Jump to content

550d linie defecta


Recommended Posts

Va salut. Doar ce mi-am cumparat un M550d, am facut 200 km si s-a blocat motorul. Gasesc un motor fara accesorii sau unul ambielat? Al meu nu cred ca se mai poate face, invartiti cuzinetii la biele si este si la palier unul invarit…

IMG_2249.jpeg

IMG_2248.jpeg

IMG_2247.jpeg

Link to comment
Share on other sites

@lei Ma tem ca esti o noua victima a "mirajului" deca avea un BMW relativ ieftin (= second hand), care dezvolta o putere enorma dintr-o capacitate cilindrica sub 3000 cmc (= cu impozit anual inca abordabil) si consum redus (= Diesel).

Ceea ce ai patit este dezamagitor, dar in niciun caz surprinzator. Motorul N57, la rulaje semnificative si in versiunile sale cu puteri care trec de pragul de 100CP / litru, ajunge destul de des sa se autodistruga in acest fel.

Ar fi util daca ne-ai informa:

  • anul de fabricatie a masinii;
  • rulajul (km la bord) la cumparare;
  • rulajul la ultimul schimb de ulei - daca il cunosti;
  • intrucat motorul a cedat la doar 200 km de la cumparare, l-ai impins cumva la limita in acest scurt interval? 
  • Like 1
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, FiveThreeFive said:

@lei Ma tem ca esti o noua victima a "mirajului" deca avea un BMW relativ ieftin (= second hand), care dezvolta o putere enorma dintr-o capacitate cilindrica sub 3000 cmc (= cu impozit anual inca abordabil) si consum redus (= Diesel).

Ceea ce ai patit este dezamagitor, dar in niciun caz surprinzator. Motorul N57, la rulaje semnificative si in versiunile sale cu puteri care trec de pragul de 100CP / litru, ajunge destul de des sa se autodistruga in acest fel.

Ar fi util daca ne-ai informa:

  • anul de fabricatie a masinii;
  • rulajul (km la bord) la cumparare;
  • rulajul la ultimul schimb de ulei - daca il cunosti;
  • intrucat motorul a cedat la doar 200 km de la cumparare, l-ai impins cumva la limita in acest scurt interval? 

-2013

-230k

-liqui moly toptec efectuat la cumparare si filtre

-la limita a crapat, pe manual

- toate service-urile la zi, cu raport, cumparata din germania

-intradevar am cumparat-o cu turbinele defecte, le-am reconditionat…

37 minutes ago, WIN60 said:

Motor gasesti însă toată treaba te va duce la un 5.000 euro pentru ca vei pune distribuție noua si pompa ulei noua, cel puțin asa ar trebui. 
 

A stiut fostul proprietar de ce l a vândut.. 

Doar sa gasesc motor cat de cat ok, distributie, pompa si cuzinetii cred ca trebuie verificati si schimbati, plus curatare de span daca are am inteles…

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, toffefe said:

cred ca si SH fiind esti indreptatit la despagubiri, daca masina s-a defectat grav dupa doar 200 km.

A cumparat o de pe platforma,era deja impachetata,combinatii d astea bune…

 

37 minutes ago, lei said:

 

-intradevar am cumparat-o cu turbinele defecte, le-am reconditionat…

 

 

Link to comment
Share on other sites

Consider ca BMW a facut o greseala strategica, din punct de vedere tehnologic. De la sfarsitul anilor '90 si pana in 2008 avea in productie motoarele M57 (6 in linie, 2.5l / 3l) pentru plaja de puterii medii si M67 (V8, 4l / 4.4l) pentru puteri ridicate. Apoi a renuntat sa mai dezvolte un urmas pentru M67, segmentul de piata al acestuia fiind acoperit de noul N57 (6 cilindri, 3l) , dar fortat catre puteri litrice mari prin mai multe turbine in serie. Sunt sigur ca, din punct de vedere al costurilor de productie si al profitului, a avut sens. Tehnic insa, fiabilitatea acestor motoare este slaba, in special la rulaje mari.

Grupul VW / Audi a avut o abordare mai prudenta. Are motoare V6 3l Diesel, dar a pastrat si un V8 4l Diesel.

Link to comment
Share on other sites

Robert partial sunt de acord, as zice ca cea mai mare gresala ar fi :

-N57 distributie in spate solutie relativ noua rezultand in probleme la pompa de ulei

-N57 bloc de aluminiu - aici din nou nu imi e clar care a fost logica

M57 urile rezista destul de bine abuzului si nu am auzit de asa multe cazuri cu motoare invartite

De mentionat ca multumita blocului de aluminiu daca ai invartit un cuzinet la N57 deja ai distrus tot motorul blocul nemaiputand fi salvat, in cazul M57 sansele de a recupera blocul sunt mult mai mari .

Una pesta alta e o abordare clasica de producator care urmareste profitul :

- scoatem cat se poate din acelasi motor

-sa tina 200k km sau 4-5 ani cat o fi garantia dupa care nu ne mai intereseaza

Din pacate daca e sa incep sa compar motoarele BMW din ultimii ani vs "dinozarurii " care ai stim noi revin la o afirmatie facuta pe vremea cand aveam 325ti-ul si de care multi radeau atunci, daca ar fi sa aleg intre un BMW serie noua F/G si un E3x/E2x  in stare asemanatoare as lua intoddeauna pe cel din urma, ok nu am ceva gadgeturi nu am stele , dar am o masina fiabila si care va oferi senzatii de condus peste toatea astea noi 🙂 

 

Edited by alex230ro
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, alex230ro said:

-N57 distributie in spate solutie relativ noua rezultand in probleme la pompa de ulei

Distributia s-a mutat in spate din cauza normelor tot mai stringente privind protectia pietonilor, in caz de accident. Un motor longitudinal cu distributia in spate permite o capota mai "tesita" si un spatiu mai mare pentru deformare la impact.

Link to comment
Share on other sites

Cumperi "imaginea" "brandul" si as zice ca masinile se conduc destul de frumos vs restul concurentei ce nu stie lumea sunt costurile care vin impreuna cu trebuile astea, si 6ele in linie inca traieste de pe urma M57 sau 3.0 urilor clasice care nu au avut probleme foarte mari adica in general "pe vremuri" stiai 4urile = nasoale cu 2-3 exceptii, 6ele = bun  . Daca masina a fost si la un pret mic , probabil a zis sunt turbinele mai bagi 2-3 k eur in turbo si merge 🙂 . 

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

150.000 este zona de super siguranta dpmdv.

G30-ul pe care l-am avut, are acum 120.000 si a avut doar o scurgere de ulei la diferential spate (a necesitat un semering), un tampon de la toba de esapament si recent un furtun de la turbo.

Este drept ca nimeni nu garanteaza ca nu vine o bomba de 3000 euro pana la 150.000, dar pare putin probabil.

Dupa 150k te bazezi doar pe hazard.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Pai "motoarele" in general duc , dar din pacate plasticul, sau materialul folosit la garnituri nu alea dupa 7 8 ani se deterioreaza, daca "pe vremuri" garniturile tineau 10 poate chiar 15 ani acum nu se mai pune problema .Drept dovada ca daca stai sa intrebi pica garnituri , EGR, injectoare si asa mai departe.Motorul in sine daca are schimburile facute la un interval decent ( nu 30k) duce mult si bine. Din experienta :

- 323 M20 - schimbat cuzinetii pe la 280k eroare de user radiatorul desi arata ok nu mai facea gata si am mers cu el pana au cedat cuzinetii- alte probleme nu am avut facut cam 20k km cu el 3 ani l-am avut parca

-325ti - cam tot ce era plastic pe acolo  sau garnituri - si anume garnitura capac culbutori, DISA si tot ce tinea de ea, vas expansiune si radiaor,pompa de apa din motive necunoscute de vreo 3 ori facut aproape 80k km cu el vreo 9 ani la mine

-X1 inca in familie - distributie , fulia arbore cotit in rest nu am mai verificat sa vad ce si cum - 4 ani si vreo 50km

-318is - aproape 10 ani asta a fost facut bucati deci nu poate fi considerat in schimb are nspe mi de garnituri (noi) pe la toate pierde ulei , motorul are cuzinetii schimbati ( moft aratau impecabil la peste 300k) chiulasa nu mai e a lui distributia e cea originala am pus patine noi as zice ca e inceput de sfarsit nu imi place cum suna in ture sa vad dupa ce schimb uleiul.

Ca si concluzie - dupa 5 ani incolo orice e plastic poate pica

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.