Jump to content

Nivel antigel sub minim - low colant level


Recommended Posts

Salut,

 

Anul asta, la inceput de septembrie, dupa ce m-am intors din concediu (aprox 3000km parcursi), intr-o dimineata cand am deschis masina m-am pomenit cu notificarea de "Low coolant level". Am comandat antigel original BMW, am completat conform instructionilor (au intrat cam 300-400ml), si am zis ca asta a fost si speram sa nu se repete.

Ieri dimineata insa, deci dupa vreo 2 luni, am patit acelasi lucru: nivelul antigelului a scazut de la nivelul aproape de max, cat completasem eu, la nivelul minim.

E normal sa scada atat in doar 2 luni? O fi vreun furtun spart sau ceva? Desi, nu observ nicio urma de scurgere pe nicaieri. 

O sa merg cu ea la garantie, dar momentan nu am timp, iar programare in service prind abia peste 2-3 saptamani.

Multumesc

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

Nu e normal sa scada asa de repede, a scazut inca de cand ai completat insa abia acum a atins nivelul la care primesti warning.

ai pata sub masina?

eu am patit ceva asemanator si problema a fost supapa de recircularea lichidului de racire, schimbata in mai(atunci am avut balta sub masina), in septembrie dupa 6k km s-a fisurat cea noua, schimbata pe garantie, a tinut 1 saptamana, dupa care am schimbat-o iar pe garantie… 🤦🏻‍♂️, din mai pana acum, pierdea antigel in mers, cate putin, nu am mai vazut nimic sub masina.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, bogdanmihaisavu said:

Salut,

Despre ce masina si ce motorizare vorbim?

Sa nu fie vestita problema cu EGRul. Dat fiind riscul de incendiu, parerea mea, verifica la BMW cat mai curand posibil.

Salut, scrie in semnatura. 530i G30. Motor B48. Nu am rechemari in service

39 minutes ago, VladE46 said:

Nu e normal sa scada asa de repede, a scazut inca de cand ai completat insa abia acum a atins nivelul la care primesti warning.

ai pata sub masina?

eu am patit ceva asemanator si problema a fost supapa de recircularea lichidului de racire, schimbata in mai(atunci am avut balta sub masina), in septembrie dupa 6k km s-a fisurat cea noua, schimbata pe garantie, a tinut 1 saptamana, dupa care am schimbat-o iar pe garantie… 🤦🏻‍♂️, din mai pana acum, pierdea antigel in mers, cate putin, nu am mai vazut nimic sub masina.

Din ce vad nu am nimic sub masina, si nici urme de scurgeri sub capota

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

Am discutat aseara cu cineva care lucreaza la BMW, mi-a zis ca e o problema comuna la motoarele pe benzina B58 si B48.

Nu isi pot explica exact pe unde pierde, pot merge doar prin eliminare (inlocuire radiator, capac de la vas etc), dar au fost clienti care au facut toate astea pe garantie si tot a reaparut problema. 
 

Din ce observ, pierde 100-150ml cam la 2 luni (4000km).

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, claudiu1892 said:

Am discutat aseara cu cineva care lucreaza la BMW, mi-a zis ca e o problema comuna la motoarele pe benzina B58 si B48.

Era misto candva cand uitai sa-ischimbi antigelul si chiar sa il verifici... asta la motoarele fata de care isi aduceau contributie.. alea vechi, care le-au crescut reputatia..

Edited by bimmer90f30
  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

Nu, nu prea ai cum sa ajungi acolo cu consumul asta de antigel, cel puțin nu din partea reprezentantei. 
Trebuie sa fie mașina in garanție si sa tragi de ei mult ca sa ajungi acolo, daca chiar motorul e problema. 
 

De obicei susțin faptul ca reprezentanta îți schimba in garanție orice, nu vor sa taragane treaba, însă rectific, când e vorba de motoare e mai complicat, iar asta din cauza producătorului, nu a dealerului. 
 

Sunt curios daca in cartea sau detaliile tehnice scrie daca este normal sa “consume” antigel cum scrie si de ulei ca este normal daca ajunge la 1L la 1000 km.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, WIN60 said:

Sunt curios daca in cartea sau detaliile tehnice scrie daca este normal sa “consume” antigel cum scrie si de ulei ca este normal daca ajunge la 1L la 1000 km.

O sa caut si eu acelasi lucru, dar pot sa zic ca as fi profund dezamagit sa aflu ca fabricantul nu este in stare sa tina racirea motorului intr-un circuit din varii motive.

Zic asta pentru FATA DE ULEI care este de inteles ca fiind supus unui stress mult mai diferit si avand o functie cu totul diferita, aceea de a mentine uzura la minimum necesar.. la ce pana mea stress e pus un lichid de racire ALTUL DECAT ACELA DE A RACI SI NU SPARGE MOTORUL IARNA!

Link to comment
Share on other sites

On 11/6/2022 at 1:54 PM, claudiu1892 said:

[...] mi-a zis ca e o problema comuna la motoarele pe benzina B58 si B48.

Nu isi pot explica exact pe unde pierde, pot merge doar prin eliminare (inlocuire radiator, capac de la vas etc), dar au fost clienti care au facut toate astea pe garantie si tot a reaparut problema. 

La B58 si B48 circuitul de racire include si un traseu prin corpul central al turbinei. Consider ca merita investigat cu atentie traseul respectiv, intrucat variatiile de temperatura la nivelul turbinei sunt suficient de mari astfel incat o problema minora de etansare sa nu se manifeste la rece, dar sa permita pierderi de lichid de racire la functionarea in regim - lichid care se evapora practic imediat.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, bimmer90f30 said:

O sa caut si eu acelasi lucru, dar pot sa zic ca as fi profund dezamagit sa aflu ca fabricantul nu este in stare sa tina racirea motorului intr-un circuit din varii motive.

Zic asta pentru FATA DE ULEI care este de inteles ca fiind supus unui stress mult mai diferit si avand o functie cu totul diferita, aceea de a mentine uzura la minimum necesar.. la ce pana mea stress e pus un lichid de racire ALTUL DECAT ACELA DE A RACI SI NU SPARGE MOTORUL IARNA!

Am citit manualul ieri in mod expres. Nu e mentionat nimic despre pierdere. Deci probabil e un defect undeva.

21 hours ago, FiveThreeFive said:

La B58 si B48 circuitul de racire include si un traseu prin corpul central al turbinei. Consider ca merita investigat cu atentie traseul respectiv, intrucat variatiile de temperatura la nivelul turbinei sunt suficient de mari astfel incat o problema minora de etansare sa nu se manifeste la rece, dar sa permita pierderi de lichid de racire la functionarea in regim - lichid care se evapora practic imediat.

Merci, in decembrie trebuie sa fac revizia mare. O sa le zic alora de la Proleasing sa verifice atent.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Vasi77 said:

vezi sa nu piarda pe la un colier,furtun poate fi si fisura mica

sau sa fie inceput de ardere garnitura de chiulasa si sa bage in cilindru/cilindri antigel.

bimmer90f30 ti-am dat hot la like.

O sa aflu in vreo luna. Din ce vad de pe alte forumuri, la unii care aveau problema asta se pierdea chiar pe la vasul/rezervorul mare de antigel. Posibil sa fie si la mine, observ niste urme acolo.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, claudiu1892 said:

Posibil sa fie si la mine, observ niste urme acolo.

Cauta sa vezi ce substanta de contrast poti sa pui in antigel si mai apoi sa il iei la puricat periodic..

Ceva sa fie compatibil cu antigelul si sa folosesti ceva lanterna cu ultraviolet..

Edited by bimmer90f30
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am fost la revizie si s-a efectuat acel vehicle check, care se face o data la 2 ani. Au verificat amortizoare, frane, garnituri, si s-au uitat in zona pompei de apa si au observat o urma de antigel. Asta e diagnosticul initial, trebuie data pompa jos pentru confirmare. Am programare dupa anul nou. Au zis ca nu e nimic grav momentan

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Interesant e ca am verificat nivelul de antigel de dimineata de curiozitate (n-o mai facusem de prin Octombrie cand am mai si completat vreo 100ml), si este maxim, deci nu a pierdut nimic intr-o luna jumatate.

Oare se pierde mai mult in sezonul cald? Nu prea inteleg logica.

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, WIN60 said:

Se pierde când presiunea este mai mare, iar presiunea este mai mare când temperatura este mai mare, implicit vara. 
 

S ar putea ca daca mergi pe autostrada blana si verifici după o zi, sa fie scăzut. 

Are sens, insa din Oct pana acum am mers f mult cu ea, inclusiv pe autostrada, blana. Bucuresti - SB si retur, Bucuresti-Constanta si retur, mers numai la turatii mari.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.