Jump to content

Regenerari foarte dese DPF, X1 E84 184CP - problema MAF?


Recommended Posts

57 minutes ago, gelu22 said:

Care sunt cei 2 senzori care masoara diferenta de presiune? 

M-am inselat, daca ai apycat sa citesti codurile...

E vorba doar de un senzor care area doua intrari (tevi) si o iesire, cea a conectorului electric..

Eu sunt la lucru si raspund in functie de timp si ce gasesc..

Asta e din TIS:

"

The Digital Diesel Electronics (DDE) controls the regeneration of the diesel particulate filter on the basis of the signal from the exhaust gas pressure sensor and exhaust temperature sensor. The exhaust gas pressure sensor measures the pressure in the exhaust emission system upstream and also downstream (adica fata si spate) of the diesel particulate filter. If the exhaust gas pressure exceeds the permissible value of 750 mbar excess pressure, regeneration of the diesel particulate filter is initiated by the Digital Diesel Electronics (loading of diesel particulate filter exceeded).

A metal membrane in the exhaust gas pressure sensor converts the exhaust back pressure into a displacement which is converted into a voltage signal by 4 pressure-sensitive resistors. The measuring range of the exhaust gas pressure sensor is -0.05 to 1.0 bar absolute; this corresponds to a voltage of 0.825 to 4.5 volts."

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Poate au altii raspunsul daca zici ca senzorul are doar o intrare. E drept ca si in tis spun ca poate fi si doar un singur senzor, dar versiunea functionarii cu un senzor nu e explicata clar.

Poate un senzor de temperatura e in locul pozitie unde se citea presiunea. 

Sau poate ai chiar doi senzori separati. Trebuie vazut si inteles indeaproape ce si cum.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Sorin_87 said:

Furtunul de vaccum de la racitorul de gaze sau de la egr?

 

Eu am egr cu vacuum și răcitor fara . Are și mufa egr-ul ,bănuiesc că pentru raportarea poziției .

Ideea este sa faci cumva sa nu mai treacă gazele spre galerie ,te orientezi la fata locului ce trebuie obturat !

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Godini said:

Eu am rezolvat problema asta cu anularea egr . In sensul că am obturat furtunul de vacuum .

De la regenerării din 60 in 60 de km ,am ajuns la 700 de km fara regenerare .

Daca faci asta , rezultatele se vor vedea după 1-2 regenerări .

Lasi sa se inteleaga ca regenerarile vor fi la 700 km?

Adica EGR-ul face mai mult rau decat bine cand recircula gazele prin motor? Parca e greu de crezut. Si nu ai facut nici DPF off.

Conduci mult masina afara din oras? 

 

Edited by bimmer90f30
  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, bimmer90f30 said:

Lasi sa se inteleaga ca regenerarile vor fi la 700 km?

Da,o sa pun mâine o poza .

 

4 hours ago, bimmer90f30 said:

Conduci mult masina afara din oras? 

Da și nu ...au fost luni când am făcut 4-5 mii pe autostrăzi ,alte luni când merg doar în oraș . Nu pot spune că am o regulă să merg mai mult în afara orașului ,din contra ...parca predomina mersul în oraș .

 

4 hours ago, bimmer90f30 said:

Si nu ai facut nici DPF off.

Dpf e la locul lui și e fericit 😃 !

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Revin cu un mic update si cu cateva concluzii legate cresterea rapida a soot mass.

Exista 2 valori ale soot mass, o valoare calculata (pe care eu o vad cu motorul oprit) si o valoare masurata (motor pornit). Valoare masurata este aproximata in functie de back pressure.

Eu am curatat DPF, apoi l-am inregistrat cu ISTA ca fiind nou. Din pacate masina se asteapta sa gaseasca un DPF nou, care sa functioneze cu anumite valori backpressure (sa zicem 1mbar la relanti, 15 la 1400 rpm, 25 la 2000 rpm .... ca idee).

In cazul meu, masina pleaca de la 4-5-6 mbar la relanti , 25 la 1400 rpm, 40 la 2000 rpm samd... valori mai mari decat cele ale unui filtru cu adevarat nou. Imediat, doar valoarea soot masurata creste foarte rapid pana spre 20 gr... probabil in jurul acestei valori un filtru nou (ca masina asa stie, ca are filtru nou) ar trebui sa aiba acele presiuni.

Ma astept ca dupa un anumit numar de km.. regenerari... masina sa inteleaga totusi ca dpf-ul nu este nou si sa adapteze cumva toate aceste valori. De asta am si intrebat zilele trecute daca stiti vreo metoda sa rescriem valoarea Ash mass, sau remaining life al DPF... consider ca nu este ok sa inregistrezi DPF nou atata timp cat el nu este cu adevarat nou.

@Godini nu este singurul care mi-a confirmat ca distanta intre regenerari creste cu EGR scos.

Edited by gelu22
Link to comment
Share on other sites

On 11/9/2023 at 11:58 AM, gelu22 said:

Ma astept ca dupa un anumit numar de km.. regenerari... masina sa inteleaga totusi ca dpf-ul nu este nou si sa adapteze cumva toate aceste valori.

Eu nu am schimbat inca un filtru dpf si nici nu am fost pus in situatia de a-l curata.. as vrea sa inteleg si eu in ce consta practic inregistrarea unui DPF (ca) nou care a fost curatat? Cat de complicat este? Ai asistat la procesul de re-inregistrare?

Din ce tu insuti spui, daca adaugarea unui filtrul nou curata nu implica o READAPTARE a acestuia dupa parametrii (valorile) standard ce trebuie "aplicate" unui filtru nou, inregistrarea unui filtru vechi imi pare inutila pentru ca filtrul curatat se va regenera dupa parametri "de asteptat"/vechi (memorati inca) in DDE. (foarte probabil trebuie sa se intamplae o READAPTARE cum se face cand punem un nou senzor MAF; daca nu se face readaptare DDE-ul considera ca are un MAF vechi. Chestia e reala in cazul MAF nu e vrajeala. Sau inregistrarea bateriei.. acelasi lucru!)

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

@gelu22

Ia in considerare si asta:

"On my case, i solve the dpf backpressure wierd readings by replacing the ecu with a used on do to the fact that the ambient pressure sensor inside the old ecu that is used in the dpf backpressure readings was reading a very low ambient pressure."

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1846269

Tu ai acelasi model cu un singur senzor. Tare_mii ca senzorul al doilea care masoara diferenta de presiune "dupa" filtru, e senzorul din (carcasa) DDE, ala de masoara presiunea atmosferica.. iara daca ala e defect DDE-ul crede ca e mare diferenta si de aici regenerarile dese. 

Cu alte cuvinte se poate sa ai o versiune mai "primitiva", avand doar un senzor inaintea filtrului.

Mi se pare ca un mod de a testa este sa pui un furtun din plastic, capatul lui, pe gaura care este in DDE unde e pozitionat senzorul de presiune atmosferica si sa sufli foarte usor prin capatul celalalt al furtunului, cu "live values" in fata (..) vezi daca valoarea presiunii atmosferice se modifica. Sau poti sa mergi la unii ce pot reproduce o presiune atmosferica monitorizata.. si atunci te edifici complet daca e senzorul ala de vina.

(Din pacate senzorul ala nu e ieftin deloc de schimbat pentru ca doar fabrica il foloseste.. si pana si sa umbli sa desfaci DDEul e o corvoada riscanta..)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Va multumesc pentru sprijin. 
@DJ Allexinno Senzorul 5 l-am schimbat anul trecut, nou, OE. N-am o problema sa-l schimb si acum. 
@bimmer90f30, de ce crezi ca intrebam zilele trecute de presiune atmosferica, senzor 5, 7, etc? Tocmai ca incercam sa aflu cum se calculeaza back pressure. Stiu de senzorul bosch din DDE, stiu ca se poate schimba. La mine nu este cazul pt ca presiunea atmosferica este citita corect. 
Am ajuns azi pe la Constanta cu urmatoarele valori:

Cand am intrat pe A2 masina a inceput regenerare, apoi am parcurs:
175 km, soot mass masurat 12.7 gr, backpressure la relanti 9 hpa. 
Precizez ca primii 20 km din cei 175 i-am mers cum a vrut masina… adica la 130 km/h treapta 8… egr in actiune, pana pe la 9 gr soot…

Apoi am trecut pe manual pana la C-ta, tinand turatia peste 2500 rpm, astfel incat egr sa fie zero…

revin…
 

Edited by gelu22
Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, gelu22 said:

de ce crezi ca intrebam zilele trecute de presiune atmosferica, senzor 5, 7, etc?

Tocmai ca incercam sa aflu cum se calculeaza back pressure. Stiu de senzorul bosch din DDE, stiu ca se poate schimba. La mine nu este cazul pt ca presiunea atmosferica este citita corect. 

Atunci nu ramane decat sa ne spui ce problema ai la masina si sa inchidem topicul.

Cum ai verificat senzorul din DDE?

Sau ai aflat cum calculeaza back pressure? Pe bune, eu fac efort sa iti caut raspunsuri... ..pe cand la tine merg toti senzorii, filtru e aproape nou, ca l-ai curatat.. si nu mai ramane decat sa inveti cum DDE calculeaza back pressure si ai rezolvat problema.

Pot sa te intreb, cand ti-ai bagat ultima oara ..urechile 🧐 tu sau mecanicul sub masina pentru cauza datorita caruia ai deschis topicul?

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Cu siguranta atunci cand voi avea concluzia finala, o sa revin si o sa scriu pe forum, asa este normal.

Senzorul din DDE l-am verificat foarte simplu, masori presiunea atmosferica langa masina, pui tester pe masina si vezi cat iti indica senzorul... si la mare, si la munte, si in Buc, valoarea masurata de senzor este cea corecta... si cu alt bmw langa, am avut aceleasi valori ale presiunii atmosferice.

Am impresia ca nu ai citit cu atentie tot ce am scris. Zic asta pentru ca eu intrebam cum se caluleaza back pressure in functie de pres atmosferica si tu mi-ai zis ca nu are nici o legatura presiunea atmosferica, apoi vin si pun formula de calcul (vezi pagina anterioara) iar tu-mi spui ca eu am alt senzor, samd....

Fii sigur ca mi-am bagat nasul si urechile sub masina de fiecare data cand a fost cazul, poti sa stai linistit din punctul asta de vedere.

Imi cer scuze ca a trebuit sa iti raspund astfel, dar am impresia ca te aprinzi cam repede si nu accepti alte pareri.

Multumesc inca o data pentru efortul depus in gasirea unei rezolvari.

Link to comment
Share on other sites

Am presupus ca nu ia in calcul presiunea atmosferica data prin DDE pentru ca STIAM ca diferenta de presiune este masurata intre doua puncte IN TOBA MASINII  si nu ca ar putea fi si intre senzorul din fata fitrului si cel din DDE. 

Desigur ca sunt lucruri pe care BMW le face iar noi cautam sa le intelegem in functie de ce senzori si unde ii are masina. Iar asta nu e o treaba prea usoara fara documentatie.

 

 

 

 

Categoric doi senzori bagati unul in fata si unul in spatele filtrului masoara mai bine diferenta de presiune decat unul sub capota si unul dupa turbina. Dar asta e stilul bmw, probabil ca sa faca economie..

Eu cred ca acuratetea diferentei de presiune pe sectiunea fitrului este mai importanta decat back-pressure...

Link to comment
Share on other sites

IMG_20231114_184101.thumb.jpg.aaa30377415bbd8e639fd81af1b81d93.jpg

Scuze de întârziere ,aici e dovada cu regenerarea la 700 de km ,cu egr închis !

Azi am desfăcut si galeria de admisie. Curata lacrima ,nici urma de mâzga pe care a aveam înainte .

Cat despre mitul că se încălzește motorul mai greu fara egr ,e doar un mit .

Motorul ajunge la 88-89 ° exact ca înainte + că vara nu mai ajunge la 99° cum o făcea constant cu egr activ .

Gazele ies perfect ,am făcut ITP !

Nu voi mai activă egr niciodată ,e o mare porcărie !

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.