Jump to content

Am probleme cu fulia de motor.ce sa pun Corteco,Continental noi sau tot OE sh ?


ghost89

Recommended Posts

Este a 2 a curea de clima pe care o pierd in mod inexplicabil.Am fost la un service de am montat-o,mi-a luat 100 lei,si dupa ce am plecat de acolo am mers cca. 500m si clima a inceput sa tiuie,iar motorul a inceput sa faca un zgomot urat.Am oprit masina,am ridicat capota si am vazut ca , curea de clima sta sa pice IAR.M-am intors la service acolo si mi-au spus ca am fulia la motor e rupta prin interior si am joc mare,iar cureaua de la alternator sta si aia sa se rupa,si ar trebuie pe langa fulie sa schimb si cureaua de la alternator

 

Tot ce ma enerveaza pe mine la mecanicii astia e faptul ca stau mereu numai la ciupeala,puteau sa-mi spuna clar ca fulia are probleme  si nu mai dadeam 100 lei aiurea sa montez o curea de clima.Ei au vazut sigur ca am probleme cu fulia ,da tot ca sa mai ciupeasca 100 de lei,ca asa sint topti s-au invatat sa ia bani de pomana,de aia am draci pe ei.

Cei care au intampinat aceasta problema,spuneti-mi si mie punctual:

1.ce fulie de motor trebuie sa cumpar,in sensul ce marca: Continental sau Corteco? Ce recomandati dintre astea 2? Originala NOUA iese din discutie ca e foarte scumpa,nici nu vreau sa aud.

2.Sa pun originala la mana a-2 sau nou nouta Corteco sau Contionental?Intreb asta pt ca lumea spune ca desi sint noi,nu sint asa rezistente ca cele OE,iar dupa 2 sau 3 ani chiar daca sint noi se rup .OE la mana a -2 pe olx se vinde cu 3-400 lei,una noua Continental sau Corteco se vinde cu probabil 7-800 de lei,nu stiu habar n-am.Vreau sa pun sa nu mai am probleme,si nu stiu ce optiune e mai buna.

3.Am inteles ca trebuie sa schimb si cureaua de la alternator ca sta sa se rupa si aia.Ce marca de curea ar fi buna,ca si pe aia vreau sa o pun sa fie calumea MAI ALES AIA,ca nu vreau sa raman fara baterie

4.Am vazut ca pe e-piesa,fulia de motor e trecuta ca fulie vibrochen arbore cotit.Nu inteleg de ce.E acelasi lucru cu fulie motor?

Motorul in cauza este un M47 520d 163 cai,non-FL.

 

Va rog mult cei care aveti chef de misto si de alte cacaturi PE BUNE ocoliti acest topic si lasati-i doar pe cei care au ceva de spus constructiv.Nu am nevoie de troli si de mistocari,n-am timp de ei,si de alte kkturi.Daca nu aveti nimic de spus constructiv nu postati.

 

Cei care au ceva de spus va rog mult raspundeti-mi la aceste intrebari,pt ca vreau sa iau o decizie ce sa fac.si m-am saturat sa dau bani aiurea la toti milogii si la toti mecanicii de curte care stau doar la ciupeala si care se fac ca chipurile nu vazut ca fulia e rupta.Au scoala pe ei de te doare capul....numai la ciupeala stau toti !Nu mai suport deloc natia asta de milogi...care stau doar la ciupeala si atat !!!!!

Edited by ghost89
  • Downvote 2
  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

  • ghost89 changed the title to Am probleme cu fulia de motor.ce sa pun Corteco,Continental noi sau tot OE sh ?

Da, e corect, fulia motor este antrenata de vilbrochen (care e totuna cu arborele cotit).

Pentru fulie nu iti pot recomanda o anumita firma, dar iti sugerez sa nu cumperi piesa sh, majoritatea sunt imbatranite si ajungi in scurt timp la aceeasi problema.

Cureaua iti recomand sa o cumperi OE, eu am avut INA si Contitech si abia cand am pus OE am scapat de scartaitul la rece. Cureaua OE, desi pentru M47 e produsa tot de Continental, are in plus niste perisori mici pe suprafata de angrenare.

Link to comment
Share on other sites

pai si astea noi cica crapa imediat,sint facute foarte prost si rezista doar 3-4000km,te bazezi ca sint noi si sint mai proaste ca cele sh originale cica..uite ce spune baiatul asta.Off, nu stiu cum sa fac mai bine

Am de ales intre Continental sau Corteco noua...

multumesc frumos oricum

 

Edited by ghost89
Link to comment
Share on other sites

Da , in teorie cu accentul pe teorie cele originale sunt facute tot de Corteco, din ce am mai intrebat stanga dreapta cea originala pare sa tina ceva mai mult, dar in final depinde si de cati km faci si diferenta de pret dintre ele. Personal cred ca tot pe Corteco as merge.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu am Corteco de vreo 5ani si a fost ok pana acum.

La un moment dat am avut INA (gasisem un kit complet la pret bun), dar am schimbat-o dupa cateva mii de km,fulia incepuse sa bata mai rau decat cea originala a masinii, iar curelele scartaiau ca la Dacie .

 

Link to comment
Share on other sites

De 6 ani de zile cand am masina si 80k km este singura problema pe care am avut-o cu masina asta.Iubesc masina asta cat de rezistenta este.Era normal sa inceapa sa scoata si ea coltii.

Doar ca nu asteptam sa se rupa fulia pe interior ca de aia nu am vazut si eram contrariat de ce tot imi pierde cureaua de la clima

Dupa 6 ani SINGURA mea problema mai mare ,fulia vibrochen.Chiar iubesc enorm de mult M47-le acesta.SI inca pot merge cu ea,dar risc sa se rupa cureaua de la generator

O masina super rezistenta si fiabila acest M47.Il iubesc jur !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Chiar aveau dreptate oamenii cand mi-au spus ca e60 e chiar ULTIMUL bmw facut cum trebuie,astea mai noi sint dezastru...

 

 

 

Edited by ghost89
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Desigur Corteco, si asigura-te ca chiar e Corteco. Din ce imi amintesc vine in cutie rosie si are sigiliu pe capac si niste instructiuni sumare pe o pagina mica..

Cumperi tu Corteco, dar cine ti-o schimba!? Surubul ala e strans exceptional de bine. 

Nu te apropia de el fara 3/4 inch tubulara (cred ca de 23mm) si o extensie de 2m bagata pe bara.

Cam asa ceva 😉

https://www.sculegero.ro/capete-chei-tubulare-cu-patrat-de-3-4-accesorii-pentru-capete-tubulare-3-4-c-223_451_744_772/antrenor-3-4-cu-parghie-glisanta-197-3-p-5127

Ce e mai mic de asta se va rupe..

Nu o sa reusesti sa strangi cum cere cartea tehnica dar nici nu o sa cada daca strangi efectiv cat poti de tare cu, ce ti-am explicat deasupra.

Ochii si saiba aia care e in spate ca e scumpa rau la dealer.

Nu ma intreba de unde stiu..

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Surubul ala e strans exceptional de bine. 

Nu te apropia de el fara 3/4 inch tubulara (cred ca de 23mm) si o extensie de 2m bagata pe bara.

Cam asa ceva 😉

https://www.sculegero.ro/capete-chei-tubulare-cu-patrat-de-3-4-accesorii-pentru-capete-tubulare-3-4-c-223_451_744_772/antrenor-3-4-cu-parghie-glisanta-197-3-p-5127

Ce e mai mic de asta se va rupe..

Nu o sa reusesti sa strangi cum cere cartea tehnica dar nici nu o sa cada daca strangi efectiv cat poti de tare cu, ce ti-am explicat deasupra.

 

 

 e stransa rau de tot nu?Imi dau seama daca nu am umblat niciodata acolo......imi inchipui.Sincer nu ma asteptsam sa-mi pice fulia motor😶

Edited by ghost89
Link to comment
Share on other sites

Fulie corteco, surub, role ghidaj si intinzator. Sunt date ca piese consumabile si se recomanda schimbarea lor la 60k. Am schimbat odata pe OE si de doua ori pe producator- tot in jur de 60k au cazut toate(de doua ori in mers- senzatia este nasoala mai ales la viteza - si odata preventiv la 55k. E90 M47

Edited by adi v
Link to comment
Share on other sites

M-am luat cu vorba si am realizat ca nu ti-am spus ce era mai important, vorba lui @six in line mai bine mergi la mecanici si o sa fie bine.. trebuie blocat volantul.. adica arborele cotit.

Trebuie ca fie cu ajutor, fie cu o scula ...speciala ce se monteaza pe cutie (manuala..) sub masina..

apoi se trece la surub..

Pare foarte usor, dar daca nu ai ajutoare, sa te bagi si sub masina si sa tragi si de cheie.. mai bine platesti cat face, tot Corteco.

Altii vad ca au schimbat fulie oem la 60k. La mine am cazut prima oara la 470 si ceva de mii.. eu nu rup asfaltul cand merg cu E90, decat cand situatia o cere, dar alea au fost 0.2 din viata motorului.

M47 nu e avion, dar tanc poate fi..  😉

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, adi v said:

Fulie corteco, surub, role ghidaj si intinzator. Sunt date ca piese consumabile si se recomanda schimbarea lor la 60k. Am schimbat odata pe OE si de doua ori pe producator- tot in jur de 60k au cazut toate(de doua ori in mers- senzatia este nasoala mai ales la viteza - si odata preventiv la 55k. E90 M47

vechiul surub si rolele nu le pot pastra?Eu sint pregatit sa cumpar fulia arbore cotit si cureaua de accesorii adica de generator , ATAT.Iar intinzator stiu ca nu are,asa mi -au spus si altii...Despre ce intinzator e vorba, ca nu stiu?

2 hours ago, bimmer90f30 said:

 

Trebuie ca fie cu ajutor, fie cu o scula ...speciala ce se monteaza pe cutie (manuala..) sub masina..

 

am cutie automata

Edited by ghost89
Link to comment
Share on other sites

Eu as schimba tot: fulie vilbrochen, curea mare, curea mica, rola intinzator si rola ghidare. Pentru 300 de lei (curea mica, rola intinzator si rola ghidare) e pacat sa platesti platforma de 2-3 ori (in cel mai fericit caz), daca se intampla ceva.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, ghost89 said:

vechiul surub si rolele nu le pot pastra?Eu sint pregatit sa cumpar fulia arbore cotit si cureaua de accesorii adica de generator , ATAT.Iar intinzator stiu ca nu are,asa mi -au spus si altii...Despre ce intinzator e vorba, ca nu stiu?

am cutie automata

Cauta un mecanic si o sa ti confirme ce trebuie schimbat. Tu poti schimba ce vrei, masina ta, banii tai, dar sa nu ti para rau dupa. Si cutia automata se blocheaza la schimbarea fuliei.

Link to comment
Share on other sites

cumva aceasta curea trebuie sa o cumpar?Daca e conform schitei si am inteles bine,inseamna ca e o singura curea care antreneaza totul?Eu am crezut ca cureaua de alternator e separata,nu inteleg nimic .M-am uitat pe niste tutoriale si nu prea inteleg ce curea mai exact trebuie sa cumpar.Ma ajutati voi,ce model de curea alternator imi trebuie pt 520d 163cp M47?😶

 

Asta e cumva cureaua de care am nevoie??????????????? Are 2 m?  Jesus Christ !!!!

https://www.epiesa.ro/curea-transmisie-cu-caneluri-bmw-seria-5-e60-520-d-diesel-163-cai-skf-vkmv6pk2080/19023/104309/epsitem-658745/curea.jpg

Edited by ghost89
Link to comment
Share on other sites

Masina are directie hidraulica? Daca da atunci pompa directiei e separat trasa de o curea mica. Cealalta curea trage pompa de apa (adica antigel), alternator si AC.

Mai sunt variante cu pompa de apa electrica.. dar parca nu prea am auzit la diesel la E90/E60..

Pune VINul. Realoem nu prea greseste. Ia codul de acolo si cauta asa.

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, bimmer90f30 said:

Masina are directie hidraulica? Daca da atunci pompa directiei e separat trasa de o curea mica. Cealalta curea trage pompa de apa (adica antigel), alternator si AC.

Mai sunt variante cu pompa de apa electrica.. dar parca nu prea am auzit la diesel la E90/E60..

Pune VINul. Realoem nu prea greseste. Ia codul de acolo si cauta asa.

La E60 știu ca este doar o curea mare care le acționează pe toate, la N47 cum am eu așa este cel puțin, alternator, compresor, pompa servo toate pe aceeași curea. 

Link to comment
Share on other sites

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NC31-EUR-11-2005-E60-BMW-520d&diagId=11_3316

Mi-e imi da cu virgula. 😉

Parese ca doar pompa de apa si alternatorul e pe cureaua mare iar pe cea mica e compresorul AC.

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NC31-EUR-11-2005-E60-BMW-520d&diagId=11_3727

La E90 e ca mai sus cum am zis in primul post, pompa de servo e pe cureaua mica, modele 2006..

Gresit si acum? 🤪

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.