Jump to content

achizitionare parbriz original e60


ghost89

Recommended Posts

Atata caz pt un parbriz... De cele mai multe ori prefer sa pun piese OEM in detrimentul celor OE din considerente de costuri. Evident sunt si anumite exceptii, dar destul de rare as zice. Acum te las pe tine sa vad daca stii care-i diferenta intre o piesa OEM si un una OE. Aftermarket, evit  de cele mai multe ori sa montez, poate doar daca exista informatii solide in ceea ce priveste compatibilitatea. 

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, RaYn3 said:

 Acum te las pe tine sa vad daca stii care-i diferenta intre o piesa OEM si un una OE.

OE=original equipment adica piesele cu care masina iese de pe portile fabricii

OEM=original equipment manufacturer=piesele care respecta norma fabricii

intotdeauna voi prefera OE pt.ca fabrica intotdeauna are standardele de echipare si control superioare celor OEM .

Link to comment
Share on other sites

confuzia pe care o faci este ca OE (original equipment) - este doar echipare de fabrica, nici reprezentanta/dealer-ul nu are acces la aceasta categorie de piese care se produce doar la cererea fabricii si fata de celelalte are o verificare a calitatii/defectelor de productie mai riguroasa ca restul

OEM - original equipment manufactured sunt piesele produse si distribuite in ambalaj original, de catre producatorul de piesa care are contractul/licenta si trebuie sa aiba specificatiile in marjele de toleranta ale piesei OE, dar cu si rigurozitatea verificarii la fel de inalta.

 

AM- after market sunt piesele cu brand propriu, care se produc in specificatiile date de solicitant care pot fi +/- OE (teoretic sub OE). La fel, in teorie, cel care produce reperul pentru OE si face piese si sub brand propriu, AM, nu cred ca are 2 linii de productie, deci ar trebui sa fie similar cu OE-ul, doar ca, neffind verificate sub aceleasi cerinte, este posibil sa aiba marja de eroare mai mare pentru a primi Ok-ul pentru comercializare

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Asta am spus si eu ca OE este peste OEM INTOTDEAUNA pt ca la OE sunt piesele care sint asamblate in fabrica.In fabrica este alt control riguros de calitate al pieselor.

Dupa ce masina iese de pe portile fabricii,ce se face ulterior pt acea masina ca e OEM sau AM nici nu mai conteaza,pt ca nu se mai fac piese de calitate ca in fabrica!! Degeaba se respecta anumite norme ca cele din fabrica.

E doar parerea mea.

Asa sint eu mai ciudat si asa voi muri.Imi place sa respect linia originalului a neamtului.Asa traiesc eu cu impresia  ca e alta calitate care pe vremuri chiar era 😂

Edited by ghost89
Link to comment
Share on other sites

Da,da dar parbriz OE sh va fi intotdeauna mai slab vs OEM/Aftermarket , aici vorbim de un element care se poate deteriora extrem de usor si care se uzeaza mai ales daca vorbim de Romania. Dar pana la urma am vazut anunturi in care lumea cumpara/vindea discuri placute sh, chiar si acolo ai aceasi abordare? Asa ca as zice ca singura schema ar fi ca la vanzare poti sa te lauzi ca ai masina cu piese originale, doar sa nu zici ca ai pus parbriz sh..

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, alex230ro said:

 Dar pana la urma am vazut anunturi in care lumea cumpara/vindea discuri placute sh, chiar si acolo ai aceasi abordare? 

acolo NU,pt. ca deja e vorba de siguranta ta in trafic cat si a celorlalti participanti la trafic.Nu sint asa de inconstient.Ce e consumabil trebui sa schimbi.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, dismalskin said:

confuzia pe care o faci este ca OE (original equipment) - este doar echipare de fabrica, nici reprezentanta/dealer-ul nu are acces la aceasta categorie de piese care se produce doar la cererea fabricii si fata de celelalte are o verificare a calitatii/defectelor de productie mai riguroasa ca restul..

Chiar asa?

Dar fabrica de unde ia piesele ce ti le pune tie pe masina cand e noua?

Din vreun loc secret de unde numai ea stie...

Cum poti sa spui ca dealerul nu are acces la produsele de aceiasi calitate ca in fabrica? .. e de noaptea mintii.. (ce e rau e ca multi o sa te si creada.. nu isi pun ei intrebarile care mi le pun sau le pun aici..)

...Dar la recall-uri atunci ce se intampla!? Pun tot piesele proaste din fabrica sau trimit masina inapoi la fabrica..?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Chiar asa?

Dar fabrica de unde ia piesele ce ti le pune tie pe masina cand e noua?

Din vreun loc secret de unde numai ea stie...

Cum poti sa spui ca dealerul nu are acces la produsele de aceiasi calitate ca in fabrica? .. e de noaptea mintii.. (ce e rau e ca multi o sa te si creada.. nu isi pun ei intrebarile care mi le pun sau le pun aici..)

...Dar la recall-uri atunci ce se intampla!? Pun tot piesele proaste din fabrica sau trimit masina inapoi la fabrica..?

piesele sunt produse ce fabrica celor care reperul respectiv.

ex: Lemforder face un brat pt o masina nou lansata. Primul an se va produce doar OE si OEM, una pt fabrica si a 2-a pentru servisare (reprezentanta/dealer/service) apoi in general apare si sub ambalaj Lemforder si ulterior alti producatori, bine, asta in cazul in care cumpara exclusivitatea pe o perioada.

Diferenta este ca OE-ul are cerinte de calitate mari si este mai scump, considerabil  si fata de OEM de aceea Lemforder nu ar face sa mai produce pt vanzarea en detail  cu aceleasi rigori.

Verificarile amanuntite sunt pt linia de productie pentru ca acolo exista garantie 2-3 ani si 100.000 km + imaginea.

 

Iti spun asta pentru ca am lucrat pentru un astfel de producator si vedeam reperele in sistem, si aveau coduri diferite pentru acelasi produs cu un camp de quality (OE, OEM, AM). La ultimele 2 aveam pret in sistem si se puteau comercializa normal, primul nu se vedea pretul, era totul determinat in baza unui contract si erau cantitati uriase. 

Faptul ca OE-ul se livreaza doar catre fabrica producatoare de masini mi l-au confirmat si cei din fabrica. Bine, acum nu pot baga mana in foc ca asta este politica pentru toate brand-urile de pe piata, dar am inteles ca este/era o metoda general agreata si totusi, logica, de ce sa produci la acelasi standard, care pentru tine inseamna un cost in plus, daca nimeni nu iti cere sau e dispus sa plateasca pentru asta.

 

Eu ti-am spus ce stiu.... tu imi spui ce iti spune logica/preupunerea ta
la recall-uri teoretic ar trebui sa fie un reper nou, un alt cod de produs cu alte specificatii/caracteristici
aici n-as stii sa spuns, as putea doar sa presupun

 

2 hours ago, alex230ro said:

Da,da dar parbriz OE sh va fi intotdeauna mai slab vs OEM/Aftermarket , aici vorbim de un element care se poate deteriora extrem de usor si care se uzeaza mai ales daca vorbim de Romania. Dar pana la urma am vazut anunturi in care lumea cumpara/vindea discuri placute sh, chiar si acolo ai aceasi abordare? Asa ca as zice ca singura schema ar fi ca la vanzare poti sa te lauzi ca ai masina cu piese originale, doar sa nu zici ca ai pus parbriz sh..

cred ca sh, singurul lucru la care m-as gandi sa iau in detrimentul OEM/AM ar fi elementele de caroserie (bara/aripi/capota... etc)

Link to comment
Share on other sites

Hai ca vin si cu explicatiile pt ca observ ca inca persista legende urbane atunci cand se discuta despre piese originale si aftermarket. 

Deci, majoritatea producatorilor de vehicule, apeleaza la f multi producatori de sub-ansamble sau piese din cadrul vehiculelor lor. Acesti producatori pot fi atat OE, OEM sau AM, gen: Continental, Bosch, Hella, TRW, Faurecia, etc.

Asadar:

OE - Original Equipment, vorbim despre piesele utilizate direct pe linia de asamblare, aceleasi piese care se folosesc de altfel si in reteaua acelui producator de vehicule, in reprezentate. Aceste piese se regasesc in ambalaje si au coduri specifice producatorului de vehicule. Aceste piese vor avea cea mai buna calitate si compatibilitate cu restul componentelor cu care interactioneaza in cadrul vehiculului si asta pt ca producatorul de vehicul a mers cu un caiet de sarcini (CRS) catre furnizor. In acest CRS sunt cuprinse toate cerintele pe care trebuie sa le indeplineasca piesa/subansamblul respectiv, inclusiv partea de testare. 

OEM - Original Equipment Manufacturer, adica aceleasi piese OE, doar ca vin ambalate in alte cutii decat cele in care vin cele OE, de asemenea si cu alte coduri, specifice furnizorului. Atunci cand se semneaza contractul intre producator si furnizor, se stipuleaza si aceste conditii, daca furnizorul are dreptul de re-sale pe piata de aftermarket a aceleasi piese. Pe aceste piese producatorul stipuleaza furnizorului sa stearga orice logo sau cod OE in cazul in care acestea sunt "stantate" direct pe piesa respectiva. Pot fi anumite cazuri cand producatorul solicita furnizorului ca in cazul pieselor vandute de acesta pe piata de AM, sa se modifice anumite aspecte, gen materialul spre exemplu. Poate este un material special la o carcasa pe care acesta il livreaza in mod direct furnizorului. Pana in prezent, doar la tampoanele motor(N47) "am auzit" ca ar fi ceva diferente intre cauciucul utilizat in parturile OE(Lemforder le produce) si cele OEM(tot Lemforder). Cel putin asta mi-a zis mecanicul si prin urmare am pus asadar OE. N-am verificat mai mult sa vad daca are dreptate, desi in toate celelalte cazuri mi-a indicat sa merg doar pe aceasta categorie de piese OEM, pt ca sunt mai accesibile si la acelasi nivel de calitate cu cele OE. La productia pieselor OE sau OEM, furnizorul va folosi aceeasi linie de asamblare, aceleasi piese, aceleasi materiale si asta pt ca pe langa toate celelalte piese pe care le produce, ar fi al naibii de costisitor pt el sa faca o linie paralela si care la final sa scoata aceeasi piesa. Exista anumite intelegeri ca furnizorul sa aibe dreptul de re-sale, acesta sa ii ofere producatorului un pret mult mai mic, dar totusi si furnizorul prin re-sale sa faca profit. Toti vor sa faca profit, nimeni nu vrea sa iasa in pierdere. Cand ai sute sau mii de piese pe care le produci, trebuie sa fii atent la cele mai mici detalii, inclusiv de marcare, pt ca f repede poti genera scrap sau alte probleme de calitate la car-manufacturer.

AM - aftermarket, aici vorbim despre toti ceilalti furnizori non-OEM care produc aceeasi piesa si pe care o comercializeaza la randul lor pe aceeasi piata de aftermarket. Know-how-ul in cazul acestor piese este substantial mai redus si asta pt ca nu au toate informatiile de la producator in ceea ce priveste materialele utilizate, tolerantele pieselor, clase de testare etc. Ei fac o reproducere a aceleasi piese OE, dar fara tot acel know-how pe care un alt furnizor OEM il primeste in cadrul acelui CRS mentionat mai sus. 

In mare cam despre asta este vorba. Mentionez ca activez de mai mult de 12ani in lumea asta automotive, lucrez pt un mare furnizor si prin urmare cam stiu ce vorbesc. Acum nu pot generaliza ca este aceeasi treaba in cazul tuturor, mai sunt si exceptii cum am spus mai sus. Pe langa acest aspect, mai am si experienta celor doua BMW-uri de pana acum si prin urmare ca a trebuit sa ma documentez atunci cand a trebuit sa cumpar o piesa, povestea fiind aceeasi. Altfel, sunt doar povesti. 

Edited by RaYn3
  • De acord! 3
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, dismalskin said:

La ultimele 2 aveam pret in sistem si se puteau comercializa normal, primul nu se vedea pretul, era totul determinat in baza unui contract si erau cantitati uriase. 

Pot sa cred ca in fabrica se pot pune materiale mai proaste decat produsele de pe raft de la dealer?

Da.

Una din dovezi e recall-ul.

 

Faptul ca nu vezi pretul nu inseamna ca calitatea e mai buna.. ci DOAR ca nu poti cumpara pentru ca sunt produse si vandute in vrac..

Dar inclin foarte mult sa cred ca un producator al unei anumite componente de masina are tot interesul sa faca un produs general acceptabil, calitativ, in pretul stabilit cu/de fabrica si ulterior de produsele  vandute prin dealer, post-productie a unui model sau a unor modele de masini.

 

Desigur nu pot decat sa fiu de acord cu, ce zice RaYn3 despre OE, litera cu litera asa se procedeaza.. (pare a fi citat, nu mai conteaza).

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, bimmer90f30 said:

Pot sa cred ca in fabrica se pot pune materiale mai proaste decat produsele de pe raft de la dealer?

Da.

Una din dovezi e recall-ul.

 

 

cum sa spui asa ceva ca in fabrica se pun materiale mai proaste ca la dealer?Cand echipamentul OE de fabrica e cel mai bun.LoL.🤣

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, bimmer90f30 said:

Pot sa cred ca in fabrica se pot pune materiale mai proaste decat produsele de pe raft de la dealer?

Da.

Una din dovezi e recall-ul.

 

 

Nu-i chiar asa. In astfel de cazuri discutam despre alte revizii imbunatatite ale acelorasi piese. Nicidecum ca piesele montate pe linia de asamblare sunt mai proaste decat cele comercializate ulterior in reteaua de distributie. In urma rapoartelor de calitate, daca se determina anumite probleme de design, functionale atunci aceasta piesa se reintoarce la dep. de design in vederea optimizarii/imbunatatirii. Fie se mai adauga anumite elemente, fie se inlocuiesc anumite materiale, se ingroasa pereti, se adauga nervuri pt rigidizare, se ingroasa stratul de Cu de pe PCBA-uri pt o racire mai buna, se mai adauga un tranzistor, o rezistenta, etc. Totul tine de problema constatata.

Edited by RaYn3
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.