Jump to content

Regenerari foarte dese DPF, X1 E84 184CP - problema MAF?


Recommended Posts

 

Va salut!

As vrea sa va prezint pe larg problemele pe care le-am avut la masina in ultimele 3-4 luni si sa va cer sfatul pentru remedierea celor ramase nerezolvate.

Masina este un X1 (2014, N47, automata, 253.000km). O am de 3 ani si am folosit-o ultimii 35.000.

Obisnuiesc sa monitorizez in permanenta filtrul de particule (la inceput cu ISTA, in ultima vreme cu B-Tool). Anul trecut am inceput cu inlocuirea senzorului de presiune intrucat am constatat ca indica backpressure -8hpa cu motorul oprit. Tot atunci am curatat EGR, racitor, galerie, clapete noi, etc…

In urma cu cateva luni am obeservat ca filtrul de particule isi face regenerari foarte dese, la aproximativ 100 km, indiferent de regimul de mers.

Am tot citit pe internet si am inceput sa cred ca asta a fost viata filtrului (250.000 km). L-am curatat la Odorheiul Secuiesc, cu rezultate foarte bune, zic eu. La montaj am verificat sumar daca turbina are joc (atat cat s-a putut din spate), furtunele turbo sa nu aiba pierderi (lucruri pe care le recomanda cei care au curatat filtrul).

Dupa prima regenerare, am facut un backpressure test (5 - 13 - 24 - 53 hpa la aproximativ 3800 rpm).

Din pacate problema a continuat, regenerari la fel de dese, masina neavand erori.

Am avut proasta inspiratie sa merg la Bavaria pentru o diagnoza. Imi era foarte clar ca ceva produce extrem de mult fum (vedeam in B-Tool cum creste soot mass, in special cand mergeam putin mai tare, cand trageam de masina). Le-am explicat ca am regenerari foarte dese, ca am curatat filtrul de particule si nu stiu de ce se incarca asa repede.

Dupa vreo 2-3 ore de asteptare a venit primul raspuns, filtrul trebuie resetat, sa stie masina ca este “nou”… am zis, bine dar e resetat… doar se vedea ca are remaining 250.000 km… i-am rugat sa verifice si altceva, gen injectoare (stiam ca injectorul 1, uneori mai arata valori intre +1 - +1.5)… Mi-au confirmat ca are o mica deviatie, mi-au mai facut un test pe recircularea gazelor care a iesit f bine… si cam asta a fost. Am primit rezultatatul (inlocuit injector, filtru cu anexe, si sa fac o reverificare a debimentrului de aer).

Am facut un drum de Craiova, dupa vizita la service in ideea ca poate resetarea lor e mai buna :)… la 130 km/h in 50 km ajungeam la 35gr soot, automat regenerare… neavand alte solutii, in Craiova am scos mufa de la actuatorul turbo si am venit pana la Bucuresti, batraneste.

In 250 km am avut 10gr soot (extraordinar de bine). Atunci m-am gandit ca filtrul e ok, injectorul e ok ??… ramanea turbina.

Am scos ambele furtune din fata turbo, am observat ca are joc axial mare, si ca scoate ulei spre intercooler…  suparat ca trebuie sa repar turbina, bucuros ca am gasit sursa fumului 😞, am trecut la treaba.

Reconditionat turbina, desfacut si curatat intercoler, egr, racitor, admisie.. tot traseul.

Am plecat la drum, aceeasi problema, in 50 km, 35 gr soot, cu mentiunea ca simteam masina putin “infundata”.. cam acum am inceput sa observ ca soot mass creste foarte mult atunci cand am boost peste 1400 hpa.

Cand ma pregateam sa cumpar 2l de benzina (sa-i dau foc), mi-am amintit ca am citit undeva despre MAF… am scos mufa din el, m-am plimbat cu masina de m-am plictisit si abia imi crestea soot mass, backpressure constant… plus ca masina nu mai este infundata… trage foarte bine.

Cat inteleg eu din functionarea motorului, banuiesc si sper ca MAF sa raporteze eronat atunci cand fluxul de aer este mai mare (boost peste 1400 hpa). Cu el scos am observat urmatoarele:

  1. Boost la relati, putin marit (undeva la 1060 hpa)
  2. Backpressure putin marit (cu 5-6 hpa)
  3. Temperatura gazelor la evacuare mult scazuta.

In urmatoarea saptamana nu folosesc masina, nici nu am cum sa mai mesteressc la ea, vreau doar sa ma documentez.

O sa incep cu test MAF in ISTA (sper sa nu prajesc FRM)… sper sa pice testul si sa fie asta singura problema.

Acum sunt sigur ca filtrul este bun, sunt la fel de sigur ca turbina nu s-a stricat din cauza filtrului (nu am avut backpressure in afara limitelor in tot acest interval), probabil din cauza temperaturii mari pe evacuare… nu mai conteaza.

Ca si concluzie personala, DPF-ul este destul de rezistent, trebuie doar ca motorul sa fie in mintile lui. Pacat ca nu avem nici un martor care sa ne indice cand face masina regenerare.

PS: Nu inteleg de ce Bavaria mi-a recomandat reverificare debitmetru de aer dupa schimbarea injectorului si a DPF (am primit oferta de 15.000 fara manopera)…  oricum nu mai am ce cauta in service autorizat, mi s-a parut ca am fost tratat total neprofesionist, m-am simtit furat.

Idei, pareri, inclusiv o recomandare unde as putea merge cu ea pentru o diagnoza pe bune?

Va multumesc frumos.

 

 

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, gelu22 said:

Nu inteleg de ce Bavaria mi-a recomandat reverificare debitmetru de aer

Senzorul MAF este senzorul aerului de pe admisie.

Nu prea ai ce sa verifici senzorului MAF. Functioneaza sau nu. 

Ceea ce nu prea se stie, datorita costului mare (pentru un senzor..l acesta nu este avertizat cand imbatraneste.. mai exact camd se decalibreaza. Si ca atare DDE-ul lucreaza cu valori diferite fata de cele cand e nou MAF. Deci valorile "reale" raportate in DDE nu sunt reale.

O curatare NU il repara. Schimbarea lui in schimb cu nou va schimba complet functionarea motorului in bine. Desigur trebuie facuta readaptarea senzorului la schimb.

Degradarea valorilor citite pot incepe de la 200-250k sau chiar mai devreme daca mediu nu e prea curat, filtru nu e schimbat..

In definitiv ca functionare, senzorul maf are o rezistenta care se incalzeste iar volumul de aer o raceste. Cu, cat volumlul de aer e mai mare cu atat rezitenta se raceste si raporteaza o valoare mai mica a curentului.. spre DDE care procedeaza ca atare. In timp in urma racirilor si a mediului in care lucreaza se decalibreaza, iar asta e luata ca atare, dar nu inseamna ca valoarea volumului de aer este corecta.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Revin cu noutati dupa o saptamana in care am mai studiat putin problema.

Am inceput prin a verifica integritatea racordului/furtunului care leaga filtrul de aer cu turbina, este intreg. Am decis sa nu schimb inca MAF, nu inainte de o verificare mai amanuntita cu ISTA (aici am riscat modulul FRM care se pare ca a rezistat), apropo stiti vreo metoda prin care in ISTA ai acces la toate functiile (ABL), fara sa scanezi full masina? 

Am verificat injectoarele si am constatat ca injectorul 1 si 2 sunt inversate (le-am rescris codurile).

Senzorul MAF se pare ca are o deviatie, la limita zic eu. Am facut acelasi test de 2 ori si o data l-a picat cu o abatere mica fata de valoarea minim/maxim acceptata, atasez poza:

image.thumb.jpeg.83f5d678ee2078fc28c7a22bdb3573ae.jpeg

Am facut practic toate testele din ISTA din Air Mass si nu mi-a dat nimic eronat, toate valorile sunt in limite:

image.thumb.jpeg.430b21435e61f4c5cadbbc0fcc81fda1.jpeg

 

In poza de mai jos, nu stiu cum sa interpretez valorile, in exemplul lor Air Mass calculat si masurat se departeaza la turatii mai mari, la mine se apropie...

image.thumb.jpeg.59eecadd20357de31500ebe389971c6c.jpeg

Inainte de toate verificarile astea aveam soot mass (cu motorul pornit in jur de 14g si cu motorul oprit 4g), dupa aproximativ 85 km parcursi cu mufa scoasa de la MAF.

Neavand alte solutii la indemana am facut toate adaptarile si resetarile posibile din ISTA si am plecat la drum.

Imediat ce am pornit masina, soot mass a urcat la 30.4 g (valoare care apare si cu motorul oprit), distanata de la ultima regenerare a trecut-o pe zero.

Masina merge foarte bine, raspunde bine la pedala, dupa aproximativ 40 km (dintre care 20 pe autostrada) s-au mai adaugat aproximativ 1.6g funingine, ceea ce este foarte ok...

Am facut si un log in mers pe care o sa il atasez. Din acest log am scos un mic grafic acceleratie / Air Mass Masurat ... se pare ca "urmareste" acceleratia, asa cum spunea un coleg intr-o alta discutie.

image.thumb.png.c61a7bc535e671009d954fe94dd03b2a.png

Sper... sper sa fie ok, chiar daca, sincer va spun, nu mi se pare ok.... nici un martor aprins, nici un semn ca din 50 in 50 km isi face regenerare... incerc sa dau timpul inapoi sa-mi dau seama unde a aparut acest dezechilibru in amestec (de acolo simt ca mi s-a tras)...

LOG BMW.xlsx

Edited by gelu22
Link to comment
Share on other sites

Punand cap la cap experienta de la dealer si faptul ca ai gasit injectoare inversate, daca ei nu au scos injectoare, cum de nu au observat ca sunt codate invers?

Pe de alta parta insasi faptul ca sunt codate diferit (invers,  nu conteaza..) cauza a umplerii (premature) a filtrului pentru ca injectoarele respective functioneaza dupa parametri diferiti de toleranta.

Apoi, ma indoiesc ca exista vreo metoda prin care sa poti folosi vreo functie ABL.. pentru ca ISTA (si orice alt program de gen) trebuie sa stie mai intai cu, ce alti parametri reali lucreaza dati de alti senzori din motor. Oar asta nu se poate face doar pornind ISTA si bagandu-i VINul.. ma indoiesc.

Dar, nu inteleg, daca stii ca bateria nu mai e in mintile ei (mai bine nu se face..) de ce nu o schimbi cu alta noua sau de ce nu folosesti un incarcator puternic, de calitate? Riscand sa blochezi FRM ul NU e o distractie de dorit..

Dupa cate teste ai facut MAFului eu l-as lasa asa.. parese ca e in mintile lui.

Poate ai schimbat calitatea motorinei.. dupa un timp cand inca costati regenerari dese... fa si tu un plin cu una mai scumpa si vezi daca regenerarile is mai dese. Dar nu msi umbla la masina .. sa vezi poate e si din cauza carburantului..

Si pana la urma, ceea ce vezi tu sunt regenerari active deci mai nimic de ingrijorat.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

La reprezentanta nu au scos injectoarele, le-a fost mai simplu sa-mi spuna ca au resetat filtrul ca fiind nou si ca trebuie sa il schimb impreuna cu injectorul 1… direct pe bani…

Probabil au fost inversate cand s-a schimbat distributia (inainte sa cumpar masina)… dar nici eu nu cred ca asta a fost problema. 

Bateria am schimbat-o anul trecut, Exide, este 100% ok. Pentru FRM, ma tot gandesc sa-mi cumpar un X-Prog sa fie acolo, ca diagnoza cu ISTA sigur o sa mai fac.

Masina a mers in special cu motorina de la OMV si MOL, si normala si premium. La cum mi se incărca DPF-ul (pe autostrada la 130-135 km/h crestea cu aproximativ 1g pe minut), nu avea cum sa fie din motorina.

Regenerarile active foarte dese sunt de ingrijorat. Ma gandesc numai la faptul ca in timpul regenerarilor temperatura in zona filtrului sare de 600 grade… sigur afecteaza diverse, inclusiv calitatea uleiului. 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Salutare. Stau foarte rau...

Nu am apucat sa mai scriu pe grup pentru ca am avut un program destul de incarcat si nu prea am apucat sa mai plimb masina, nici sa mai "mesteresc" la ea, deocamdata....

Ideea este ca mi-a mers bine, cu MAF conectat, cateva zile, apoi a inceput sa o ia razna din nou, s-a incarcat destul de repede pana la regenerare. Dupa acea regenerare am scos din nou mufa, am folosit masina asa aproximativ 400 km (mers la munte, mers pe munte, si prin bara la bara pe DN1) fara sa ceara regenerare. A mai folosit-o sotia pe distante scurte perioada asta, mi-a cerut regenerare, am conectat mufa... am facut regenerare... am scos iar mufa si tot asa. 🤕 ... De saptamana viitoare o sa reiau problema, probabil o sa incep cu o verificare pe banc a injectoarelor.

Am observat ca atunci cand scot mufa de la MAF, EGR nu mai functioneaza, probabil sunt multi alti parametrii care merg default... default care face bine in cazul meu.

O sa revin pe masura ce avansez, nu am liniste pana nu o vad in mintile ei.

Din pacate, ma tot gandesc din ce in ce mai des sa inchid capitolul BMW.

 

PS: coleg de munca, seria 5, 2014, 184 CP, masina ii functioneaza normal fara erori, fara probleme, a scos mufa de la MAF si a inceput sa mearga asa cu ea.... si-a dublat distanta intre regenerari. 

Edited by gelu22
Link to comment
Share on other sites

Cand deconectezi MAFul nu creste si consumul de motorina?

E cel putin ciudat ca filtru ar trebui sa se umple mai repede, deci sa vrea regenerare, cu EGR-ul inchis, dar in cazul tau regenerarile sunt avertizate la intervalul normal de km parcursi, conditii de drum..

Inclin sa cred ca, ceva se intampla la nivelul filtrului, pe care zici ca l-ai curatat si inregistrat ca nou.

Probabil si senzorii ce masoara presiunea trec pe ceva modul default.. sau poate un fel de disable si probabil km sunt contorizati pana DDE-ul decide alta regenerare..

Ar fi ibteresant de urmarit si din perspectiva asta daca tot studiezi si incerci sa intelegi ce se intampla. 

Te-as incuraja sa schimbi senzorii din esapament, cel putin pe cel de al doilea si sa pui noi. Poate s-au decalibrat si nu vor sa "spuna"..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Sincer sa fiu nici nu m-am gandit la consum, nu am urmarit asta.

Colegul cu seria 5 are consum mai mic, cel putin in afara localitatii si-a facut consumul si este mai bun fara MAF. El ia in calcul sa isi anuleze din soft EGR (cu pastrarea DPF), in ideea in care incarcarea rapida a DPF ar fi din cauza gazelor recirculate.

Eu refuz sa cred ca DPF-ul are o problema. BMW, masina premium, am avut grija de ea, are istoric curat.... nu are voie sa crape DPF la 250.000 km, nu are voie.  Legat de senzori, daca as avea un amestec foarte bogat (pe care il banuiesc), nu ar trebui sa fie o sonda Lambda care sa masoare acest lucru? Ceva imi face fum, mult fum negru... 

Atasez o poza cu DPF pe intrare, dupa ce a fost curatat vs dupa aproximativ 500 km atunci cand am reconditionat turbo si o poza cu backpressure.

 

 

 

image.thumb.jpeg.7a1f5e3712b92fa3b8da6209b9b32616.jpeg

Edited by gelu22
Link to comment
Share on other sites

On 10/26/2023 at 9:32 PM, gelu22 said:

Salutare. Stau foarte rau...

Nu am apucat sa mai scriu pe grup pentru ca am avut un program destul de incarcat si nu prea am apucat sa mai plimb masina, nici sa mai "mesteresc" la ea, deocamdata....

Ideea este ca mi-a mers bine, cu MAF conectat, cateva zile, apoi a inceput sa o ia razna din nou, s-a incarcat destul de repede pana la regenerare. Dupa acea regenerare am scos din nou mufa, am folosit masina asa aproximativ 400 km (mers la munte, mers pe munte, si prin bara la bara pe DN1) fara sa ceara regenerare. A mai folosit-o sotia pe distante scurte perioada asta, mi-a cerut regenerare, am conectat mufa... am facut regenerare... am scos iar mufa si tot asa. 🤕 ... De saptamana viitoare o sa reiau problema, probabil o sa incep cu o verificare pe banc a injectoarelor.

Am observat ca atunci cand scot mufa de la MAF, EGR nu mai functioneaza, probabil sunt multi alti parametrii care merg default... default care face bine in cazul meu.

O sa revin pe masura ce avansez, nu am liniste pana nu o vad in mintile ei.

Din pacate, ma tot gandesc din ce in ce mai des sa inchid capitolul BMW.

 

PS: coleg de munca, seria 5, 2014, 184 CP, masina ii functioneaza normal fara erori, fara probleme, a scos mufa de la MAF si a inceput sa mearga asa cu ea.... si-a dublat distanta intre regenerari. 

Întreb fiindcă și eu trec prin probelma asta, am regenerări la fiecare 40km, filtrul se încărcă în acești 40km cu vreo 23g de cenușă.

Iar zilele trecute după ce am citit pe aici am zis să scot și eu mufa de la MAF, mașina nu și-a schimbat mersul, dar cantitate depusă în filtru pare că e influențată.

Ca idee:

- mufa scoasă + 22km = 0,39g de cenușă;

- mufa conectată + 25km = 1,27g de cenușă.

Drumul fiind același.

Consul a crescut de când cu regenerarile, dar nu știu dacă să risc să merg cu mufa scoasă. Dupa drumul de 22km mașina a fost oprită câteva ore, iar la plecare aveam check engine, dar a dispărut imediat ce am șters erorile ce apăreau pe debitmetru. 😄

 

Link to comment
Share on other sites

Am inceput sa mai avansez putin (deocamdata in a consuma resurse si nervi).

Am inlocuit injectorul 1, asa cum am scris anterior, din cand in cand mai indica corectii peste 1, Bavaria mi-a zis ca are o mica deviatie... trebuia sa incerc si asta.

Atasez poza cu valorile la 2 km dupa regenerare (back-pressure 4hpa, 2,2 gr soot mass), la 7 km dupa regenerare ( back-pressure 7hpa, 7,4 gr soot mass ) si o poza cu corectiile injectoarelor din momentul respectiv.

Deocamdata merg iar cu mufa scoasa din MAF (eroarea in bord apare intr-adevar putin mai tarziu dupa ce scot mufa).

Am identificat un coleg cu X1 identic, doar ca are km la jumatate. O sa probez zilele astea MAF-ul lui, sincer m-am saturat sa tot inlocuiesc diverse piese, degeaba.

Daca problema mea este din amestec, la momentul de fata am o singura chestie pe care efectiv nu as putea-o digera, si anume sa am celelalte injectoare duse, sau sa ajung sa constat ca am probleme de compresie...

Legat de soot mass, B-Tool citeste 2 valori (una cu motorul pornit si una cu motorul oprit, logic ar fi sa fie identice acele valori). In cazul meu, atunci cand soot mass creste foarte repede, valoarea cu motorul oprit este mult mai mica (banuiesc ca aia ar trebuie sa fie valoarea "ideala").

Va urma.... 😪

image.thumb.jpeg.47d13f52d671a76f045d6d3a1090d203.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Testul de compresie e unul, adica da alte indicatii, concluzii si trebuie facut daca banui ceva .. ca n-are rost sa te avanti la injectoare, care's mai simple.. cand compresia nu e prea buna.

Pe cand verificarea injectoarelor e alta "afacere" chiar daca tin de acelasi motor..

Iti mai spun din proprie experienta ca, ce face ISTA de arata compensari si bla bla bla e cam frectie la picior de lemn. Motorul ar fi intr-o stare vizibil deplorabila pe partea injectie/injectoare ca ISTA sa nu o confirme si ea..

o spun din experienta (in care trebuia sa zica mai mult.. si nu a zis) unui simplu fapt in care corectia pe doua injectoare la mine era +/-1.3 ceea ce nu era ingrozitor de mare dar cand am pus furtune pe circuitul de return alea doua injectoare scuipau motorina dublu cat alealalte.. (adica ingrozitor) asa ca nu te increde in corectii ca nu stii EXACT ce face DDE-ul.

Stiu altii or sa spuna ca motrina care se intoarce nu e gestionata de DDE, dar ceva se intampla in injector de 2 trimiteau atat de multa motorina inapoi!

Motorul are injectoare piezo?

(Eu inca inclin sa cred ca problema sunt senzorii de pe evacuare. Mare grija ca viata DPFului de senzorii aia depinde)

 

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Injectorul banuiesc ca este piezo ( cod 7810702 ).

Legat de senzorii de pe evacuare, ma gandesc ca pot influenta presiunile, sa raporteze cumva valori gresite si sa calculeze incorect soot mass.

Doar ca, in cazul meu, eu nu sunt impacat cu fumul negru. Din punctul meu de vedere, si sutin asta, chiar daca intr-o alta discutie pe forum am fost contrazis, masina in mintile ei, fara modificari soft,  nu trebuie sa scoata fum negru daca i se da jos DPF. Am vazut DPF-uri la peste 250.000 km curate la intrare.

Nefiind specialit in domeniul auto nu inteleg care senzor de pe evacuare ar putea influenta motorul in asa fel incat sa faca atat de mult fum... 

Edited by gelu22
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, gelu22 said:

si sutin asta, chiar daca intr-o alta discutie pe forum am fost contrazis, masina in mintile ei, fara modificari soft,  nu trebuie sa scoata fum negru daca i se da jos DPF

Nu stiu daca te-ai contrazis si cu mine DAR o simpla cautare pe google o sa iti aduca suficiente dovezi ca un filtru DPF scos sau crapat interior DA FUM PE EVACUARE. Sa zic asa e ca si cum masina  mea un E90 fara filtru din fabrica, ar trebui/putea sa ma jur (sa ma tavalesc pe jos.. 😉 ) ca a mea nu scoate fum, dar daca e sa bag degetul in teava la spate el iese negru!! Aia ce e daca nu funingine care(cat a trecut de catalizator) firesc.

A, ca nu scoate o gramada, nu inseamna ca nu scoate fum, ..intelegi diferenta?

Unii, normal vorbesc de softuri bine facute dupa DPF off, alti zic ca nu ar trebui sa scoata asa mult fum cu flitrul scos/crapat. Dar ti-e ti se pare NORMAL sa gasesti depunere de funingine la o masina cu filtru practic montat? Mie nu.

Sa stii, departe de mine a trage discutia in contraziceri, intreb doar din firesc, nici macar logic.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Aseara am testat un alt MAF pe masina si am urmatoarele rezultate.

Am mers cu MAF-ul meu pus pe masina aproximativ 2-3 km (sa ma asigur ca masina merge prost) in care am adunat cam 3 grame soot (total soot 7 grame).

Am schimbat MAF-ul , fara sa ii spun masinii ca are MAF nou, am mers 4-5 km, soot crescand la fel de repede (total 14-15 grame). Am oprit, am reinitializat MAF, am mai mers aproximativ 10 km, fara rezultate pozitive. Am ajuns la aproximativ 24 grame soot, dupa care usor usor masina a inceput sa se comporte putin altfel, in sensul ca soot mass nu a mai crescut brusc. Am mers aproximativ 80 km pe autostrada cu diferite viteze. Am incheiat testul cu 130 km parcursi, fara regenerare, soot mass fiind 29.9 grame. A fost pentru prima data cand am observat ca s-au aliniat cele 2 valori ale soot mass (cea cu motor pornit si motor oprit). Cu noul MAF mi s-a parut ca motorul este mai "silentios" la relanti... poate a fost doar o impresie...

Nu stiu cum este facut softul BMW, in cat timp "invata" noile piese montate... poate acum mi-a invatat injectorul schimbat duminica... mama ei de treaba. N-as vrea sa ma bucur prea devreme, asa m-am bucurat cand am reinitializat tot ce am putut pe masina si a mers bine cateva zile...

Am comandat MAF nou, Bosch, in week-end il montez si revin cu impresii dupa cateva zile de plimbari.

Legat de senzorii de pe evacuare, din cat am apucat sa ma documentez, o varianta ar fi sonda Lambda care poate influenta amestecul. Ar fi urmatoarea piesa de schimbat, in cazul in care nu inchid acum cazul.

Link to comment
Share on other sites

Update.

Am inlocuit MAF, masina s-a comportat exact ca si cu MAF-ul de proba. Soot mass ajunge foarte repede in jurul valorii de 24gr, apoi creste normal pana spre 28-29 gr. Am parcus aproximativ 150 km. Cu siguranta ceva s-a schimbat in bine, inainte nu ajungeam la atatia km intre regenerari, mai ales daca mergeam mai "apasat".

Intre timp am dus la verificat injectorul dat jos de pe masina (just for fun...) si a picat testul. Mi s-a comunicat ca are un debit sub limita inferioara chiar daca este sau nu in sarcina... ma asteptam sa injecteze prea multa motorina... in fine... sunt multumit de rezultatele pe care le am pana acum. 

In legatura cu cresterea rapida a soot mass pana spre valoarea de 24g, din cate am citit pe forumurile de afara, nu sunt singurul cu astfel de problema.

Asa cum recomanda mai sus @bimmer90f30 ma indrept spre senzorii de pe evacuare. Sper ca unul dintre cei 2 senzori (5 si 7 din poza de mai jos) "exhaust pressure sensor" sa nu fie in mintile lui (back pressure mare = soot "masurat" mare). Anul trecut am schimbat senzorul nr. 5 pentru ca imi indica back pressure -8hpa cu motorul oprit. 

As vrea sa inteleg cum se calculeaza back pressure, daca senzorul 7 are vreun rol in aceasta ecuatie? Sau calculul back pressure este dat strict de presiunea atmosferica si de valoarea citita de senzorul 5?? 

 

image.thumb.png.41611489b5a6f6e513625b8d2aecb0e6.png

 

 

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, gelu22 said:

As vrea sa inteleg cum se calculeaza back pressure, daca senzorul 7 are vreun rol in aceasta ecuatie? Sau calculul back pressure este dat strict de presiunea atmosferica si de valoarea citita de senzorul 5?? 

Cred ca trebuie mai intai inteles ce este back pressure. Back pressure e un fenomen firesc ce apare ca o ...presiune data de gazele arse eliminate de motor in teava de esapament, in galerie spre exterior..

Si nu are mare legatura cu presiunea atmosferica. Presiunea atmosferica are treaba oarecum cu, calitatea aerului, presiunea dat de atmosfera, altitudine.. e masurata de DDE direct.. are treaba mult cu admisia..

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30, te contrazic in legatura cu presiunea atmosferica si rolul ei in stabilirea back pressure.

Atasez o poza facuta aseara, cu motorul oprit, in care se pot observa urmatoarele:

Presiune atmosferica: 1008 hpa

Presiune inainte de DPF (mai mult ca sigur cititia de senzorul 5): 1014 hpa

Backpressure-offset: 7 hpa

Back-pressure: -1 hpa

Back pressure se calculeaza astfel: Presiune citita de senzor - Offset - Presiune atmosferica.. adica -1 Hpa = (1020 - 1014 -7) hpa 

Un senzor ideal are offset zero, asta inseamna ca atunci cand motorul este oprit el va citi tot timpul o valoare egala cu presiunea atmosferica ( asta inseamna back pressure zero, ceea ce este si logic)... In momentul in care am reinitializat senzorii de pe evacuare, prima valoare backpressure cu motor oprit a fost 7 hpa... am mers cateva minute, am oprit masina si automat a fost stabilit acest offset la 7 hpa... Practic masina a luat in considerare aceasta mica decalibrare a senzorului.

Eu nu vad altfel cum ar putea calcula backpressure cu un singur senzor...

Revin si cu o teorie, care cred ca mi se confirma, in legatura cu incarcarea foarte rapida a DPF pana la valoarea de 20-24 gr soot.

Valorile testului backpressure imi dau speranta ca filtrul ar mai fi bun... cel putin dupa ce isi face regenerarea 🤨

IMPORTANT: stie cineva vreo metoda prin care sa ii spun masinii ca nu am filtru nou, ca nu am Ash zero... ca nu am remaining life 250.000 km? Cand am curatat DPF aveam aproximativ 62 gr Ash mass... as vrea sa o invat ca acum are 30-40 gr, nu zero asa cum ar trebui sa aiba un filtru nou.

Poza.jpeg.a6ec1b33bad7e5780711944f35c35eb0.jpeg

 

Edited by gelu22
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, gelu22 said:

te contrazic in legatura cu presiunea atmosferica si rolul ei in stabilirea back pressure.

Nu am inteles exact in ce privinta ma contrazici. Nu am incercat decat sa explic cum am putut intrebarea pusa de tine. 

Poate am uitat sa spun ca probabil presiunea atmosferica, valoare ei este folosita ca referinta. Dar mai mult de atat CE anume te-ar lamuri vizavi de senzorul 5?

Eu, nu cred ca senzorul din toba masoara presiunea atmosferica ci, cel din DDE. Imagineaza-ti filtrul infundat pe jumatate. Crezi ca asta ar fi o indicatie sigura pentru starea filtrului? Eu nu cred asta. ..Din moment ce acel senzor se numeste back-pressure sensor, asta masoara. Altfel ii puneau alt nume.. nu crezi?

In schimb cei doi senzori ce masoara DIFERENTA de presiune intrare-iesire categoric indica starea filtrul, nivelul de incarcare.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Godini said:

Eu am rezolvat problema asta cu anularea egr . In sensul că am obturat furtunul de vacuum .

De la regenerării din 60 in 60 de km ,am ajuns la 700 de km fara regenerare .

Daca faci asta , rezultatele se vor vedea după 1-2 regenerări .

Furtunul de vaccum de la racitorul de gaze sau de la egr?

Eu am B47, sunt colegul de care zicea Gelu mai sus, si cu Maf scos(egr trecand in off) am ajuns in 700km cu 23gr incarcare si consum de 5.1 extraurban(nu am vazut consumul asta de cand am masina - 50k km) si nu am vaccum la egr(e electric).

Media mea de km pe regenerari e undeva la 350km(cu maf cuplat). Dupa ce am mers 700km fara Maf vad ca acum merge un pic mai bine si cu el cuplat.

Egr-ul ajuta, intr-adevar, motorul sa se incalzeasca mai repede. Cu maf-ul scos se incalzeste un pic mai greu, dar temperatura pe evacuare e mai mica si temperatura uleiului nu depaseste 80 de grade oricand as calca-o.

Ce am observat e ca la viteza constanta si turatie undeva intre 2000-2300rpm EGR-ul se duce undeva la 80% ceea ce mi se pare f mult. Asta ma face sa cred ca soft-ul e facut sa mearga cu mai multe gaze la turatii pana in 2500rpm(posibil sa nu pateasca BMW ce a patit Audi cu Dieselgate).

Edited by Sorin_87
Link to comment
Share on other sites

Care sunt cei 2 senzori care masoara diferenta de presiune?

Care este senzorul din toba?

Back pressure , la cum vad eu pus pe schema senzorul 5, este presiunea exact inaintea dpf… nu cred ca este dupa filtru (ne incurca acel back)… 

Poate la masinile care au senzorul cu “2 intrari” se masoara si o presiune de dupa filtru, se compara cu cea din fata samd…

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.