Jump to content

BMW 2009 318i n43 turatia scade mult dupa ce o scot din sacina


Andrei_O

Recommended Posts

Salutari tuturor, 

Scriu aici pentru ca am urmatoarea problema cu masina si nu prea mai inteleg ce sa-i mai fac! 

 

De curant am devenit proprietarul unui BMW Seria 318i n43 din 2009. Am cumparat masina deoarece este absolut impecabila, fara zgarieturi, accidente si cu doar 123k km originali, pack M interior exterior. O frumusețe!!! 

Din pacate, de curand turatia motorului a inceput sa fluctueze, sa piarda din putere, sa "imi dea in nas" si sa se opreasca in mers. Am fost la mecanic si acesta mi-a spus ca injectorul cu nr 4 e pe duca, senzorul nox este complet dus si ca ar trebui schimbate si bobinele si bujiile. 

Boon, zis si facut, am schimbat toate cele mentionate plus debitmetrul de aer. 

Masina nu mai prezinta niciun cod de eroare acum, totul este absolut in parametri, fara erori... Cu excepția unui lucru: dupa ce parcurg porțiuni mai lungi de drum(>1km), portiuni in care tin masina in sarcina sau accelerez mai brusc, cand debraiez si scot masina pe liber, turatia motorului scade sub 500rpm ca si cum s-ar ineca sau ca si cum nu ar primi suficient aer. Situatia este una enervanta deoarece pt acea secunda, masina trepideaza ca si cum ar da sa se opreasca. Problema este una serioasa deoarece si sotia mai conduce aceasta masina si in cazul in care aceasta s-ar opri in mers, sotia nu ar sti ce sa faca si asa ar aparea posibilitatea unui incident auto periculos!!! 

Va mulțumesc anticipat pentru ajutor..... Please help 

Edited by Andrei_O
Ortografie
Link to comment
Share on other sites

Salut, 

Diagnoza a fost facuta cu ISTA de mai multe ori, asa am aflat initial ce trebuie schimbat. Acum ISTA imi arata ca totul functioneaza normal si in parametri, fara vre-o urma de eroare sau defect detectat. De la amestecul carburantului cu oxigen, temperatura apei la valorile de lucru ale injectoarelor, totul arata perfect. De asta spun ca nu stiu ce sa ii mai fac. 

Ma gandesc la Idle control valve dar nu stiu cum sa o verific iar la service e cu programare peste 2 luni... 

As vrea sa pun ISTA din nou pe ea, poate tu poti gasi ceva ce au nu am gasit... Da, sunt oarecum din București (Fundulea). Cand ai fi disponibil?

 

Mulțumesc 

12 minutes ago, six in line said:

Inainte de toate, o diagnoza cu ISTA si vezi ce erori ai! Greu de zis de la distanta care e problema. Nu pune diagnoza Delphi pt ca nu-ti zice nimic. Daca esti din Bucuresti, te pot ajuta eu cu diagnoza Bimmerlink, gratis. 

Pare sa fie o problema de vacuum sau chiar lipsa combustibil... 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, ADRIAN HD said:

In mod normal in momentul in care o scoti din viteza,fiind in miscare ,relantiul ar trebui sa stea mai sus decat cu masina pe loc.Cu ea pe loc relantiul e ok,nu oscileaza,nu moare motorul?ai incercat o benzina cu cifra octanica mare?

Cand stau pe loc masina se comporta normal. Nu, nu am incercat benzina cu cifra octanica mai mare deoarece nu cred ca ar fi normal ca eu sa fiu singurul care sa aiba nevoie de o benzina cu cifra octanica mai mare!

45 minutes ago, six in line said:

Inainte de toate, o diagnoza cu ISTA si vezi ce erori ai! Greu de zis de la distanta care e problema. Nu pune diagnoza Delphi pt ca nu-ti zice nimic. Daca esti din Bucuresti, te pot ajuta eu cu diagnoza Bimmerlink, gratis. 

Pare sa fie o problema de vacuum sau chiar lipsa combustibil... 

Link to comment
Share on other sites

Masina fiind in miscare, mergand cu viteza, cand o scoti pe liber, nu mai produce destul vacuum (turatia scazand foarte mult , de la 2000-3000 ture , pana la 650) atunci apare efectul asta, motorul este cumva supt de turatie.

Am acelasi motor, cateodata am acelasi efect, mai ales daca vin cu viteza, scot pe liber si in acelasi timp franez pana aproape de oprire, sa dau intaia, fiind necesar un debit mare de vacuum in acest caz. Am intrebat mai multa lume, am dedus ca motoarele astea, au insuficienta de vacuum in anumite situatii, gen aceasta.

Cel mai bine e sa scoti din instinct scoaterea din viteza a masinii, si sa o lasi sa curga asa, pentru ca la franare, avand nevoie de vacuum mult, nu reuseste turatia de 650 RPM sa livreze debitul necesar pentru toate nevoile .

Sper ca ai inteles fenomenul.

Link to comment
Share on other sites

On 4/7/2023 at 1:55 PM, Mircea-Si said:

Ce debitmetru ai pus? Daca nu e original bmw ai dat banii degeaba pe el. Incearca sa scoti mufa de la debitmetru si sa mergi asa si vezi daca mai face. O sa ai check engine aprins dar macar stii o treaba, de unde se trage problema.

Salut, am pus debitmetru Bosch si am incercat ceea ce mi-ai sugerat dar situația nu se schimba! Nu e de la debitmetru... 

On 4/7/2023 at 5:57 PM, HitmaNLive said:

Masina fiind in miscare, mergand cu viteza, cand o scoti pe liber, nu mai produce destul vacuum (turatia scazand foarte mult , de la 2000-3000 ture , pana la 650) atunci apare efectul asta, motorul este cumva supt de turatie.

Am acelasi motor, cateodata am acelasi efect, mai ales daca vin cu viteza, scot pe liber si in acelasi timp franez pana aproape de oprire, sa dau intaia, fiind necesar un debit mare de vacuum in acest caz. Am intrebat mai multa lume, am dedus ca motoarele astea, au insuficienta de vacuum in anumite situatii, gen aceasta.

Cel mai bine e sa scoti din instinct scoaterea din viteza a masinii, si sa o lasi sa curga asa, pentru ca la franare, avand nevoie de vacuum mult, nu reuseste turatia de 650 RPM sa livreze debitul necesar pentru toate nevoile .

Sper ca ai inteles fenomenul.

Salut, 

Tind sa fiu de acord cu tine doar ca am observat ca daca folosesc benzina de 100, masina nu mai scade in turatie asa... 

On 4/7/2023 at 10:35 AM, ADRIAN HD said:

In mod normal in momentul in care o scoti din viteza,fiind in miscare ,relantiul ar trebui sa stea mai sus decat cu masina pe loc.Cu ea pe loc relantiul e ok,nu oscileaza,nu moare motorul?ai incercat o benzina cu cifra octanica mare?

Am incercat benzina cu cifra octanica mai mare, masina nu mai face asa! 

Link to comment
Share on other sites

Masina nu e facuta sa mearga cu cifra octanica mai mare de 98 daca imi aduc bine aminte, si chiar recomandat sa se foloseasca 95. Am mers eu 1 an cu OMV 100 si am topit efectiv o bujie, (in urma unor discutii si cercetari, exista sansa sa fie de la benzina, sau de la injectoare) drept urmare am desfacut motorul bucati sa fiu sigur ca nu a fost afectat cilindrul.

Iti dau quote la o explicatie foarte clara si simpla de la cei de la bimmerprofs, unde scrie legat de cifra octanica mai mare.

Quote

earlier ignition and larger allowed detonation. Both parameters I merged into one section because they are directly connected. Using high-quality petrol (with higher octane number, for example, E98), the ignition advance angle can be increased (light up the fuel mixture earlier – for burning process to start to work closer to top/0 point of the cylinder) and to increase the efficiency of fuel burning. Unfortunately, the consequences are well known – detonation (avalanche-type fuel burning process) – this vibration damages the engine. Allowing “harder” burning of the petrol, several % of power is gained, at the same time shortening the work life of the engine. Moreover, if for M series engines the manufacturer left higher possibility of “tuning”, then for N series engines – DME not only takes action (delays the moment of ignition) in situation, when it detects significant detonation, but the virtual “fuel quality” is measured non-stop, when working much closer to the detonation threshold (it means, the engine “adapts” accordingly the petrol filled). Because of this reason, the real benefit of chip tuning of N series atmospheric petrol engines will be tiny;

 

Masina a fost facuta sa mearga cu 95, foloseste 100 o data pe an, un plin facut la drum lung sa faca o curatare la injectoare, daca tii neaparat.

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, HitmaNLive said:

Masina nu e facuta sa mearga cu cifra octanica mai mare de 98 daca imi aduc bine aminte, si chiar recomandat sa se foloseasca 95. Am mers eu 1 an cu OMV 100 si am topit efectiv o bujie, (in urma unor discutii si cercetari, exista sansa sa fie de la benzina, sau de la injectoare) drept urmare am desfacut motorul bucati sa fiu sigur ca nu a fost afectat cilindrul.

Iti dau quote la o explicatie foarte clara si simpla de la cei de la bimmerprofs, unde scrie legat de cifra octanica mai mare.

 

Masina a fost facuta sa mearga cu 95, foloseste 100 o data pe an, un plin facut la drum lung sa faca o curatare la injectoare, daca tii neaparat.

Eu doar am facut un test, folosesc benzina normala de obicei! 

Link to comment
Share on other sites

Salut Andrei,

Ce sa crezi am fix aceeasi problema cu fix aceeasi masina si motor , nu i am dat de cap in 2 ani si dupa ce am intrebat la niste baieti priceputi in N43 solutia este sa lasi AC-ul pe ON tot timpul, adica butonul verde sa fie aprins , asa merg eu de peste un an si vara si iarna si nu mai cade turatia dupa ce calc ambreiajul, si a mea face fix ca a ta si sunt mai toate la fel N43 astea ....cica ar fi o problema de management electronic de la MSD 

HitmaNLive intuieste bine ceva cu vaccumul lipsa in admisie pentru ca motorul asta cand merge in Stratified charge Operation nu are vaccum in admisie deloc si tine clapeta de acceleratie deschisa la maxim=> nu ai pierderi de pompaj dar nici vaccum, de asta motorul asta are pompa de vaccum ca un diesel, cat despre benzina de CO 95 sau 100 nu stiu ce sa zic eu ii pun mereu doar de 100 

Deci , AC pe ON si benzina de care vrei tu , sunt curios daca mai te supara apoi, sa ne ti la curent

Bafta

Link to comment
Share on other sites

On 4/11/2023 at 3:29 PM, cristi822 said:

Salut Andrei,

Ce sa crezi am fix aceeasi problema cu fix aceeasi masina si motor , nu i am dat de cap in 2 ani si dupa ce am intrebat la niste baieti priceputi in N43 solutia este sa lasi AC-ul pe ON tot timpul, adica butonul verde sa fie aprins , asa merg eu de peste un an si vara si iarna si nu mai cade turatia dupa ce calc ambreiajul, si a mea face fix ca a ta si sunt mai toate la fel N43 astea ....cica ar fi o problema de management electronic de la MSD 

HitmaNLive intuieste bine ceva cu vaccumul lipsa in admisie pentru ca motorul asta cand merge in Stratified charge Operation nu are vaccum in admisie deloc si tine clapeta de acceleratie deschisa la maxim=> nu ai pierderi de pompaj dar nici vaccum, de asta motorul asta are pompa de vaccum ca un diesel, cat despre benzina de CO 95 sau 100 nu stiu ce sa zic eu ii pun mereu doar de 100 

Deci , AC pe ON si benzina de care vrei tu , sunt curios daca mai te supara apoi, sa ne ti la curent

Bafta

Salut omule, 

In primul rand tin sa iti multumesc pentru reply. 

Corect, masina nu mai face asa atunci cand pornesc aerul conditionat, dar creste consumul destul de mult si cam scade puterea. In ceea ce priveste activarea AC-ului, ECU nu face altceva decat sa creasca turatia motorului. Acum, eu ma gandesc daca este posibil sa maresc/reglez turatia motorului in asa fel motorul sa nu mai stea la relanti la 600RPM ci la 700(ex).?!!!

De asemenea, am observat ca problema asta nu se intampla tot timpul, ba mai mult, câteodată am impresia ca masina nu are putere. 

Am vazut ca masina este echipata cu valva de vacuum, si as dori sa o schimb pentru a vedea dacă problema ar putea fi cauzata de aceasta. 

De asemenea, astazi am cumparat termostat nou deoarece temperatura apei la relanti este de aprox 80 grade celsius, ceea ce ma face sa gandesc ca ECU baga mai multa benzina in camera de ardere deoarece considera ca masina ruleaza la rece. Temperatura interna a apei la motoarele cu combustie interna trebuie sa fie pe undeva intre 100 si 120 grade celsius. 

Zilele urmatoare ma voi ocupa si cu achizitionarea valvei mai sus mentionata, o alta supapa pentru epurator (exista posibilitatea ca aceasta ramana blocata si masina sa pierda compresie) si o supapa de presiune aer(asta se gaseste pe clapeta de accelerație). 

Sincer, nu cred ca asta este o problema generala ci mai degraba un defect comun care este greu de depistat. Pana la urma s-au vandut sute de mii de astfel de masini si totusi nu exista o rechemare in fabrica(exista dar nu pe problema asta), deci s-ar putea ca problema sa nu fie una de defect general ci mai degraba una mecanica greu de depistat. 

Va tin la curent, 

Paște fericit tuturor! 

 

Link to comment
Share on other sites

Salut Andrei,

Si eu cred ca este un defect greu de depistat si rechemarea de retrofit la pompa de vaccum nu sunt convins ca are legatura cu scaderea de turatii , eu am aceasta rechemare deschisa dar inca nu am fost sa o inchid pentru ca cei de la reprezentanta ma tot refuza elegant.....ba ca se va bloca un modul in timpul resoftarii si sa le semnez ca imi asum ba sa o las asa daca merge bine si etc...Plus ca mai este o treaba delicata la mijloc in sensul ca pe buletinul de rechemare pe acest cod de retrofit scrie negru pe alb ca reprezentanta trebuie sa faca un test de intindere al lantului de distibutie si daca sunt probleme le este interzis sa mearga mai departe cu retrofitul fara sa inlocuiasca distributia fara cost pentru client. Cand le-am dus buletinul Pdf care sustine ce spun eu au inceput sa ma evite si mai grav .....ca de unde il am ? pai zic : este la liber pe internet si emis de BMW AG....pai cica sa stau putin ca la ei nu apare asa si tot asa numai discutii interminabile.

In fine nu asta este topicul nostru era doar o paranteza, te rog mult daca faci progrese cu problema asta de scadere turatii sau reusesti sa o rezolvi cumva te rugam sa ne impartasesti si noua solutia( eu dau multe beri pentru asta)

Bafta multa 

Link to comment
Share on other sites

On 4/18/2023 at 1:17 PM, cristi822 said:

Salut Andrei,

Si eu cred ca este un defect greu de depistat si rechemarea de retrofit la pompa de vaccum nu sunt convins ca are legatura cu scaderea de turatii , eu am aceasta rechemare deschisa dar inca nu am fost sa o inchid pentru ca cei de la reprezentanta ma tot refuza elegant.....ba ca se va bloca un modul in timpul resoftarii si sa le semnez ca imi asum ba sa o las asa daca merge bine si etc...Plus ca mai este o treaba delicata la mijloc in sensul ca pe buletinul de rechemare pe acest cod de retrofit scrie negru pe alb ca reprezentanta trebuie sa faca un test de intindere al lantului de distibutie si daca sunt probleme le este interzis sa mearga mai departe cu retrofitul fara sa inlocuiasca distributia fara cost pentru client. Cand le-am dus buletinul Pdf care sustine ce spun eu au inceput sa ma evite si mai grav .....ca de unde il am ? pai zic : este la liber pe internet si emis de BMW AG....pai cica sa stau putin ca la ei nu apare asa si tot asa numai discutii interminabile.

In fine nu asta este topicul nostru era doar o paranteza, te rog mult daca faci progrese cu problema asta de scadere turatii sau reusesti sa o rezolvi cumva te rugam sa ne impartasesti si noua solutia( eu dau multe beri pentru asta)

Bafta multa 

Salut, 

Nu cred ca are legatura cu pompa de vacuum, la mine merge pompa fara probleme, verificata pe toate tiputrile de tester, nu e problema de vacuum. 

Ieri am fost si am modificat turatia motorului la relanti, de la 600 la 700, masina amers bine cca 100 km si problema a reaparut.

Inca dinainte de a creste turatia din ECU, nu doar ca scadea turatia, acum mi se opreste motorul in mers cand o scot pe liber. 

O sa incerc sa ii fac si update de soft apoi daca nici asta nu o deranjeaza, o duc la dezmembrări 

On 4/14/2023 at 9:40 PM, Andrei264 said:

Salut, incearca sa schimbi senzorii de presiune combistibil (joasa si ridicata), eu am avut probleme cu cel de presiune joasa si masina nu mai tragea la turatii mici.

Salut, 

 

Presiunea este in parametri perfecti! 

On 4/14/2023 at 3:23 PM, Andrei_O said:

Salut omule, 

In primul rand tin sa iti multumesc pentru reply. 

Corect, masina nu mai face asa atunci cand pornesc aerul conditionat, dar creste consumul destul de mult si cam scade puterea. In ceea ce priveste activarea AC-ului, ECU nu face altceva decat sa creasca turatia motorului. Acum, eu ma gandesc daca este posibil sa maresc/reglez turatia motorului in asa fel motorul sa nu mai stea la relanti la 600RPM ci la 700(ex).?!!!

De asemenea, am observat ca problema asta nu se intampla tot timpul, ba mai mult, câteodată am impresia ca masina nu are putere. 

Am vazut ca masina este echipata cu valva de vacuum, si as dori sa o schimb pentru a vedea dacă problema ar putea fi cauzata de aceasta. 

De asemenea, astazi am cumparat termostat nou deoarece temperatura apei la relanti este de aprox 80 grade celsius, ceea ce ma face sa gandesc ca ECU baga mai multa benzina in camera de ardere deoarece considera ca masina ruleaza la rece. Temperatura interna a apei la motoarele cu combustie interna trebuie sa fie pe undeva intre 100 si 120 grade celsius. 

Zilele urmatoare ma voi ocupa si cu achizitionarea valvei mai sus mentionata, o alta supapa pentru epurator (exista posibilitatea ca aceasta ramana blocata si masina sa pierda compresie) si o supapa de presiune aer(asta se gaseste pe clapeta de accelerație). 

Sincer, nu cred ca asta este o problema generala ci mai degraba un defect comun care este greu de depistat. Pana la urma s-au vandut sute de mii de astfel de masini si totusi nu exista o rechemare in fabrica(exista dar nu pe problema asta), deci s-ar putea ca problema sa nu fie una de defect general ci mai degraba una mecanica greu de depistat. 

Va tin la curent, 

Paște fericit tuturor! 

 

Salut, 

 

Acum face asa si cu aerul cinditionat pornit. Am schimbat si turatia motorului din ECU, de la 600 la 700, aceeași problemă. Ba mai mult, chiar si cu aerul pornit, motorul moare cand o scot pe liber! 

Link to comment
Share on other sites

Cand am cumparat eu masina, acum 3 ani, am avut 2 rechemari la ea, una pe partea de vacuum( nu mai tin minte exact ce anume, dar retin ca omul mi-a zis ca a facut update de soft la ea) si una pe cablajul de la aeroterma.

Chiar sunt curios daca o sa se rezolve la tine dupa update, ca eu nu am avut ocazia sa vad problema daca exista inainte de update.

Link to comment
Share on other sites

Salut HitmaNLive,

Daca nu te deranjeaza la ce reprezentanta ai facut update la rechemarea pentru pompa de vaccum?, unde am fost eu evita elegant sa se apuce de masina...., motivele le-am sous mai sus si parca as incerca in alta parte

Tot aceste 2 rechemari le-am avut la masina , cea de la aeroterma e rezolvata

Multumesc frumos

Link to comment
Share on other sites

Salut @cristi822, eu le-am trimis email celor de la APAN Iasi, cu seria de sasiu si numarul de telefon. M-au sunt foarte repede sa imi spuna ca exista cele 2 rechemari si cand sunt dispus sa vin sa aduc masina. Am dus-o dimineata, am luat-o dupa ce am iesit de la munca.

 

Legat de problema asta, am observat ceva suspect tare astazi. Am completat zilele trecute cu niste ulei si (exista posibilitatea sa nu fi pus busonul bine) a inceput ieri sa imi faca relantiul fluctuatii continuu. Azi cand am ridicat capota, tot motorul plin de ulei 🤦‍♂️. Am desfacut busonul si parca mi s-a parut ca nu era inchis corect, dar o sa mai vad zilele astea. 

Unde voiam sa ajung, ideea e ca azi a inceput sa imi scada din nou turatiile la franare la treceri de pietoni, semafoare. Ajunge pe la 500 RPM. 

Intrebare, busonul de pe capac, are vreo valva in el? Sau e doar etansarea de pe el si de pe capac? Ma gandesc sa nu fie problema de la el pentru scaderile astea de turatii. 

Am citit acum pe un forum din afara, ca unii au rezolvat cumva schimband sensorii axe cu came. 

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1168972&page=2

Link to comment
Share on other sites

Salut HitmaNLive , hai ca am citit si eu discutia de pe celalat forum ( nu o stiam si pe asta) si pare sa faca sens adica sa duca la o rezolvare schimbarea de senzor pozitie axe cu came , treaba este ca sunt aproape 500 Ron/ buc x 2 sa zicem ca vrem sa incercam sa ii punem pe ambii sa mergem la sigur.....parca 10 mil sa tragem sperante ca as este pare destul de mult. Eu pe tema asta cu caderea de turatie m -am mai pacalit odata si am schimbat ambii solenoizi de la vanosi cu unii noi de origine si poc fix la fel si cei de pe masina era perfect curatii deci asta sa nu incercati si voi ca nu are sens ( adica tu si cu Andrei_O )

Cat despre busonul de la ulei nu cred sa aiba vreo valva sau ceva de genul asta , adica si eu mai completez ulei la N43 asta al meu dar nu am observat legatura cu deschiderea de buson si apoi scaderea de turatii....

P.S banuiesc ca ai INPA cum este pozitia de ambii vanosi in meniul F5/F6 , al meu pe admisie este aprope de rosu ( evacuarea este OK ) , si ma bantuie gandul ca ar fi de acolo dar deja e treaba de distributie si etc......, si de asta te intreb pe tine daca la al tau motor ai pozitia la vanosi buna si tot asa face este clar ca nu este de acolo nici la mine si poate mergem pe senzorii astia 2 ( generatoare de puls cum sunt ei denumiti)

Nu stiu daca Andrei_O a mai facut ceva progrese cu resoftatul la MSD 

Bafta multa si hai sa tinem legatura pana ii dam de cap .......

Link to comment
Share on other sites

Salut! 

Da, eu am facut un set de teste la masina cu INPA acum ceva vreme pentru ca am trimis datele la bimmerprofs in Letonia pentru rezolvarea unor probleme. 

Asa sunt adaptarile mele de VANOS. Solenoizii eu ii curat anual, desi sunt mereu curati si distributiaam facut-o acum 2 ani jumatate. Am luat-o de pe bavauto. Cred ca mai degraba adaptarile nu tin de distributie ci exact de VANOS. Daca in timp isi face uzura se duce spre rosu usor usor. 

 

IMG-20221009-WA0065.jpg

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

Salut,

Hmmm deci clar nu este de la vanosi daca la tine pozitia lor este mai buna decat la mine si face fix la fel , cand i am spus lui Kaspars de problema asta pana si el care le stie cam pe toate a spus ca este o problema greu de diagnosticat.

Inclin tot mai mult sa merg pe pista de inlocuire senzori de pozitie axe cu cam ( ambii sa imi iasa din grija) , tot urmeaza sa bag niste banii in masina cu discuri + palcute si poate mai ma rup de 1000 Ron si iau si astia 2 senzori ( tot de la bavauto iau si eu ) 

Ce sustine Andrei_O ca simte masina cu trage mai bine uneori si mai putin bine in unle ocazii pot sustine si eu , uneori zici ca este alta masina si motorul are raspuns instant la acceleratie si in alte ocazii este mai putin responsiv, cam ce sustine si baiatul din discutia de pe celalat forum.

Cred ca o sa mai dureze cam 2 sapatamani pana o sa duc masina la mecanic pentru frane, intre timp cumpar si senzorii astia 2 sa il rog sa ii schimbe si pe ei , sa imi tine-ti pumnii sa fie de acolo caci altfel......inebunesc ma lasa nervii grav dupa ce chin am avut cu ea cu catalizator , senzor Nox si tot tacamul asta de recuperare de mers stratificat.

Va tin la curent 

Link to comment
Share on other sites

Sa stii ca partea cu mersul uneori cam moale eu am pus-o pe seama injectiei din acel moment. In plus, daca mergi mult cu masina in oras, clapeta de acceleratie se adapteaza dupa stilul de mers nealert si cand o scoti la drum lung, ti se pare ca nu raspunde la fel de bine. 

Eu am mai observat cateodata ca daca merg constant cu a doua pe 2000-2500 de ture, face cateodata un soc si se schimba sunetul motorului, ca si cum trece din stratificat in omogen. Imi dau seama de faptul asta, pentru ca am facuta evacuare. 

Eu am mers pe principiul ca motorul schimba tipul de injectie. 

Link to comment
Share on other sites

Corect socul asta de schimbare intre modurile de injectie il resimt si eu in functie de sarcina motorului si cum am calcat acceleratie putin hop un mic soc in alt tip de injectie

Treaba asta cu adapatarea clapetei de acceleratie nu o stiam merci, 

Sper sa ii dam de cap pana la urma pentru ca vad ca ne strangem tot mai multi care cunostem cat de cat motorul asta cu toate toanele lui pentru care rar gasesti mecanici ( experienta proprie )

Bafta multa tuturor si eu promit sa va tin la curent daca fac sa nu progrese dupa schimbarea senzorilor

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutari tuturor, scriu aici in speranta ca toti cei care au avut si/sau inca au aceasta problema, vor putea folosi infortmatiile ce urmeaza pentru a rezolva la randul lor această problemă. 

 

Initial am crezut ca nu voi putea depista niciodata defectul, ca pur si simplu masina nu va fi reparata niciodata si ca pur și simplu trebuie sa accept ca am pierdut cateva mii de euro. Asta deoarece ma asteptam ca problema in sine sa fie cauzata de o singura piesa defectă. 

Bun, am schimbat putin strategia si am abordat situația diferit. 

"Daca sunt mai multe componente ce nu isi fac bine treaba, daca sunt mai multe piese care necesita schimbate?", so, am luat fiecare componenta in parte! 

1. Capcul de la tacheti, cel pe care este montata valva pcv. Am dat capacul jos si la o analiza foarte amănunțită am descoperit ca acesta era spart(crăpat), deci masina nu mai avea vacuum, de asta turatia scadea atat de mult. Bun, am comandat capac nou. 

Dupa schimbarea capacului am observat ca turatia nu mai scade atat de mult dar ca unele probleme persista, cum ar fi mirosul puternic de benzină, lipsa de putere, si socuri puternice in motor ca si cum acesta ar merge in 3 pistoane. 

2. Debitmetrul de aer! Desi debitmetrul de aer era nou, acesta fusese comandat gresit de tipul de la magazinul de piese auto, imi comandase debitmetru de aer pentru un seria 1 motor 2000, diesel desi eu vroiam pt 318i. M-am gandit sa verific debitmetrul deoarece tot primeam "mixture control error". Bun, am comandat un alt debitmetru, de data asta m-am asigurat ca este cel potrivit si am zis ca il testez si daca nu e ok il trimit inapoi. Nu a fost nevoie, dupa ce am schimbat debitmetrul cu cel potrivit pentru masina mea, puterea a revenit si nu am mai primit eroare pe mixture. 

 

Bun, am ramas doar cu problema finala, mirosul de benzina si socul in motor. 

 

3. Injectoarele! 

Desi schimbasem un injector asa cum am si relatat initial, auzisem povesti cum ca daca shimbi un injector, e posibil ca un altul sa cedeze imediat dupa asa ca vazand ca mirosul puternic si sicurile descrise persistă, am luat decizia de a da toate injectoarele jos si le-am bagat la ultrasunete pentru curatare ca mai apoi sa le testez pe banc. La testare am luat ca si valori corecte de functionare valorile injectorului nou. Asa mi-am dat seama ca mai mai doua injectoare cu probleme, unul care  baga de 4 ori cantitatea de benzina normala si un altul care baga prea putin sau nu baga deloc, se bloca. 

Dupa curatarea cu ultrasunete, cel care se bloca si-a revenit dar celalalt a trebuit schimbat. Bun, in principiu ar fi trebuit sa le schimb pe amandoua dar mai am putina rabdare sa imi revin cu finantele si il voi schimba si pe cel cu blocajele deoarece am impresia ca nu va mai rezista mult. 

Am asteptat cca 2 săptămâni pana sa va relatez cele intamplate pentru a vedea daca masina mai face probleme. 

Niente, nada, problem soved. Am parcurs in ultimile 2 saptamani cca 3k km si totul merge perfect. 

Sper ca update-ul meu (pe care nu am stiut cum sa il pun in postare), va v-a ajuta si pe voi si ca va veti bucura de masinile voastre asa cum ma bucur eu de a mea. 

Ps: intre timp am cumparat si softul ISTA original cu toate cablurile aferente 😄

Numai bine! 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Foarte interesanta treaba cu capacul culbutori spart. Al meu era defect cand am cumparat masina, si mi-am dat seama de asta din 2 aspecte. 

1. Cand o lasam sa mearga la relanti intr-antaia, mergea in suturi. 

2. Dupa ce am mers la un drum lung unde i-am dat oleaca de "power" m-am trezit cu etansatile de la termoflot si de la senzorul nivel ulei sparte. S-a format presiune mare in carter si au pocnit. 

Unde vreau sa ajung, ideea e ca am luat alt capac nou OEM si totusi masina a mai avut momente cand facea efectul asta de subturare. 

Vezi ca la injectoarele astea daca dau prea multa injectie, risti sa topesti ori pistonul ori bujia (cum am patit si eu).  Cand am trimis pozele in Letonia la bimmerprofs, au ramas baietii masca, au zis ca nu au vazut niciodata asa ceva. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.