Jump to content

Presiune turbo dupa remap


claudiu1892

Recommended Posts

Salut

Dețin un G30 530i din 2018 și recent am făcut un stage 1 la WPP.

După remap, mașina trage mult mai bine si liniar, mai ales la turatiile mici iar experiența generală de condus este mult mai fun.

Cu toate acestea, verificând valorile senzorilor cu ajutorul Bimmerlink, am observat că în momentul accelerației maxime (kickdown), presiunea turbo (boost pressure) ajunge chiar si la 1,5-1,6 bar. În condusul normal, cu acceleratii mai domoale, presiunea se menține între 0,3 - 1,0 bar.

Nu sunt sigur cât de relevanta este această măsurătoare, dar mă întreb dacă este în regulă sa atinga o presiune asa de mare la kickdown și dacă poate afecta sănătatea turbo-ului/motorului.

Nu stiu valorile dinainte de remap, insa stiu ca 1.5 bar este mult pt motorul B48.

Multumesc

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

Pai de unde stii? adica ai ceva date despre maximul admis ? In teorie daca ar fi cum zici tu ai avea erori.

https://bmwtuning.co/bmw-b48-max-boost-stock-turbo/  1.5 bari pare maximul admis ma rog cat timp nu ai logurile dinainte de remap nu stiu daca putem trage o concluzie. As zice ca dauneaza daca sta mult timp in aia 1.5 bari caz in care as zice ca EGT-ul va sari in mod serios .

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, alex230ro said:

Pai de unde stii? adica ai ceva date despre maximul admis ? In teorie daca ar fi cum zici tu ai avea erori.

https://bmwtuning.co/bmw-b48-max-boost-stock-turbo/  1.5 bari pare maximul admis ma rog cat timp nu ai logurile dinainte de remap nu stiu daca putem trage o concluzie. As zice ca dauneaza daca sta mult timp in aia 1.5 bari caz in care as zice ca EGT-ul va sari in mod serios .

N-am nicio eroare, si nici loguri de dinainte… dar cum spune si pe linkul bmwtuning.co, o limita safe pentru turbo stock pare a fi undeva la 18-19psi, adica 1.2-1.4bar.

EGT nu stiu cat e, nu am vazut decat IAT, care e in parametri.

5 minutes ago, PzKpfW said:

Întreabă-i pe ei dacă este normal sau/și de ce ai valorilea alea.

O sa discut maine cu el, dar pana maine ma roade :))

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, Viper05 said:

Pai asta face “softul” ala. Soft e prea mult spus, e o chestie care pacaleste turbina ca are prea putina presiune, atunci masina reactioneaza de unde presiunea crescuta.

 

Nu e doar asta, sunt modificati mai multi parametri, amestec, timing etc. Si presiunea turbinei, dar nu doar asta conteaza.

Ce zici tu cu pacalitul fac deviceurile alea pe care le montezi la turbo, si care doar asta fac, indiferent de masina. Un remap profesional este customizat si testat pe masina respectiva.

3 hours ago, alex230ro said:

Întreabă pe Catalin atunci 🙂  sau vezi daca mai gasesti loguri pe afara .

Am clarificat, explicatia este ca o limita safe de 1.4bar este pentru varianta de motor B48B20A(prezent pe  F30 320i, 330e, G20 320i, G30 520i, 530ex etc).

Motorul pe care il am eu este B48B20B (prezent pe G30/G31 530ix, si pe X3 G01, X4 G02 30ix) si care are o toleranta mai mare - peste 1.6-1.7bar.

Mai exista si B48B20D, care ar fi si mai rezistent.

Intre a si b difera doar pistoanele, mai exact raport de compresie este mai mare la a si practic inseamna ca este mai sensibil la detonatii cand mergi cu presiune turbo mare.

Diferenta intre a si b se poate vedea si in specificatiile tehnice, daca ne uitam la compression ratio.

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

Ce e customizat mai exact pentru masina respectiva? A fost rescris ecu? Sau merge tot pe softul de fabrica? Daca merge tot pe softul de fabrica e piggy back si fix aia face, pacaleste turbina. Parca inainte de 2019 se mai putea unbla la ecu dupa aproape imposibil

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Viper05 said:

Parca inainte de 2019 se mai putea unbla la ecu dupa aproape imposibil

Este aceeași situație și înainte și după 2019 (sau 2020). Harta motorului este criptată de către producător tocmai pentru a împiedica modificarea ei. Cei care fac modificări la nivel de ECU trebuie prima dată să "spargă" această criptare (sau să scrie o hartă nouă de la 0, ceea ce este foarte complicat) pentru a o putea modifica.

La nivel de hardware, ECU permite sigur rescrierea; producătorii trebuie să poată face update-uri.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, claudiu1892 said:

 

Motorul pe care il am eu este B48B20B (prezent pe G30/G31 530ix, si pe X3 G01, X4 G02 30ix) si care are o toleranta mai mare - peste 1.6-1.7bar.

Mai exista si B48B20D, care ar fi si mai rezistent.

 

Nu inteleg cum are toleranta mai mare din moment ce turbina e aceiasi si pe 20i si pe 30i. Adevarat sunt mai multe modele in functie de an dar s-au montat pe 20i si pe 30i concomitent, si toate variantele a,b,d

21 minutes ago, PzKpfW said:

 

La nivel de hardware, ECU permite sigur rescrierea; producătorii trebuie să poată face update-uri.

Ma refeream pentru a rescrie harta.am citit pe ceva forumuri din afara ca ceva rus a reusit sa decripteze ecu ,doar pentru m3. Nu se poate face remote , trebuie sa dai jos ecu sa-l trimiti la ruscnac si sa speri ca il mai vezi vreodata 😂

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Viper05 said:

Nu inteleg cum are toleranta mai mare din moment ce turbina e aceiasi si pe 20i si pe 30i. Adevarat sunt mai multe modele in functie de an dar s-au montat pe 20i si pe 30i concomitent, si toate variantele a,b,d

Pai nu difera turbina, ci rata de compresie a pistoanelor. Asta e singura diferenta, probabil ca difera in functie de an/model, si nu stiu exact rationamentul din spate. Daca ai sa cauti pe forumuri din afara, ai sa vezi ca toata lumea e fiarta pe B48B si cei care afla ca au B48A, sunt destul de dezamagiti, unii ajung chiar in situatia de a nu mai dori sa ridice masina de la dealer 😂

Link to comment
Share on other sites

Dupa mai multe teste, loguri si monitorizari ale valorilor senzorilor, azi am luat decizia sa fac reverse la remap.

Catalin a fost foarte ok si mi-a pus softul original al masinii inapoi, si mi-a restituit si suma achitata initial.

Motivul pentru care am luat decizia asta e unul subiectiv. Desi masina tragea mai bine, iar cei 80-90Nm si 25-30cp se simteau f bine la turatii mici, nu vreau sa-mi asum o presiune turbo asa de mare (in unele situatii ajungea si la 1.6-1.7 bari) pe termen lung. Softul original e limitat la 1.3 bari si consider ca asta este si limita safe pentru motorul asta.

Ce am mai observat dupa revenirea la softul original sunt urmatoarele lucruri:

- temperatura apei(antigelului) a scazut de la 105-112 C la 99-105

- temperatura uleiului a scazut de la 105-110, la 98 - 102

O sa ma gandesc la o solutie piggy back - gen JB4 sau RaceChip - la astea se poate controla din aplicatie cand vrei sa ai putere mai mare sau nu. Acum, gandind la rece, nu prea imi convine ideea de remap permanent.

 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, claudiu1892 said:

Dupa mai multe teste, loguri si monitorizari ale valorilor senzorilor, azi am luat decizia sa fac reverse la remap.

Claudiu, te felicit pentru abordarea pragmatica. Consider ca ai luat o decizie corecta.

In opinia mea, ECU-urile moderne sunt atat de complexe, incat niciun tuner nu mai are resursele (de timp si financiare) necesare pentru a dezvolta si testa in mod corespunzator un remap. Pana si firmele consacrate de tuning, cu istorie de zeci de ani, au dificultati in a oferi solutii pentru modelele noi. Hartge a inchis business-ul, Alpina a fost cumparata de catre BMW. AC Schnitzer si G-Power inca mai sunt pe piata, dar ofera solutii de tuning motor la preturi semnificative. Oricat de mult ar fi "umflat", un astfel de pret reflecta si un anumit cost de dezvoltare - implicit o atentie pentru detalii.

Pe scurt, cu tot regretul, nu putem decat sa constatam ca vremea tuning-ului a cam apus.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, FiveThreeFive said:

Claudiu, te felicit pentru abordarea pragmatica. Consider ca ai luat o decizie corecta.

In opinia mea, ECU-urile moderne sunt atat de complexe, incat niciun tuner nu mai are resursele (de timp si financiare) necesare pentru a dezvolta si testa in mod corespunzator un remap. Pana si firmele consacrate de tuning, cu istorie de zeci de ani, au dificultati in a oferi solutii pentru modelele noi. Hartge a inchis business-ul, Alpina a fost cumparata de catre BMW. AC Schnitzer si G-Power inca mai sunt pe piata, dar ofera solutii de tuning motor la preturi semnificative. Oricat de mult ar fi "umflat", un astfel de pret reflecta si un anumit cost de dezvoltare - implicit o atentie pentru detalii.

Pe scurt, cu tot regretul, nu putem decat sa constatam ca vremea tuning-ului a cam apus.

Cam asa e. Producatorii vand masinile stock cu softurile optimizate deja, dupa ani de zile de teste, lasand totodata si o toleranta pentru cazurile in care utilizatorul poate schimba uleiul la 25-30k km sau poate merge cu benzina mai proasta, sau schimba bujiile mai rar etc. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, matose said:

Ca si in industria IT-ul unde sporul de performanta prin overclocking este aproape infim in ultimii ani, industria auto a luat-o pe acelasi drum....

Buna comparatia.

Daca nu ai hardware-ul nu prea ai unde sa te duci doar software zilele astea!

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.