2 secunde pana sa schimbe. 
 

evident ca sa scoți priceperea șoferului din ecuație, ambele mașini sa fie automate si testul sa se facă din mers la aceeași treapta de viteza. 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, TKD29 said:

Ce consum are in oras un 530i?

Personal, consumul nu prea ma intereseaza. M-am uitat sa vad doar de curiozitate, si in Bucuresti am o medie de vreo 12.5 pana acum. 80 % din timp fac drumuri scurte si la ore destul de aglomerate. Cand e mai lejer, cred ca scoate si 11.5.

In afara orasului, sub 8.5 nu am scos. Dar am masina de nici o luna, am mers doar vreo 1500km cu ea.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, WIN60 said:

Edit are dreptate in masura in care, am făcut si eu “liniuțe” daca le putem numi asa. Inclusiv cu F15, încet încet ma îndepărtăm de el, nu știu ce motor avea.

 

E60 cu 205 cp măsurat pe dyno.

 

Sunt multe teste pe care le am făcut si eu si nu ma cred mulți daca le spun.

 

A6 2009 automat 3.0 quattro 235 cp parca are. In mers la fel, din spatele lui am trecut usor usor pe lângă el, cam pe 300 m aproximativ toate testele astea pe drumuri cu 2 benzi pe sens. 
 

un 2.0 benzina 265 cp trage grav de tot. Se duce mult pe o treapta de viteza, iar dieselul pierde când schimba treapta in timp ce benzinarul mai accelerează 1-2 secunde pana sa schimbe. 
 

evident ca sa scoți priceperea ș

oferului din ecuație, ambele mașini sa fie automate si testul sa se facă din mers la aceeași treapta de viteza. 

 

E o comparatie directa aici. Se pare ca dieselul se cam pierde dupa 150kmh, si benzina recupereaza, e interesant insa ce poate sa scoata un motor in 4 cilindri.

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, Di Angelis said:

Felicitari! Să o folosești sănătos! Arata foarte bine masina. Să nu zic că potențialul de vânzare pe viitor este mult mai mare decât dacă aveai un motor mai mare (3.0d/3.0i).

Merci mult!

E o alegere de compromis, dar pana acum sunt foarte multumit de ea. Eu voiam 540i de fapt, dar aia e, next time!

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Claudiu F said:

 

E o comparatie directa aici. Se pare ca dieselul se cam pierde dupa 150kmh, si benzina recupereaza, e interesant insa ce poate sa scoata un motor in 4 cilindri.

Asta e o vrajeala de 2 lei, daca tu crezi asta e bine:)). 

Ala e un 540i nu 530i:)) 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, branevl said:

Asta e o vrajeala de 2 lei, daca tu crezi asta e bine:)). 

Ala e un 540i nu 530i:)) 

Nu prea cred ca e vrajeala. Mai e unul similar, cifrele fiind aceleasi. Nu vad de ce ar vrea cineva sa denigreze 530d in detrimentul lui 530i. Dintotdeauna s-a stiut ca benzinarelor le plac turatiile mari.

Plus ca nu are cum sa fie 540i. 540i nu scoate 6.2s la 0-100, cum reiese din clip ci 4.8s

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, branevl said:

Asta e o vrajeala de 2 lei, daca tu crezi asta e bine:)). 

Ala e un 540i nu 530i:)) 

Eu ca fost posesor de 530i si 650i iti spun ca benzina e suprinzatoare pentru un conducator de diesel. Pana nu conduci mult nu intelegi. Si cu toate astea cand urci in ea spui din prima meh. Si pe urma si eu cand urc in 520d, spun wow. Dar e inselator. Pentru ca la turatii mari, si in special la viteza peste 80 km/h, acolo se simte enorm.

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, branevl said:

Nu o fi 540 dar e vrajeala, dar daca tu crezi asta e bine pt tine.

Repet, cam asta e ceea ce se vehiculeaza pe net. Nu e despre ceea ce cred eu. 

In fine, putea sa fie dieselul mai rapid cu 3secunde la 100, tot benzina as alege in orice zi a saptamanii. E o chestiune personala, dupa 14 ani de diesel cu probleme la injectoare, DPF, EGR, draci laci, mi-a ajuns.

Edited by Claudiu F
  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Romulus said:

Eu ca fost posesor de 530i si 650i iti spun ca benzina e suprinzatoare pentru un conducator de diesel. Pana nu conduci mult nu intelegi. Si cu toate astea cand urci in ea spui din prima meh. Si pe urma si eu cand urc in 520d, spun wow. Dar e inselator. Pentru ca la turatii mari, si in special la viteza peste 80 km/h, acolo se simte enorm.

Si de fapt daca te uiti la greutatea masinilor combinat cu curbele motorului de CP si Nm, e de inteles. Dieselul pare intotdeauna foarte puternic, pe cand benzina pare moale. Dar cand e vorba de ajuns la viteza mare, benzina are un mic avantaj. Asta daca nu ti-e frica sa o tii in ture sus.

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, branevl said:

Nu o fi 540 dar e vrajeala, dar daca tu crezi asta e bine pt tine.

 

Daca vrei mergem intr o seara pe autostrada si probam realitatea.

Mergem, dar mi-e greu sa cred ca am putea sa facem asta pe o autostrada din Romania :))

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Claudiu F said:

Mergem, dar mi-e greu sa cred ca am putea sa facem asta pe o autostrada din Romania :))

Va rog eu, nu faceti teste de nici un fel pe drumuri publice! Si daca o faceti va rog nu spuneti la nimeni si mai ales aici in public. Nu vrem sa stim si in nici un caz nu sustinem asa ceva pe un drum public!
Daca doriti, in Germania pe Autobahn, nici o problema, desi si acolo daca nu stiti exact unde se poate, va fi greu de gasit locul legal. Dar si acolo nu merita, pentru ca nu avem nimic de castigat.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.