Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Regenerari foarte dese DPF, X1 E84 184CP - problema MAF?


Recommended Posts

4 hours ago, gelu22 said:

Pentru mine "solutia magica" a fost sa deconectez senzorul de temperatura... fiind ultimul lucru facut la masina, am crezut ca este evident.

Da era evident, doar membru nu era evident. 😉

Ai spus si poate mi-a scapat, senzorul daca e plesnit si da rapoarte aiurea, nu se poate schimba? 

Fara doar si poate topicul tau e unul bun prin subiect si incercarile tale de a intelege mai ales ca nu pui intrebari ci te intrebi..asta nu poate duce decat la un rezultat bun, cred eu; adica soultie mai buna.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
4 hours ago, miron Vasile said:

Salut ma poate ajuta cineva am un X1 2013 184 cp merge frumos nu scoate fum merge rotund motorul schimba frumos vitezele,,,,de la 80 Km pe oră îmi intră în avari și numai mă lasă să o accelerez măi mult de 2600 rp vă mulțumesc care mă poți ajuta 

Vasile miron, nu poti scrie despre o alta problema intr-un topic/tema despre alta problema. Devine greu de inteles cine depre ce vorbeste..

Problema ta trebuie discutata pe alt topic. Ai optiune pe pagina de forum de inceput, New topic, parca, unde ii pui un titlu si apoi mai jos faci descrierea situatiei masinii tale - cat poti de bine si ce ai putut intelege; impreuna cu, ce ai facut, ce ai incercat.

Pentru ce ai intrebat tu, raspunsul este trebuie neaparat sa mergi sa faci o diagnoza cu un program al marcii care se numeste ISTA-D. Altfel nu poti afla de ce e limitata viteza si/sau de ce nu poti accelera.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, miron Vasile said:

Salut ma poate ajuta cineva am un X1 2013 184 cp merge frumos nu scoate fum merge rotund motorul schimba frumos vitezele,,,,de la 80 Km pe oră îmi intră în avari și numai mă lasă să o accelerez măi mult de 2600 rp vă mulțumesc care mă poți ajuta 

sigur nu e limitata din buton? ai un buton “lim” parca pe volan

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Totul pleaca de la soft. Dupa update s a schimbat principiul sau metoda de calcul a soot ului din Dpf. algoritmii au fost schimbat si de aceea Soot ul creste "artificial". Principiul acestei modificari are ca scop faptul ca daca regenereaza mai des nu i va permite DPF ului sa se incarce excesiv iar odata cu acest principiu scade si cantitatea de particule care ajunge in atmosfera pt ca un DPF capteaza mai multe particule atunci cand este curat vs unul incarcat.  Desigur dezavantajele sunt cat se poate de neplacute: ulei diluat, uzura excesiva pe componentele motorului, turbina, dpf, consum crescut.  Lucrez in domeniul software si va pot spune ca am facut comparatie intre software ul de fabrica al B47 si cel de dupa update iar acolo este clar modificat algoritmul de calcul al dpf+ cel al EGR ului. Pt colegii care au deconectat senzorul de temp dupa racitorul egr, explicatia este simpla, fara acel senzor egr ul isi schimba ciclul de lucru ceea ce face ECU sa se aprroprie de algoritmii de calcul  din softul original si de aici rezulta regenerari mai rare.   Un alt exemplu pe al meu b47 cat se poate de clar: masina parcata 1 sapt , la momentul respectiv avea 13.5 gr soot, dupa fix o sapt in care masina a stat si nu s a folosit, soot ul a crescut singur la 20 gr. Drumuri Bune si km fara probleme. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Aladinnu said:

Principiul acestei modificari are ca scop faptul ca daca regenereaza mai des nu i va permite DPF ului sa se incarce excesiv iar odata cu acest principiu scade si cantitatea de particule care ajunge in atmosfera pt ca un DPF capteaza mai multe particule atunci cand este curat vs unul incarcat. 

Bun venit pe forum!

Cred ca trebuie sa mai umbli la logica.

Eu as spune ca opusul se intampla; adica, cu,cat se umple filtru de noxele ce trebuie filtrate, cu atat mai mult filtreaza noxele si i se micsoreaza capacitatea curenta de stocare..

Filtru  DPF de pe masina  e precum o sita. O sita care o data eliberata de depuneri (prin/la regenerare...) filtrarea reincepe de la un stagiu minim de filtrare (cand de fapt e posibil sa treaca de el mai multe noxe!) .. decat atunci cand e aproape plin!

Daca afirmatia de mai sus nu te-a convins, atunci explica cum de filtrul se colmateaza si motorul intra in Limp Mode?? Foarte pentru ca filtru e plin si fumul nu mai trece prin el mai deloc adica nu mai filtreaza si e aproape blocat de depuneri.   ... Dupa tine ..cand se umple filtrul ...trec mai multe gaze, ceea ce nu e adevarat.

(atentie ca unii chiar vor sa inteleaga alte puncte de vedere.. 😉)

 

5 hours ago, Aladinnu said:

iar acolo este clar modificat algoritmul de calcul al dpf+ cel al EGR ului. Pt colegii care au deconectat senzorul de temp dupa racitorul egr, explicatia este simpla, fara acel senzor egr ul isi schimba ciclul de lucru ceea ce face ECU sa se aprroprie de algoritmii de calcul  din softul original si de aici rezulta regenerari mai rare. 

Ce algoritm de calcul mai exact?

Filtrul este un element pasiv in sistem. La el se poate raporta DDEul si alte sisteme care il vor cat mai curat si functional... si cum spui tu ca programul se poate sa fi fost modificat... (dar sa nu bagam de la noi..) ramane de vazut daca in bine sau rau. Oricum ei fac teste pe noi, mai ales pe cei cu masini noi, in garantii.. Dupa aia Dumnezeu cu mila, ca nu le pasa; si-au scos banii.

 

...Eu nu cred ca EGR-ul isi schimba ciclul de lucru.. ci pur si simplu sta inchis mai tot timpul. Iar asta nu e nici un ciclu.. si ca DDE face ce ii mai ramane de facut fara EGR.

 

...Are E60 (din descriere a ce posezi) motor B47? Sau mai ai o alta masina?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Am peste 10 ani de experienta in domeniul software asa ca am sa ti explic pe scurt, dar aceste informatii le poti gasi pe internet daca doresti. Inainte de toate sa stabilim un lucru important despre care observ ca nu faci diferenta. Nox ul este un gaz iar Soot ul reprezinta particulele din moleculele diesel arse incomplet. Acum revenim:

Nox isi face aparitia in momentul in care temperatura de ardere al diesel ului este prea mare. Pentru a reduce cantitatea aceasta de Nox, este nevoie sa reduci temperatura de ardere in camera de ardere. Cum ? Prin intermediul EGR. Si o sa zici pai cum ? Pai EGR introduce gaze din evacuare in admisie, gaze ce nu contin oxigen si in acest fel avand oxigen mai putin in camera de ardere->scade temperatura->scade cantitatea de Nox. pana aici toata lumea fericita corect? Prin reducerea cantitatii de oxigen, apare arderea incompleta care la randul ei produce cenusa. Si uite asa a aparut Filtrul DPF.  De aici este o legatura stransa intre EGR si DPF.  Dupa faimosul recall pt egr si update de soft, s a modificat si ciclul de functionare al clapetei EGR, fapt pt care toti au sesizat regenerari dese in urma update ului, mentionez ca odata cu acest update s a implementat si o functie de siguranta pt a preveni problema incendiului in compartimentul motor, mai exact se foloseste senzorul de temp dupa egr pentru a monitoriza eventualele riscuri de incendiu.  Povestea este mult mai ampla dar daca vrei sa te convingi te poti documenta chiar si pe TIS.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Aladinnu said:

(..) asa ca am sa ti explic pe scurt, dar aceste informatii le poti gasi pe internet daca doresti. 

(..nu e frumos din partea ta sa ma faci sa ma simt mic si prost si cu muci la gura.. /ca o sa mi se reproseze ulterior asta .. asta e altceva)

Noi aici pe forum schimbam informatii si idei adunate, daca vrei..

Daca ai curaj sau iti doresti sa abordezi un subiect.. ma si citezi, (sa fiu si eu anuntat ca mi se raspunde..) nu doar raspunzi, ca politicienii, vag si ca/de pe internet..  si cel mai important raspunzi punctual la intrebari daca sunt puse. Daca nu, nu-i problema, se intelege si asa..

13 hours ago, Aladinnu said:

Inainte de toate sa stabilim un lucru important despre care observ ca nu faci diferenta. Nox ul este un gaz iar Soot ul reprezinta particulele din moleculele diesel arse incomplet.

 

 

Ce diferenta nu fac? Sau despre ce diferenta e vorba cand tu ai adus in discutie simpla umplere a DPFul si procesul bine-cunoscut de recirculare a gazelor.. ok, soot-ului, gazelor nearse../ fumul ala negru pe care toti popular il numim gaze nearse sau arse..

Parca era vorba doar de regenerari prea dese si explicatia cauzei..

..Sau gazele NoX afecteaza regenerarile filtrului!? Cine/ce influienteaza cel mai mult regenerarile pana la urma? Faptul ca ei au umblat la nivelul de umplere al dpf tine de felul cum au decis unde sa ajusteze parametrii ca sa nu mai ia foc masina, nu tin ca sa faca viata filtrului mai usoara neaparat.. si nici proprietarul mai fericit, sunt sigur. ...Sa nu se mai auda in presa (recall-uri) ce masini de doi lei fac.. in valoare reala, nu cat cer ei..

..Nu inteleg de ce ai adus in discutie NoX si soot-ul cand cu totii (sau multi stim, daca ne intereseaza) ca filtrul se umple de particule  si ca acesta filtreaza soot, ok.. si nu NoX - gaze care oricum nu sunt oprite in nici o situatie [filtru dpf golit sau aproape plin..].

(Nu stiu cine naiba m-a facut atat de catar..) dat daca ai incercat sa imi explici ca, ce am spus nu am spus corect.. te invit sa mai incerci o data. 🤭🤪😉

Desigur stim de ce a fost facuta rechemarea; pentru RACITORUL EGR. Ca lua foc GALERIA DE ADMISIE DIN  PLASTIC, FACUTA IDIOTIC, adica ieftin, de aia.

DACA faceau galeria de admisie din acealasi material IGNIFUG ca la E90 unde, cand racitorul pierdea antigel acesta doar se ardea si iesea pe asapament, ..nu mai lua foc masina, alta era treaba! ..Dar de ce, cand pot sa faca mai ieftin, din plastic si sa nu tina si sa coste o foarte mult una noua?     De ce sa faca pe 20-30 ani cand pot sa faca pe 5-10 ani o piesa? 😡🤬

Incerci sa spui ca senzorul de temperatura de dupa EGR va alarma soferul cand gazele arse/nearse o data recirculate cand iau foc (datorita antigelului scapat de racitor) face diferenta intre gaze fierbinti racite si reaprinderea lor? Eu cred ca aprinderea se intampla deja in galerie (ca e facuta din plastic!) inainte ca senzorul sa zica fass.. Si ca antigelul se pierde deja destul, foarte probabil.. (un mai bun indicator de verificare daca antigelul se pierde din vasul de expansiune..)

Vezi tu la ce ii duce capu.. in loc sa faca naibii O GALERIE DE ADMISIE CA LUMEA! 😡

 

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

(..nu e frumos din partea ta sa ma faci sa ma simt mic si prost si cu muci la gura.. /ca o sa mi se reproseze ulterior asta .. asta e altceva)

Noi aici pe forum schimbam informatii si idei adunate, daca vrei..

Daca ai curaj sau iti doresti sa abordezi un subiect.. ma si citezi, (sa fiu si eu anuntat ca mi se raspunde..) nu doar raspunzi, ca politicienii, vag si ca/de pe internet..  si cel mai important raspunzi punctual la intrebari daca sunt puse. Daca nu, nu-i problema, se intelege si asa..

 

 

Ce diferenta nu fac? Sau despre ce diferenta e vorba cand tu ai adus in discutie simpla umplere a DPFul si procesul bine-cunoscut de recirculare a gazelor.. ok, soot-ului, gazelor nearse../ fumul ala negru pe care toti popular il numim gaze nearse sau arse..

Parca era vorba doar de regenerari prea dese si explicatia cauzei..

..Sau gazele NoX afecteaza regenerarile filtrului!? Cine/ce influienteaza cel mai mult regenerarile pana la urma? Faptul ca ei au umblat la nivelul de umplere al dpf tine de felul cum au decis unde sa ajusteze parametrii ca sa nu mai ia foc masina, nu tin ca sa faca viata filtrului mai usoara neaparat.. si nici proprietarul mai fericit, sunt sigur. ...Sa nu se mai auda in presa (recall-uri) ce masini de doi lei fac.. in valoare reala, nu cat cer ei..

..Nu inteleg de ce ai adus in discutie NoX si soot-ul cand cu totii (sau multi stim, daca ne intereseaza) ca filtrul se umple de particule  si ca acesta filtreaza soot, ok.. si nu NoX - gaze care oricum nu sunt oprite in nici o situatie [filtru dpf golit sau aproape plin..].

(Nu stiu cine naiba m-a facut atat de catar..) dat daca ai incercat sa imi explici ca, ce am spus nu am spus corect.. te invit sa mai incerci o data. 🤭🤪😉

Desigur stim de ce a fost facuta rechemarea; pentru RACITORUL EGR. Ca lua foc GALERIA DE ADMISIE DIN  PLASTIC, FACUTA IDIOTIC, adica ieftin, de aia.

DACA faceau galeria de admisie din acealasi material IGNIFUG ca la E90 unde, cand racitorul pierdea antigel acesta doar se ardea si iesea pe asapament, ..nu mai lua foc masina, alta era treaba! ..Dar de ce, cand pot sa faca mai ieftin, din plastic si sa nu tina si sa coste o foarte mult una noua?     De ce sa faca pe 20-30 ani cand pot sa faca pe 5-10 ani o piesa? 😡🤬

Incerci sa spui ca senzorul de temperatura de dupa EGR va alarma soferul cand gazele arse/nearse o data recirculate cand iau foc (datorita antigelului scapat de racitor) face diferenta intre gaze fierbinti racite si reaprinderea lor? Eu cred ca aprinderea se intampla deja in galerie (ca e facuta din plastic!) inainte ca senzorul sa zica fass.. Si ca antigelul se pierde deja destul, foarte probabil.. (un mai bun indicator de verificare daca antigelul se pierde din vasul de expansiune..)

Vezi tu la ce ii duce capu.. in loc sa faca naibii O GALERIE DE ADMISIE CA LUMEA! 😡

 

 

Intentia mea a fost sa te ajut cu niste informatii, nicidecum sa te fac sa te simti cine stie cum.Trecem peste acest subiect pt ca nu este important si revenim la topoic. Da, in momentul in care racitorul de EGR se fisureaza si ajunge antigel pe senzorul de temperatura de dupa racitor, are loc o scadere brusca de temperatura iar de aici ECU va presupunere o scurgere de antigel in admisie. Prin urmare de aici si  cod de eroare implementat in soft S 0797 EXHAUST GAS RECIRCULATION COOLER MUST BE CHECKED! SUSPECTED LEAK...

 

PS: la noile modele de B57 au trecut la admisie din Aluminiu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.