Jump to content

BMW se electrifica?


Romulus

Recommended Posts

Nici eu nu cred ca electric e viabil in multe locuri din lumea asta. Adica daca ai garaj, da, posibil. Sau daca apare o incarcare sigura, super rapida, macar 10 minute pentru 400 km. Atunci da. Pana atunci, ma indoiesc. Nu am idee cum toata lumea e in isteria asta fara elementele de baza. Tehnologia e buna, clar ca are viitor, dar lipsesc elemente importante pe moment.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, VladE46 said:

Mda, asa e trendul. Personal, nu vad plauzibila toata treaba asta cu produsul, vandutul si folositul masinilor electrice la scara larga, din multe motive. 

Da, nu e viabila deloc. Vezi Norvegia de exemplu 

Almost sixty-five percent of new passenger cars sold in Norway in 2021 were electric; in addition, 22% were plug-in hybrids

https://time.com/6133180/norway-electric-vehicles/

 

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Sincer, toata isteria cu electricul mi se pare pompata...mai mult din ratiuni politice, adica, nici macar de mediu...o masina full electrica e viabila economic doar cu nenumarate reduceri de pret pentru cumparator si tot felul de bonusuri financiare pentru producatori, altfel...pe de alta parte se justifica (oarecum) o masina mica de oras daca ai garaj asa cum spunea @Romulus altfel incarcarea poate sa devina o problema; Electrica pentru drumuri lungi este, cel putin deocamdata, non sens. Dar oare ce se va intampla cand marea majoritate vor fi electrice: ma refer la pretul energiei, reciclare baterii, etc, etc

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, alex230ro said:

De ce nu, asta e noul trend , mai devreme sau mai tarziu toti se aliniaza . 

Mie imi spui... 😉 se aliniaza.. dar stii ce(?)

..buzunarele noastre ale platitorilor de taxe, pentru ca sunt zvonuri cum ca in tari cu apa un pic mai calda si mai organizate.. motivul cresterii atat de bruste a utilitatilor, gaze naturale, electricitate, este pentru a aduna cat mai multi bani de investitii in "trendul" asta de care vorbesti.. adica un fel de taxa pentru mediu.

Asa ca daca tot o iubiti pe greta thunberg acum aveti un motiv pentru care puteti sa o iubiti si mai mult.. ca o sa aveti din ce in ce mai putini bani in buzunare din dragoste dorita pentru natura.

Eu ma abtin.

 

In topic, e-drive la BMW chiar este oficial versiunea hybrida de la BMW, care dovedeste ca struto-camila functioneaza, in oras.

Edited by bimmer90f30
Completarea ideii
Link to comment
Share on other sites

@zeronoo, care ar fi mai precis ratiunile alea politice?

Dupa cum spuneam mai sus, masinile electrice functioneaza foarte bine in Norvegia, inclusiv la drumuri lungi. Iar tehnologia e inca in evolutie.

Mie mi se pare uluitor cum toti cei care critica masinile electrice ori nu inteleg nimic din cum functioneaza, ori sunt prost informati, ori n-au pic de viziune despre viitor. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, mgi said:

Da, nu e viabila deloc. Vezi Norvegia de exemplu 

Almost sixty-five percent of new passenger cars sold in Norway in 2021 were electric; in addition, 22% were plug-in hybrids

https://time.com/6133180/norway-electric-vehicles/

 

Parerea mea e ca masinile pe baterii nu sunt viabile din urmatoarele motive:

- minereurile necesare producerii bateriilor, sunt finite, neexploatate corect, se termina mai repede decat petrolul(sunt si mai putine ca si resurse, plus, baterii se folosesc si in alte domenii)

- tehnologia bateriilor nu este inca destul de evoluata pentru a oferi incarcari rapide(sub 10 min) si autonomie mare(peste 500 km), se poate dezvolta, desigur

- nicio infrastructura electrica din lume nu este pregatita (momentan) pentru asa utilizare larga, chiar si cand o sa fie pregatita, imagineaza-ti ca din 10 de milioane de masini electrice, toate in aceiasi tara, 8 milioane se pun noaptea la incarcat, in acelasi timp... (asta daca nu se schimba repede punctul 2 de mai sus)

-curentul electric nu poate fi stocat, nu l-ai folosit, l-ai pierdut, spre deosebire de hidrogen, care poate fi stocat

-reciclarea bateriilor este un proces foarte anevoios, complex si poluator, producerea lor, la fel.

 

Pana la urma, scopul masinilor electrice e sa fie eco-friendly, dar in momentul de fata nu prea sunt(in special datorita procesului de productie si reciclare a bateriilor), plus, nu tot curentul electric provine din surse "verzi". Momentan, imi mentin ideea, cum ca viitorul e pe hidrogen, poate fi stocat, retelele existente de combustibili pot fi adaptate mult mai ieftin si usor(spre deosebire de modernizarea retelei electrice pentru a incarca sute de mii de masini simultan si rapid) pentru a stoca, alimenta etc. hidrogen.

 

Avand in vedere ce multi tree-huggeri exista mai nou, electrificarea asta e un mare fas la nivel mondial, pentru a castiga voturi(politica) si bani(politica si nu numai).

Edited by VladE46
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt curios ce pret de revanzare are o masina electrica care azi noua costa 50.000 € in 5-6 ani. Si cum va fi reciclat acel battery pack la finalul vietii. Ca sa fie viabil economic, ar trebui sa fie mai ieftine decat diesel/benzina ca sa suplineasca prezumtia ca le va scadea valoarea la finalul vietii (bateria deteriorata) plus costurile ei de reciclare.

Link to comment
Share on other sites

Pai hai s-o luam pe rand:

- Chimia de la baterii se schimba foarte mult, in termen foarte scurt. Toata lumea face cercetari ca sa elimine metalele rare (sau scumpe) si sunt convins ca o sa se gaseasca o formula optima in viitorul apropiat.

- Si la tehnologie se lucreaza, dupa parerea mea tehnologia de incarcare rapida o sa fie gata inainte sa se dezvolte reteaua

- Infrastructura o sa fie si ea dezvoltata in timp. La noi in tara probabil ca mai dureaza cel putin 30 de ani pana sa avem o majoritate de masini electrice pe strazi. In acelasi timp, consumul casnic la noi, in anul de varf 2020, cand toata lumea statea acasa, a fost 25% din consumul total. Deci noaptea e suficient curent, pentru ca majoritatea fabricilor nu lucreaza. Probabil ca e suficient curent si in momentul asta sa se incarce toate masinile electrice existente simultan.

- Curentul electric poate fi stocat, cum crezi ca functioneaza bateria masinii? Si cu V2G/V2H, cu o masina electrica, orice casa are un backup de energie. Deci fara pene de curent.

- Reciclarea inca nu s-a rezolvat, dar nici nu avem prea multe baterii de masina care sa fie aruncate in momentul asta. Probabil o sa apara solutii si pentru asta

- Pretul de revanzare se poate vedea si acum, sunt masini electrice care au mai mult de 5 ani: Tesla, BMW i3, Nissan Leaf, Renault Zoe si asa mai departe.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mgi said:

@zeronoo, care ar fi mai precis ratiunile alea politice?

Dupa cum spuneam mai sus, masinile electrice functioneaza foarte bine in Norvegia, inclusiv la drumuri lungi. Iar tehnologia e inca in evolutie.

Mie mi se pare uluitor cum toti cei care critica masinile electrice ori nu inteleg nimic din cum functioneaza, ori sunt prost informati, ori n-au pic de viziune despre viitor. 

image.png.bdac3a0b78c8aa0ed620a962377bf093.png

printre alte motive, sectiunea road transport care include masini personale si de marfa au un aport de cca 15% la total

Edited by zeronoo
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

mgi, ce te face sa crezi ca omenirea sau cercetatorii au stat cu mainile in san pana acum si nu au incercat sa faca baterii din apa? Sau din alte materiale asa mai ieftine, mai la indemana..!?! Dar poate nu le-a reusit prea bine si poate nici nu sa le reuseasca cand pui totul in fata eficientei, eficacitatii, fiabilitatii, asa cuvinte din astea de secol 20..?

Ne-am mai contrazis noi dar tare mi-e ca o sa am gura aurita (e drept ca mi-au cam murit si laudatorii..) dar pana la urma tot la apa o sa se ajunga ca materie prima ce iese pe teava de esapament al unui vehicol.

Dar raspunde(-ti) cat poti de repede la prima intrebare, sau insuseste-o si te asigur ca nu avem nimic mai abundent decat ce avem la indemana! Adica apa nu nisipul. ☻  Sau nici asa nu imi dai dreptate!? 🤜🤛

 

(Nu are nimeni nimic cu bateriile.. dar se cam vede clar ca tot in tunel suntem, adica disperati parca sa gasim bateria minune, care nu exista.. stii, e ca visul ala prin care de-am reusi sa stocam un fulger (descarcare electrica.. fenomen natural.. 😉 ) nu am avea nevoie de electricitate din rauri si carbuni.. ehe, multa vreme. Dar Nu Se Poate!)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, zeronoo said:

 

Printre alte motive, sectiunea road transport care include masini personale si de marfa au un aport ce cca 15% la total

Ceea ce nu e foarte mult.

Dar nu, e mai usor sa pui inca un jug pe gatul populatiei...😠

 

Mult mi-as dori sa vad sectiunea transport si ea defalcata. 

 

Si, si daca transportul de marfa ar fi mare, nimeni absolut nimeni nu am auzit sa vorbesca despre marirea volumului de TRANSPORT FEROVIAR care este ELECTRIFICAT DEJA IN PROPORTII FOARTE MARI(!) si apoi in orase folosirea unor camioane pe baterii, sa zicem...

Trebuie doar marit volumul de transport pe calea ferata! Sau nu avem trenuri..?

Dar se vrea asa ceva? 

Nuu, se vrea un Elon Musk...!  😤

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Daca lumea occidentala vrea sa reduca incalzirea globala, poate ar fi mai bine sa mute inapoi capacitatile de productie din China care polueaza mai mult decat restul globului impreuna...faza cea mai hilara este ca linia este sa se mearga pe tot mai mult pe electricitate (productie panouri solare, masini electrice, etc)  care este subventionata de statele occidentale la greu in timp ce productia de panouri solare, baterii, etc este tot in China - adica poluatorul principal al planetei...ca sa nu mai zic de evitarea momentelor penibile de la inceputul pandemiei cand isi furau avioanele cu masti si manusi de prin aeroporturi si porturi...ca deh...nimeni nu mai produce nimic...de criza actuala de componente si materie prima nici nu mai zic...

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mgi said:

Deci noaptea e suficient curent, pentru ca majoritatea fabricilor nu lucreaza.

O corectie: majoritatea fabricilor LUCREAZA noaptea (poate mai putin in perioada asta ca lipsesc componente). Dar majoritatea fabricilor, in special cele medii, mari si foarte mari lucreaza in 3 schimburi sau chiar 4 (adica si in weekend), deci 24/7 🙂 

  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, mgi said:

 

- Curentul electric poate fi stocat, cum crezi ca functioneaza bateria masinii? Si cu V2G/V2H, cu o masina electrica, orice casa are un backup de energie. Deci fara pene de curent.

Iti raspund doar aici, la restul ti-au raspuns colegii si sunt de acord cu ei.

Da, bateriile actuale sunt o modalitate de a stoca curent electric, insa o modalitate foarte ineficienta. Incarca bateriile oricarei masini electrice apoi las-o nepornita 1 an, vezi cata autonomie mai ai dupa?... in acelasi timp, umple rezervorul unei masini cu motor termic, las-o nepornita 1 an... vezi cata autonomie mai ai la prima pornire? ah... asta daca nu o fi bateria 12v descarcata, care ghici ce? e la fel de ineficienta daca nu e utilizata.

Sa nu mai vorbim de spatiu.

Prin absurd, sa zicem ca la tehnologia actuala a bateriilor poti stoca electricitate long term, ei bine, care e spatiul pe care-l ocupa un rezervor de combustibil de 20t(o cisterna, efectiv), care poate sa ofere 300 000km autonomie versus o baterie, care sa ofere aceiasi autonomie.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

strict personal , cand ma mut la casa poate voi lua o electrica , sa te fatai 50 km prin oras cu o medie de 13km /h e f viabil , poate si o plimbare la mare, munte merge fara stres si top speed . Astea hibride sunt vrajeala , am eu acum A7 tfsi hibrid  340 hp , tot sistemul e functional prin start/stop care opreste motorul si sustine de la o baterie auxiliara toate accesoriile gen servo , frane , AC lumini , evident ca in oras e inutil , doar in afara face acel coasting  si pana in 130 ,in fine taxe mai mici la impozit / 110 ron  dar in oras nu e mare economie pt ca nu poti sa lasi start/stop activ , e f enervant desi pornirea nu e clasica , electromotor ,e printr-o curea cand il mai uit activat observ ca la viteze 50-60 opreste motor si chiar pot accelera in limita a +20 km/h  fara sa porneasca motor . E fun la kickdown intra si ceva putere electrica pt ca se aude un sunet specific masinilor electrice .SI nici nu ai nevoie de casa , sunt ansambluri noi unde locurile de parcare subterane vin deja echipate cu prize incarcare , deci f comod cand vii acasa lasi la incarcat .Mie imi pare sustenabil in timp daca reteaua elecrica va face fata . LA casa ai avantajul ca poti folosi panouri solare si sa scoti din schema multi factori ,evident costuri zero 

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.