Jump to content

Rolul dealerilor in Industria Auto - a venit vremea sa schimbam modelul?


Romulus

Recommended Posts

BMW a decazut mult din punct de vedere a dealerilor si asta o stiti si voi si o simtiti cum intrati in showroom.

1. Luand un exemplu pertinent, ma duc la Bavaria Baneasa sa fac revizia, locul meu de asteptare este jos, intre clienti, la canapele sus, un gol intre masini BavariaUsedCars.


Vreau sa beau apa, am doar o LaFantana amarata cu pahare de ti se rup in mana. Vreau sa beau o cafea, fiindca lucrez de acolo si asa castig timp, nu mai exista niciun aparat de cafea, citez: "Daca doriti, au la Selgros langa".

 

2. Discount la BMW iau doar baietii destepti, cei care se cunosc, cei care cunosc modalitatile de discount suplimentar sau clientii vechi.


Si acum va povestesc Tesla:

1. Intrat pe site, cerere test drive model Y, in 3 ore ma suna un agent(atentie! sunt 6 agenti de vanzare pe Tesla Romania, toti in Bucuresti). Nu avem Y, dar avem S Plaid. I-am zis ok, vin maine, ora x. Ajung acolo, masina era pregatita si incarcata, poftiti cartela si 2 ore e a dumneavoastra.

Revin cu ea. Vreau sa dau comanda. "Da, sigur, pe site, selectati optionalele si tinem legatura e-mail si aplicatie pentru celelalte info". La revedere!

Si acum, spuneti-mi mie cum faceti la BMW cand vreti sa testati Seria 7, sau i7? Adica masini de valoarea S Plaid.
Poate aveam 5 lei pe Ing sau 100.000 pe BCR, e irelevant, ei mi-au dat masina de 100k sa testez, nu?

BMW Seria 7 si i7 iau doar cunoscutii, media (adica influencerii ce le gheortaie burta de foame) si vedetele (alte specimene).

Cum zicea un domn, nu eu am invatat smecheria, dar nici contul meu bancar nu se pupa cu stilul nou adoptat BMW.

Viitorul va arata interesant 🙂

  • Like 1
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Da , din pacate confirm - Bavaria Baneasa cum am zis am stat 5 ore pt mai nimic, sus este ceva Isetta bar care era inchis , sotia mi-a zis ca a stat cineva acolo 10 20 min apoi a inchis. Cand s-a intors cu masina mi-a povestit cum "diversi" s-au bagat in "fata" .Povestea de azi e alta, firma care are cateva masini luate de la Bavaria, se lasa o masina la ora 8 pentru verificare la ora 16 se suna sa se intrebe ce e cu masina - raspuns nu ne-am apucat de ea 😄 

Clar daca esti "influencer" sau "persoana publica" prezinti mai mult interes 

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

D'aia ma duc la Proleasing Ploiesti. Au un birou acolo, beau cafeaua espresso de 80 ml (rade italianu' cu cuxu') si imi dau un timp estimativ real de rezolvare, imi filmeaza orice, cand dau uleiul jos, cand pun cel nou spre ex si ma bucur si de drum. 

Si mai ieftin cu 20%-25% versus Bucuresti, uitasem.

 

Edited by Ciprian01
Link to comment
Share on other sites

nici eu nu vad rolul dealeru-lui. ai putea lua aceiasi masina cu minim 15% mai ieftin daca sunt eliminati.

bineinteles nu cred ca bmw va scadea preturile daca elimina dealerul

mi se pare un cost masiv o reprezentanta , cu coaturi lunare care se ridica la sute de mii, bani care trebuie scosi de undeva, nu cred ca banii adevarati se fac din vanzari ci din service dar nu sunt expert

Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, Viper05 said:

mi se pare un cost masiv o reprezentanta , cu coaturi lunare care se ridica la sute de mii, bani care trebuie scosi de undeva, nu cred ca banii adevarati se fac din vanzari ci din service dar nu sunt expert

Eu cred ca trebuie sa gandim putin mai departe... Se ocupa de numere, de RAR, de detailing pre-livrare... de leasing, de asigurari, de absolut tot. Si crede-ma, sunt multe... La vanzari sunt putini oameni... 3-4 pe dealer, nu e asa mare lucru, si se presupune ca se pricep si nu in fata cunostintelor noastre sa spun, dar vad masina, invata... etc. Pentru un om obisnuit stiu multe.

Link to comment
Share on other sites

Eu n am nici combinatii, nu s nici prieten. Cand am luat F30-ul, am vrut de fapt un Golf GTI si am dat un mail la oha, la Bavaria, m am dus vineri, mi a dar masina si mi a zis "ne vedem luni", fara istoric de client si nici pe firma luata.

m am dus sa iau un 135i, n avem, dar am un f44. Ok, poftim cheile, ne vedem peste 2 zile.

Cand aveam un I4 m50, am zis vreau si eu o tura, poftim cheile.

M am dus la Volvo, pentru un V60 T8, nu aveau de test drive, ci un xc60 cu aceeasi motorizare: "poftiti cheile, o puteti aduce luni".

Legat de service, partea de vopsitorie, am folosit doar Bavaria Otopeni, si un anume consilier, iar pentru pentru mecanica, ma duceam la Proleasing (unde cafeaua e de cacat, dupa orice standard :)), dar mai mult ca voiam sa merg cu masina mai mult 🙂

Cat de modelul Tesla, intreb, ca nu stiu exact si nici nu o sa cumpar sa aflu, daca ai un incident si ai nevoie de o bara, aripa tot cu soricei stai 3-6 luni pana vine piesa?

P.S. Pentru mine, Tesla este un gadget, nu o masina. 

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Luciosu said:

Cat de modelul Tesla, intreb, ca nu stiu exact si nici nu o sa cumpar sa aflu, daca ai un incident si ai nevoie de o bara

si eu stau 3 saptamani dupa o bara...

20 minutes ago, alex230ro said:

esti primul om care spune ca ia masina de la Bavaria de vineri pana luni ...

Si mie mi-au dat oricand am cerut frumos si aveau una de dat. Fara probleme. Dar eu sunt cu istoric de client.

Link to comment
Share on other sites

Lucrurile sunt mai triste pentru noi, ca si consumatori: sotia detine un opel, eu cupra, ambele achizitionate noi, de la reprezentanta. Opel a avut un incident , o bara trebuia vopsita si un far crapat, de inlocuit; asiguratorul (full casco) cand am raportat incidentul, pe baza declaratiilor trimise (era cupla celuilalt) si dupa constatare, m-a directionat catre un partener multimarca; am refuzat, si am facut programare la reprezentanta (am facut bine , deoarece farul fiind adaptiv, si ploaie multa, s-a ars si ceva modul la far, fiind gen matrix); toate bune si frumoase, se reface necesarul de piese, las masina, si dupa o saptamana primesc telefon sa o preiau, ca au venit piese, s-au inlocuit elementele lovite, s-a revopsit bara, etc)....surpriza nr.1...masina era la acel service multimarca, ca opel ca reprezentanta nu mai face vopsitore, caroserie, surpriza nr.2 e ca bara nu a fost si nici nu mai este aliniata perfect de atunci.....m-am certat, dar nu ai cu cine.

Vine Cupra in pandemie, o preiau mai atipic, si anume cheile intr-o punga, la receptie, eu sa fac turul masinii si daca e ceva sa ne auzim la telefon; ajung acasa....vad niste urme pe bara spate , ceva s-a frecat....nu se poate, ma intorc inapoi.....da, toata lumea vede urmele, nu e normal (masina a venit din lipsa de procesoare fara portbagaj electric- aici au facut discount la revizii...mare afacere pentru mine)...unde sunt trimis, tot la service_ul multimarca , ca dealerul vw skoda seat cupra de unde am luat masina nu mai are vopsitorie si caroserie, si subcontracteaza toate lucrarile; mi-au facut aia un polish aproximativ....pareau in stare sa o strice de tot revopsind o zona mica, am lasat-o asa...oricum se ocupa animalele din trafic sa o atinga sa lase urme.

Amic cu Tesla model 3, a avut o nefacuta si a avut nevoie de bara fata, fat, apripa, .....s-a considerat fericit ca asigurarea i-a gasit un service partener ce repara asa ceva , apoi a primit umilirea totala cand i s-a propus reparatie in 3 saptamani cu piese sh, sau asteapta 6 luni, sa vina piese de schimb originale , in conditiile in care asigurarea lui ii acoperea o masina de schimb maxim 2 saptamani; totul e perfect legal , detalii aici:https://www.legifrance.gouv.fr/codes/article_lc/LEGIARTI000032226565/

Eu fiind mai hater si neplacandu-mi tesla in mod deosebit, il tachniez ca macar la opel e mai bine aliniata bara fata, si am primit far nou, el are un far mai stralucitor, unul mai mat, dar il consolez ca asa e si la vinuri, un an mai sec,un an mai mult tanin....nu pot fi toate la fel.

Asa ca toata disparitia reprezntantelor va insemna bataie de joc pentru consumatori, te vor impinge spre inchirieri de lunga durata, gen iei masini pentru 3-5 ani, eventual mai platesti si pentru dirverse optiuni anumite abonamente....iar daca sunt probleme, nu iti ramane sa te certi cu roboti telefonici.

 

Edited by Eugen B
  • Love BMW 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Luciosu said:

Eu n am nici combinatii, nu s nici prieten. Cand am luat F30-ul, am vrut de fapt un Golf GTI si am dat un mail la oha, la Bavaria, m am dus vineri, mi a dar masina si mi a zis "ne vedem luni", fara istoric de client si nici pe firma luata.

 

Nu mai exista asa ceva de peste 1 an, masina daca o au pe stoc, ti-o dau 30 minute, nici nu faci dreapta pe DN si deja mai ai 15 min.

Asta cu durata e irelevanta acum, e vorba de disponibilitatea de test, feeling-ul de premium cand astepti service-ul, feeling-ul atunci cand vine vorba de configurarea unei masini noi.

La o simpla cautare pe Google Maps vezi ca au aparut service-uri care repara Tesla, si tinichigerie. Daca nu, te duci in Budapesta, vezi si capitala ungureasca si ti-o repara baetii.

Si conform unor informatii auzite, Tesla va veni cu improvement pe materiale, produse fiindca piata din RO/UE a bubuit.

@alex230ro, nu te chinui sa incerci, nu mai e de mult asa, ti-o zic yo, patit.

Edited by Ciprian01
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Ciprian01 said:

Nu mai exista asa ceva de peste 1 an, masina daca o au pe stoc

Adevarul este ca nu au masini in ultimul an. Aproape deloc. De altfel stim cu totii ca toate preturile la masini au crescut si productia e mica, livrarile sunt intarziate de lipsa de materiale, etc. Deci da, posibil ca azi, sa fie mai rar spre deloc, masini disponibile... dar nu ma astept sa nu se revina la normal intr-un interval decent de timp.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Romulus said:

Astea toate in franta?

Da, in Franta, oras cu peste 200.000 locuitori, zona relativ industrializata; dupa 10 ani am inteles de ce toate masinile sunt praf atat estetic, cat si tehnic, pentru ca nu mai intereseaza/nu mai are cine sa le intretina; eu schimb uleiul la masini  anual,  indiferent de ce zic martori din bord...sa vezi uluiala, de ce vin asa repede; am fost recent sa vad un passat pentru cineva,  ce fusese in leasing operational, avea primul schimb de ulei la 40.000 km, nimeni nu vedea nici o problema, doar uleiul e long life.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Eugen B said:

Da, in Franta, oras cu peste 200.000 locuitori, zona relativ industrializata; dupa 10 ani am inteles de ce toate masinile sunt praf atat estetic, cat si tehnic, pentru ca nu mai intereseaza/nu mai are cine sa le intretina; eu schimb uleiul la masini  anual,  indiferent de ce zic martori din bord...sa vezi uluiala, de ce vin asa repede; am fost recent sa vad un passat pentru cineva,  ce fusese in leasing operational, avea primul schimb de ulei la 40.000 km, nimeni nu vedea nici o problema, doar uleiul e long life.

Interesant. Deci intr-un asa oras... reprezentantele nu mai se ocupa de vopsit, fac outsourcing la o singura firma toate? Nici nu e o idee proasta o asa specializare, si ca preturi si ca specializare.

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, Ciprian01 said:

Nu mai exista asa ceva de peste 1 an, masina daca o au pe stoc, ti-o dau 30 minute, nici nu faci dreapta pe DN si deja mai ai 15 min.

Asta cu durata e irelevanta acum, e vorba de disponibilitatea de test, feeling-ul de premium cand astepti service-ul, feeling-ul atunci cand vine vorba de configurarea unei masini noi.

La o simpla cautare pe Google Maps vezi ca au aparut service-uri care repara Tesla, si tinichigerie. Daca nu, te duci in Budapesta, vezi si capitala ungureasca si ti-o repara baetii.

Si conform unor informatii auzite, Tesla va veni cu improvement pe materiale, produse fiindca piata din RO/UE a bubuit.

@alex230ro, nu te chinui sa incerci, nu mai e de mult asa, ti-o zic yo, patit.

Ultima data, am avut I4 si era in 2022 cred, deci dupa nu mai stiu. Dar, un lucru pe care il faceam eu. Sunam consilierul de vanzari, ma duceam pe acolo, ii ziceam ce ma intereseaza si cam care e bugetul, verifica prin sistem, imi spunea ca are masina x , disponibila pe data y si o rezerva pentru mine. Acu nu m-am dus niciodata sa iau un 318i si sa cer TD cu seria 7, ca mi se pare de porc. De asemenea, nici eu nu as da masina de TD, cuiva care vine doar sa isi piarda timpul pe acolo.

Referitor la premium, aici pot fi de acord, la un moment dat era barul de la etaj, si mai era un expressor automat jos, in partea de service.

Legat de vopsitorii etc pentru Tesla, e mai putin relevant daca iti vine piesa ce trebuie vopsita dupa 6 luni, iar asta cu drumul la Budapest, o iau sub forma de gluma. 

Legat de bubuit, nu stiu exact ce a bubuit, poate senzorii de parcare de pe Tesla, ca lipsesc cu o mare desavarsire sau altele. 

LATER EDIT: Astea sunt experientele mele, pana acum. Am ales BMW, in 2017, tocmai datorita experientei avute pe partea de vanzari, de care am fost multumit. Legat de partea de service, cred ca mai au de imbunatatit, dar asta e pe la toate brandurile.

Edited by Luciosu
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Luciosu said:

Acu nu m-am dus niciodata sa iau un 318i si sa cer TD cu seria 7, ca mi se pare de porc. De asemenea, nici eu nu as da masina de TD, cuiva care vine doar sa isi piarda timpul pe acolo.

Referitor la premium, aici pot fi de acord, la un moment dat era barul de la etaj, si mai era un expressor automat jos, in partea de service.

Legat de bubuit, nu stiu exact ce a bubuit, poate senzorii de parcare de pe Tesla, ca lipsesc cu o mare desavarsire sau altele. 

Nu fi hater, ca e un epilator foarte bun pentru oras si pana la BV si inapoi.

Cand tu ca dealer te astepti ca eu sa fiu clientul tau final, presupun ca la o discutie de 5 minute iti dai seama cat de interesat sunt.

Experienta mea cu BavariaUsedCars a fost una foarte buna la achizitia actualei masini, probabil tot asa voi lua si urmatoarea, doar ca trebuie sa astepti 6 luni ca popa sa nimeresti un deal bun sau o configuratie buna.

Dar, exista un dar, am stat dupa ea 3 luni sa mi se livreze din momentul in care a ajuns in tara, which is not bad, fiindca acte, fiindca revopsit bara spate, fiindca schimbat componente mecanice pe garantie inainte de livrare. Dar tot e un timp de asteptare.

@Romulus, nu mai este niciun ban de pe final de august. Este un loc gol, asa cum am zis mai sus.

Edited by Ciprian01
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Ciprian01 said:

Experienta mea cu BavariaUsedCars a fost una foarte buna la achizitia actualei masini, probabil tot asa voi lua si urmatoarea, doar ca trebuie sa astepti 6 luni ca popa sa nimeresti un deal bun sau o configuratie buna.

La mine am gasit in 2 saptamani. Si experienta pana acum a fost minunata. Desi masina avand nevoie de o bara spate schimbata dureaza de imi vine sa urc pe pereti.

4 minutes ago, Ciprian01 said:

Dar, exista un dar, am stat dupa ea 3 luni sa mi se livreze din momentul in care a ajuns in tara, which is not bad, fiindca acte, fiindca revopsit bara spate, fiindca schimbat componente mecanice pe garantie inainte de livrare. Dar tot e un timp de asteptare.

Exact. Aici e problema, dar e generalizata din cauza pieselor de schimb. Asa e si la mine. Sper totusi sa nu trec de 4 saptamani.

Link to comment
Share on other sites

Adevarul ca eu intotdeauna am fost irelevant. M-am nascut irelevant.

🙈

Dar sa stii ca nu e asa. Mai sunt din garda veche, si am fost cu masina in service cand inca Baneasa era in constructie si am vizitat toata constructia. Dar daca intru intr-o zi oarecare in Baneasa, ma pot plimba 2h prin zona si nu ma cunoaste nimeni. Nici la service, nici la vanzari, nici macar la receptie. Mai vad cate o figura veche uneori, dar majoritatea sunt proaspeti... Deci nu este asa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.