Jump to content

Cum functioneaza incalzirea auxiliara


sskkaa

Recommended Posts

1 minute ago, wolf20 said:

Aha,ms.

Parcă citisem pe undeva chestiile astea.

Eu merg cu el oprit pt ca mi se pare ca taie nitel din puterea motorului.

normal ca taie dar e nu prea simti. in schimb cand ploua sau e umezeala afara(iarna in general) nu stai cu geamurile aburite. si oricum daca o freci in orash in aglomeratie e irelevant ca se pierde din puterea motorului

cum zicea Romulus mai sus a/c nu doar raceste 

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

AC pe auto si 21.5 grade indiferent de vreme, nu are sens sa ma complic sa opresc / pornesc.  Vara racoreste, iarna incalzezte, nu cred ca afecteaza puterea motorului, doar consumul, si sa astept iarna sa se incalzeasca motorul sa intre putin cald, nu are sens, de asta avem clima pe 3 zone sa nu ne complicam, confort etc.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Toamna sau primavara, dar si iarna, daca nu e pornit, dezaburirea dureaza pana la sfantul asteapta. In plus se aburesc si in mers daca se trece printr-o zona cu umezeala mai ridicata sau ploua.

1 minute ago, CosminEU said:

AC pe auto si 21.5 grade indiferent de vreme

Si eu fac la fel. Cu 320d recent din cauza de ID8 eu nu m-am prins ca era oprit A/C si pe valea oltului turbam ca se aburea usor parbrizul cat sa nu vad perfect. Si dadeam pe dezaburire. Am turbat. Pana m-am prins ca sunt cap sec si nu era pornit A/C. Incepusem sa blestem BMW-urile noi si ca fac economie la combustibil prin A/C mult prea slab.

Si cand colo era economia mea la neuroni.

Link to comment
Share on other sites

discutia imi aduce aminte de vremuri trecute cand ac era ceva ce nu multi aveau. bineinteles cei care nu aveau erau cumva toti alergici la ac si nu vedeau nici un beneficiu in ac.

totusi imi aduc aminte acuma vreo 15 ani un prieten si-a luat o scoda ocravia 2 noua, pe vremea aia cum spuneam mai sus ac era optiune si nu neaparat ieftina. en fin si-a cumparat o masina neagra cu piele neaga , no ac. era un vis vara 😂

  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, wolf20 said:

Nu mi s a întâmplat,eu merg cu geamul lăsat și iarna. 

Daca poti e super. Eu nu pot nici toamna.

 

2 minutes ago, wolf20 said:

Și apăs direct pe dezaburire dacă e,și în 10 secunde e tzipla. 

Corect, doar ca daca e umezeala mare, in alte 20 secunde e aburit la loc si reiei ciclul.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Viper05 said:

discutia imi aduce aminte de vremuri trecute cand ac era ceva ce nu multi aveau. bineinteles cei care nu aveau erau cumva toti alergici la ac si nu vedeau nici un beneficiu in ac.

totusi imi aduc aminte acuma vreo 15 ani un prieten si-a luat o scoda ocravia 2 noua, pe vremea aia cum spuneam mai sus ac era optiune si nu neaparat ieftina. en fin si-a cumparat o masina neagra cu piele neaga , no ac. era un vis vara 😂

Adevărat,cu piele e teroare vara.

Eu dau din telefon ventilația cu cel puțin o oră înainte,dacă nu găsesc loc la umbra

  • Pufai. 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Romulus said:

Cu 320d recent din cauza de ID8 eu nu m-am prins ca era oprit A/C

Nu stiu cum e la ID8.. dar mi-e greu sa cred ca nu are modul automat si are modul recirculare in ..meniu (sau unde o fi..).

ACul, strict Aerul Conditionat nu are treaba cu dezaburirea sau aburirea geamurilor! Are treaba cel mai mult cu RECIRCULAREA. Adica recircularea iti v-a aburi geamurile masinii de cele mai multe ori.

.A cata suta oara o zic aici 😉 si peste tot.., pe recirculare se vor aburi geamurile si masina va fi crescatorie de germeni..

Modul automat (in schimb) foarte, foarte rar va aburi geamurile! Adica aproape niciodata nu se vor aburi geamurile indiferent daca e pornit sau nu ACul.

AC-ul propriu-zis are prea putin in comun cu, caldura in masina..

ARE treaba cu, comfortul vara cand trecem temperatura pe 18-19 cand afara sunt 35 ... tot pe modul automat e RECOMANDABIL sa fie tinuta "climatizarea"..

Edited by bimmer90f30
  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30 incearca un experiment pe o zi ploioasa. stai in masina 10 minute cu motorul oprit pana se abureac bine geamurile. apoi da drumul la dezaburire cu ac on si repeta experimentul cu ac off. vei vedea cu ac on dureaza secunde pe cand cu ac off pot fi minute bune si in colturi si in spate s-ar putea sa ramana aburit.

ac-ul scoate umiditatea si umezeala din aer de unde rezulta ca ac chair are treaba cu dezaburirea

  • Pufai. 1
Link to comment
Share on other sites

..viper atat timp cat nu imi vorbesti despre modul auto (descris sumar mai sus) al masinii nu cred ca am de ce sa experimentez altceva decat producatorul recomanda.

Cat despre ploaie, niciodata nu mi s-au aburit geamurile pe  la colturi.. pe modul auto. La E90 cel putin rar, adica foarte rar trece de 2 nivele de ventilatie. Adica nu aud deloc APROAPE DELOC ventilatia, da, pe modul auto.. asta stii la modelul ala de ii zice E90 cand BMW inca facea masini.. iti aduci aminte?

La F48, ACul e o gluma.. ventilatia tre sa fie de la 3 in sus sa simti ceva.

Stii cum e, fiecare isi cunoaste masina dupa cum crede; butoane sa fie! 🙉

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, Viper05 said:

modul auto poate fi folosit cu sa fara ac asa ca nu stiu ce treaba ar avea cu dezaburirea

bineinteles ca la e90 totul este mai bun, lucru stiut clar de toata lumea. peste vreo 5 ani f30 va fi cel mai bun stai doar sa se ieftineasca putin

Din nefericire, nimic surprinzator pentru mine, tu privesti lucrurile dintr-o alta realitate, dar nu comuna si raportata la realitate:

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0360544211005329

Adica E90 se bucura de R134a pe cand F30 cam toate, si mai ales cele mai noi modele (care devin vechi, nu?) au R1234yf.

https://www.coolingpost.com/world-news/no-mercedes-but-500000-german-cars-use-1234yf/

Stii, cu fiecare zi afli ceva, ce nu stii..

Cu dezaburirea, tot la E90 daca o apas porneste ventilatorul la maxim si trece pe AUTO (o fi stricat..). 🤭

Iar pentru spate, are rezistenta geamul si buton, ca asa puneau o data.. Intreaba-ma daca l-am apasat vreodata..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Hmm dubios ca nu am problemele astea cu aburirea la urs :))) Serios acum fiecare merge cum crede daca ai AC oprit si ventilatia on deschizi un pic geamul si aia e . edit BMW face si acum masini doar ca nu mai are interesul sa "tina" atat de mult . Chiar si BMWurile "adevarate"  incep sa "moara" dupa 20 ani , acum ma uit si vad de ex ca E46/E90 = BMW "adevarat" dar sa dea dracu pare ca toti au uitat de suspensia "de portelan" a lui E46, de vasele de expansiune ale lui E46 de piesa cu tepi de puntea spate care se duce la balamuc la modele mai puternnice si lista poate continua.PS de E90 nu ma iau ca na e bimmer si al lui nu prea avut "probleme" 

Edited by alex230ro
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Revin cu un update pentru incalzirea auxiliara, acum vazusem ca setasem mai de mult dar am uitat, se poate alege mai cald sau mai rece tipul de vnetilatie.

Eu pusesem spre cald aproape de maxim de aici probabil si faptul ca e foarte cald in masina cand o pornesc, si din schedule si manual si in toate felurile.

Sper ca la vara, da pun spre rece maxim, sa dea si ceva racoare ...:)

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.